Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke HBO opleidingen zijn er op dit moment hoog nodig in Amerika?
-
- Amerika-ontdekker
Welke HBO opleidingen zijn er op dit moment hoog nodig in Amerika?
De titel zegt het al.
En nog een klein dingetje buiten deze topic: Er word gesproken over een afschaffing van de Green Card Lottery. Dat zeggen ze al jaren, als het echt door zou gaan dit jaar, zouden ze dat toch wel aankondigen en niet pas in oktober?
En nog een klein dingetje buiten deze topic: Er word gesproken over een afschaffing van de Green Card Lottery. Dat zeggen ze al jaren, als het echt door zou gaan dit jaar, zouden ze dat toch wel aankondigen en niet pas in oktober?
Re: Welke HBO opleidingen zijn er op dit moment hoog nodig in Amerika?
Daar is helaas niets over te zeggen. In het algemeen geldt dat harde techniek gevraagd wordt, en ICT. Maar er is geen enkele opleiding waarmee je gegarandeerd naar de VS mag.
- goldenhills
- Amerika-expert
Daarnaast is HBO het minimum, in de regel heb je hogere kansen als je een hogere opleiding hebt (Universitaire Bachelor, Master of PhD).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Met de exacte wetenschappen, wiskunde, scheikunde, natuurkunde, biologie (afhankelijk van de richting die je kiest), kan je eigenlijk nooit verkeerd gaan. Zowel in Nederland als in de VS. Is natuurlijk wel onderhevig aan een hoop details zoals welke richting je kiest enz.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Geen flauw idee wat al die nederlandse afkortingen als HBO, MBO of VPRO betekenen, maar in het kort, kom je er simpelweg NIET in zonder werkaanbieding van een US bedrijf of instantie.
Voor de typische H1-B zijn de jaarlijkse plaatsen beperkt, en doorgaans zijn deze "uitverkocht" tegen april (Beschikbaar vanaf 1 januari elk jaar).
Het enige waarmee je "relatief" meer kans maakt om naar ginder te gaan, is een opleiding en skill die zeer zeldzaam is.
Lees even dit stukje door op de site van National Visa Center: http://travel.state.gov/content/visas/e ... html#first
Je ziet dat er sprake is van "preference". Dit wil zeggen, dat er voor elke categorie een aantal visa's per jaar beschikbaar zijn, en je na inschrijving moet wachten tot je toegewezen nummertje aan zet is. Soms kan dit hetzelfde jaar, maar het kan evengoed zijn dat je 6-7 jaar moet wachten.
Het voordeel van die E-visa's is dat je direct daar mag blijven wonen (immigrant visa).
Lees trouwens op de site van NVC gewoon eens alles na over de mogelijke visa (met je muis over de menu balk (tourism & visit - Business - Employment ...) gaan en je krijgt de verschillende VISA types te zien). Doorklikken en in detail nalezen.
Voor de typische H1-B zijn de jaarlijkse plaatsen beperkt, en doorgaans zijn deze "uitverkocht" tegen april (Beschikbaar vanaf 1 januari elk jaar).
Het enige waarmee je "relatief" meer kans maakt om naar ginder te gaan, is een opleiding en skill die zeer zeldzaam is.
Lees even dit stukje door op de site van National Visa Center: http://travel.state.gov/content/visas/e ... html#first
Je ziet dat er sprake is van "preference". Dit wil zeggen, dat er voor elke categorie een aantal visa's per jaar beschikbaar zijn, en je na inschrijving moet wachten tot je toegewezen nummertje aan zet is. Soms kan dit hetzelfde jaar, maar het kan evengoed zijn dat je 6-7 jaar moet wachten.
Het voordeel van die E-visa's is dat je direct daar mag blijven wonen (immigrant visa).
Lees trouwens op de site van NVC gewoon eens alles na over de mogelijke visa (met je muis over de menu balk (tourism & visit - Business - Employment ...) gaan en je krijgt de verschillende VISA types te zien). Doorklikken en in detail nalezen.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De H1-B inschrijving gaat open op 1 april en wordt vaak na een week al afgesloten omdat er meer dan voldoende aanvragen zijn om de beschikbare visa aan uit te delen. De aanvragen die helemaal goed zijn opgesteld en waarbij bedrijf en werknemer aan alle voorwaarden voldoen worden dan in een grote pot gestoken en dan worden er een aantal gelukkigen uitgehaald die hun tijdelijk werkvisum krijgen. De rest heeft pech. En als je jouw aanvraag niet op 1 of 2 april is vertrokken heb je dus meestal helemaal pech want dan kom je niet eens in dat vijvertje terecht waar men uit gaat vissen.Simon_Says schreef:Voor de typische H1-B zijn de jaarlijkse plaatsen beperkt, en doorgaans zijn deze "uitverkocht" tegen april (Beschikbaar vanaf 1 januari elk jaar).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikafan
Kijk, weer wat bijgeleerdkastelke schreef:De H1-B inschrijving gaat open op 1 april en wordt vaak na een week al afgesloten omdat er meer dan voldoende aanvragen zijn om de beschikbare visa aan uit te delen.

CR-1 Visum in aanvraag
-
- Amerika-ontdekker
@Locotus,
Geldt dat ook voor verpleegkundige? Mijn zus heeft namelijk de zelfde droom als ik. En zij zit in de medische wereld. Welke opleidingen in de medische wereld is er in Amerika nu vooral vraag naar? En fysiotherapeut? Heb gehoord dat daar ook vraag naar is. Klopt dat?
Geldt dat ook voor verpleegkundige? Mijn zus heeft namelijk de zelfde droom als ik. En zij zit in de medische wereld. Welke opleidingen in de medische wereld is er in Amerika nu vooral vraag naar? En fysiotherapeut? Heb gehoord dat daar ook vraag naar is. Klopt dat?
-
- Amerika-ontdekker
@SimonSays,
wat zijn de eisen voor een H1B visum?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is ooit een tijd geweest dat je een green card kon krijgen als verpleegkundige. Dat is al enkele jaren niet meer het geval.
Ik denk dat enkel supervising nurses met een universitair diploma in aanmerking komen voor een H1-b. En je moet natuurlijk eerst je erkenning als verpleegkunde krijgen naar Amerikaanse normen, dus examen afleggen e.d.:
http://www.nursingworld.org/foreigneducatednurses voor meer info
Idem voor Fysiotherapeut: je Nederlandse opleiding wordt niet zomaar erkend, dus moet eerst je license voor de staat waarin je wilt gaan wonen te pakken krijgen vooraleer je ook maar in aanmerking kan komen voor een H1-b.
H1-b: http://www.uscis.gov/eir/visa-guide/h-1 ... /h-1b-visa
Ik denk dat enkel supervising nurses met een universitair diploma in aanmerking komen voor een H1-b. En je moet natuurlijk eerst je erkenning als verpleegkunde krijgen naar Amerikaanse normen, dus examen afleggen e.d.:
http://www.nursingworld.org/foreigneducatednurses voor meer info
Idem voor Fysiotherapeut: je Nederlandse opleiding wordt niet zomaar erkend, dus moet eerst je license voor de staat waarin je wilt gaan wonen te pakken krijgen vooraleer je ook maar in aanmerking kan komen voor een H1-b.
H1-b: http://www.uscis.gov/eir/visa-guide/h-1 ... /h-1b-visa
Elke
-
- Amerikafan
MaaikevE1994 schreef:@SimonSays,
Zie http://travel.state.gov/content/visas/e ... orary.htmlH-1B: Person in Specialty Occupation
To work in a specialty occupation. Requires a higher education degree or its equivalent. Includes fashion models of distinguished merit and ability and government-to-government research and development, or co-production projects administered by the Department of Defense.
In het kort moet een bedrijf ginder jou "Sponsoren", zij moeten voor jou een H-1B aanvragen, en dat bedrijf moet dan ook kunnen aantonen dat er niemand beschikbaar was in de US voor de functie waarvoor ze jou willen aannemen. Voor actrices is H-1B dus niet echt mogelijk

CR-1 Visum in aanvraag
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Simon_Says schreef:In het kort moet een bedrijf ginder jou "Sponsoren", zij moeten voor jou een H-1B aanvragen, en dat bedrijf moet dan ook kunnen aantonen dat er niemand beschikbaar was in de US voor de functie waarvoor ze jou willen aannemen. Voor actrices is H-1B dus niet echt mogelijk
Voor een H-1B is het niet nodig aan te tonen dat er "niemand beschikbaar was in de US". Dat geldt alleen voor het aanvragen van een employment-based groene kaart.
Een H-1B stelt wel eisen aan het loon dat betaald wordt en vereist een bachelor's degree (m.u.v. modellen, die hoeven geen bachelor's degree te hebben).
Een H-1B kan worden aangevraagd voor een beroep dat een "specialty occupation" betreft. Van Wikipedia: "The regulations define a "specialty occupation" as requiring theoretical and practical application of a body of highly specialized knowledge in a field of human endeavor[1] including but not limited to biotechnology, chemistry, architecture, engineering, mathematics, physical sciences, social sciences, medicine and health, education, law, accounting, business specialties, theology, and the arts, and requiring the attainment of a bachelor’s degree or its equivalent as a minimum"
-
- Amerika-ontdekker
@USA,
dus ook modellen kunnen naar de USA alleen moeten ze een bepaald salaris hebben om binnen te komen?
dus ook modellen kunnen naar de USA alleen moeten ze een bepaald salaris hebben om binnen te komen?
Ik denk het niet, ik denk dat de werkgever dan gewoon het visum moet betalen!MaaikevE1994 schreef:@USA,
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Modellen hebben ook een visum nodig. Dit kan een H1-b zijn of een O visum in 't geval zij op de cover van een internationaal modetijdschrift gestaan hebben of grote modeshows van bekende designers gelopen hebben.
Elke
Beste Maaike,
Ik werk voor een bedrijf hier in de VS dat redelijk vaak mensen vanuit het buitenland haalt omdat zij gewoon de mensen hier in de VS niet kunnen vinden. Met namen vanuit Azie. Toen ik hier kwam werken vroeg ik mij af hoe dit in zijn werk ging. Het bedrijft doet alle Legal paperwork en neemt het regelen tot een visa tot zich. Nogmaals de mensen die zij aannemen zijn heel gespecialiceerd in hun vak.
We hebben een klein groepjes Fransen omdat zij gespecialiceerd zijn in een vak die bijna nergens anders te vinden is kennelijk.
Persoonlijk denk ik dat dat met heel erg veel bedrijven geld dat je heel erg uniek in je beroep moet zijn voor dat een bedrijf het overweegt je aan te nemen en alle legal paperwork voor je te doen. Of het is een bedrijf die door een "familie lid" word gerunt
Er zitten hier ook een aantal die op een studenten visa naar de VS zijn gekomen, en het bedrijf doet het papierwerk om hun Greencard te krijgen. En zoals voorgaande is gezegt als je een vak in nursing of zo iets hebt zal je altijd nog trainingen moeten doen die per staat verschillen om daar te mogen werken.
in ieder geval heel veel succes!
Ik werk voor een bedrijf hier in de VS dat redelijk vaak mensen vanuit het buitenland haalt omdat zij gewoon de mensen hier in de VS niet kunnen vinden. Met namen vanuit Azie. Toen ik hier kwam werken vroeg ik mij af hoe dit in zijn werk ging. Het bedrijft doet alle Legal paperwork en neemt het regelen tot een visa tot zich. Nogmaals de mensen die zij aannemen zijn heel gespecialiceerd in hun vak.
We hebben een klein groepjes Fransen omdat zij gespecialiceerd zijn in een vak die bijna nergens anders te vinden is kennelijk.
Persoonlijk denk ik dat dat met heel erg veel bedrijven geld dat je heel erg uniek in je beroep moet zijn voor dat een bedrijf het overweegt je aan te nemen en alle legal paperwork voor je te doen. Of het is een bedrijf die door een "familie lid" word gerunt

Er zitten hier ook een aantal die op een studenten visa naar de VS zijn gekomen, en het bedrijf doet het papierwerk om hun Greencard te krijgen. En zoals voorgaande is gezegt als je een vak in nursing of zo iets hebt zal je altijd nog trainingen moeten doen die per staat verschillen om daar te mogen werken.
in ieder geval heel veel succes!
-
- Amerika-ontdekker
@BigMo
Dus als ik het goed begrijp, kunnen ook studenten een Green Card krijgen?
Of bedoel je pas afgestudeerde studenten?
En welk beroep in de medische wereld komen 'makkelijker' in aanmerking met een Green Card, weet je dat toevallig?
Zijn fysiotherapeuten ook veel nodig in Amerika? Zoiets heb ik namelijk vernomen.
Dus als ik het goed begrijp, kunnen ook studenten een Green Card krijgen?
Of bedoel je pas afgestudeerde studenten?
En welk beroep in de medische wereld komen 'makkelijker' in aanmerking met een Green Card, weet je dat toevallig?
Zijn fysiotherapeuten ook veel nodig in Amerika? Zoiets heb ik namelijk vernomen.
Beste Maaike,
Ik denk dat het pas afgestudeerde zijn die met een studenten visa naar de VS kwamen en vervolgens een baan hebben gevonden. Hoe dit precies in zijn werk gaat durf ik geen antwoord op te geven.
Ben even eens gaan spitten naar je Fysio therapy verhaal en er zijn inderdaad berichten online die aangeven dat een te kort aan fysio therapisten zijn. Hier even een stukje dat ik van een website heb geplukt:
Training
At a minimum, you’ll need a master’s degree and a state license to become a practicing therapist. Many students also pursue a doctor of physical therapy degree, and new graduates taking the national licensure examination in the field after 2017 will be required to hold such a degree. Most doctoral programs take three years, compared with two or two and a half for a master’s. Many licenses also require continuing education in order to stay certified.
Website: http://money.usnews.com/careers/best-jo ... -therapist
Vanuit je naam ga ik er vanuit dat je op dit moment 20 bent. Wat ik eigelijk zou aanbevelen voor je helemaal je hart gaat storten op de VS, probeer eens in een summer camp te gaan werken hier in de VS. http://www.activityinternational.nl/Ver ... p_USA.aspx en kijk of je het daarna nog steeds leuk vind. Succes in ieder geval met je quest om naar de VS te verhuizen!
Ik denk dat het pas afgestudeerde zijn die met een studenten visa naar de VS kwamen en vervolgens een baan hebben gevonden. Hoe dit precies in zijn werk gaat durf ik geen antwoord op te geven.
Ben even eens gaan spitten naar je Fysio therapy verhaal en er zijn inderdaad berichten online die aangeven dat een te kort aan fysio therapisten zijn. Hier even een stukje dat ik van een website heb geplukt:
Training
At a minimum, you’ll need a master’s degree and a state license to become a practicing therapist. Many students also pursue a doctor of physical therapy degree, and new graduates taking the national licensure examination in the field after 2017 will be required to hold such a degree. Most doctoral programs take three years, compared with two or two and a half for a master’s. Many licenses also require continuing education in order to stay certified.
Website: http://money.usnews.com/careers/best-jo ... -therapist
Vanuit je naam ga ik er vanuit dat je op dit moment 20 bent. Wat ik eigelijk zou aanbevelen voor je helemaal je hart gaat storten op de VS, probeer eens in een summer camp te gaan werken hier in de VS. http://www.activityinternational.nl/Ver ... p_USA.aspx en kijk of je het daarna nog steeds leuk vind. Succes in ieder geval met je quest om naar de VS te verhuizen!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je doet toch een theateropleiding? Wil je nou actrice worden of physiotherapeute? Is nogal een verschil, ook in vaardigheden die je moet bezitten.MaaikevE1994 schreef: Zijn fysiotherapeuten ook veel nodig in Amerika? Zoiets heb ik namelijk vernomen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het komt op mij ook over als 'ik wil naar Amerika, maakt niet uit hoe'.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1030 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-