Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kinderen
Re: Kinderen
Jullie oudste kind is op dit moment niet (voltijds) in de US - aangezien het een studie kan/wil doen die in de US zo ongeveer onbetaalbaar is. Zeker voor net-aangekomen immiganten en ook voor veel US-ers.
(Deze info kan na enig zoeken op dit forum worden gevonden.)
Wat jij negatieve verhalen noemt, zijn ervaringen die sommigen hier hebben of hebben gehad.
Mensen die gewaarschuwd zijn voor de meer problematische aspekten van de US samenleving kunnen daarop gebaseerd in hun voorbereidingen aanpassen.
Er zijn 50 staten in de US en de karakters daarvan lopoen behoorlijk uiteen. Bovendien zijn sommige staten geografisch zo uitgebreid - bv. CA - dat het ook verschil maakt in welk deel van de staat je woont.
Overigens, een familielid van mij, 55 jaar oud, had bijna 30 jaar niet gewerkt vanwege 'thuismoederen'. Ze vond onlangs een deeltijd-baan. Dus 'compleet onmogelijk' ? Nee dus.
Maar inderdaad, laten we de diskussie hierbij laten.
(Deze info kan na enig zoeken op dit forum worden gevonden.)
Wat jij negatieve verhalen noemt, zijn ervaringen die sommigen hier hebben of hebben gehad.
Mensen die gewaarschuwd zijn voor de meer problematische aspekten van de US samenleving kunnen daarop gebaseerd in hun voorbereidingen aanpassen.
Er zijn 50 staten in de US en de karakters daarvan lopoen behoorlijk uiteen. Bovendien zijn sommige staten geografisch zo uitgebreid - bv. CA - dat het ook verschil maakt in welk deel van de staat je woont.
Overigens, een familielid van mij, 55 jaar oud, had bijna 30 jaar niet gewerkt vanwege 'thuismoederen'. Ze vond onlangs een deeltijd-baan. Dus 'compleet onmogelijk' ? Nee dus.
Maar inderdaad, laten we de diskussie hierbij laten.
-
- Amerika-expert
In 1950 kwamen er zo'n 250K/jaar immigranten naar de VS, vandaag de dag ong. 1M/jaar (tellen hier dan alleen maar legale immigratie). Wat is "makkelijk"? In 1880 waren er minder regels, maar stapte je niet zomaar op een vliegtuig, laat staan dat er hier iets voor je geregeld was (scholen, huizen, whatever). De getallen zeggen genoeg welke van groter invloed is op "gemak."Bennogr schreef:In de jaren na de tweede wereldoorlog en het vertrek van Nederland uit Indonesie ging het ook vrij makkelijk (midden jaren 1950)
Gr., Flipje
Ja omstreeks 1880 kwamen immigranten nog met de boot en het was een harde overtocht.
Wat heeft dat te maken met de huidige immigratie-wetgeving ? Niets.
Overigens, totale wereldbevolking omstreek 1880 - geschat op ong. 1,35 miljard.
Totale wereldbevolking nu: ong. 7,35 miljard.
Als het 'zoveel makkelijker' was dan zou het aantal immigranten in de US stukken hoger moeten liggen dan de 1 miljoen legaal - laag gehouden door strenge beperkingen - en de 1 miljoen illegaal - enorm beperkt door gesloten grenzen.
Realiteit van nu is dat je inderdaad (relatief) eenvoudig binnen kunt dankzij een huwelijk of een andere Immediate Relative connectie.
Wil je binnen gebaseerd op werk dan moet je een totaal andere, gecomplexere, langere, procedure doorlopen over het algemeen. Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Bv. als je de US kunt wijsmaken dat je intelligenter bent dan Einstein. Of dat echt bent. Of de 'high level international manager' plus wie als zodanig geboekt kan worden.
Voor het overgrote deel van de gegadigden is immigratie naar de US simpelweg NIET MOGELIJK.
Tenzij ze de Diversity Lottery winnen - met een laag Case Number.
Wat de getallen zeggen is dat de huidige US immigratie-regelgeving (loterijen, familie-hereniging at absurdum met als gevolg 'chain-migration', enz.) inderdaad behoorlijk grote aantallen immigranten binnen brengt.
Voor 90% van de nieuwkomers zijn er ternauwernood eisen mbt. scholing, werk-ervaring, kennis, enz. - of een vereiste de engelse taal te spreken. Niet betaald een manier je land 'competitief te maken voor de 21e eeuw'.
Velen van de 1 miljoen illegalen lopen, liften, rijden met levensgevaar mee op 'The Beast' door Mexico, trekken dagen in enorme hitte door de woestijn, of zwemmen de Rio Grande. Anderen laten zich opsluiten in geheime compartimenten van vrachtwagens en containers. Velen betalen coyotes en moeten bovendien verdovende middelen meesmokkelen op of in hun lichaam. Vrouwen betalen vaak ook 'in natura'.
Ze stappen niet zomaar even op een vliegtuig !
Benno, je moeder is dus echt 'op hoge leeftijd' overleden.
Ik mis mijn moeder enorm - heb dat al die jaren gedaan !
Overigens, totale wereldbevolking omstreek 1880 - geschat op ong. 1,35 miljard.
Als het 'zoveel makkelijker' was dan zou het aantal immigranten in de US stukken hoger moeten liggen dan de 1 miljoen legaal - laag gehouden door strenge beperkingen - en de 1 miljoen illegaal - enorm beperkt door gesloten grenzen.
Realiteit van nu is dat je inderdaad (relatief) eenvoudig binnen kunt dankzij een huwelijk of een andere Immediate Relative connectie.
Wil je binnen gebaseerd op werk dan moet je een totaal andere, gecomplexere, langere, procedure doorlopen over het algemeen. Er zijn uitzonderingen natuurlijk. Bv. als je de US kunt wijsmaken dat je intelligenter bent dan Einstein. Of dat echt bent. Of de 'high level international manager' plus wie als zodanig geboekt kan worden.
Voor het overgrote deel van de gegadigden is immigratie naar de US simpelweg NIET MOGELIJK.
Tenzij ze de Diversity Lottery winnen - met een laag Case Number.
Wat de getallen zeggen is dat de huidige US immigratie-regelgeving (loterijen, familie-hereniging at absurdum met als gevolg 'chain-migration', enz.) inderdaad behoorlijk grote aantallen immigranten binnen brengt.
Voor 90% van de nieuwkomers zijn er ternauwernood eisen mbt. scholing, werk-ervaring, kennis, enz. - of een vereiste de engelse taal te spreken. Niet betaald een manier je land 'competitief te maken voor de 21e eeuw'.
Velen van de 1 miljoen illegalen lopen, liften, rijden met levensgevaar mee op 'The Beast' door Mexico, trekken dagen in enorme hitte door de woestijn, of zwemmen de Rio Grande. Anderen laten zich opsluiten in geheime compartimenten van vrachtwagens en containers. Velen betalen coyotes en moeten bovendien verdovende middelen meesmokkelen op of in hun lichaam. Vrouwen betalen vaak ook 'in natura'.
Ze stappen niet zomaar even op een vliegtuig !
Benno, je moeder is dus echt 'op hoge leeftijd' overleden.
Ik mis mijn moeder enorm - heb dat al die jaren gedaan !
-
- Amerika-expert
Het verschil tussen immigratie naar de VS nu en de situatie 30 (of meer) jaar geleden is als het verschil tussen immigranten uit Cuba en uit de rest van de wereld. Een Cubaan(se) die erin slaagt om een plek voor de kust van Florida (of elders) te bereiken waar hij/zij op de zeebodem kan staan en dan met het hoofd boven water uitsteekt, krijgt meteen een groene kaart en andere voordelen. Mensen uit de rest van de wereld moeten een hele procedure door, als ze al niet meteen teruggestuurd worden of illegaal blijven.
In dat opzicht is het "makkelijker" voor een Cubaan(se) om naar de VS te emigreren dan voor andere buitenlanders.
In het verleden was het moeilijker om naar de VS te komen, maar makkelijker om te blijven. Nu geldt het omgekeerde.
In dat opzicht is het "makkelijker" voor een Cubaan(se) om naar de VS te emigreren dan voor andere buitenlanders.
In het verleden was het moeilijker om naar de VS te komen, maar makkelijker om te blijven. Nu geldt het omgekeerde.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
Waar het over uit gaat is dat er in 1880 net zo goed problemen waren, alleen anders. Eenmaal van die boot af waren er b.v. geen scholen voor je koters. Ook wel eens foto's gezien van huisvesting voor immigranten uit die tijd?USInsider schreef:Ja omstreeks 1880 kwamen immigranten nog met de boot en het was een harde overtocht.
Los daarvan, TS kan vandaag de dag haar bedrijf in den verre blijven aansturen, dankzij moderne communicatie-techniek. In 1880 verkocht je alles en zei je "Vaarwel!" ipv. "Ik skype je zodra ik op het vliegveld aankom."
Ik volg je niet? Hier boven quote ik 1950 en nu. In 1950 waren er ~2,5 miljard volkjes, met 250K immigranten, nu (jouw getal, niet gecontroleerd) 7,35 miljard met ~1M immigranten. Dus aantal immigranten gaat met 4x omhoog, wereldbevolking met nog geen 3x? Dat bevestigt toch mijn conclusie? En in 1950 was de hele wereld verrot geschoten, terwijl de VS oppie-toppie was? Nu, dankzij globalisering, is er wereldwijd minder ongelijkheid dan in 1950, dus minder motivatie om hier je geluk te zoeken?USInsider schreef:Overigens, totale wereldbevolking omstreek 1880 - geschat op ong. 1,35 miljard.
Hey, maar in 1880 waren er 460K immigranten? Sterker nog, er is geen sterke lineaire correlatie met het aantal immigranten naar de VS en de wereldbevolking.
TS kan een bedrijf hier opzetten via E2, dat uitbouwen, dan EB5. Ze is alleenstaand, en misschien komt ze hier wel iemand tegen. En ja, misschien wint ze wel de loterij. De 16 & 17 jarige moeten hun studie richten op iets waarmee ze hier kunnen blijven (a priori goed om een studie te kiezen waar werk en pecunia in te vinden zijn). Hard werk, lange adem enzo.USInsider schreef:Voor het overgrote deel van de gegadigden is immigratie naar de US simpelweg NIET MOGELIJK.
Dat is niet relevant voor TS, zelfs al zou ze illegaal hier willen verblijven, dan pakt ze het vliegtuig. Evengoed is de ervaring van volk uit het Zuiden voor TS net zo min relevant als de Chinese Exclusion Act destijds voor haar geweest zou zijn. (Okay, dat was 1882, niet 1880; het punt blijft.)USInsider schreef:Velen van de 1 miljoen illegalen lopen, liften, rijden met levensgevaar mee op 'The Beast' door Mexico
Voor TS geldt dat ze dat bedrijf heeft om op terug te vallen; dat ze de ervaring heeft om een nieuw bedrijf op te zetten; dat de kinderen jong genoeg zijn om een studie te kiezen waar ze hier wat aan hebben, etc. Voor TS zou dit geen half-vol/half-leeg discussie moeten zijn; maar dat ze een glas heeft met een slokje erin en ruimte om verder te vullen. De enige vraag omtrent wil & weg, is of er voldoende wil is om het leven van haarzelf en haar gezin voor de komende 5 tot 10 jaar richting dat doel te sturen.
Gr., Flipje
Sorry - ik las het jaartal dat Benno gaf. En klutste dat met jouw bijdrage.
Tjsa, weleens foto's gezien van huisvesting voor arbeiders in Ned. omstreeks die tijd ?
Wat heeft dat met immigratie REGULERING en REGELGEVING te maken ? Niets en nog eens niets.
TS kan inderdaad een E-2 visum aanvragen en zo naar de US komen. Als ze haar oudste kind achterlaat of al snel na aankomst terug stuurt, en vervolgens de twee anderen naar Ned. laat gaan. Ze heeft aangegeven dat ze dat niet wil.
Een E-2 kan niet tot een G.K. leiden dus familie-hereniging op termijn zit er niet in.
Kinderen laten doorstuderen is een tijdelijke optie, geen oplossing.
Haar kinderen zijn niet 'jong genoeg' want een E-2 procedure met alles erop en eraan kost de nodige tijd.
TS heeft ook aangegeven dat EB-2 voor haar niet een haalbaare kaart is.
FYI: een EB-2 visum mag niet 'gekocht' worden met kapitaal IN de USA verdiend, bv. op E-2.
De grond voor het EB-2 visum is buitenlands kapitaal aan te trekken.
TS kinderen kunnen inderdaad hier komen studeren - als ze zich dat kunnen permitteren. Dan kunnen ze wellicht via OPT naar H-1B naar Groene Kaart gaan. Vervolgens citizenship aanvragen. Dan kan er inderdaad een petitie ingediend worden voor de moeder als Immediate Relative. Ook voor broer/zus - maar met een beduidend langere wachttijd.
Dus kind van 17, studeren in Ned. 4 jaar, in de US 1 jaar, dan 1-2 jaar OPT, dan 4-6 jaar op H-1B voor er een Groene Kaart komt. Dan nog eens 5 jar Groene Kaart voor US citizenship aangevraag kan worden. Totaal 15-19 jaar voor moeder hier is. Het kind moet ook sponsorship kunnen waarmaken.
Dan nog eens meerdere jaar wachten op de rest van de familie. Als men die kan sponsoren.
Fijn dat jouw immigratie zo gesmeerd is verlopen en gefeliciteerd met je US citizenship.
Maar dat betekent niet dat dat het voor anderen ook zo makkelijk gaat. Het kan. Maar het hoeft niet.
Mijn voorbeeld van het 'immigranten uit landen ten zuiden van de US' was een reaktie op jouw bewering 'dat het nu zo makkelijk gaat'. Beetje flauw daar een andere interpretatie aan te geven en dan daarop te reageren.
Je opm. over 'wil en weg' is beneden alle peil. En voor vele gegadigden behoorlijk kwetsend.
Ik waarder je bijdrages immer zeer - maar dit keer niet.
Overigens, het afgelopen jaar deden er 20 miljoen mensen van over de hele wereld mee aan de lottery. De landen met de meeste gegadigden voor immigratie zijn van de lottery uitgesloten. Het werkelijke aantal gegadigden voor US immigratie ligt dus beduidend hoger.
Tjsa, weleens foto's gezien van huisvesting voor arbeiders in Ned. omstreeks die tijd ?
Wat heeft dat met immigratie REGULERING en REGELGEVING te maken ? Niets en nog eens niets.
TS kan inderdaad een E-2 visum aanvragen en zo naar de US komen. Als ze haar oudste kind achterlaat of al snel na aankomst terug stuurt, en vervolgens de twee anderen naar Ned. laat gaan. Ze heeft aangegeven dat ze dat niet wil.
Een E-2 kan niet tot een G.K. leiden dus familie-hereniging op termijn zit er niet in.
Kinderen laten doorstuderen is een tijdelijke optie, geen oplossing.
Haar kinderen zijn niet 'jong genoeg' want een E-2 procedure met alles erop en eraan kost de nodige tijd.
TS heeft ook aangegeven dat EB-2 voor haar niet een haalbaare kaart is.
FYI: een EB-2 visum mag niet 'gekocht' worden met kapitaal IN de USA verdiend, bv. op E-2.
TS kinderen kunnen inderdaad hier komen studeren - als ze zich dat kunnen permitteren. Dan kunnen ze wellicht via OPT naar H-1B naar Groene Kaart gaan. Vervolgens citizenship aanvragen. Dan kan er inderdaad een petitie ingediend worden voor de moeder als Immediate Relative. Ook voor broer/zus - maar met een beduidend langere wachttijd.
Dus kind van 17, studeren in Ned. 4 jaar, in de US 1 jaar, dan 1-2 jaar OPT, dan 4-6 jaar op H-1B voor er een Groene Kaart komt. Dan nog eens 5 jar Groene Kaart voor US citizenship aangevraag kan worden. Totaal 15-19 jaar voor moeder hier is. Het kind moet ook sponsorship kunnen waarmaken.
Dan nog eens meerdere jaar wachten op de rest van de familie. Als men die kan sponsoren.
Fijn dat jouw immigratie zo gesmeerd is verlopen en gefeliciteerd met je US citizenship.
Maar dat betekent niet dat dat het voor anderen ook zo makkelijk gaat. Het kan. Maar het hoeft niet.
Mijn voorbeeld van het 'immigranten uit landen ten zuiden van de US' was een reaktie op jouw bewering 'dat het nu zo makkelijk gaat'. Beetje flauw daar een andere interpretatie aan te geven en dan daarop te reageren.
Je opm. over 'wil en weg' is beneden alle peil. En voor vele gegadigden behoorlijk kwetsend.
Ik waarder je bijdrages immer zeer - maar dit keer niet.
Overigens, het afgelopen jaar deden er 20 miljoen mensen van over de hele wereld mee aan de lottery. De landen met de meeste gegadigden voor immigratie zijn van de lottery uitgesloten. Het werkelijke aantal gegadigden voor US immigratie ligt dus beduidend hoger.
-
- Amerika-expert
Yup, en was vele malen beter. Dat gebeurt als familie al langere tijd in een plaats woont, ipv. dat woningen voor doorstroming bedoeld zijn, zonder dat dat altijd plaatsheeft.USInsider schreef:Tjsa, weleens foto's gezien van huisvesting voor arbeiders in Ned. omstreeks die tijd ?
De vraag was of het "vroeger" makkelijker was, en mijn antwoord is dat sommige dingen gemakkelijker waren, en andere moeilijker, maar dat het netto gemakkelijker is. En zelfs specifiek met regelgeving (of REGELGEVING, zo je wilt): vandaag is het gemakkelijker als je directe familie in de VS hebt, moeilijker of onmogelijk als niet. Vroeger was het makkelijker als je Europeaan was, en onmogelijk als je Chinees was.USInsider schreef:Wat heeft dat met immigratie REGULERING en REGELGEVING te maken ? Niets en nog eens niets.
Die zullen moeten gaan studeren, F-1.USInsider schreef:TS kan inderdaad een E-2 visum aanvragen en zo naar de US komen. Als ze haar oudste kind achterlaat of al snel na aankomst terug stuurt, en vervolgens de twee anderen naar Ned. laat gaan. Ze heeft aangegeven dat ze dat niet wil.
FYI: het is EB-5, en ja, het gaat a priori alleen als het bedrijf in de VS goed draait. Dat kapitaal is dan makkelijk zat: dochterbedrijf in de VS leent het geld en stuurt het naar moederbedrijf in NL, dat sluit een nieuwe lening af bij een bank met dat geld als onderpand, en investeert dat weer terug in het dochterbedrijf. EB-5 is een leuk wereldje.USInsider schreef:TS heeft ook aangegeven dat EB-2 voor haar niet een haalbaare kaart is.
Ziet, da's dan toch een mogelijkheid? En een pad dat velen hen zijn voorgegaan.USInsider schreef:TS kinderen kunnen inderdaad hier komen studeren - als ze zich dat kunnen permitteren. Dan kunnen ze wellicht via OPT naar H-1B naar Groene Kaart gaan.
Dat is nog een mogelijkheid (naast EB-5, of partner, of loterij).USInsider schreef:Dus kind van 17, studeren in Ned. 4 jaar, in de US 1 jaar, dan 1-2 jaar OPT, dan 4-6 jaar op H-1B voor er een Groene Kaart komt. Dan nog eens 5 jar Groene Kaart voor US citizenship aangevraag kan worden. Totaal 15-19 jaar voor moeder hier is.
Gesmeerd? Je vindt hierboven 15-19 jaar lang, maar mijn pad van meer dan 13 jaar is "gesmeerd"? Okay ...USInsider schreef:Fijn dat jouw immigratie zo gesmeerd is verlopen en gefeliciteerd met je US citizenship.
Ik ben niet naar de VS gekomen via huwelijk, familie-hereniging, of de DV loterij. Die eerste paar jaar in NL valt op te beknibbelen, want ze zijn voorlopig nog niet vertrokken, en ik heb geen studie/OPT gedaan, maar in plaats daarvan 3.5 jaar op J-1. Voor de rest beschrijf je hierboven mijn pad. Wat is het nu, gesmeerd of lastig?
Sorry, maar de "andere interpretatie" begon van jouw kant: je begon over illegale immigratie, terwijl ik het alleen over legale immigratie had. Dat illegale immigratie veel lastiger is dan legale spreekt vanzelf en is niet relevant voor het al dan niet gemak van legale immigratie.USInsider schreef:Mijn voorbeeld van het 'immigranten uit landen ten zuiden van de US' was een reaktie op jouw bewering 'dat het nu zo makkelijk gaat'. Beetje flauw daar een andere interpretatie aan te geven en dan daarop te reageren.
Pardon? Ik stel dat het lastig is, lang duurt, en dat haar leven en dat van haar gezin lang in het kader van dat doel zal moeten staan. En ik stel dat daar wel heel wat wil voor nodig is. En dat is kwetsend, hoe?USInsider schreef:Je opm. over 'wil en weg' is beneden alle peil. En voor vele gegadigden behoorlijk kwetsend.
Gr., Flipje
Bedankt voor alle reacties en natuurlijk zal ik ook alle mitsen en maren overwegen maar de positieve eruit halen!
Gewoon omdat ik zo in elkaar zit. Hoe fijn is het om zoveel informatie en ervaringen uit het forum en de site te halen.
Zal ook zeker gebruik maken van aanbod om via PB te reageren, waarvoor dank.
Dat is alvast 1 voordeel in vergelijking met vroeger: we hebben internet!
Gewoon omdat ik zo in elkaar zit. Hoe fijn is het om zoveel informatie en ervaringen uit het forum en de site te halen.
Zal ook zeker gebruik maken van aanbod om via PB te reageren, waarvoor dank.
Dat is alvast 1 voordeel in vergelijking met vroeger: we hebben internet!
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Iselca, 1 voorbereiding kun je al doen... een creditcard van American Express aanvragen. De credithistorie die je hiermee opbouwt is namelijk over te zetten naar de VS. Heb je als het lukt alvast 1 lijntje lopen.
Dat is een goede tip! Bedankt!
Flipje ik vraag me af wat voor vreugde je beleeft aan het reageren op mijn postings door alles net-anders te interpreteren en dan kritiek te leveren.
En ja het was een stomme tikfout om EB-2 te tikken waar ik uiteraard EB-5 bedoelde. Maar in een eerdere posting stond het wel juist.
Jouw emigratie van 13 jaar is tot en met je citizenship. Al die tijd ben je hier aan het studeren, werken, enz. Je bent al in de US, je hebt hier een bestaan opgebouwd in de afgelopen 13 jaren.
De lange periode die ik noemde voor TS - als ze via een van de kinderen naar de US wilde komen - betekent wachten in Ned.
Hoe je denkt dat je die twee situaties kunt vergelijken begrijp ik echt niet !
Bovendien ik schat dat als TS hier komt uiteindelijk, ze rond 50 jaar zal zijn.
Niet een ideale leeftijd om een nieuw bestaan op te bouwen.
Hoe lang wil je de DRIE kinderen van TS laten studeren tegen buitenlandse tarieven op een US college/universiteit ?
Plus het is en blijft een tijdelijke oplossing want E-2 kan NIET tot een Groene Kaart leiden.
Dus moeten alle DRIE de kinderen H-1B's veroveren om te kunnen blijven - en ev. een Groene Kaart te krijgen.
Als TS nu geen $ 500,000/1 Million kan vrijmaken of (deels) lenen en op tafel leggen, denk je dat ze dat over een aantal jaren dan wel kan ?
Dat migratie nu makkelijker is voor Aziaten omdat er geen 'exclusion act' meer is, zet weinig zoden aan de dijk voor TS.
Als ik hier schrijf over immigratie regelgeving, dan heb ik het over hoe het uitwerkt voor Ned./BE kandidaten.
Ze heeft GEEN direkte familie in de US - en US immigratie is gericht op familie hereniging. 70% van de visas die per jaar worden uitgegeven, gaan naar Immediate Relatives en andere Fam. Categorieën.
En nogmaals, als het zo 'makkelijk' was om naar de US te emigreren, waren er op dit moment niet tussen de 12-20 miljoen illegale immigranten. Waarvan 40% visa-overstayers zijn omdat ze op de legale weg NIET een visum konden bekomen.
Legale en illegale immigratie zijn twee kanten van dezelfde medaille.
Nogmaals Iselca, ik wens jou en je kids veel geluk in de komende lottery.
(En stuur rustig een PBtje als je dat wilt).
En ja het was een stomme tikfout om EB-2 te tikken waar ik uiteraard EB-5 bedoelde. Maar in een eerdere posting stond het wel juist.
Jouw emigratie van 13 jaar is tot en met je citizenship. Al die tijd ben je hier aan het studeren, werken, enz. Je bent al in de US, je hebt hier een bestaan opgebouwd in de afgelopen 13 jaren.
De lange periode die ik noemde voor TS - als ze via een van de kinderen naar de US wilde komen - betekent wachten in Ned.
Hoe je denkt dat je die twee situaties kunt vergelijken begrijp ik echt niet !
Bovendien ik schat dat als TS hier komt uiteindelijk, ze rond 50 jaar zal zijn.
Niet een ideale leeftijd om een nieuw bestaan op te bouwen.
Hoe lang wil je de DRIE kinderen van TS laten studeren tegen buitenlandse tarieven op een US college/universiteit ?
Plus het is en blijft een tijdelijke oplossing want E-2 kan NIET tot een Groene Kaart leiden.
Dus moeten alle DRIE de kinderen H-1B's veroveren om te kunnen blijven - en ev. een Groene Kaart te krijgen.
Als TS nu geen $ 500,000/1 Million kan vrijmaken of (deels) lenen en op tafel leggen, denk je dat ze dat over een aantal jaren dan wel kan ?
Dat migratie nu makkelijker is voor Aziaten omdat er geen 'exclusion act' meer is, zet weinig zoden aan de dijk voor TS.
Als ik hier schrijf over immigratie regelgeving, dan heb ik het over hoe het uitwerkt voor Ned./BE kandidaten.
Ze heeft GEEN direkte familie in de US - en US immigratie is gericht op familie hereniging. 70% van de visas die per jaar worden uitgegeven, gaan naar Immediate Relatives en andere Fam. Categorieën.
En nogmaals, als het zo 'makkelijk' was om naar de US te emigreren, waren er op dit moment niet tussen de 12-20 miljoen illegale immigranten. Waarvan 40% visa-overstayers zijn omdat ze op de legale weg NIET een visum konden bekomen.
Legale en illegale immigratie zijn twee kanten van dezelfde medaille.
Nogmaals Iselca, ik wens jou en je kids veel geluk in de komende lottery.
(En stuur rustig een PBtje als je dat wilt).
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 mar 2015, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Wat interpreteer ik dan "net-anders"? Heb ik hierboven ook al gevraagd, maar je beantwoordt dat niet? Kun je je misschien ook voorstellen dat je wellicht onduidelijk bent, of zelf mijn tekst "net-anders" interpreteert?USInsider schreef:Flipje ik vraag me af wat voor vreugde je beleeft aan het reageren op mijn postings door alles net-anders te interpreteren en dan kritiek te leveren.
Perfect voorbeeldje:
En ik begrijp echt niet hoe je hierboven stelt dat ze in NL zou moeten wachten, en dat je dan direct in de tekst daarna het E-2, wat haar juist de kans zou geven om gedurende die tijd in de V.S. te zijn, om heel andere reden afwijst:USInsider schreef:De lange periode die ik noemde voor TS - als ze via een van de kinderen naar de US wilde komen - betekent wachten in Ned.
Hoe je denkt dat je die twee situaties kunt vergelijken bergijp ik echt niet !
Waarom kun je niet inzien dat diverse kansen en mogelijkheden in parallel bestaan? En dat in dit proces het leven voor TS en familie niet stilstaat zoals dat voor jou onder H-4 het geval geweest is, dus dat hun situatie dichter bij die mij ligt? I.e. dat dit voor hen geen vergooide jaren zullen zijn?USInsider schreef:Plus het is en blijft een tijdelijke oplossing want E-2 kan NIET tot een Groene Kaart leiden.
Maar goed, whatever. Ik sluit me vanaf hier bij "Dbacks2" aan.
Gr., Flipje
Ik realiseerde me achteraf dat er nog een mogelijkheid is - maar die hangt erg met 'geluk' samen.
Als TS op een E-2 naar de US komt en de kinderen moeten elk op hun beurt met 21 weg - tenzij ze doorstuderen - dan is er kans dat een of meer van de drie in de US met een vriend of vriendin kennis maken.
Als dat tot een huwelijk leidt kan het kind via de US citizen spouse een Groene Kaart bekomen.
Het voordeel van die Card is dat het kind na 3 jaar zelf US citizen kan worden. (Voor anders-verkregen G.K. en is de termijn 5 jaar.)
Een US citizen kan momenteel een ouder sponsoren voor immigratie - die ouder telt als Immedtae Relative, een Cat. waarvoor geen limiet is op het aantal G.K.en.
De andere kinderen moeten dan zelf hun weg in/naar de US vinden.
Sponsoring van een 'sibling' is mogelijk, maar dat is een langdurige procedure aangezien er onvoldoende visums voor worden afgegeven - wat tot lange wachtlijsten leidt.
Als TS op een E-2 naar de US komt en de kinderen moeten elk op hun beurt met 21 weg - tenzij ze doorstuderen - dan is er kans dat een of meer van de drie in de US met een vriend of vriendin kennis maken.
Als dat tot een huwelijk leidt kan het kind via de US citizen spouse een Groene Kaart bekomen.
Het voordeel van die Card is dat het kind na 3 jaar zelf US citizen kan worden. (Voor anders-verkregen G.K. en is de termijn 5 jaar.)
Een US citizen kan momenteel een ouder sponsoren voor immigratie - die ouder telt als Immedtae Relative, een Cat. waarvoor geen limiet is op het aantal G.K.en.
De andere kinderen moeten dan zelf hun weg in/naar de US vinden.
Sponsoring van een 'sibling' is mogelijk, maar dat is een langdurige procedure aangezien er onvoldoende visums voor worden afgegeven - wat tot lange wachtlijsten leidt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3253 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-
- 5 Reacties