Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2016: Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Julie88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: DV 2016: Slow Chat

Bericht door Julie88 »

Ook not selected. Maar ik mag niet klagen: eerste keer meegedaan!
I want to live in America
'15 Las Vegas
'16 New York & Miami
<3
jgeenens
Amerika-ontdekker

Bericht door jgeenens »

Dbacks2 schreef:Da's toch geen Engels?? die ' they have been informed....' ???
Ja, dat komt uit die uitleg van iemand die zou gebeld hebben met de KCC. Ik begin het nu wel te geloven, ik denk alleen dat hij niet goed kon uitleggen wat hij gehoord heeft aan de telefoon.

Ik vermoed inmiddels dat het zo zal zijn dat de geselecteerden hun nummer niet te zien krijgen, terwijl de rest wel al weet dat ze er niet bij zijn. Het aantal op dit forum zou ook kloppen 1 persoon op de 80 - 90 die al gezegd hebben dat ze er niet bij zijn, dat is ongeveer wat je zou verwachten op basis van vorig jaar. Dus hopelijk snel nieuws voor pitbulltr :-) Er kunnen er nog zijn. Misschien zijn er die altijd session timed out kregen en nog niet gereageerd hebben op het forum. Voorlopig toch nog niets gezien van Willemijn of zo.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

In het lijstje van vorig jaar waren het er 3 van de 56.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik hoorde zojuist dat er binnen enkele uren een statement van de KCC zou komen ?
Haldon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Haldon »

USInsider schreef:Ik hoorde zojuist dat er binnen enkele uren een statement van de KCC zou komen ?
Waar hoorde je dat en waar kunnen we dat nalezen? Ik hoop stiekum dat mijn NEE toch een JA kan worden :) :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mijn man las zoiets op een van de social media. Vandaar mijn vraagteken.

Maar - sorry - wie 'Not Selected' heeft gekregen, kreeg die mededeling terecht klaarblijkelijk.
(Zelf zou ik over een week of over 14 dagen als het systeem minder overbelast is, dat nog even checken.)
Degenen die meteen een foutmelding kregen 'session timed out' zouden mogelijk winnaars kunnen zijn.
De situatie is dus niet zoals een aantal jaar geleden, toen DOS terug naar af moest gaan.
Laatst gewijzigd door USInsider op 06 mei 2015, 22:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Haldon
Amerika-ontdekker

Bericht door Haldon »

Wat wel bizar is, is dat je op twitter en facebook NUL reacties hebt van mensen die echt hebben gewonnen, dat was voorheen wel anders:

https://twitter.com/hashtag/dv2016
https://twitter.com/hashtag/DVLottery2016
https://twitter.com/hashtag/dvlottery

Het enige wat er wel raar is, is de manier waarop je de pagina te zien krijgt nadat je je gegevens inklopt:

Afbeelding

Maar goed, ik kan dit ook reproduceren door op de terug knop te rammen. Misschien dat slome internet verbindingen hetzelfde effect hebben?

Oh oh...ik mag toch dromen :D

[edit]

En dan vind je ineens dit en ga je toch weer een beetje depri worden:

Afbeelding

Zucht... :? ...better luck next year!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er was een kans als je meteen 'session timed out' kreeg, niet als je dat zelf veroorzaakte.
Mogelijk was er inderdaad een glitch en is die verholpen.
Ieder die de foutmelding kreeg zal opnieuw gaan kijken tot hij/zij 'not selected' krijgt of de selected message ziet.

Nu verder afwachten of zich hier winnaars gaan melden.
Melissa289
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Melissa289 »

Zie ook de twitter van Pierre Vannier (https://twitter.com/pierre_vannier). Hij is de enige die een tweet terug ontvangen van US department of State - het officiele account trouwens - waarin ze zeggen: "No glitch! Several thousand have confirmed selection thru the site. As w/ any lottery, only small % of entries are selected." Dat is wel heel apart als er nog nergens ter wereld een winnaar bekend is?! Ga er wel vanuit dat in ieder geval 1 winnaar erover getwitterd heeft, dan wel op Facebook/instagram of andere social media erover heeft gesproken.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Natuurlijk zal DOS niet gaan rond toeteren dat er een glitch was (als die er was).
Dat levert meteen een paar advokaten op die daar geld uit proberen te kloppen.
Plus het programma ligt al genoeg onder vuur.

Er zijn winnaars en die hebben ingelogd - zegt de State Dep.
Maar inderdaad over de hele wereld schijnt nog niemand zich op een forum of een van de social media als winnaar bekend gemaakt te hebben ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 mei 2015, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Damien010
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Damien010 »

Achja we gaan het wel zien. Wellicht zijn er toch nog wel winnaars onder ons :thumbup:
2012: NYC
2012: Ohio (stage)
2014: Florida
2015: Florida
2016: California,Nevada, Arizona
2017: New York, Nevada, Florida
Haldon
Amerika-ontdekker

Bericht door Haldon »

https://www.facebook.com/travelgov

U.S. Department of State: Consular Affairs
May 5 at 3:00pm · Edited ·
**Update: Thank you for your patience, everyone. We want to clarify the situation with Entrant Status Check. The system has randomly selected entrants for further processing. In the past 24+ hours, more than two million entrants have checked their status and more than 12,000 individuals have confirmed their selection for DV-2016 on the ESC site.
We understand some individuals are reporting error messages and are having trouble checking their status. Our technical team has confirmed that, at present, our systems are operating as normal, but they are investigating reported error messages. If you are having trouble accessing ESC, we recommend the following:
-- Continue to check back, perhaps in the evening when there is less internet traffic in your country.
-- Clear the cache in your internet browser.
-- Check your status by typing dvlottery.state.gov/ESC directly into your browser. Do not copy and paste the address.
-- Once you begin a session in Entrant Status Check, do not hit the “back” button.
We post statistics about how many people have been selected from each country, and will do so again this year. We will provide this information as soon as we are able. You can visit our website for prior year statistics: http://travel.state.gov/…/diversity-visa-program-statistics…
It's time to dig out your DV-2016 confirmation number! DV-2016 entrants may enter their confirmation information through the link below starting today at noon EDT/4 p.m. GMT/UTC.
Remember, Entrant Status Check at dvlottery.state.gov is the *only* means by which you will be notified of your selection for further processing in the Diversity Visa lottery. We *never* notify selectees or collect fees via email. Do not send money to anyone who claims you have been selected for a Diversity Visa. Visa fees are paid directly to U.S. embassy/consulate cashier at the time of your visa appointment.
If selected for further DV processing, you must still meet all eligibility requirements under U.S. law.
If you’ve misplaced your DV lottery confirmation number, you can use the retrieval tool in Entrant Status Check to recover it.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het is natuurlijk wel zo dat er ieder jaar meer - beduidend meer ! - deelnemers zijn terwijl het aantal gegadigden dat wordt ingeloot redelijk hetzelfde blijft (al is dat de laatste twee jaar opgehoogd).

DOS ziet dat winnaars hebben ingelogd en een boodschap hebben gekregen. Maar was dat de correcte boodschap, de Notice of Selection ?
Spacejockey
Amerika-ontdekker

Bericht door Spacejockey »

Dat bericht sterkt mijn vermoeden dat degenen met 'session timed out' inderdaad geselecteerd zijn. Hun systeem zal wellicht aangeven dat die mensen hun selectie gecontroleerd hebben, maar dat ze geen bevestiging hebben gekregen is blijkbaar niet te zien.
jgeenens
Amerika-ontdekker

Bericht door jgeenens »

Ik hoop het. Het is niet leuk om dit jaar niemand op dit forum te zien winnen. Anders ben je al eens blij voor iemand anders dat zij wel naar de VS kunnen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dit is de eerste keer in 10 jaar tijd dat er hier geen winnaar is, terwijl het forum zoveel groter geworden is. Je zou dan inderdaad verwachten dat er iets niet klopt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Baksteen666
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Baksteen666 »

Inderdaad een bijzondere uitslag voor het forum. Ik heb ondertussen ook de andere fora bekeken en ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Jeetje ... is er nu nog niks bekend??? Ik vind nog nergens een winnaar... wel mensen die bezig zijn het percentage van de diverse meldingen (timed out etc) te bekijken, maar daar lijkt ook een te hoog aantal uit te komen om hoopvol voor te zijn.

Ik ben er geloof ik meer mee bezig nu dan in het jaar dat we zelf wonnen... ik gun iedereen de kans zo, het is niet leuk om geen winnaars te zien :|
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Vanmorgen vroeg (hier in CA) was er wereldwijd nog geen winnaar.
Iemand in Kenya die 600 gegadigden had helpen inschrijven zei dat er in de groep geen enkele winnaar was.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Jaja, ik volg dit onderwerp sinds een paar dagen ook met buitengewone interesse (paar jaar meegedaan met de loterij, waardoor het toch mijn bijzondere interesse blijft houden :wink: ) en het verbaasd me eerlijk gezegd niets dat de US overheid nu zo reageert zoals ze doet.

Er staat me bij dat een paar jaar geleden, toen die glitch zich voordeed, de US ook vrij lang bleef volhouden dat er niets misgegaan was, tót het moment dat ze erkende dat er iets misgegaan was en ze gelijk met de oplossing/vervolgprocedure kwam. Lijkt me puur een risicobeperkende strategie (eerst alles goed uitzoeken, beslissing nemen, dan pas communiceren).

Dat zich wereldwijd nog geen enkele winnaar gemeld heeft lijkt me een duidelijk teken dát er iets misgegaan is. Nu maar even afwachten wat dat dan geweest is en wat de oplossing ervoor gaat zijn. Grote ICT-projecten blijven gewoon wat lastig voor overheden :lol:

Voor iedereen die meegedaan heeft wel errug spannend! Wie weet hebben jullie allen nog een kans? :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer