Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen in de V.S
-
- Amerika-newbie
Vliegen in de V.S
Hallo mensen van allesamerika!
Ik ben nieuw op dit forum maar ik volg deze site nu al een tijdje.
Eerst maar even voorstellen: Ik ben Richard en ben 16 jaar oud en ik droom er al lang van om naar de V.S te vertrekken.
Mijn vraag is: Ik wil volgend jaar met mijn vliegopleiding beginnen alleen wil ik erg graag gaan vliegen in de V.S.
Nou zijn er 2 soort brevetten FAA (US) en JAA (EU) ik heb al na gevraagd en het is niet moeilijk om een JAA brevet om te zetten naar een FAA brevet.
Nou is mijn vraag wat jullie zouden doen,
hier in Nederland mijn opleiding doen en hier (hopelijk) een baan vinden en eerst mijn schuld af te betalen en ervaring op te bouwen.
Of in de V.S mijn opleiding doen en ongeveer 70.000 dollar besparen (Opleiding hier kost zo'n 120.000 euro en in de V.S 50.000 dollar)
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja dan hoop ik dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Het enige waar ik tegen op zie is dat als ik in Amerika mijn brevet haal ik alleen in Amerika mag vliegen, en ik weet dat een green card aardig moeilijk is om te verkrijgen, helemaal nu misschien de DV-Lottery word afgeschaft.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met vriendelijk groet Richard
Ik ben nieuw op dit forum maar ik volg deze site nu al een tijdje.
Eerst maar even voorstellen: Ik ben Richard en ben 16 jaar oud en ik droom er al lang van om naar de V.S te vertrekken.
Mijn vraag is: Ik wil volgend jaar met mijn vliegopleiding beginnen alleen wil ik erg graag gaan vliegen in de V.S.
Nou zijn er 2 soort brevetten FAA (US) en JAA (EU) ik heb al na gevraagd en het is niet moeilijk om een JAA brevet om te zetten naar een FAA brevet.
Nou is mijn vraag wat jullie zouden doen,
hier in Nederland mijn opleiding doen en hier (hopelijk) een baan vinden en eerst mijn schuld af te betalen en ervaring op te bouwen.
Of in de V.S mijn opleiding doen en ongeveer 70.000 dollar besparen (Opleiding hier kost zo'n 120.000 euro en in de V.S 50.000 dollar)
Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja dan hoop ik dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden.
Het enige waar ik tegen op zie is dat als ik in Amerika mijn brevet haal ik alleen in Amerika mag vliegen, en ik weet dat een green card aardig moeilijk is om te verkrijgen, helemaal nu misschien de DV-Lottery word afgeschaft.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Met vriendelijk groet Richard
Re: Vliegen in de V.S
Ik weet niet of de baan als pilot in aanmerking komt voor een werkvisum, immers er zijn volgens mij voldoende piloten in de US te vinden, dus geen noodzaak om buitenlanders aan te nemen?
Als buitenlandse pilot kom je de US binnen op een C1/D visa, dit is een crewman's visa. HIerop mag je NIET in de US wonen, alleen kort verblijven voor je weer terugvliegt.
Qua besparing is het nog iets beter: 120.000euro = 162.000 dollar, dus 110.000 dollar besparing..
Als buitenlandse pilot kom je de US binnen op een C1/D visa, dit is een crewman's visa. HIerop mag je NIET in de US wonen, alleen kort verblijven voor je weer terugvliegt.
Qua besparing is het nog iets beter: 120.000euro = 162.000 dollar, dus 110.000 dollar besparing..
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Hou ook een alternatieve carrière in gedachten, want piloten hebben het erg, erg moeilijk op het moment: 'Werkloze piloten gegijzeld door torenhoge schulden'
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-newbie
Beide bedank voor jullie snelle reply,
@Jrabakker Bedankt voor deze info ik hoop dan nu ook dat de voorspellingen goed zijn en dat er binnenkort zelfs een tekort aan piloten komt in de US, dit komt omdat veel piloten tegen de 65 jaar aanlopen dus ik ga maar duimen
@bello Dit hou ik zeker, ik ben al op verschillende vliegscholen geweest en hier vertelden zij mij dit ook zeker. Aan de opleiding beginnen is geen probleem, maar eenmaal die baan vinden dat is het lastigste.
Zelf zat ik aan het volgende traject te denken,
1 De opleiding in Nederland doen (Kost wel meer maar hoef me dan geen zorgen te maken over een visum om te kunnen werken, anders loopt de schuld alleen maar op)
2 In Europa werken
3 Vlieguren maken (Maakt je wat aantrekkelijker voor de Amerikaanse bedrijven)
4 Schuld aflossen (Mijn vraag, mag je met een schuld het land uit?)
5 Mee blijven spelen met de DV-lottery (Als deze niet afgeschaft word)
Misschien zal dit dan toch de beste optie zijn.
Nogmaals bedankt voor het reageren!
@Jrabakker Bedankt voor deze info ik hoop dan nu ook dat de voorspellingen goed zijn en dat er binnenkort zelfs een tekort aan piloten komt in de US, dit komt omdat veel piloten tegen de 65 jaar aanlopen dus ik ga maar duimen

@bello Dit hou ik zeker, ik ben al op verschillende vliegscholen geweest en hier vertelden zij mij dit ook zeker. Aan de opleiding beginnen is geen probleem, maar eenmaal die baan vinden dat is het lastigste.
Zelf zat ik aan het volgende traject te denken,
1 De opleiding in Nederland doen (Kost wel meer maar hoef me dan geen zorgen te maken over een visum om te kunnen werken, anders loopt de schuld alleen maar op)
2 In Europa werken
3 Vlieguren maken (Maakt je wat aantrekkelijker voor de Amerikaanse bedrijven)
4 Schuld aflossen (Mijn vraag, mag je met een schuld het land uit?)
5 Mee blijven spelen met de DV-lottery (Als deze niet afgeschaft word)
Misschien zal dit dan toch de beste optie zijn.
Nogmaals bedankt voor het reageren!
Je kunt in Nederland je opleiding doen, en dan een licentie halen op een toestel dat veel gebruikt wordt in de usa, zodat je aantrekkelijk voor ze bent. Denk hierbij aan boeing 737, airbus 319/320/321.
Een licentie voor een 747 zul je weinig perspectief geven voor amerikaanse maatschappijen, die gebruiken die kisten voor international vluchten en daar hebben ze echt wel piloten voor (de seniors in de company).
Een licentie voor een 747 zul je weinig perspectief geven voor amerikaanse maatschappijen, die gebruiken die kisten voor international vluchten en daar hebben ze echt wel piloten voor (de seniors in de company).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Toevallig heeft de zoon van onze vrienden net een start gemaakt bij KLM. Over een half jaar vertrekt hij naar Amerika, wat een onderdeel is van de opleiding. Wat ik begrepen heb, is dat de burgerluchtvaart op dit moment heel erg hard op zoek zijn naar nieuwe piloten. Dit precies om wat je zegt, binnen deze wereld treed de vergrijzing ook op.
Als je dus nog een redelijke kans wilt maken, dan is het nu het juiste moment om dit aan te pakken.
Echter eer dat je door het aannamentraject heen bent, als je er überhaupt doorheen komt, ben je toch ook bijna een jaar verder.
Als je dus nog een redelijke kans wilt maken, dan is het nu het juiste moment om dit aan te pakken.
Echter eer dat je door het aannamentraject heen bent, als je er überhaupt doorheen komt, ben je toch ook bijna een jaar verder.
Ik denk dat degenen die je het beste hierover kunnen adviseren net afgestudeerde piloten in zowel NL als de VS zijn, ken je die? Een vriend van mij is drie jaar geleden afgestudeerd bij de KLM en heeft toevallig net zijn eerste vliegbaan binnen, de markt in NL is op dit moment erg slecht.
Overigens weet ik niet hoe het zit met het aanname-proces bij andere scholen dan KLM, want hij deed de KLM school, maar daar is het aanname-percentage zeer laag. Als je heel graag piloot wil worden zou ik dat dus doen waar je maar binnen komt.
Overigens weet ik niet hoe het zit met het aanname-proces bij andere scholen dan KLM, want hij deed de KLM school, maar daar is het aanname-percentage zeer laag. Als je heel graag piloot wil worden zou ik dat dus doen waar je maar binnen komt.
Die vriend van ons is ook bij KLM terecht gekomen. De aannamepercentage is voor dit jaar flink gestegen, echter blijft de selectie bij KLM wel super zwaar/streng. KLM wilt alleen maar de in hun ogen de best mogelijke piloten. Ook is het zo dat KLM alleen maar mensen aanneemt die bij hun de opleiding heeft gedaan.
Een andere kant van de medaille is wel zo dat ondanks je een opleiding bij KLM doet, je niet automatisch zeker bent van een baan bij KLM. Van de kandidaten op de opleiding van KLM gaat maar een klein deel echt werken bij KLM.
Echter als je op je papiertje een opleiding bij KLM hebt staan, dan sta je wel weer goed in de boeken bij andere maatschappijen.
(dit heb ik allemaal niet zelf uitgezocht, maar dit heb ik wel begrepen uit gesprekken met hem en zijn ouders)
Een andere kant van de medaille is wel zo dat ondanks je een opleiding bij KLM doet, je niet automatisch zeker bent van een baan bij KLM. Van de kandidaten op de opleiding van KLM gaat maar een klein deel echt werken bij KLM.
Echter als je op je papiertje een opleiding bij KLM hebt staan, dan sta je wel weer goed in de boeken bij andere maatschappijen.
(dit heb ik allemaal niet zelf uitgezocht, maar dit heb ik wel begrepen uit gesprekken met hem en zijn ouders)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 99
In Florida zijn genoeg scholen die zowel JAA en FAA aanbieden als gecombineerde opleiding. Ze geven je ook het materiaal om redelijk eenvoudig een J-1 visum aan te vragen. Vliegen in de US is niet alleen goedkoper maar ook sneller en leuker. Bovendien leer je fatsoenlijk Engels te communiceren met ATC en niet dat belachelijke steenkolen engels wat ze hier praten. Maar goed, dat is mijn mening ;o)
Met een beetje googlen vind je wel wat, anders trek je maar even aan de bel.
Hoe dan ook altijd de US doen, behalve als je een baangarantie bij de KLM kan krijgen. Dan naar Eelde en hopen op goed weer.
Success!
Met een beetje googlen vind je wel wat, anders trek je maar even aan de bel.
Hoe dan ook altijd de US doen, behalve als je een baangarantie bij de KLM kan krijgen. Dan naar Eelde en hopen op goed weer.
Success!
Bij mijn weten is het voor een piloot niet mogelijk een H-1B werkvergunning voor de US te krijgen.
Deze vergunning is nodig om in de US voor een US werkgever aan de alsg te gaan.
Vlgs. USCIS maatstaven is piloot niet een beroep waarvoor een HBO opleiding/bachelors niveau noodzakelijk/vereist is.
Derhalve geen visum.
Deze vergunning is nodig om in de US voor een US werkgever aan de alsg te gaan.
Vlgs. USCIS maatstaven is piloot niet een beroep waarvoor een HBO opleiding/bachelors niveau noodzakelijk/vereist is.
Derhalve geen visum.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 99
Klopt ja, opleiding is simpel, wonen en werken is een ander verhaal.
Vergeet ook niet dat de airlines 5 jaar op slot staan omdat een aantal jaar geleden de max leeftijd voor captains met (idd) 5 jaar is verhoogd. Er staan dus werkelijk bakken met vlieginstructeurs (CFIs) aan de poort te rammelen met allemaal 2500+ vlieguren. Dat is voorlopig nog niet opgedroogd.
Zou me dus eerst heel goed laten informeren voor je kansen op een baan alvorens de toch al heel moeilijke weg van een H1 visum op te slaan.
Vergeet ook niet dat de airlines 5 jaar op slot staan omdat een aantal jaar geleden de max leeftijd voor captains met (idd) 5 jaar is verhoogd. Er staan dus werkelijk bakken met vlieginstructeurs (CFIs) aan de poort te rammelen met allemaal 2500+ vlieguren. Dat is voorlopig nog niet opgedroogd.
Zou me dus eerst heel goed laten informeren voor je kansen op een baan alvorens de toch al heel moeilijke weg van een H1 visum op te slaan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik heb zelf een EASA en FAA vergunning
De conversie EASA naar FAA kan maar dan is je FAA vergunning afhankelijk van je EASA vergunning.
Dus gaat er ooits iets mis ben je beide kwijt en moet je wel beide current houden.
Indien je de FAA weg kiest :
Ik zou gewoon starten met de PPL, verder met je IFR, dan de CPL SE en vervolgens de test afleggen van CPL / IFR op SE heb je beide Checkrides in 1 klap.
Vervolgens je twin rating doen is toch een add on.
Nu of je met een FAA in Europa nog aan de bak komt . . . . ik vrees ervoor . . . of je moet iemand vinden die wat prive rondvliegt met een N-bak
Ga je als Europeaan in de VS aan de bak komen . . . hier vrees ik nog meer voor . . . en met welk Visum tenslotte ?
Piloten zat in de VS . . . iedere FI zit te wachten voor zijn overstap naar de Airlines
Vergeet niet dat als CO Pilot je hier peanuts verdiend . . . heb al getallen gezien gaande van 17 tot 25 K USD . . . per jaar wel te verstaan
EASA way :
Waarom ga je niet naar een FTO in Belgie ?
In Antwerpen heb je EuroPilotCenter - vliegen met de nieuwste Cessna 172 met Garmin G1000 - opleiding tot ATPL
Gaat een stuk goedkoper zijn als vliegen in Nederland.
Hier is het nummer +32 - 3 - 281 84 29
Vraag maar naar Leen Vandendriessche
leenvdd@europilotcenter.be
Kay Vereecken -> toffe kerel en een TOP instructeur !
Het is een prachtteam - kan niets anders zeggen - en we zijn zelf dikke vrienden met hun !
Ze zitten in een spiksplinternieuw gebouw op EBAW en gebruiken ook de Redbird Sim
Give it a shot . . . het gaat je geld besparen.
Zeg maar dat je de gegevens hebt van hun vriend in Rancho Mirage, CA - ze weten wel wie
De conversie EASA naar FAA kan maar dan is je FAA vergunning afhankelijk van je EASA vergunning.
Dus gaat er ooits iets mis ben je beide kwijt en moet je wel beide current houden.
Indien je de FAA weg kiest :
Ik zou gewoon starten met de PPL, verder met je IFR, dan de CPL SE en vervolgens de test afleggen van CPL / IFR op SE heb je beide Checkrides in 1 klap.
Vervolgens je twin rating doen is toch een add on.
Nu of je met een FAA in Europa nog aan de bak komt . . . . ik vrees ervoor . . . of je moet iemand vinden die wat prive rondvliegt met een N-bak
Ga je als Europeaan in de VS aan de bak komen . . . hier vrees ik nog meer voor . . . en met welk Visum tenslotte ?
Piloten zat in de VS . . . iedere FI zit te wachten voor zijn overstap naar de Airlines
Vergeet niet dat als CO Pilot je hier peanuts verdiend . . . heb al getallen gezien gaande van 17 tot 25 K USD . . . per jaar wel te verstaan
EASA way :
Waarom ga je niet naar een FTO in Belgie ?
In Antwerpen heb je EuroPilotCenter - vliegen met de nieuwste Cessna 172 met Garmin G1000 - opleiding tot ATPL
Gaat een stuk goedkoper zijn als vliegen in Nederland.
Hier is het nummer +32 - 3 - 281 84 29
Vraag maar naar Leen Vandendriessche
leenvdd@europilotcenter.be
Kay Vereecken -> toffe kerel en een TOP instructeur !
Het is een prachtteam - kan niets anders zeggen - en we zijn zelf dikke vrienden met hun !
Ze zitten in een spiksplinternieuw gebouw op EBAW en gebruiken ook de Redbird Sim
Give it a shot . . . het gaat je geld besparen.
Zeg maar dat je de gegevens hebt van hun vriend in Rancho Mirage, CA - ze weten wel wie

Met welk visum vraag je ? Niet met een H-1B .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1850 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties