Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren naar de VS
emigreren naar de VS
Het lijkt wel dat je alleen kan emigreren naar de VS als je ofwel miljionair,universitair,topsporter,superster of single bent of zie ik dat verkeerd?
Re: emigreren naar de VS
De US is inderdaad geen immigratieland (meer).
De nadruk van het system ligt op family reunion. Dus een huwelijk met een US citizen is DE manier om zeker en redelijk snel permanent binnen te komen.
Een andere manier is inderdaad geld hebben: 500.000 dollar, liever nog 1 miljoen dollar geeft (grote kans op) een investeerders visum (Groene Kaart).
Tenslotte is er het winnen in de jaarlijkse Visa Lottery.
Topsporters en supersterren maken kans op een tijdelijk visum: hetzij P of O.
Voor werkers zijn er de tijdelijke visa H-1B en L-1.
Heb je enig geld en ben je zakelijk aangelegd, dan maak je kans een bedrijf te kunnen beginnen in de US of over te nemen (E-2 visum).
Je hoeft niet single (alleenstaand) te zijn. De meeste visums kennen een 'meekomer-variant' - je moet dan wettig getrouwd zijn.
Dus in antwoord op je vraag, ja je ziet het eigenlijk goed. 'Waar een wil is, is een weg' is niet van toepassing ls het om US Immigration gaat.
De nadruk van het system ligt op family reunion. Dus een huwelijk met een US citizen is DE manier om zeker en redelijk snel permanent binnen te komen.
Een andere manier is inderdaad geld hebben: 500.000 dollar, liever nog 1 miljoen dollar geeft (grote kans op) een investeerders visum (Groene Kaart).
Tenslotte is er het winnen in de jaarlijkse Visa Lottery.
Topsporters en supersterren maken kans op een tijdelijk visum: hetzij P of O.
Voor werkers zijn er de tijdelijke visa H-1B en L-1.
Heb je enig geld en ben je zakelijk aangelegd, dan maak je kans een bedrijf te kunnen beginnen in de US of over te nemen (E-2 visum).
Je hoeft niet single (alleenstaand) te zijn. De meeste visums kennen een 'meekomer-variant' - je moet dan wettig getrouwd zijn.
Dus in antwoord op je vraag, ja je ziet het eigenlijk goed. 'Waar een wil is, is een weg' is niet van toepassing ls het om US Immigration gaat.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heb je je weleens afgevraagd hoe 'makkelijk' het is te emigreren naar Nederland?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Nee eigenlijk niet. Voor EU burgers is het een non issue omdat je nu eenmaal vrijlijk kunt bewegen in de EU. Voor alle andere gevallen schiet me nu alleen een inkomen eis te binnen. Zou wel leuk zijn eens wat ervaringen te lezen van Amerikanen die naar NL emigreren en hun verhaal te lezen. De andere kant op lezen we hier al genoegHeb je je weleens afgevraagd hoe 'makkelijk' het is te emigreren naar Nederland?

- RiverCola
- Amerika-expert
We hebben een lid die zijn Amerikaanse vrouw destijds naar Nederland haalde (inmiddels wonen ze weer samen in de VS) en dat ging bepaald niet makkelijk!
Ook uit mijn eigen omgeving ken ik verhalen van Nederlanders met een buitenlandse partner, die zelfs bij een remigratie nog weer moeite hadden de buitenlandse partner NL binnen te krijgen. Ook al had de 'buitenlander' in kwestie hier al jaaaaren gewoond en gewerkt. Ze waren enkel een aantal jaren in het buitenland geweest. Maanden heeft het geduurd voordat het gezin weer samen kon zijn in Nederland. Ik herinner me nog de verhalen over talloze bezoeken aan de IND en stapels en stapels aan documenten.
Ook uit mijn eigen omgeving ken ik verhalen van Nederlanders met een buitenlandse partner, die zelfs bij een remigratie nog weer moeite hadden de buitenlandse partner NL binnen te krijgen. Ook al had de 'buitenlander' in kwestie hier al jaaaaren gewoond en gewerkt. Ze waren enkel een aantal jaren in het buitenland geweest. Maanden heeft het geduurd voordat het gezin weer samen kon zijn in Nederland. Ik herinner me nog de verhalen over talloze bezoeken aan de IND en stapels en stapels aan documenten.
-
- Amerika-expert
Iemand naar Nederland halen is inderdaad ook niet makkelijk. Wij kregen zelfs het advies van iemand van de vreemdelingenpolitie om gewoon zonder papieren in Nederland te blijven omdat dat makkelijker was.
Moeten we TS nog serieus nemen? Keer op keer worden korte eenregelige vragen gesteld en wordt er niet ingegaan op vragen van mensen die reageren. Zo vond ik deze discussie waarin werd gevraagd om een business lening en deze discussie waarin weer de vraag werd gesteld om als gepensioneerde te vertrekken.
Ik begrijp dat topicstarter een voormalig soldaat van het Belgisch leger is?
@ thebruins Kijk eens naar de serie "Liefs Uit", over Nederlanders die hun geliefde naar NL willen halen. Dat zijn allemaal mensen met gewone banen, die samen gaan wonen (of trouwen) met mensen uit bijvoorbeeld Zuid-Korea, Rusland, Canada of Israël. Dat gaat écht niet makkelijk. Laatste aflevering: http://liefsuit.kro.nl/seizoenen/seizoe ... 23-10-2014
Waar wij wonen stikt het van de Amerikaanse expats, die hier genoeglijk onder de 30% ruling als de 1% leven, zonder enig visum- of geldprobleem
Maar dat zijn de uitzonderingen - het gros van de import komt hier vanwege de liefde of als EU-burger.
Waar wij wonen stikt het van de Amerikaanse expats, die hier genoeglijk onder de 30% ruling als de 1% leven, zonder enig visum- of geldprobleem

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik vermoed van niet. Maar ach, als de rest het naar zijn/haar zin heeft....Hockey schreef:Moeten we TS nog serieus nemen?

- bedeve
- Amerika-expert
En het is meestal het eerste of een van de eerste berichten van zo iemand.Hockey schreef:Moeten we TS nog serieus nemen? Keer op keer worden korte eenregelige vragen gesteld en wordt er niet ingegaan op vragen van mensen die reageren..
Ik vind het mooi Hockey dat jij het zo stelt.
Jij hebt altijd veel tijd en energie gestoken in het omzichtig verwelkomen van zo iemand met een wild een/tweeregelig verhaal.
Ik hoop dat je dat blijft doen als iemand serieus vragen heeft over emigratie.
Zo iemand zal ook eerder in zijn/haar denkproces zich hier melden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Helemaal goed !blondeel schreef:Het lijkt wel dat je alleen kan emigreren naar de VS als je ofwel miljionair,universitair,topsporter,superster of single bent of zie ik dat verkeerd?
Dus als je wat wilt in de USA; hard aan de slag !
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik neem ieder die hier een vraag stelt over een visum-aangelegenheid serieus.
Ik ken de persoon niet, ik ken de achtergrond die tot de vraag leidt niet.
Hoe het in Ned. toegaat lijkt me weinig relevant.
Mijn moeder heeft jaren gewoond in een buurt waar ruim de helft van de bewoners uit Afrikaanse/Aziatische landen afkomstig was.
Het merendeel immigreerde in de 70er en 80er jaren vorige eeuw.
De US scoort goed als het om family reunion gaat. Laat ook nog. 150.000 vluchtelingen en asielzoekers binnen per jaar.
Ik ken de getallen voor Ned./Europa niet.
Ik ken de persoon niet, ik ken de achtergrond die tot de vraag leidt niet.
Hoe het in Ned. toegaat lijkt me weinig relevant.
Mijn moeder heeft jaren gewoond in een buurt waar ruim de helft van de bewoners uit Afrikaanse/Aziatische landen afkomstig was.
Het merendeel immigreerde in de 70er en 80er jaren vorige eeuw.
De US scoort goed als het om family reunion gaat. Laat ook nog. 150.000 vluchtelingen en asielzoekers binnen per jaar.
Ik ken de getallen voor Ned./Europa niet.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat cijfers van het CBS.
Immigratie in de eerste helft van het jaar toegenomen
In de eerste helft van het jaar hebben zich meer mensen in Nederland gevestigd dan een jaar eerder. Dat maakt het CBS vandaag bekend. Er kwamen ruim 76 duizend immigranten in Nederland wonen, 8,6 duizend meer dan in 2013. Het aantal mensen dat vertrok is gelijk gebleven (64 duizend). Per saldo kwamen er ruim 12 duizend personen bij.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3822 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-