ik was ook nog even de afgelopen jaren aan het bekijken en zag inderdaad ook dat het na ong. 33000 telkens CURRENT werd, dus we blijven vol goede moed.
Hopelijk kunnen we eind van dit jaar toch nog verhuizen.
Het kopje koffie komen we dan graag bij jullie nuttigen.
Groetjes Erwin en Mona
Erwin en Mona voorlopig op Curacao maar toch op weg naar Arizona
Ik zat net even de bericht in dit topic te lezen. Ik duim met jullie mee dat het volgende maand dan eindelijk zo ver is. Ik zie dat jullie al lang aan het wachten zijn.
Sterkte!
Van een mede emigrant.
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview
Volgens mij worden er voor de DV 2014 geen visa's meer uitgedeeld na 30 september. Als het in september blijft steken op 40150 dan komen al diegenen boven dit nummer (wij hebben 47xxx) niet meer aan bod..
Ja, ik heb heel wat jaartjes terug gekeken, maar de cijfers zaten toch allemaal bij elkaar in de buurt steeds en in de laatste maand ging dan alles current... maar nu niet en niet alleen voor Europa is niet alles current. Waarschijnlijk dat er toch veel meer mensen dan andere jaren ervoor gegaan zijn...
Durf me niet eens voor te stellen hoe vreselijk dit moet voelen...
Inderdaad, zeker voor Europa. Ik ben 4 jaar geleden verhuisd. Is de algemene teneur dan het afgelopen jaar zo geworden dat de mensen nu veel meer echt de knop doorhakken en wegtrekken uit Europa?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Even de moed erin houden ! We hebben nog 10 weken te gaan tot eind september.
Plus totnutoe hebben we op dit forum nog nooit meegemaakt dat iemand in/uitgeloot toch niet kon vertrekken.
Maar ! Als ik het goed heb begrepen heb is er iets veranderd dit jaar vergeleken met voorgaande jaren.
Voor 2013 geeft DOS 'approximately 105,628 applicants have been registered'.
Voor die ronde is vervolgens het aantal van 50.000 DV-immigranten niet helemaal gehaald vanwege 'toch maar niet' en 'niet in aanmerking komen'.
In de afgelopen jaren zijn de eisen voor scholing/werkervaring iets strenger geworden. Dat betekent meer 'uitval'.
Op basis van die gegevens heeft men voor de meest recente lottery heeft men klaarblijkelijk een iets groter aantal gegadigden geselecteerd.
DOS meldt voor 2014: 'approximately 140,660 applicants have been registered and notified and may now make an application for an immigrant visa'.
Waar het dus op neerkomt: er was voor het afgelopen programma een iets grotere kans op selectie, maar daarmee is de kans op toch geen visum krijgen ook groter geworden.
Het enige dat je kunt doen: zorgen dat je hele file tip-top in orde is. Als de uitnodiging voor het visa interview komt, mogen er geen vertragingen zijn.
Waarom ?
Nog even volhouden - niet de moed laten zakken !
Je hoeft maar een aantal vrijgezellen voor je te hebben of een familie die besluit toch maar niet te gaan, dan wel een paar gegadigden die de vereisten niet kunnen waarmaken.
Het is pas over als het over is ! (And the fat lady sings....)
Zoals ik al zei, zorg dat je file tip-top in orde is, beter teveel dan te weinig, en controleer nogmaals dat alles in je file aan de vereisten voldoet.
Heb je ook alles voorbereid voor de med. keuring ?
Op het einde gaat het erom wie in een keer doorkan, want vertraging vanwege een formulier of document niet/niet goed aangeleverd kan dan net het strootje zijn.
Ik duim nog even door voor jullie.... en voor Erwin en Mona, en ook voor *dkh*.
Hou de moed erin.
Geloof me, ik ben diegene waarvan ik dacht het nooit te halen.
Gewoon de moed erin houden.
Ondertussen zijn we al de plas overgestoken.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.