Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door Danicia »

.
Laatst gewijzigd door Danicia op 08 mei 2015, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

En asjeblieft blijf on topic en laat je cinische grappen thuis daar heeft deze vrouw nu niets aan!
deze vrouw vraagt om hulp niet om hier afgesnauwd te worden.

Dank-je
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

USCIS/ICE komt alleen in beeld als de politie haar aanhoudt vanwege een DUI.
Of als ze in een winkel aan het prol. winkelen slaat.
Een immigratie-overtreding zoals zij die heeft begaan, is bij mijn weten een misdemeanor - een overtreding.
ICE wordt alleen gebeld door local law enforcement in case of a felony - een serieuze misdaad overigens.
Zolang ze zich niet zelf meldt bij USCIS, is die agency nog even buiten beeld.

Je hoeft niet legaal woonachtig te zijn in de US. Je moet legaal aanwezig zijn. Je kunt ook als toerist je paspoort per ongeluk mee onder de douche nemen. Maar dan is je I-94 nog steeds geldig. Plus dat paspoort is officieel nog steeds geldig.

Brigitte kan denk ik het beste de Ned. Ambassade in Washington bellen en daar de hulp vragen/eisen die ze nodig heeft.
Vervolgens moet ze vragen of die hulp gegeven kan worden middels de voor haar dichtstbijzijnde Ned. Consulaire vestiging.
Het verhaal bondig op een rijtje hebben op papier voor ze gaat bellen/emailen is een goed idee !

Haar probleem is in eerste instantie een probleem met de Ned. overheid. Daar zal een US advocaat - pro-bono of niet - weinig aan kunnen helpen.
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

Danicia schreef:Ik zal nu ook wel als negatief bestempeld gaan worden maar Is het jullie opgevallen hoe slecht dit verhaal Is geschreven er klopt niet veel van grammaticaal het lijkt wel door een vertaal machine in elkaar te zijn geknutseld...

Hier klopt echt iets niet
Is dat een probleem? Mijn nederlandse grammatica is ook niet super, vergeet vaak hoofdletters, komma's en punten...
En toch ben ik nederlander... hahaha maargoed ik zei net dat we op het topic moeten blijven en nu dwaal ik er van af door hier op te reageren sorry.
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Danicia »

Sorry :angel:

Kan je anders niet het politie bureau inlopen met je oude paspoort en je verhaal doen?
Ze zullen je dan toch wel in bewaring moeten nemen en je uit moeten zetten lijkt mij
Laatst gewijzigd door Danicia op 08 mei 2015, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik stel voor dat we even stoppen allemaal.
Het wordt er voor vraagsteller niet duidelijker op.
Zo ze hier nog komt inderdaad.

Bedeve heeft een unieke manier van zich te uiten.
Dat moet ook kunnen.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

1 troost: als je Nederlander bent (geweest) kun je in ieder geval nooit statenloos worden. De Nederlandse nationaliteit fungeert dan als reddingsboei.

Maar echte hulp van overheidswege als je in de problemen raakt, zelfs als je beter had horen te weten, zou natuurlijk wel aardig/passend en VERPLICHT moeten zijn.

Hoop inderdaad dat de beginner van dit onderwerp door alle "grapjes" en niet terzake doende opmerkingen heen leest en de kern van de antwoorden opvangt: Ja, je hebt een probleem, maar het moet op te lossen zijn, zodat je veilig en zonder al te veel nare dingen (want die heb je al genoeg) de VS uit zult komen.

Serkte. En laat horen hoe het verder gaat. Dit soort gevallen moeten we heel serieus nemen (en dat doen we ook) en we zullen je steunen waar we kunnen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef: Bedeve heeft een unieke manier van zich te uiten.
Dat moet ook kunnen.
Daarin voel ik me verbonden met jou.
Consulaire bijstand koppelen aan illegaliteit/legaliteit is iets wat ik juist nu te vuur en te zwaard wil bestrijden !
Los van allerlei officiele verklaringen omtrent de Rechten van de Mens.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Note mod: **Mag ik iedereen vriendelijk verzoeken om de discussie beleefd en respectvol te houden. Ondertussen wijken we af van het oorspronkelijke bericht. Vriendelijk verzoek om terug on-topic te gaan.**
brigitta66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door brigitta66 »

Ik ben diep geschokt dat sommige mensen gein maken over de proof of non existence. Zo is dat duidelijk gezegt door consulaat bij telefoon en email. Ook in de bijlage die ze mij stuurde met het adres van UCIS in washington werd het vermeld als proof of non existence. Hoop dat degene die er gein over maakte niet hoeven mee te maken wat ik nu mee maak. Om iemand waar je zo van hield te verliezen.
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

brigitta66 schreef:Ik ben diep geschokt dat sommige mensen gein maken over de proof of non existence. Zo is dat duidelijk gezegt door consulaat bij telefoon en email. Ook in de bijlage die ze mij stuurde met het adres van UCIS in washington werd het vermeld als proof of non existence. Hoop dat degene die er gein over maakte niet hoeven mee te maken wat ik nu mee maak. Om iemand waar je zo van hield te verliezen.
Nou voor jou alleen dan plaats ik deze reactie. Waarschijnlijk valt de persoon per mail of telefoon gewoon over wat jij vraagt en kijkt daarom niet verder. Voor het vernieuwen van je paspoort heb je een geldig verblijfsvergunning nodig. Zie: http://nl.rsonac.org/paspoort/2--vernie ... olwassenen
Logisch want zodra jij weer je paspoort hebt kun je weer gaan en staan waar je maar wilt. En natuurlijk zijn daar afspraken over gemaakt, dat wil de US natuurlijk niet. Je moet het land uit!
Maar hoe zonder paspoort?

Vraag bij de Nederlandse ambassade of consulaat een laissez passer aan. Op de volgende pagina staat ook een telefoonnummer dat je 24 uur per dag kunt bellen: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ijgen.html

Succes! Ik ben benieuwd naar het verloop!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

De persoon aan de tel. op het Consulaat leest van cue-cards. Alles wat buiten 'normaal' valt daar kunnen ze niets mee. Er wordt dan al snel verkeerde info gegeven. Dat is het laatste wat je nodig hebt ! En daarom moet je hogerop.
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 mei 2015, 02:11, 2 keer totaal gewijzigd.
rob31
Amerika-ontdekker

Bericht door rob31 »

Zoals ik al eerder aangaf een noodpaspoort of tijdelijk paspoort aanvragen sluit me dus aan bij uitholland en usinsider
Ik probeer oplossing gericht te kijken en ik hoop dat ik niemand aanval,.
Het is een verschrikkelijke rot situatie en hoop dat je snel de draad weer kunt oppakken.
Laat in dit topic weten hoe het inderdaad afloopt.
Dan help je eventueel andere gestranden die in een zoort gelijke situatie zitten
En weten mensen die hier vaker op het forum zitten anderen te voorzien van nuttige informatie en tips

Sterkte
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Rob, als je het hele ond. had gelezen zou je weten dat vraagsteller al nul op dat rekest heeft gekregen bij het Ned. Consulaat in FL.

Wat ik begrijp is, dat het Consulaat - voor de uitgifte van het reisdocument - een verklaring vereist dat Brigitte niet bekend is bij DHS. Dat zal een regel zijn ingesteld na 9-11.
Brigitte is bang dat als ze zich meldt bij een USCIS kantoor, ze meteen wordt opgepakt, gedetineerd en gedeporteerd.

Een nood-paspoort is een document dat wordt afgegeven als er niet tijdig een echt paspoort gereed kan zijn en er dringende reden is meteen te vertrekken. In de US kan het 2-3 weken duren voor je nieuwe pas arriveert. Aangezien je de oude pas hebt moeten afgeven zit je die periode zonder paspoort. Doet zich een noodgeval voor, waardoor je meteen op reis moet, dan wordt er een nood-paspoort afgegeven.
Het is niet een tijdelijke paspoort dat wordt afgegeven als er geen/onvoldoende documentatie is voor een paspoort uitgifte.
Voor een nood-paspoort gelden bij (mijn weten) dezelfde eisen als voor een 'echt' paspoort.
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 mei 2015, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou fors aan de bel gaan trekken bij de consulaire afdeling van de Nederlandse ambassade in DC en eventueel voor de deur gaan liggen (bijna letterlijk!) bij het consulaat in Florida. Dat is toch geen manier om Nederlanders te behandelen!

Misschien ook nuttig voor familie en vrienden in Nederland: laat ze contact opnemen met het ministerie van buitenlandse zaken en vertel ze vriendelijk, maar zeer stevig, dat ze dat niet kunnen maken en dat ze moeten ingrijpen. Bel ook de buitenland deskundigen van de verschillende partijen in de Tweede Kamer.

Plus, sprekend als journalist in ruste, laat de mensen in Nederland contact opnemen met een paar kranten, de TV en de radio. Er moet minstens 1 journalist(e) zijn die het met ons eens is dat dit niet hoort en daar een sappig verhaal over kan maken (sorry, misschien ben ik te cynisch geworden door mijn journalistieke verleden, maar dit is inderdaad een "mooi" verhaal, waar zelfs serieuze kranten/media het water van in de mond zal lopen).

Op z'n "Amerikaans" aanpakken dus. En in actie komen! Misschien zelfs op de smoelenboekenpagina van bijvoorbeeld het ministerie van buitenlandse zaken zetten en veel "vind ik leuk" geven, of op de pagina's van een aantal media.

Voor jezelf vechten met hulp zal hopelijk je ook wat afleiden van de rest van de emoties die je op het ogenblik doormaakt.

Zoals wij in de jaren zestig (1960) riepen: Dit is het begin, wij gaan door met de strijd.

Sterkte.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou voorzichtig zijn, want tot nu toe is er een (1) slechte ervaring - met iemand op het Ned. consulaat van FL.
Je vangt altijd meer vliegen met stroop dan met azijn, zei mijn moeder altijd.

Ik kan jullie ook uit ervaring vertellen dat groot verdriet moe maakt, ontstellend moe. Het laatste wat Bigitte nodig heeft is meer sores.
Ze heeft de juiste hulp nodig van de juiste mensen.

Een 'wham-bam-thankyoumam' journalist die een leuk verhaal kan doorgeven en verder betrokkene erin laat zakken, is wel het allerlaatste wat Brigitte nodig heeft.
Sorry Benno, ik snap dat jouw bloed sneller ging stromen....
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 mei 2015, 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

brigitta66 schreef:Ik ben diep geschokt dat sommige mensen gein maken over de proof of non existence. Zo is dat duidelijk gezegt door consulaat bij telefoon en email. Ook in de bijlage die ze mij stuurde met het adres van UCIS in washington werd het vermeld als proof of non existence. Hoop dat degene die er gein over maakte niet hoeven mee te maken wat ik nu mee maak. Om iemand waar je zo van hield te verliezen.
Brigitta, lees aub over die negatieve post heen (hoe moeilijk dat ook zal zijn) en neem de goede tips mee die er gegeven zijn.

Ik lees hier sommige berichten met plaatsvervangende schaamte ! Onvoorstelbaar hoe hard mensen durven reageren. Als je niets zinnig of constructief te zeggen hebt, negeer dan dit topic aub. Als je twijfels hebt over de 'echtheid' van een verhaal staat het je vrij om een melding te maken.

Ik kan je verder niet helpen Brigitta, maar wil je wel veel succes wensen en ik hoop op een goed afloop, alsook dat je ons op de hoogte houdt van hoe het verder afloopt.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn ervaring is dat politici en ambtenaren wat sneller lopen als zij in de krant lezen dat ze mensen hebben laten vallen.

Maar goed, misschien ben ik niet cynisch genoeg.

En de ombudsmens, vergeet die niet, die kan ook soms wat losmaken.
Minnim
Amerikafan

Bericht door Minnim »

Ook ik heb met verbazing de reacties gelezen en ben blij dat brigitta nog meeleest en dat er weer serieuze reacties worden gegeven. Ik zal proberen te helpen door de belangrijkste dingen in je verhaal op een rijtje te zetten:

- eind 2011 verloofd met een Amerikaanse vrouw
- februari 2012 naar de VS gegaan als toerist, daar gebleven
- konden in de VS toen niet trouwen en geen greencard procedure starten omdat zij nog getrouwd was en omdat jullie twee vrouwen waren
- plan was om in zomer 2014 in Nederland te trouwen
- door ziekte en overlijden van haar moeder is dat niet gelukt (emotioneel en financieel)
- november 2014 verliep jouw paspoort
- maart 2015 overleedt je verloofde plotseling
- nu wil je terug naar Nederland, zonder eerst nog in een deportatie centrum of iets dergelijks te zitten
- consulaat wil dat je nu USCIS benadert voor een verklaring dat je niet in hun systeem staat, maar je bent bang dat je daardoor juist in de problemen zult komen

Ik denk nog steeds, toch maar USCIS benaderen dan en de stappen van het consulaat volgen. Maar andere forummers hebben wel gelijk dat er helaas geen garantie is dat die consulaat medewerker weet waar hij/zij het over heeft. Ambassade bellen is inderdaad een goede tip.

Heb je het geld om zodra het kan een ticket naar Nederland te kopen? Zodat je niet zometeen alsnog strandt?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik blijf het met Benno eens - dit is in de eerste instantie een Ned. probleem, en allereerst moet iemand van de Ned. Ambassade zich erover buigen. Hopelijk is dan geen verklaring van USCIS/DHS nodig, en kan Brigitte gewoon vertrekken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer