Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?
Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?
Bedeve,
Dit is echt iets unieks en maak je hier op het forum niet vaak mee. Het meeste is en zijn de mensen die juist daar naartie willen en niet juist weg willen als illegaal
inderdaad blijft dit lastig en complex en kunnen we hier wel openlijk en vrij met veel koopen bijelkaar praten en denken van wat de mogelijkheden zijn om deze vrouw te helpen. Ja het hlbt zou zeker een helpende hand willen en kunnen bieden en die hebben tevens veel kennis en juristen rond lopen of weten vaak wel wegen die te bewandelen zijn.
Of inderdaad naar luchthaven gaan en je laten deporteren
Dit is echt iets unieks en maak je hier op het forum niet vaak mee. Het meeste is en zijn de mensen die juist daar naartie willen en niet juist weg willen als illegaal
inderdaad blijft dit lastig en complex en kunnen we hier wel openlijk en vrij met veel koopen bijelkaar praten en denken van wat de mogelijkheden zijn om deze vrouw te helpen. Ja het hlbt zou zeker een helpende hand willen en kunnen bieden en die hebben tevens veel kennis en juristen rond lopen of weten vaak wel wegen die te bewandelen zijn.
Of inderdaad naar luchthaven gaan en je laten deporteren
Topicstarter kan toch eenvoudig bewijzen ooit het land ingekomen zijn? US Immigrations zal toch nog vingerafdrukken hebben? Met die gegevens kun je toch verder? Of zeg ik nu iets geks?
Ze heeft geen geldig Ned. paspoort. Dat is het probleem nu.
Dat paspoort is noodzakelijk om naar Ned. te kunnen vliegen.
Als de Ned. Ambassade haar terzijde staat, kan ze mogelijk zonder deportatie-proceedings naar Ned. vertrekken.
Ze heeft juridische hulp nodig en die zou de Ned.Amb. haar moeten geven !
Fouten maken nu, kan aanzienlijke gevolgen hebben.
Als Ned. meteen zich had aangesloten bij hoe bv. de US het doet, had dit probleem niet ontstaan. Dan was haar paspoort 10 jaar geldig geweest.
Iemand die VWP-periode of een visum heeft 'overstayed' kan meestal zonder problemen vertrekken.
Er zijn echter een aantal luchthavens waar CBP vertrekkenden checkt - ik weet niet welke. Ik weet ook niet of er meteen sankties komen in geval een overtreding wordt geconstateerd.
Een vraag zal ook zijn of ze heeft gewerkt in de US en zo ja, of daar payroll, Fed. en state taxes op zijn betaald.
USCIS registreert waarschijnlijk wel door haar vertrek de immigratie-overtreding.
Wil vraagsteller ooit terugkeren naar de US dan zal ze naar een US Consulaat moeten om een visum aan te vragen.
Of dat wordt gegeven is een tweede.
Dat paspoort is noodzakelijk om naar Ned. te kunnen vliegen.
Als de Ned. Ambassade haar terzijde staat, kan ze mogelijk zonder deportatie-proceedings naar Ned. vertrekken.
Ze heeft juridische hulp nodig en die zou de Ned.Amb. haar moeten geven !
Fouten maken nu, kan aanzienlijke gevolgen hebben.
Als Ned. meteen zich had aangesloten bij hoe bv. de US het doet, had dit probleem niet ontstaan. Dan was haar paspoort 10 jaar geldig geweest.
Iemand die VWP-periode of een visum heeft 'overstayed' kan meestal zonder problemen vertrekken.
Er zijn echter een aantal luchthavens waar CBP vertrekkenden checkt - ik weet niet welke. Ik weet ook niet of er meteen sankties komen in geval een overtreding wordt geconstateerd.
Een vraag zal ook zijn of ze heeft gewerkt in de US en zo ja, of daar payroll, Fed. en state taxes op zijn betaald.
USCIS registreert waarschijnlijk wel door haar vertrek de immigratie-overtreding.
Wil vraagsteller ooit terugkeren naar de US dan zal ze naar een US Consulaat moeten om een visum aan te vragen.
Of dat wordt gegeven is een tweede.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 mei 2015, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop in ieder geval dat de topicstarter ons op de hoogte blijft houden over de afloop. Want we hebben hier in het verleden zo nog eens 1 of 2 'gevallen' gehad, waar we dan nooit meer hoorden hoe het afgelopen is. Als die mensen dat wel hadden gedaan, dan hadden we nu misschien zelfs meer info kunnen geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- bedeve
- Amerika-expert
Naar het NL Consulaat.USInsider schreef:Ze heeft geen geldig Ned. paspoort. Dat is noodzakelijk om naar Ned. te kunnen vliegen.
.
Paspoort vernieuwen.
( dat is mogelijk zonder status in het land van verblijf)
Met vernieuwd paspoort uitreizen
( Dat heeft op dat moment geen bijzondere omstandigheden, die zijn er pas als er opnieuw ingereisd gaat worden )
Het kan zijn dat een TSA medewerker bij het uitreizen mondeling al een indicatie aangeeft over de volgende inreis concequenties van de overstay.
Verder geen probleem
much ado about nothing
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Om een paspoort te vernieuwen in een buitenland, moet je kunnen aantonen dat je status in dat land LEGAAL is.
Dus geen 'much ado about nothing'. Het Ned. Consulaat in FL heeft de afgifte van een nieuw paspoort al geweigerd.
En haar verwezen naar US immigrations USCIS/ICE.
Dus geen 'much ado about nothing'. Het Ned. Consulaat in FL heeft de afgifte van een nieuw paspoort al geweigerd.
En haar verwezen naar US immigrations USCIS/ICE.
- bedeve
- Amerika-expert
NeeUSInsider schreef:Om een paspport te venieuwen in een buitenland, moet je aantonen dat je status in dat land LEGAAL is.
Jij kunt na 20+ jaar in Central Valley illegaal zijn.
( Valt daar niet op, maar spreek jij ook spaans ? )
En op zekere dag de reis naar San Francisco ondernemen om bij het consulaat een nieuw paspoort op te halen.
Geen probleem
Net zo min als het een probleem is om als " illegaal " een USA rijbewijs te halen.
Laatst gewijzigd door bedeve op 07 mei 2015, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Vreemd dan toch dat mijn man en ik dat iedere keer hebben moeten doen.
Plus ze probeerde niet een geldig paspoort te vernieuwen, haar Ned. paspoort is verlopen.
Plus ze probeerde niet een geldig paspoort te vernieuwen, haar Ned. paspoort is verlopen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 mei 2015, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Helaas gaat dat niet zo. Ik heb ook aanmoeten tonen anderhalf jaar geleden op het Consulaat dat ik hier legaal in de VS verblijf en een Greencard holder ben.bedeve schreef:Nee
Jij kunt na 20+ jaar in Central Valley illegaal zijn.
( Valt daar niet op, maar spreek jij ook spaans ? )
En op zekere dag de reis naar San Francisco ondernemen om bij het consulaat een nieuw paspoort op te halen.
Geen probleem
Dat de Mexicaanse overheid mogelijk wel paspoorten of identiteitskaarten versterkt ook aan Mexicanen die illegaal zijn, is een ander verhaal.
In de meeste staten hebben illegale immiganten geen recht op een rijbewijs, aangezien ze geen SSN hebben.
In CA is het enkele jaren geleden mogelijk geworden voor een illegaal om op een ITIN# een rijbewiijs te verkrijgen.
Het is zelfs voor een LEGAAL verblijvende H-4 visum houdster 'mijl op 7' om een rijbewijs te veroveren hier.
Als je nu gaat tegenwerpen dat veel illegalen vervalste/gestolen papieren en SS## hebben - dat is een totaal andere issue.
In de meeste staten hebben illegale immiganten geen recht op een rijbewijs, aangezien ze geen SSN hebben.
In CA is het enkele jaren geleden mogelijk geworden voor een illegaal om op een ITIN# een rijbewiijs te verkrijgen.
Het is zelfs voor een LEGAAL verblijvende H-4 visum houdster 'mijl op 7' om een rijbewijs te veroveren hier.
Als je nu gaat tegenwerpen dat veel illegalen vervalste/gestolen papieren en SS## hebben - dat is een totaal andere issue.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 mei 2015, 23:37, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik verbaas me over de negativiteit van de posts van Bedeve in deze discussie. Waarschijnlijk "mis" ik dan ook iets in dit verhaal ? Mij lijkt het immers een correct verhaal van een probleemsituatie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- bedeve
- Amerika-expert
Er wordt om gevraagd; het is geen voorwaarde.Big_Mo schreef:Ik moest ook aantonen met mijn Greencard dat ik legaal hier in de VS verblijf......
Stel je voor dat "Ergens " jouw legaal verblijf wordt ingetrokken.
Dan zou je vanuit het land van herkomst geen consulaire ondersteuning meer kunnen krijgen.????
Daarom zijn juist die consulaten in het leven geroepen.
We hebben niet voor niets het niet alleen bij ambassades gelaten
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik schrijf nergens dat je geen consulaire ondersteuning kan krijgen, geef alleen aan dat er werd gevraagd naar mijn status hier in de VS nadatik mijn paspoort ging vernieuwen. Je zal ongetwijfeld hulp kunnen krijgen maar ik geloof niet dat je na 20 jaar illegaal ergens verblijft zonder paspoort dat je zo 1 2 3 even snel een nieuwe kan krijgen en terug naar land van herkomst kan gaan. Mocht het wel zo zijn, heb ik weer wat nieuws opgestoken vandaag.
Laatst gewijzigd door Big_Mo op 07 mei 2015, 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is een voorwaarde. Zonder dat wordt de aanvrage voor een paspoort niet in behandeling genomen.
Als je het wetsartikel weet dat zegt dat dit een overbodige vraag is, zou ik dat graag zien.
Ik stel voor dat je het consulaat in FL dat vraagsteller weigerde te helpen, belt en uitlegt dat ze niet de wet hebben gevolgd.
Dat zou pas echt hulp zijn, meer dan we hier kunnen geven.
Ik zeg niet dat er geen ondersteuning mogelijk. Vandaar dat ik blijf zeggen contact opgenomen moet worden met de Ned. Ambassade en de Consulaire Afd. daar.
Vraagsteller is hier geen 20 jaar - ze is ruim 5 jaar in de US naar ik heb gelezen. Het paspoort is pas vorig jaar (?) verlopen.
Je loopt problemen op als je het paspoort 10 jaar of langer is verlopen.
Dan moet je aan de slag met geboorte-aktes enz.
Als je het wetsartikel weet dat zegt dat dit een overbodige vraag is, zou ik dat graag zien.
Ik stel voor dat je het consulaat in FL dat vraagsteller weigerde te helpen, belt en uitlegt dat ze niet de wet hebben gevolgd.
Dat zou pas echt hulp zijn, meer dan we hier kunnen geven.
Ik zeg niet dat er geen ondersteuning mogelijk. Vandaar dat ik blijf zeggen contact opgenomen moet worden met de Ned. Ambassade en de Consulaire Afd. daar.
Vraagsteller is hier geen 20 jaar - ze is ruim 5 jaar in de US naar ik heb gelezen. Het paspoort is pas vorig jaar (?) verlopen.
Je loopt problemen op als je het paspoort 10 jaar of langer is verlopen.
Dan moet je aan de slag met geboorte-aktes enz.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 mei 2015, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dit houdt geen steek. Als je legaal verblijf wordt ingetrokken dan kan je er vanuitgaan dat ook een deportatieprocedure wordt ingezet. Men gaat je niet illegaal maken en dan netjes laten rondlopen. Overigens maakt het gebeuren op zich je ook niet van de ene dag op de andere een illegaal. Je komt gewoon in een andere status terecht waarbij je het land zal moeten verlaten, maar dat zal dan weer op een bepaalde "legale" manier moeten gebeuren. Men kan je immers niet in niemandsland gaan parkeren.Stel je voor dat "Ergens " jouw legaal verblijf wordt ingetrokken.
Dan zou je vanuit het land van herkomst geen consulaire ondersteuning meer kunnen krijgen.????
Ik begrijp in deze nog steeds niet wat er achter dit verhaal gezocht wordt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- bedeve
- Amerika-expert
1. Ik hoop niet dat Marcopstal vanuit deze perceptie ooit zelf ergens consulaire bijstand nodig heeft.Marcopstal schreef:
Dit houdt geen steek. Als je legaal verblijf wordt ingetrokken dan kan je er vanuitgaan dat ook een deportatieprocedure wordt ingezet. Men gaat je niet illegaal maken en dan netjes laten rondlopen. Overigens maakt het gebeuren op zich je ook niet van de ene dag op de andere een illegaal. Je komt gewoon in een andere status terecht waarbij je het land zal moeten verlaten, maar dat zal dan weer op een bepaalde "legale" manier moeten gebeuren. Men kan je immers niet in niemandsland gaan parkeren.
2. Meimaand is onze herdenkingsmaand. Lees vandaar uit nog eens de eerdere teksten door,. Vooral als het gaat om consulaire bijstand in relatie tot illegaal / legaal verblijf.
Dan is er in de publieke beleving de afgelopen 70 jaar toch verrekte weinig veranderd !!
Laatst gewijzigd door bedeve op 08 mei 2015, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- goldenhills
- Amerika-expert
Uiteraard weet je nooit of iemand een verhaal uit de duim zuigt, maar om daar nou van uit te gaan... En blijkbaar lezen die mensen ook niet goed, want dan hadden ze begrepen dat het om een vrouw ging.
Alle informatie die ik kan vinden over het vernieuwen van een paspoort op de NL overheid sites wijzen op mensen die in het buitenland woonachtig zijn, en daar zullen ze vast mee bedoelen legaal in het buitenland woonachtig. Brigitta is formeel gezien niet woonachtig in de VS.
Ik zou Brigitta aanraden om meerdere Nederlandse consulaten en/of de NL ambassade in Washington te bellen. Probeer eerst de situatie kort en bondig op papier te zetten, want hoe helderder je het verhaal kan brengen, hoe meer kans je hebt op begrip. Ik kan me voorstellen dat ze niet staan te springen om iemand te helpen die willens en wetens een visumovertreding heeft begaan. Misschien tref je iemand die de menselijke kant van de zaak ziet. Sowieso is het goed om te horen of je hetzelfde antwoord krijgt, en om te controleren of je het antwoord goed begrepen hebt.
Met een pro-bono immigration attorney praten (of in ieder geval een eerste gratis gesprek) lijkt me ook verstandig. En wellicht kun je een document van het consulaat of ambassade krijgen waarin staat wat ze nodig hebben, dat geeft bij DHS/USCIS aan dat je serieus bezig bent met terugkeer naar NL. Je zal vast stevig aan de tand worden gevoelt bij DHS, maar daar zal je doorheen moeten als je terug wilt naar NL. Sterkte, in ieder geval.
Alle informatie die ik kan vinden over het vernieuwen van een paspoort op de NL overheid sites wijzen op mensen die in het buitenland woonachtig zijn, en daar zullen ze vast mee bedoelen legaal in het buitenland woonachtig. Brigitta is formeel gezien niet woonachtig in de VS.
Ik zou Brigitta aanraden om meerdere Nederlandse consulaten en/of de NL ambassade in Washington te bellen. Probeer eerst de situatie kort en bondig op papier te zetten, want hoe helderder je het verhaal kan brengen, hoe meer kans je hebt op begrip. Ik kan me voorstellen dat ze niet staan te springen om iemand te helpen die willens en wetens een visumovertreding heeft begaan. Misschien tref je iemand die de menselijke kant van de zaak ziet. Sowieso is het goed om te horen of je hetzelfde antwoord krijgt, en om te controleren of je het antwoord goed begrepen hebt.
Met een pro-bono immigration attorney praten (of in ieder geval een eerste gratis gesprek) lijkt me ook verstandig. En wellicht kun je een document van het consulaat of ambassade krijgen waarin staat wat ze nodig hebben, dat geeft bij DHS/USCIS aan dat je serieus bezig bent met terugkeer naar NL. Je zal vast stevig aan de tand worden gevoelt bij DHS, maar daar zal je doorheen moeten als je terug wilt naar NL. Sterkte, in ieder geval.
Wat een paar rare reacties in dit topic. Na 10 reacties al grappen en grollen? Hebben diegene de OP goed gelezen?
Snap goed wanneer de TO niet meer reageert hier.
Snap goed wanneer de TO niet meer reageert hier.
UHm een oplossing?...Marcopstal schreef: Ik begrijp in deze nog steeds niet wat er achter dit verhaal gezocht wordt.
Je kunt ten alletijde legaal en of illegaal terecht op het consulaat van jou land in dit geval het nederlandse consulaat in florida.
mochten ze jou niet kunnen helpen met het verkrijgen van een nieuw paspoort ofwel een tijdelijk uitreis paspoort. Dan kunnen ze jou wel adviseren wat en welke stappen je zou moeten belopen.
Tevens gaf ze ook aan geen geld te hebben dus een advocaat wordt hem niet ben ik bang.
Daarom probeer nogmaals het consulaat en indien je kunt ga langs.
mochten ze je weigeren kijk dan om te overwegen om te bellen met ministerie van buitenlandse zaken in den-haag en zeg dat je niet of slecht geholpen wordt door het consulaat en het hele verhaal en kijk wat zij kunnen doen, vaak ligt hun macht hoger dan dat van het consulaat (andere ingangen)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staat duidelijk aangegeven welke documenten VERPLICHT zijn (voor Residents en voor Bezoekers):
http://www.rsonac.org/passports
http://www.rsonac.org/passports/renewal ... dults.html
Geen idee welke horzel bedeve in zijn gat gestoken heef vandaag...
http://www.rsonac.org/passports
http://www.rsonac.org/passports/renewal ... dults.html
Geen idee welke horzel bedeve in zijn gat gestoken heef vandaag...
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht