Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

STRESS. "Police Records"

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Wilko
Amerika-ontdekker
Partner van: Kayla
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

STRESS. "Police Records"

Bericht door Wilko »

Beste forumleden,

Alles liep op rolletjes, morgen het interview. Ik had er veel vertrouwen in. Totdat ik mij dood schrik over het volgende. Je moet "police records" meenemen naar het interview. Ik heb meerdere malen gelezen dat het consulaat dit voor Nederlanders opvraagt, maar nu lees ik in ene dat je dit zelf moet doen? Klopt dit?

Laat het alsjeblieft zo zijn dat het consulaat dit nog altijd doet...

Groet, Wilko
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Volg ons leven in Amerika op http://www.levenalseenkoning.nl
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Re: STRESS. "Police Records"

Bericht door maartje-pp »

Hoi Wilko,

Ik heb hier nog geen ervaring mee omdat ik zo ver nog niet ben. Ik had dit eerder al wel onderzocht (goede voorbereiding is het halve werk). Hier (http://www.visajourney.com/consulates/i ... =Amsterdam) staat het volgende: "Police Certificates are not (!) available to you and will be acquired by the Consulate from the Justice Department"

Ik zal voor je duimen!
K1 visum procedure is gestart, 23-06-2014 NOA1
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik dacht dat dat in Nederland om een verklaring omtrent gedrag (VOG) gaat, althans ik meen gelezen te hebben dat dat bij de Diversity Lottery procedure zo is. Ik weet niet of dat ik jouw situatie dan ook geldt.
Police Records

Available. You need to apply for a certificate of good conduct or Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) via the Centraal Orgaan Verklaring Omtrent het Gedrag (COVOG), an office within the Dutch Ministry of Justice.

In order to apply, you should visit the Ministry's web site and download the application form.

Please note, all applicants will need to submit:

a completed application form; and
a copy of the supporting letter for Dutch VOG application (pdf 64KB) confirming you require a certificate of good conduct for the purpose of applying for visa to the United States.
http://travel.state.gov/content/visas/e ... ry/NL.html

Dit geldt dus voor het interview van de Diversity Lottery.
Laatst gewijzigd door clp90 op 16 jul 2014, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
maartje-pp
Amerika-ontdekker

De VOG kan je zelf wel opvragen bij de gemeente, daar heb je wel bewijs voor nodig van het Amerikaanse consulaat (dat zij de VOG willen hebben). Politie 'records' hebben wij gewone burgers geen toegang toe
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Op alle forums staat dat het consulaat het in het geval van K1 visum voor je doet, omdat de VOG niet voldoende is. Maar dan zit ik op de site van consulaat/amerikaanse overheid zelf en dan staat er wel dat je dit moet doen. Ik ben nu zo in de war en ik hoop dat dit niet is veranderd in het afgelopen jaar. :(
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

@Maartje. Precies die site waar die jij stuurde naar VISAjourney. Daar had ik ook mijn informatie vandaan. En zij zeggen dus dat je dit niet hoeft te doen. En melden niks over het VOG....

maartje-pp
Amerika-ontdekker

Ik hoop het ook Wilko!

Nu het toch over de VOG ook gaat... Hoe heb je de VOG aangevraagd? Heb je gewacht op een brief van het consulaat? Want officieel heb je een stempel nodig van hen. Of lukte het ook zonder?
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Ik heb nooit een VOG aangevraagd. Dat is precies het probleem. :(

Ik denk dat het over is... 5 augustus zal ik nooit halen...

Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Volgens mij kan je de VOG zelf aanvragen bij de gemeente, zo snel mogelijk naar de balie gaan dus; het kan ook via internet. Over de termijn staat dat het 8 weken kan duren, maar:
"In de praktijk krijgt u uw VOG meestal binnen anderhalve week. Als uit onderzoek van Justis blijkt dat u in aanraking bent geweest met Justitie, gaat Justis na of dit relevant is voor het doel waarvoor de verklaring is aangevraagd. In dat geval duurt het vaak langer dan 2 weken voordat u bericht krijgt." bron.
Laatst gewijzigd door Inge op 16 jul 2014, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Er is een mogelijkheid tot een spoedprocedure!! Zie justis.nl. Als een malle er achteraan!! :thumbup: :thumbup:
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Ik heb om 14:20 een afspraak. Bedankt allemaal in ieder geval voor de reacties.

Het is mijn eigen domme schuld. Hoe vervelend het ook is...

maartje-pp
Amerika-ontdekker

Laat even weten hoe het is gegaan Wilko...! Het is bij jullie zo snel gegaan, dan is de kans dat er iets tussendoor glipt veel groter, zeker met tegenstrijdige berichten. Ik zal voor jullie duimen
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Succces!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik ben ook wel benieuwd, houd ons op de hoogte!
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Nou... Ik ben inmiddels weer iets rustiger... Het verhaal blijft hetzelfde. Ik ben door deze zin: "Police Certificates are not (!) available to you and will be acquired by the Consulate from the Justice Department" compleet aan het VOG verhaal voorbij gegaan. Ik was er 100% van overtuigd dat ik alle benodigde documenten in mijn bezit had. Dit blijkt dus niet het geval te zijn.

Nu blijkt dat een VOG in 93% van de gevallen binnen 1 week wordt afgegeven en in 97% van de gevallen waar dit niet gebeurd binnen 2 weken. zie: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 6742,d.bGQ

Ik heb zojuist het consulaat gemaild met deze informatie. Dat ik dus alles op orde heb, behalve de VOG. Nu heb ik ze gevraagd of het toch mogelijk is om het interview (van morgen) door te laten gaan en dat ik het VOG meteen naar ze opstuur als ik dit heb ontvangen. Nee heb je. Ja kun je krijgen. En anders moet ik dus weer wachten op een nieuwe datum. Met de wachttijd voor het ontvangen van de VOG heb ik in dat geval dus een zeer kleine kans dat het 5 augustus wordt. In dat geval kost het me een nieuw ticket en een geweldig Country Festival waar ik 7/8/9/10 augustus heen zou gaan in Minnesota.

Bedankt voor jullie support in ieder geval!

Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Uh oh Ik kreeg de VOG binnen 5 dagen, hopelijk krijg jij het ook snel. Succes morgen met het interview!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hi Gabby! Heb jij paranormale krachten? haha ik heb zojuist reactie gehad van het consulaat. Ik mag morgen gewoon komen voor het interview!!! Wie weet gaat het gewoon weer lukken!

Hun antwoord was:

Mr. Koning;

Keep the scheduled interview date of July 17, 2014   once you have received the VOG,  in your possession , you will need to contact us again and we can reschedule for you to present the missing document.

Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Spannend allemaal! Good luck met je interview, gaat vast allemaal goed.
:thumbup:
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Thanks Marion! Ja vast en zeker. :thumbup:

Nu die VOG nog ;-)

USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad is de informatie dat het USConsulaat de verklaring opvraagt bij Justitie, verouderd ! Je moet nu zelf de verklaring aanvragen.

Ned. was overigens het enige land ter wereld waar een US Consulaat de VOG/politie certificaat/uittreksel justitieel register, opvroeg.
In/voor alle andere landen moest de visa gegadigde deze verklaring(en) zelf opvragen.

Voor tijd in de US doorgebracht hoef je geen verklaring aan te vragen. Je doopceel wordt gelicht door de FBI op verzoek van het consulaat.
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 jul 2014, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer