Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1-visum loopt, langer op toeristenvisum erheen??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
maartje-pp
Amerika-ontdekker

K1-visum loopt, langer op toeristenvisum erheen??

Bericht door maartje-pp »

Hoi allemaal,

In juni hebben mijn verloofde Nick en ik het K1-visum ingediend in Texas (23 juni NOA1). Texas loopt enorm achter in de verwerking t.o.v. de andere service centra. Dikke pech!! Over drie weken ga ik eindelijk weer op vakantie erheen, maar slechts voor 10 dagen. Ik trek het echt niet, het idee dat ik weer terug moet naar Nederland om weer zo lang zonder elkaar te zijn. Mijn omstandigheden zijn zo dat ik in september erheen zou kunnen met een enkele reis (huis is opgezegd, baan kan ik opzeggen), en dan wanneer NOA2 komt, terug naar NL voor het onderzoek en het interview.
Je mag gewoon onder een toeristenvisum erheen reizen, op papier. Maar hoe moeilijk doen ze bij de douane als je met een enkele reis komt? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik heb in een van de threads iemand gezien die in Amerika ter plekke besloot te blijven omdat zij het ook niet trok om weer terug te moeten. Dat kon! Maar wie oh wie was dit??

Alle ervaringen en tips zijn welkom!!
K1 visum procedure is gestart, 23-06-2014 NOA1
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: K1-visum loopt, langer op toeristenvisum erheen??

Bericht door Marcopstal »

Eigenlijk is dit vrij simpel. Als je aankomt en men vraagt naar je bewijs voor de terugreis en je hebt dit niet wordt je niet toegelaten en onmiddellijk teruggestuurd.

Je bent dan de toegang ontzegd en zal dus geen ESTA of dergelijke meer kunnen aanvragen, ik vermoed dat dit zelfs zware gevolgen zou kunnen hebben voor je lopende procedure.

Als toerist mag je 90 dagen blijven. Waarom je nu slechts voor 10 dagen gaat snap ik dan ook niet goed.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Hoi Marcopstal,

Ik kan nu helaas niet blijven omdat ik nog aan mijn opzegtermijn vast zit met mijn werk. Misschien dan toch maar een retourtje kopen in september en de terugvlucht boeken voor afloop van het ESTA visum
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

doe of je 10 dagen trip, of wacht tot je K-1 door is. Ga geen gekke dingen doen, want voor je het weet bring je je immigratieproces in gevaar, of maakt het in ieder geval een stuk gecompliceerder....
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle reacties! Ik dacht dat je 90 dagen mocht blijven met esta en dat je dus op esta wel tijdens k1 naar amerika mocht, vandaar
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Een wat langere trip zou ook niet snel een problem moeten zijn, maar aankomen zonder return ticket is bijna een garantie voor problemen.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Ok, dus een retourtje sept-nov zou inderdaad beter zijn
Vanka
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Vanka »

Hoi Maartje, ik was diegene die uiteindelijk langer is gebleven.
Ik heb je ook even een PB'tje gestuurd.

Wat ik vergeet te zeggen is dat je ook dát waarschijnlijk niet wilt doen.
In theorie mag je inderdaad 90 dagen blijven, dus in theorie zou een retourtje datum-september/datum-november goed zijn (max. 90 dagen = geen 3 maanden).

In de praktijk zullen ze nog steeds aan je vragen naar het hoe, wat en waar van je verblijf.
Zeker bij een langere reis als dat, waar je in je eentje zult komen om je verloofde te bezoeken, zullen ze je op z'n minst naar een itinerary vragen.
Je zult erg geluk hebben als ze je gewoon voor 90 dagen laten blijven als bezoek. Helaas zijn ze nog steeds erg streng wat dat betreft.

Nou zei ik net dat ik even mijn eigen thread zou opzoeken waarin ik mijn eerste bezoek van 3 maanden had uitgelegd, maar ik kan het óf niet vinden óf het bestaat niet haha. Hoe dan ook had ik de eerste keer gezegd dat ik voor 90 dagen mijn vriend kwam bezoeken. Ik ben toen uit de rij gehaald bij customs en extra ondervraagd bij immigration én ze hebben daarna ook nog eens Cory gebeld voor verificatie van mijn verhaal. Had hij de telefoon niet opgenomen, had ik op het vliegtuig terug naar Nederland gezeten. Officer achter de balie vertelde mij ook vriendelijk dat hij mij bij hoge uitzondering door liet, omdat ik letterlijk geen legitieme banden met het thuisland kon aantonen (volgens hem). Vertelde me ook dat ik de eerstvolgende keer met een visum moest komen en mijn bezoek korter moest houden. (Zoals ik al aangaf... theorie sluit soms niet aan op praktijk.)
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Hoi Vanka! Ik heb je een PB gestuurd. Bedankt voor je reactie :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer