Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 Visa - Situatie

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: K1 Visa - Situatie

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk - ook in Ned. kan een rek. nu geld kosten.
Maar ik betaal nu niet meer kosten alle maanden voor een wereldpas die ik toch niet gebruik. En voor het overgote deel van de afgelopen jaren niet kon gebruiken.
Misschien ben ik te zuinig, maar voor iets dat ik niet echt nodig heb val ik over een dubbeltje.
Ik heb destijds ook onze rekening overgezet. En dat had inderdaad zin, maar alleen voor het eerste jaar. Daarna niet meer.
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Ik ben nog steeds een beetje in de war, ik kan me inschrijven op het adres van mijn pa, maar daar woon ik niet, dat zou dan toch illegaal zijn? Volgensmij moet je ingeschreven staan op het adres waar je verblijft. En ik las op een site van het ministerie ergens dat je alleen een postadres kan aannemen als je voor minder dan 8 maanden naar het buitenland gaat.

Ik ben hier al veel mee bezig omdat ik het allemaal op een rijtje wil hebben voor ik vertrek. Er komt zo veel op me af.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er is een verschil tussen het adres waar je woont en ingeschreven staat - en vanwaar je je laat uitschrijven - en een postadres dat je geeft aan een bank of een andere instelling/instantie om te gebruiken als je weg bent.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Essiej: ik denk dat je je teveel druk maakt. Als je uit Nederland vertrekt, schrijf je je gewoon uit en geeft overal je nieuwe Amerikaanse postadres op. De studieleningsmensen vinden je overal wel, zelfs in de VS dus maak je daar maar geen zorgen over (ik heb zelfs ooit een briefje gekregen over mijn afbetaling via het Nederlandse consulaat). En ze sturen zelfs kiesformulieren op naar je adres in de VS (wel alleen voor de Tweede Kamer en het Europese parlement, maar toch).

Hou je Nederlandse bankrekening aan en geef ze een Amerikaans adres, hoef je je ook geen zorgen te maken over eventuele betalingen die je nog schuldig bent in Nederland. Of vraag ze hoe je die studieschuld kunt afbetalen als je eenmaal in de VS woont. En als je dat weet (als alles kan via een Amerikaanse bankrekening), dan kun je je Nederlandse rekening gewoon opheffen.

Met een Nederlandse pinpas kun je in de VS veel doen: betalen bij de plaatselijke grootgrutter (en eventueel ook contanten krijgen -- heet cash back) of flappen uit de muur trekken voor in totaal een paar euro.

Verder kun je gewoon een rekening openen bij een Amerikaanse bank, of je bijschrijven op de rekening van je man. Met je eigen groene kaart en je eigen social security nummer pas je in het Amerikaanse patroon en dat maakt al dat soort voorzieningen een stuk makkelijker, kunnen ze gewoon de standaard regelingen voor Amerikanen toepassen.

Misschien is het ook een idee om je aan te melden bij het Nederlandse consulaat waar je onder valt. Hoeft niet, maar mag wel. Is dus niet echt verplicht/nodig, maar het is nooit weg (leuk weetje: en niet dat jij daar ooit gebruik van zal hoeven maken, maar als je in de VS als Nederlander in de gevangenis komt, stort Nederland maandelijks een paar dollar op je gevangenisrekening, om koekjes of sigaretten te kopen!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
nearhawaii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door nearhawaii »

Bennogr schreef:Ik gaf alleen maar uitleg over mijn situatie.

Geld overmaken vanuit het buitenland naar de VS is altijd duur. Tegenwoordig haal ik met mijn bankpas $500 uit de Amerikaanse automaat en duw die biljetten dan meteen terug in de machine om ze op mijn rekening te storten als ik echt heel snel geld nodig heb. Kost $3 voor de transactie, een paar euro aan de andere kant en dan gratis op mijn Amerikaanse rekening.

Mijn gevoel is dat de ABN AMRO je liever niet ziet als je niet een paar miljoen meebrengt. Bij de ING heb ik dat nooit gemerkt.

Ik laat geen papieren bankafschriften ooit meer ergens heen sturen. Dat is zo 20e eeuws, ik doe alles nu via het internet, we leven immers al in de 21e eeuw. Hoef ik er familieleden ook niet mee te belasten.

En dat hele internetbankieren is me die $20 per jaar wel waard. Maar ik heb dan ook geen dure i-phone. Die wel wat meer per maand kost! En zonder zo'n dure telefoon, kan ik ook nog wel $25 missen als ik ooit om geld te springen zit en dat via de banken over laat maken. Maar ik spaar mijn euro's in Nederland meestal op voor vakanties in Europa.

Of je een Nederlandse ING rekening vanuit het buitenland kunt openen weet ik niet. Vraag dat bij ze na, misschien moet je een kopie van een Nederlands paspoort meesturen. Of een keer in een kantoor binnenlopen als je (nog) in Nederland bent.
Ik gebruik al jaren XE Trade om geld over te maken tussen buitenlandse rekeningen. Goedkoop en prima service!

http://www.xe.com/xetrade/" onclick="window.open(this.href);return false;
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

TS emigreert naar de US, gebaseerd op een huwelijk met iemand - die zo te lezen - niet zelf aan de sponsorship requirements kan voldoen - en co-sponsors nodig zal hebben.
Wat moet dit echtpaar met info over 'geld hevelen tussen meerdere buitenlandse rekeningen' ?

Ik heb nergens gelezen dat TS na vertrek uit Ned. met enige regelmaat betalingen zal ontvangen op een Ned. rekening.
En zelfs dan: de familie kan rustig op haar rekening wat storten met verjaardagen enz., dat TSA kan gebruiken de komende keer dat zij (en haar man) op bezoek gaan in Ned. De familie kan dat geld ook in een spaarvarken stoppen en haar dat overhandigen als ze komt. Wel zo leuk.

Wie info gaat geven mbt. zijn of haar situatie, moet me dan eerst even uitleggen wat de situatie is.
Onvangst van een uitkering in Ned./BE ? Betalingen van opdrachtgevers in Ned./BE ? Andere inkomsten in Ned./BE ?

Overigens als je een rek. aanhoudt in Ned./BE moet die wel overgezet naar de Afd. Buitenland van de desbetreffende bank.
Je moet ook al je vragen stellen bij de Afd. Buitenland, niet (meer) bij het filiaal waar je ooit bankierde. Doe je dat wel dan zul je inderdaad in voorkomende gevallen te horen krijgen 'daar moet u even voor langskomen'.

Het is tegen de forum-regels hele voorgaande berichten te herhalen - aangezien dat de diskussie nogal onoverzichtelijk maakt.
Voynich
Amerikafan

Bericht door Voynich »

Zou me niet te druk maken. Ik heb mn NL rekening ook gewoon opgezegd. Nouja ik moest eigenlijk wel want zo gauw het woordje 'emigreren' viel blokkeerde de Rabo direct al mn automatische incassos en kon ik er niks meer mee :lol: . Heb mn nieuwe adres aan mn oude gemeente doorgegeven, DUO heeft een formulier online dat je kunt opsturen met je nieuwe adres etc. en dan kun je via je US rekening gewoon per jaar of per maand betalen. Aangezien de fees voor int. tranfers nogal hoog zijn doe ik het per jaar. Begin van het jaar sturen ze je een brief met de berekening voor het komende jaar en dan in oktober krijg je de uiteindelijke rekening die je voor eind Dec. moet betalen. Gewoon zorgen dat je een beetje een grote bank hebt die weet hoe int. transfers werken en ruim van te voren ze inlichten over hoe en wat zodat ze je kunnen vertellen welke info je moet doorgeven (de Patriot Act heeft ervoor gezorgd dat ze letterlijk alles willen weten over waar het geld heen gaat dus je zult info moeten opzoeken die de DUO je niet geeft.) Heb het zelf net gedaan in December en de bankbediende had twee computers open, een voor het transfer formulier en een waar we konden googlen voor de info die ik zo niet paraat had (DUO fysiek adres, adres van de Royal Bank of Scotland in AMS want de bank en de ontvanger moeten in hetzelfde land zitten, etc.). Is allemaal goed gekomen want ik kreeg in Februari een brief met bevestiging van de betaling, hoeveel ik teveel had betaald (12 euro wat ik niet slecht vond gezien de geschatte omreking naar euros en een onbekende transfer fee aan de kant van RBS) en de schatting voor dit jaar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer