Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

knelpuntberoepen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
blondeel
Amerika-newbie

knelpuntberoepen

Bericht door blondeel »

Hallo , graag zou ik willen weten waar of hoe ik aan de lijst knelpuntberoepen in de VS kan geraken,je weet wel beroepen waar ze geen Amerikanen voor vinden of niet willen gevuld worden door Amerikanen?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: knelpuntberoepen

Bericht door Njit »

Ik denk niet dat er zo'n lijst is. Vanwaar je vraag?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien jezelf eerst eens een beetje vriendelijker voorstellen dan dit:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=57270
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Profsporters.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat een typisch Ned.lands leuk woord: knelpuntberoepen.

Overigens hoort dit ond. meer thuis in tijdelijke of permannte emigratie.

De US heeft niet zo'n lijst - althans niet een openbare lijst. En bekende knelpunten zijn vooral regionaal.
Bv. 'underserved areas' waar men te weinig artsen heeft.
Of - aan het andere einde van het spectrum - land/tuinbouw werkers, slachthuis-werkers.

Vraag je waar je een werkvergunning voor kunt krijgen - een tijdelijk visum wel te verstaan - dat is zo ongeveer iedere baan die jij aangeboden kunt krijgen door een minstens middelgroot bedrijf, en waar USCIS van denkt dat er een bachelorDIPLOMA (HBO of universiteit) voor nodig is. D werker kan di overigens waarmaken ook door opleiding en relevante werkervaring (equivalentie).
Plus je moet gelukkig zijn in loterijen. En bij voorkeur man zijn, 8 van de 10 werkvergunningen gaat naar 'het sterkere geslacht'.

Waar het om permanente immigratie gaat - groene kaarten - de nadruk van het US system ligt op familie-hereniging. Daar gaat ong. 70% van de kaarten naar toe. (Plus meer dan 20 % naar vluchtelingen, asielzoekers, en Visa Lottery winners.) Totaal ong. Een Miljoen per jaar.
Groene Kaarten beschikbaar jaarlijks voor werkgebonden emigratie: 140.000 en daarbij inbegrepen zijn de kaarten voor de meekomende vrouwen en kinderen en de zg. EB-5 investeerders en hun gezinnen. Het 'gewogen' getal komt neer op nog geen 75.000 werkers.

Bij mijn weten heeft Canada nog steeds een lijst van 'knelpunt' werkers ? Al is die beduidend ingeperkt inmiddels.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Misschien is 80% dat een H1B aanvraagt wel man..........................
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

H-1B visums worden aangevraagd VOOR een werker, niet DOOR een werker.

En zowel USCIS - niet bewust denk ik - als werkgevers - wel bewust - geven de voorkeur aan 'het sterke geslacht'.

Er zijn inmiddels genoeg voorbeelden van vrouwen uit India die even goede of zelfs betere opleiding hadden, in India een goede baan hadden in informatica etc. maar hier in de US te horen kregen van potentiële werkgevers dat men aan hen niet een petitie ging verspillen. (Stel je voor dat we dat doen en je wordt zwanger !)

Als je werkgebonden naar de US wilt en het lukt je niet een H-1B in de wacht te slepen heb je ook een beduidend kleinere kans op een Groene Kaart.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Een vrouw op een H1B visum zal het niet in haar hoofd halen om zwanger te worden want dan kan ze weer naar huis! Ik heb bijv een vrouw die een H1B visum had toen ik met haar trouwde en zwanger zijn we pas geworden nadat ze een greencard had gekregen. Was ze dat op een of andere manier toch geworden dan was ik om haar status veilig te stellen gewoon zelf thuis gebleven.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als je met een H-1B vrouw was meegekomen had je al thuis gezeten in afwachting van de groene kaart !
Het feit dat een H-1B vrouw vaak een man heeft - of kan oplopen - die geen kant uit kan en daar problemen over maakt, is ook een van de redenen dat werkgevers bij voorkeur geen vrouwen in dienst hebben op dit visum.

Veel H-1B gegadigden komen uit India. Potentiele werkgevers weten inmiddels van de druk die er op een echtgenote wordt uitgeoefend door familie.
Men geeft de voorkeur aan 'bachelors' die vaak met vier of meer een appartement delen, en lange dagen kunnen/willen maken.
Plus de wachttijd voor een groene kaart is momenteel voor Indiers meer dan 10 jaar - de biologische klok begint dan toch te tikken.

Maar deze discussie is al zo vaak gevoerd - zullen we het hierbij laten ?
We gaan ook off-topic.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

ned in MO schreef:zwanger zijn we pas geworden nadat ze een greencard had gekregen. Was ze dat op een of andere manier toch geworden
Die ene manier ken ik, maar die andere.............. :?: :lol: :lol: :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer