Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: DV2014-winnaar: Dude (Nr ...6xx)

Bericht door Dbacks2 »

Leuk dat iedereen toch wel zo zijn voorkeur voor een plekje heeft. Wij zijn helemaal gelukkig met onze keuze, maar we krijgen van zoveel mensen hier te horen 'jullie kozen Phoenix??? Echt ??? terwijl je overal kon gaan wonen?? WHY??? '

Euh... er wonen toch wel meer mensen die happy zijn toch??!! :mrgreen: :mrgreen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja die opmerling hebben wij ook al gekregen, zelfs van onze vrienden die er zelf 21 jaar gewoond hebben: jullie weten toch dat het gedurende de zomermaanden constant over de 110°F is ?? Jaja dat weten we, en ja daar kiezen wij voor.
Nuja binnen een paar jaar zijn we de hitte misschien ook beu ? we zien wel :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Nou... wat de warmte betreft...(let op... ik zeg niet eens meer HITTE..) de eerste week valt het even zwaar; dan merk je dat je moet wennen en dat je op z'n Nederlands oversteekt bv (doorlopen anders wordt je aangereden..). Maar al snel wen je eraan en loop je niet meer zo ferm door. Ik merk nu ook dat ik verschil begin te merken tussen 105 en 98, terwijl ik in NL al met 23/24 loop te mopperen.
Het is gewoon zo'n andere warmte, maar uitleggen kun je het niet. En we zijn hier niet voor niets 2 zomers een maand in de volle warmte geweest...we wilden het wel 'zeker' weten.
Ik 'vrees' de maanden die hier mooi genoemd worden ook een beetje; ik ben gek op zwemmen, maar heb het niet graag koud :D en nu kan ik gewoon om 7.00 naar het zwembad waar het dan heerlijk is!! En iedereen is lekker vroeg op! Om zes uur is het echt 'spits' hier op de stoep :)

Florida vond ik dus echt vreselijk.. beesten, netten over je zwembad..gruwelijke HITTE.. daar wel, terwijl je kan 'kiezen' uit 29/30/31 graden... maar daar zijn ook mensen heel gelukkig. (en als dat onze kans was geweest waren we ook gegaan..)

De mensen met de meest uitgesproken meningen moesten trouwens ontkennend antwoorden op de vraag op ze wel eens in de VS geweest waren... hoe typisch :mrgreen:

Op het laatst was ik het gebrek aan enthousiasme wel eens een beetje zat... eentje zei: Ik zou niet mee willen hoor... waarop ik zei: Ik kan me niet herinneren dat ik je uitgenodigd heb... grrrr

Maar laten we wel wezen... in Nederland klaagt nooit iemand over het weer toch?? Dus een beetje gelijk hebben de mensen wel... het perfecte klimaat verruilen voor iets anders is gekkenwerk.. (of niet ??)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

En ik wou net te vragen wanneer er nog eens een update van jullie zou volgen Bart! 8) Van Tuscon naar Vegas met de auto is precies wel langer dan ik dacht. Maar er zullen toch ook wel vluchten zijn zeker? :wink: Eigenlijk zou ik volgend jaar in het voorjaar tijdens onze week verlof kei graag een week naar Phoenix/Las Vegas gaan met een bezoekje aan Tuscon. *droom*

Nederland (en België) het perfecte klimaat? :roll: :lol: Pfff ik zou maar al te graag ruilen met Phoenix. :wink: Volgens mijn gsm is het nu 32° daar. Jaja, wij hebben in elke weer-app zowel ons eigen weer als dat van Phoenix en Vegas zitten om er dan regelmatig met een "zaten we nu toch maar daar" gevoel te kijken naar die zalige temperaturen. :oops:
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Dude schreef: Ik zou dan in die week al voor mijn rijbewijs kunnen gaan, een rekening openen, een auto kopen, voor een woning zorgen, .... M
Even een tip indien je een auto wil kopen (en verzekeren). Vraag aan je Belgische verzekeringsmakelaar een verklaring dat je al x-aantal jaren schadevrij rijdt. Ook voor je vrouw. Zonder die verklaring kan het moeilijk zijn om een verzekering te pakken te krijgen (ik mocht de eerste weken niet rijden met mijn pas gekochte autootje omdat ik nog wachtte op zo'n brief).
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

inge67 schreef: Even een tip indien je een auto wil kopen (en verzekeren). Vraag aan je Belgische verzekeringsmakelaar een verklaring dat je al x-aantal jaren schadevrij rijdt. Ook voor je vrouw. Zonder die verklaring kan het moeilijk zijn om een verzekering te pakken te krijgen (ik mocht de eerste weken niet rijden met mijn pas gekochte autootje omdat ik nog wachtte op zo'n brief).
Werkt dit effectief? Ik hoorde dat non-US verklaringen in regel gewoon niet tellen ginder. Het is natuurlijk snel aangevraagd hier lokaal...
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Nog eens een update van een dikke week geleden :

31-07-2014 … Sold!!! en poezen deel II

Het is nu officieel. Ons huis is definitief verkocht. Woensdag 30-07 werden we om zes uur bij de notaris verwacht om alles te overlopen en om de akte te ondertekenen. Alles samen nam dat iets meer dan een uur in beslag. Op het laatste zei de notaris dat het precies toch met een beetje spijt in het hart was, en dat las ze precies goed van mijn gezicht af. Toch wel een beetje een krop in de keel op dat moment. Maar goed, we wisten dat dat even een moeilijk moment ging worden. Omdat we er om zes uur moesten zijn en we net na het werk meteen moesten vertrekken, moesten we nog eten en sloegen we het aanbod voor een drankje door de nieuwe eigenaars af, maar zeiden wel dat ze de fles koud moesten laten staan. Binnenkort moeten we toch nog iets afspreken om alles te overlopen en ook zij willen al enkele dingen laten opmeten door buitenfirma’s , zoals gordijnen. Dus spreken we later nog wel eens af. Dus rijden we via Borgloon naar huis waar we iets uithalen om te eten.

Verder nog nieuws over onze poezen ! Drie dagen na mijn vorige post op de blog kwamen mijn ouders langs bij ons thuis en na wat over andere dingen gepraat te hebben, zei mijn papa plots dat zij twee dagen gepraat hadden, en alle voor en nadelen op een rijtje gezet hadden. En daaruit was gekomen dat zij graag voor onze poezen willen zorgen zodat ze hier in België kunnen genieten van hun oude dag. Verrast als we waren vroegen we toch wat bedenktijd, want het we hadden eindelijk beslist om ze mee te nemen en dan doet het vreemd om plots die beslissing terug om te draaien. Maar na een paar dagen waren we het er eigenlijk over eens dat dit voorstel precies was wat we voordien in gedachten hadden. Eigenlijk is het ideaal, ze zijn bij iemand wat we goed kennen, zijn er zeker van dat ze als broertjes samen blijven en niet buiten kunnen (opletten met de deuren papa !! :p) en dat ze goed verzorgt zullen worden én we kunnen ze nog zien als we eens skypen !!

Vandaar dat we aan de ouders meedelen dat we de poezen bij hen willen onderbrengen. Papa en ik zullen ook een kattenren bouwen, zodat ze ook daar tot buiten kunnen gaan zonder weg te lopen. Dat zal de komende weken wel in gang schieten. Uiteraard zullen er mensen zijn die vragen waarom we ze niet meenemen, en geloof ons, het zal niet gemakkelijk zijn om ze achter te laten want het zijn toch wel onze kindjes, maar wij vinden dit voor onze poezen gewoon de allerbeste oplossing. Als er maar enige twijfel bestond, namen we ze zeker mee.
Nu zijn we dus volle bak op zoek naar tickets en een huurhuis/appartement, genoeg werk nog wat ligt te wachten. Mijn eigen werk moet ik zeer binnenkort opzeggen, dus er komen wel enkele updates aan in de nabije toekomst.

Bart
Grts, Bart

Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Amai Bart, dat is inderdaad efkes moeilijk beslissen... Maar jullie poezen zullen het wel goed hebben! En het huis officieel verkocht, dat is weeral een zorg minder. Het begint toch wat te korten nu, denk ik he. Op zoek gaan naar een huis/appartement dat wordt nog een spannende periode.Vertrekken jullie ergens in oktober?

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Goede beslissing Bart, van de poezen. ik zou mijn hondjes ook ten alle koste willen meenemen (zijn ook oudjes) tenzij... ik ze bij mijn ouders kon achterlaten. Zo'n vlucht in het laadruim is niet niks dus :-)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zie het al helemaal voor me.. met je ouders en de katten skypen :) Wellicht een Live webcam maken voor in de kattenren?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Respect voor jullie beslissing om de poezen bij jullie ouders achter te laten. Wij hebben ze mee verhuisd, maar je moet zeker doen wat jullie het beste lijkt. Het was een stressvolle vlucht voor ze, echter na een dag of 2 waren ze al aan het wennen aan hun nieuwe omgeving.
Onze poezen skypen inderdaad vrolijk mee :lol: . Regelmatig lopen ze door het beeld of komen op schoot liggen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zeker geen gemakkelijke beslissing maar we weten zeker dat het voor de poezen echt de beste oplossing is. In het weekend gaan we al eens kijken wat we nodig hebben voor de ren te maken. Een webcam zit daar niet bij Martijn :lol:

Inmiddels ook op mijn werk mijn opzeg gedaan, in premiere voor het forum want deze staat nog niet op onze blog:

10-08-2014 … Ontslag indienen
Het is zo ver, aangezien ik vijf weken opzegtermijn moet doen was de tijd gekomen om mijn ontslag te geven op het werk. De avond ervoor maak ik mijn ontslagbrief klaar in tweevoud, één geef ik persoonlijk af bij HR en de andere wordt aangetekend verstuurd via de post zodat het allemaal netjes officieel is. Op woensdag 6 augustus ga ik in de late voormiddag naar de HR afdeling en deel mee dat ik mijn ontslag kom indienen. Ze zijn toch wat verrast en stellen toch wel wat vragen. Over het feit dat ik verhuis naar Amerika hou ik me op de vlakte, wat ik al eerder beslist had om verschillende redenen. Uitlekken zal het zowiezo wel nadien, maar op dit moment had ik er eerlijk gezegd geen zin in om alles uit de doeken te doen. Na HR ga ik naar mijn rechtstreekse ploegleider en vertel hem dat ik zojuist mijn ontslag ben gaan indienen. Hij is zowaar nog feller verrast, ook al heb ik in het verleden regelmatig een hintje gegeven dat dit er zat aan te komen. Enkele rechtstreekse collega’s licht ik ook in, ook via SMS bij diegene die nog op verlof is. Allen zijn ze toch behoorlijk verrast. Mijn twee collega’s die van het eerste moment op de hoogte waren hoef ik natuurlijk niet meer in te lichten. Voor hun is het nu ook vreemd dat alles openbaar is en ze vrijuit over mijn vertrek kunnen praten, buiten het Amerika gedeelte dan, maar dat komt nog wel als ik wat verder in mijn ontslagperiode ben.
Normaal doet zo een nieuws bijzonder snel de ronde in het fabriek maar velen zijn nog op verlof dus zijn er die week maar enkele mensen op de hoogte. De komende dagen/weken zal het nieuws sneller de ronde doen.

Een beetje niet emigratie nieuws tussendoor:
Op vrijdag heb ik verlof en begeef ik me naar Bornem, voor een laatste deelname aan de dodentocht, een trip van 100km die je te voet moet afleggen in maximum 24 uur. Om 21 uur gaat de tocht van start en we krijgen heel wat regen over ons, maar we bijten door en brengen het opnieuw tot een goed einde. Ik doe beter dan vorig jaar ook al is dat totaal niet de bedoeling, maar we leggen de 100km af in 18u57min.
Na deze editie is de stand : Bornem 0 – Bart 3
De komende dagen gaan we weer verder aan de slag met de berg werk die ons nog te doen staat en dus zullen de updates elkaar wel sneller gaan opvolgen …

Ook de tickets zijn geboekt maar die update moet ik nog uitschrijven !

Bart
Grts, Bart

DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

Een dikke proficiat met jullie prestatie op de dodentocht! Wauw iets om terecht fier op te zijn.

Alles begint nu wel heel snel vooruit te gaan :) ontslag op het werk, tickets geboekt. Zeer leuke vooruitzichten, ik kijk alvast uit naar jullie verhalen die nog moeten komen.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

DebbieTimmermans schreef:Een dikke proficiat met jullie prestatie op de dodentocht! Wauw iets om terecht fier op te zijn.
Met 'we' bedoelde ik de deelnemers. Ik heb de tocht alleen gelopen, zonder Evy bedoel ik dan :wink:
Niks voor haar trouwens, maar ze stond me dit jaar wel op te wachten op 500m van de eindstreep.
Grts, Bart

dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

proficiat, het was dit jaar verre van evident om hem uit te lopen, respect!

Wordt de poezenren zoals die bij jullie? Dan ga je nog even je werk hebben :lol:
Ik ben blij dat jullie een oplossing gevonden hebben voor jullie twee poezekes (tijgers ja), zo'n beslissingen zijn nooit gemakkelijk te nemen :cry:
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

hi Bart en Evy,

Ik zie dat het Tucson is geworden, heel leuk en in ieder geval goed Mexicaans eten (wat ze hier dus niet hebben). Tucson proper of wat meer richting jullie vrienden?
Veel succes en plezier daar!

Erwin
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Vol schreef:Ik zie dat het Tucson is geworden
Tucson zelf, of 1 van de gemeentes errond? Ik vond Oro Valley zeer aangenaam.

En denk er aan: When the mountain goes pink, it's time for a drink!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Op termijn willen we in Tanque Verde gaan wonen. In het begin zullen we nog meer regio's nader bezoeken dus misschien veranderd dat nog op termijn maar op onze vakantie hadden we een erg goede indruk van Tanque Verde. Echt wat we zochten en in gedachten hadden.
Simon, ik zei die spreuk tegen mijn vriend in Rio Rico toen hij zei dat de bergen rondom zijn woonplek roze oplichten in de ondergaande zon, hij moest er hartelijk om lachen.

Verder een vraagje voor mijn DV voorgangers. Ik ben nu in contact met een appartementencomplex en zij vragen nu een kopie van onze greencards. Is dat normaal en mag ik dit zomaar doorsturen? Er staat daar een nummer op (Alien Registration Number) dus ik weet niet of ik zomaar kopies mag gaan doorsturen.
DBacks(of 2) hebben jullie dat ook moeten doen toen jullie vanuit Nederland voor een appartement gingen ?
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Nog eens een lange update te melden, staat ook op de blog, daar mét foto's ! : http://bartenevy.blogspot.be/

08-09-2014 … sorteren, inpakken verkopen en verschepen
Tussen alle opzoekwerk door hebben we veel opgeruimd, gesorteerd en verkocht en ook de verhuisfirma geregeld zodat we onze spullen al richting Tucson kunnen sturen.
Zaterdag 30 augustus hadden we onze garage verkoop georganiseerd en dat was een groot succes. Vooral in de voormiddag was het bijzonder druk en we hebben heel wat spullen verkocht. We hopen dat iedereen er veel plezier aan beleefd. Er kwamen vrienden, familie, kennisen, collega’s en ex-collega’s. Bijzonder leuk om die mensen nog eens allemaal te zien en samen wat te drinken. Na een lange dag nog opruimen en samen met onze vrienden nog wat gaan afhalen om te eten.

Na wat over en weer gemail met de verhuisfirma hadden we een afspraak voor donderdag 4 september. Gelukkig had ik op woensdag nog verlof op staan dus hebben we de ganse dag zitten sorteren : dit gaat mee, dit gaat niet mee, euhmm wat doen we hier mee? Tja gooi maar op de ‘maybe hoop’, als er nog plaats is gaat het mee, enz …
We halen onze koffers naar beneden en vullen die alsof we op reis gaan, ik één koffer, Evy twee, met in het achterhoofd toch al denkend wat we daar in eerste instantie nodig zullen hebben dus veel T-shirts en korte broeken en kleedjes en topjes. Als de koffers gevuld zijn, halen we de kast leeg en beginnen alles in te pakken in bananendozen. Op internet zoek ik filmpjes om kleren zo handig en klein mogelijk op te vouwen/rollen. Ik ben met mijn kleren snel klaar en kom toe met één doosje. Evy heeft er ‘iets’ meer en strand op 9 dozen kleren, 1 doos schoenen, 1 doos handtassen, en 2 grote sportzakken schoenen. Eerlijk delen noemen ze dat ?? 
We hebben 2 schilderijen die we willen meenemen, nuja eigenlijk geen schilderijen maar de canvas doek die ik bij de fotowedstrijd gewonnen heb van het AA forum, en een gewone houten schilderij. Die pak ik zorgvuldig in met bubbelplastiek, piepschuim en karton. De rest, zoals wat decoratiespullen, werkmateriaal, boeken… gaat ook allemaal in bananendozen en wordt klaar gezet. De potten en pannen, en de tupperware wordt gewoon klaar gezet, dat wordt ingepakt door de verhuisfirma zelf. Ik vul ’s avonds nog een berg papierwerk in, ongelooflijk hoeveel papieren je nog moet invullen voor een kist te verzenden.
De volgende dag moet ik werken maar Evy is thuis en ik hou de gsm bij me, zodat ze me altijd kan bereiken. We sms’en regelmatig of het allemaal mee kan en even later belt Evy me, wat er nog mee kan want er is nog wat plaats over. De maybe hoop zit er dan al bij dus worden er nog enkele dozen fotoalbums meegegeven. Zelfs dan is er nog een klein plekje over en Evy propt een hoop handdoeken in een sportzak en die kan er nog net bij. Meer dan verwacht kan dus mee in de kist en ze wordt dan ook dicht genageld. De papieren neemt de man mee, we horen wel als er iets niet juist ingevuld is.
Inmiddels ben ik druk in de weer met het appartement, dat lijkt in orde te komen de volgende dagen. Als het in kannen en kruiken is plaats ik wel eens een link van de website.

Nog nieuws van de poezen dan, we zijn al begonnen aan de ren bij mijn ouders, zodat ze ook daar buiten kunnen. Samen met broer Patrick en papa gaat het werk goed vooruit en nu moet enkel nog de draad ertegen gezet worden, maar die nemen we van de ren bij ons thuis, maar pas de dag voor ze verhuizen. Ook het gat van binnen naar buiten is nog niet helemaal klaar, dat moet nog gekapt worden, maar dat doet papa op zijn gemak in de week.

Als het appartement geregeld kan worden, zal er al een hoop rust wederkeren al hebben we nog wel wat dingen op de planning staan qua regelwerk: nog documenten laten vertalen, nog wat dingen boeken voor de aankomst ginder (hotel eerste nacht, huurauto) en ook voor de ziekteverzekering moet ik nog aan de gang schieten. Maar vanaf volgende week heb ik meer tijd, want ik zit deze week al in mijn laatste werkweek. Vrijdag 12 september is mijn laatste werkdag dus vanaf dan is er meer tijd vrij om nog dingen op te zoeken en te regelen.
Zo, een behoorlijk lange update deze keer … maar we hebben dan ook veel gedaan en geregeld

Bart
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

leven jullie dan nu in een huis met lege kasten, weinig meubelen en vooral een lege kleerkast...? en zonder kookgerei? :lol:
stomme vraag, maar ben wel nieuwsgierig hoe je dat praktisch regelt
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer