Ik zit nu sinds oktober in the VS, getrouwd in december and begin tegen wat probleempjes aan te lopen.
Ik heb de achternaam van mijn man aangenomen (hypnenated kwamen we tot 23 letters en een onspelbare naam

tot zover ben ik
Getrouwde naam na huwelijk en op EAD (en straks greencard)
Meisjesnaam op SSN en paspoort
Dus bij de IRS ben ik meisjesnaam, USCIS getrouwde naam en bij andere instanties welke combi van IDs ze het beste past.
Paspoort moet deze zomer verlengd worden en ik heb ergens gelezen dat NL nog steeds alleen je getrouwde naam als 'echtgenote van' toevoegt. Gaat me dat problemen opleveren als mijn SSN omgezet wordt naar mijn getrouwde naam omdat ze dan 'officieel' niet meer matchen? Ik moet nu telkens terugvallen op mn meisjesnaam om alles te laten matchen (heeft nog niemand om mn EAD gevraagd) en ik mag onderhand die trouwakte wel laten plastificeren (mag niet, weet ik) zo vaak als dat ik hem moet meezeulen. Iemand dit eerder gedaan die mij advies kan geven over wat de beste oplossing is hier? Als mijn SSN mn paspoort moet matchen dan heeft het absoluut geen enkele zin gehad dat ik zijn naam heb aangenomen.