Zij vertelden me dat ze hadden moeten bewijzen succesvol te kunnen ondernemen.
Heb ik dit zelf nog nooit gehoord, maar zou kunnen als ze misschien een nieuw bedrijf opstarten. Wij werken altijd met bestaande bedrijven (overname) en dan zal dit misschien niet zo van belang zijn.
Hoe bewijs je dat als je nog nooit een bedrijf hebt gerund of er niet voor bent opgeleid ?
Je kunt natuurlijk ook manager zijn geweest van een bedrijf, al was het maar een ijsco zaak.
Hoe moet je bewijzen dat je daar een goede manager van was?? En je kunt wel een opleiding hebben maar dat wilt ook weer niet zeggen dat je ook een goede ondernemer bent. Ook hier is me dit weer vreemd.
Wij geven natuurlijk wel aan dat het misschien niet verstandig is om in Amerika te gaan ondernemen als je dit in Nederland ook nog nooit hebt gedaan. Maar e.e.a. hangt af van het bedrijf en iedereen moet daar zelf over beslissen.
Stel je bent verkoper geweest bij een bedrijf en je bent overtuigd dat je het kunt, waarom niet.
Ook was hen gezegd werd dat ze er op moesten rekenen dat hun bedrijf in in land van herkomst in eerste instantie een buffer moest kunnen betekenen voor de nieuwe onderneming, wat betreft kosten van levensonderhoud enz. in de eerste maanden.
Dit is ook weer zo iets vreemds, dat zou dus betekenen dat ze hun bedrijf in het moederland aan moeten houden. Stel je hebt een ijssalon met 2 man personeel dan moet je deze open houden omdat je het geld (winst) beschikbaar moet hebben voor tegenvallers bij je bedrijf in de US. Ook hier weer, nooit van gehoord maar zou kunnen als ze alles zelf gedaan hebben en met een nieuwe bedrijf en het consulaat niet overtuigd was van hun kunnen.
De meesten verkopen hun bedrijf en huis in Europa voor ze vertrekken, in deze gevallen moeten ze dus alles aanhouden.
maar de interpretatie ervan door de advocaten/bedrijfsadviseurs van betrokkenen.
Ik ben blij dat ik met meer ervaren mensen werk..
Ik kan overigens in de officiele regels nergens vinden dat het bedrijf USers in dienst moet nemen en zo ja, hoeveel. Help ?
Dat is dus een van de grootste problemen en ook waarom er zoveel onzin en aannames op het internet staan. Er zijn geen regels, ik heb het officiele verdrag jaren geleden een keer gehad en daar staat dus niets in wat betreft bedragen of aantallen en het is dus aan het consulaat of ambassade of sterker nog de persoon die het beoordeelt om hier iets van te maken. Dus in principe zou je met een investering van $10.000 een E2 aan kunnen vragen (hotdog kar), alleen gaat dat niet gebeuren. Het is dus zaak om te weten wat het consulaat wilt en hoe alles zo te structureren zoals ze het willen zien. Heb je voldoende geld en investeer je meer dan nodig zou moeten zijn dan wordt het ook weer makkelijker.