Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : *dkh*

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JV00
Amerika-newbie

Re: Winnaar DV-2014 : *dkh*

Bericht door JV00 »

Inmiddels zijn wij gelukkig getrouwd en wordt het hoog tijd dat we de formulieren om naar Amerika op te sturen maar eens in orde brengen.
Ik heb hier echter een klein vraagje over, misschien dat iemand hier een antwoord op weet. Tot nu toe heb ik altijd op interimbasis gewerkt. Hoewel mijn huidige job een 'vaste' job is, sta ik onder contract bij het interimkantoor. Wie moet ik dan als werkgever invullen op het DS-230 formulier, het interimkantoor of het bedrijf? Want officieel gezien is het interimkantoor natuurlijk mijn werkgever.

Een tweede vraag die ik heb: Het DSP-122 formulier moet alleen ik invullen, het DS-230 formulier moeten we beiden invullen.
Bij vraag 4, spouse's maiden or familiy name vul ik uiteraard mijn vrouw in, maar mijn vrouw moet dan mijn naam invullen op haar papier?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Interimbureau = werkgever want het contract is tussen jou en hun en zij betalen je loon.

Vrouw: was is haar wettelijke naam? (in Belgie blijft dat na je huwelijk -voor zover ik weet- gewoon je meisjesnaam tenzij je een pak geld betaalt en naar de rechter gaat om het te laten wijzigen). Wat dat gedoe in Nederland is met 'echtgenote van': ik vermoed dat dat een beleefheidsfrasering is, maar geen wettelijke naam?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*dkh*
Amerika-newbie

Bericht door *dkh* »

We zijn bijna een jaar verder en we wachten nog steeds tot het onze beurt is (onze CN is ...47XXX)
Ondertussen zijn we stilaan begonnen met de nodige documenten te verzamelen, kwestie van niet alles last-minute nog te moeten verzamelen ALS het current zou worden en ALS we aan bod zouden komen (fingerscrossed)...

Een paar vragen hieromtrent:

- Krijg je een email toegestuurd met de datum van het interview of moet je dat zelf nakijken/zien te achterhalen via de website/entrant status check?

- Als er in de tussentijd veranderingen zijn ontstaan (nieuwe job) kan je die veranderingen simpelweg naar Kentucky doormailen? Of moet je de nodige documenten helemaal opnieuw invullen en terugsturen? Iemand ervaring mee?

- De internationale paspoorten dat je moet meenemen naar het interview moeten nog 6 maanden geldig zijn na de 'date of entry'. Bedoelen ze met' date of entry' de eerste keer dat je heenreist voor de Green Card te activeren of bedoelen ze hiermee de de dag dat je je er permanent gaat vestigen?

- Wat met de financial support? Heb al gelezen dat daar op het interview eigenlijk niet echt veel belang aan wordt gehecht. Wat hebben jullie meegenomen als bewijs? Het enige dat wij kunnen aantonen is onze gezamelijke spaarrekening en dat zou ruim voldoende moeten zijn. Wij hebben daarnaast enkel onze 2 auto's als bijkomstig 'evidence of assets', wij hebben echter geen huis of andere waardevolle zaken dat verkocht kunnen worden.

Groetjes,

Dkh en JV00
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Nog mensen van 't Limburgse :-)

In mijn geval ben ik een nieuw paspoort gaan aanvragen. Ik heb namelijk geen zin om ginder plots met een verlopen paspoort te zitten, en om mijn visum in een oud, en mijn reisstempels in een nieuw paspoort te hebben.
Zodra je dus weet hebt van je interview datum, en je paspoort is minder dan 18m geldig, vraag dan zeker een nieuw aan.

Die 6 maand telt vanaf de inreisdatum waarbij je je visum laat activeren (en waarvoor je dus je greencard krijgt achteraf)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Je krijgt inderdaad een email waarin staat dat je moet inloggen met je oorspronkelijke inschrijvingscode, dus ik hoop dat je die nog hebt. Als je inlogd krijg je alle informatie te zien.

die veranderingen van job kan je gewoon op het interview melden.

Day of entry is de dag dat je je greencard gaat activeren. Wij hadden ook voor alle zekerheid nieuwe paspoorten aangevraagd want het ging kantje boordje zijn van ons en we wilden geen risico nemen. ze zouden zowiezo vernieuwd moeten worden een half jaar later dus maar meteen gedaan.

Er wordt inderdaad weinig aandacht aan geschonken met de meeste mensen, wij hadden een schatting bij van ons huis, that's it, maar daar werd niet om gevraagd dus heb ik het niet laten zien. Dat is trouwens nog een tip: geef geen informatie als ze er niet om vragen. Gewoon kort en bondig antwoorden op hun vragen. Komt helemaal goed.

Als jullie nog vragen hebben, shoot. jullie mogen ook altijd bij mij thuis komen als je dat wilt. Wondermooi Haspengouw is niet ver van Hasselt :wink:

Veel succes
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Dude schreef:
Als jullie nog vragen hebben, shoot. jullie mogen ook altijd bij mij thuis komen als je dat wilt. Wondermooi Haspengouw is niet ver van Hasselt :wink:

Veel succes
Kunnen een clubke oprichten daar :D
JV00
Amerika-newbie

Bericht door JV00 »

Dude schreef:Je krijgt inderdaad een email waarin staat dat je moet inloggen met je oorspronkelijke inschrijvingscode, dus ik hoop dat je die nog hebt.
Deze week nog half in paniek hiernaar gezocht. Gelukkig terug gevonden!

Het begint wel spannend te worden. We realiseren ons dat we een hoog case number hebben, maar anderzijds is het andere jaren altijd current geworden. Fingers crossed!
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Dacht dat September ineens current was geworden, maar dat was dus 2013, stomme kleine lettertjes op een iphone ook..
Never give up!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer