Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ok, leuke discussie, maar ik praat WEL over een Government Contractor, want hoe anders kan ik weer in een Apache stappen :wink:

Ze willen me graag hebben en ik ga vrijdag met mijn hele papierhandel naar het hoofd van de afdeling toe om te kijken wat er aan te doen is. Maar hij heeft duidelijk gezegd US Citizen, en dat is natuurlijk voor de security redenen voor het werken met de apache!

Een ding vind ik echter wel, ik heb al 4 jaar in zo'n ding gevlogen en er is maar weinig wat ik NIET weet over deze kist, dus een security clearance lijkt me niet zo'n probleem, mede het feit dat ik mijn applicaties heb lopen om dus een fullfledged US Citizen te worden!

Goed maar nu nog deze vraag, hoe leg je uit wat het verschil is tussen permanent residence en US Citizen?

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik denk, dat in jouw geval, dat verschil best duidelijk is :). En ik denk ook, dat je geen security clearance zal krijgen tot je een US citizen bent.

Ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb 10 jaar voor American Express gewerkt, altijd met heel hoge waarderingen en met de hoogste functionarissen achter mij.

Het State Department team wilde dat ik voor hen kwam werken. Maar ik was geen US citizen, dus geen security clearance. Er was niets aan te veranderen en geloof me, ze hebben alles geprobeerd.

Nu zou ik die baan dus wel kunnen doen :).

Maar in een nutshell, met een greencard kun je werken en heb je permanente woonrechten in de VS, ook betaal je gewoon belasting. Wat je niet mag: stemmen, werken in banen, die een security clearance vergen (en niet in het leger :D).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Je mag wel in het leger hoor met alleen een green card. Er zijn enkele militairen in Irak en/of Afghanistan gesneuveld, die na hun dood hun American citizenship hebben gekregen. En als er weer eens een draft komt, weten ze je ook te vinden.

Mijn man is een jaar na zijn aankomst in Amerika in het leger gegaan om zo sneller z'n citizenship te krijgen (gelukkig zonder dood te hoeven gaan). Als ik het goed heb, kreeg hij het na 3 jaar.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:oops: Dank je, Joke, dat wist ik dus niet, never too old to learn :) .
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Joke schreef:Je mag wel in het leger hoor met alleen een green card.
Ja klopt, maar je hebt geeneens een greencard nodig.

Zo ronselt de VS hun front linie troepen, al die arme Mexicanen die anders geen enkele kans hebben om in de VS te blijven worden een citizenship belooft als ze een paar jaar van hun leven af staan aan het Amerikaanse leger, maar ze vergeten dat het wel eens de rest van hun leven kan betekenen ipv een paar jaar.

Real clever Mr. Bush !!

of zoals B de Groot het zou zeggen :
Welterusten Meneer de President, slaap zacht !!

/PeeJay
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rperre schreef:
Goed maar nu nog deze vraag, hoe leg je uit wat het verschil is tussen permanent residence en US Citizen?
Als je permanent resident bent mag je wonen en werken (en belasting betalen natuurlijk) in de VS, maar ze kunnen je zonder pardon het land uit knikkeren. Als je US Citizen bent kunnen ze dat niet, je bent dan Amerikaans burger met alle rechten (en plichten).

/PeeJay
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

PeeJay schreef:
Ja klopt, maar je hebt geeneens een greencard nodig.

Zo ronselt de VS hun front linie troepen, al die arme Mexicanen die anders geen enkele kans hebben om in de VS te blijven worden een citizenship belooft als ze een paar jaar van hun leven af staan aan het Amerikaanse leger, maar ze vergeten dat het wel eens de rest van hun leven kan betekenen ipv een paar jaar.

Real clever Mr. Bush !!

of zoals B de Groot het zou zeggen :
Welterusten Meneer de President, slaap zacht !!

/PeeJay
Nee PeeJay , jij hebt well een groene kaart nodig en dan doet the FBI een onderzoek op jouw verleden en dat duurt soms nog een paar maanden before you can join the Army.
Wat je leest in de krant is niet altijd waar.
By the way , who is B de Groot???
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

rperre schreef:ok, leuke discussie, maar ik praat WEL over een Government Contractor, want hoe anders kan ik weer in een Apache stappen :wink:

Ze willen me graag hebben en ik ga vrijdag met mijn hele papierhandel naar het hoofd van de afdeling toe om te kijken wat er aan te doen is. Maar hij heeft duidelijk gezegd US Citizen, en dat is natuurlijk voor de security redenen voor het werken met de apache!

Een ding vind ik echter wel, ik heb al 4 jaar in zo'n ding gevlogen en er is maar weinig wat ik NIET weet over deze kist, dus een security clearance lijkt me niet zo'n probleem, mede het feit dat ik mijn applicaties heb lopen om dus een fullfledged US Citizen te worden!

Richard
Ook werkte ik voor Lockheed aerospace en je moet een US citizen zijn om daar te werken, zelfs als een janitor.
Ik had een top secret clearance nodig om aan de Trident Missile te werken.
Het duurde ongeveer 6 maanden before ik de top secret clearance kreeg.
Ik kon niets doen zonder the clearance ,zo ik speelde ping pong ,drank a lot of coffee for 6 maanden before I could do any work.
Perhaps this will happen to you too.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

marcuscj schreef:By the way , who is B de Groot???
Dat is een Nederlandse zanger, Marcus. Het nummer waar PeeJay aan refereerd was een hit in de 60er jaren tijdens de Vietnam oorlog toen LBJ president was.

De link naar de site van Boudewijn de Groot: http://www.boudewijndegroot.nl/

Welterusten, mijnheer de president
Boudewijn de Groot

Mijnheer de president, welterusten.
Slaap maar lekker in je mooie witte huis.
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
waar uw jongens zitten, eenzaam, ver van thuis.
Denk vooral niet aan die zesenveertig doden,
die vergissing laatst met dat bombardement.
En vergeet het vierde van die tien geboden
die u als goed christen zeker kent.

Denk maar niet aan al die jonge frontsoldaten
eenzaam stervend in de verre tropennacht.
Laat die bleke pacifistenkliek maar praten,
mijnheer de president, slaap zacht.

Droom maar van de overwinning en de zege,
droom maar van uw mooie vredesideaal
dat nog nooit door bloedig moorden is verkregen,
droom maar dat het u wel lukken zal dit maal.
Denk maar niet aan al die mensen die verrekken,
hoeveel vrouwen, hoeveel kinderen zijn vermoord.
Droom maar dat u aan het langste eind zult trekken
en geloof van al die tegenstand geen woord.

Bajonetten met bloedige gevesten
houden ver van hier op uw bevel de wacht
voor de glorie en de eer van het vrije westen.
Mijnheer de president, slaap zacht.

Schrik maar niet te erg wanneer u in uw dromen
al die schuldeloze slachtoffers ziet staan
die daarginds bij het gevecht zijn omgekomen
en u vragen hoe lang dit nog zo moet gaan.
En u zult toch ook zo langzaamaan wel weten
dat er mensen zijn die ziek zijn van geweld,
die het bloed en de ellende niet vergeten
en voor wie nog steeds een mensenleven telt.

Droom maar niet te veel van al die dode mensen,
droom maar fijn van overwinning en van macht.
Denk maar niet aan al die vredeswensen.
Mijnheer de president, slaap zacht.

Nooit te oud om te leren! ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ja, als kannonenvoer kan ik me dit ook wel voorstellen, maar zoals Richard, die in een highly advanced and classified Apache wil vliegen gelden lijkt me wel wat andere normen.
Zie die Apache als een heli waar je liever geen ruzie mee hebt. :wink:

René
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Dat is een Nederlandse zanger, Marcus. Het nummer waar PeeJay aan refereerd was een hit in de 60er jaren tijdens de Vietnam oorlog toen LBJ president was.
Ik heb laatst ook een aantal maal naar dit nummer geluisterd....het was grappig om te merken dat het net zo goed in deze tijd kon zijn uitgebracht!
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rene.jager schreef: maar zoals Richard, die in een highly advanced and classified Apache wil vliegen gelden lijkt me wel wat andere normen.

Zie die Apache als een heli waar je liever geen ruzie mee hebt. :wink:
...ik zie Richard waar je liever geen ruzie mee wil hebben.... :mrgreen:

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

haha, ik ben heel vredelievend hoor, ik wil ze alleen maar testvliegen "zonder munitie aan boord" zodat andere deze kisten weer kunnen gebruiken. ofwel Maintenance Test Pilot, monteurs maken een kist en wij vliegen er mee rond om te kijken of alles werkt "as advertised"

maar het is wel een machtig apparaat, die je liever niet voor je ziet in een oorlog!

Afbeelding

van links naar recht de wapens: 2.75 FF Rockets, Hellfire Missile, 30mm gun (onder de neus), Hellfire Missiles, 2.75 FF Rockets

en op de neus zie je het dag en nachtzicht apparatuur en zoekcamera's

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Thanks voor het lied! Redneck.
Wel jammer that George Bush helemaal niet leest.
Mischien kan Laura het voorlezen.
Groetjes
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious: Goeie! Maar wel :offtopic:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Marcus is geëmigreerd naar Amerika en ik ook. Dus het is zo on topic als maar kan. :mrgreen: :ban:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Onderwerp gesloten, het wordt nl. te lang en er is al een aantal weken geen nieuw bericht meer geplaatst. Eventuele discussie over een subonderwerp van deze thread kan in een nieuwe verder gevoerd worden.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer