Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012: slow chat
-
- Amerika-expert
Re: DV-2012: slow chat
meisjes naam inderdaad.
Zo ingevuld .. spannend!
Stefan heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt. Eerst had hij zijn eigen formulier ingevuld, daarna van mij. Ik zag ineens dat hij de geboortedata van de kinderen door elkaar haalde (lekker slim). Dit heeft hij aangepast, maar hij denkt dat hij dat op zijn formulier wel fout heeft gedaan. Geboortejaar klopt maar de dag is omgedraaid. Steven is 2 februari jarig en Lara & Michelle op 18 februari. Dit heeft hij waarschijnlijk op zijn formulier omgedraaid. Hoe ernstig is dit en kun je dit nog aanpassen ergens? Lijkt mij dat dit wel vaker voorkomt ...
Stefan heeft waarschijnlijk een foutje gemaakt. Eerst had hij zijn eigen formulier ingevuld, daarna van mij. Ik zag ineens dat hij de geboortedata van de kinderen door elkaar haalde (lekker slim). Dit heeft hij aangepast, maar hij denkt dat hij dat op zijn formulier wel fout heeft gedaan. Geboortejaar klopt maar de dag is omgedraaid. Steven is 2 februari jarig en Lara & Michelle op 18 februari. Dit heeft hij waarschijnlijk op zijn formulier omgedraaid. Hoe ernstig is dit en kun je dit nog aanpassen ergens? Lijkt mij dat dit wel vaker voorkomt ...
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar zou ik helemaal niet van wakker liggen hoor. Je moet dat nadien toch terug invullen als je gewonnen hebt. En moest je nu plots van een 22-jarig kind 'per vergissing' een 18-jarige gemaakt hebben (omdat die nog wel op jouw visum mee mag, en die oudere niet), dan zou het wel wat verdacht zijn. Maar dit is compleet te verwaarlozen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dank je Elke ... Spannend hoor, lang over gedroomd, gefantaseerd en nu de eerste keer voor ons dat we meedoen!
Sandy
-
- Amerika-expert
Succes Sandy!
Wat heeft je doen besluiten om nu wel in te schrijven.
Weet nog dat je hier voor erg twijfelde.
Wat heeft je doen besluiten om nu wel in te schrijven.
Weet nog dat je hier voor erg twijfelde.
Dank je Petra ..... Wat betreft ons besluit ... Tja puur gevoelsmatig denk ik. Ik wachtte vooral op zekerheid en ik was bang dat mijn hang aan zekerheden mij uiteindelijk zou opbreken.. dat is de voornaamste reden wat mij altijd tegenhield (Stefan wilde wel al lang). Ik wilde pas deelnemen als ik helemaal zeker en veilig de overstap kon maken (dus financieel helemaal onder de pannen). Maar dat is niet realistisch, risico zal er altijd zijn. Ik sta daar nu toch wat relaxter in... Daarnaast is het ook zo dat we denken dat de tijd nu juist is.... de kinderen worden ouder, ik wil niet het risico lopen dat de oudste straks meerderjarig is en besluit in NL te willen blijven. Ik wil met heel het gezin, anders niet. Daar komt ook bij dat we niet direct hoeven te vertrekken, uiterlijk 2013 of zelfs 2014 bij uitstel. Dat geeft ook wel meer rust, zo kun je je er langzaam op voorbereiden en naar toe leven.
En het klinkt cliché, maar het gaat ook hier op, het lijkt me niets ergers dan later te bedenken: 'had ik het maar geprobeerd' ... En het is gek ik heb werkelijk het gevoel dat wij in een tijdbestek van 5 jaar in Amerika of Canada kunnen zitten (misschien heeft iedereen dat wel die de eerste keer meedoet)
En het klinkt cliché, maar het gaat ook hier op, het lijkt me niets ergers dan later te bedenken: 'had ik het maar geprobeerd' ... En het is gek ik heb werkelijk het gevoel dat wij in een tijdbestek van 5 jaar in Amerika of Canada kunnen zitten (misschien heeft iedereen dat wel die de eerste keer meedoet)

Sandy
- Bandido
- Amerika-expert
Leuk! En ik snap je gevoel heel goed hoor, alleen meedoen is al een stap. Want daarvoor moet je toch ook al over heel veel fundamentele dingen nadenken voor het geval je daadwerkelijk wint. Want ook bij jullie kan zomaar over een maand of negen DE envelop op de deurmat liggen... Eng, maar wel "leuk eng".Sandy schreef:Spannend hoor, lang over gedroomd, gefantaseerd en nu de eerste keer voor ons dat we meedoen!

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Nou dat is zeker, beter goed geprobeerd dan helemaal niet.
En kan me je beredenering tot betrekking tot de kinders goed voorstellen.
Lijkt me kwa timing voor hen inderdaad heel goed.
Nu nog wachten tot mei tot we meer weten
En kan me je beredenering tot betrekking tot de kinders goed voorstellen.
Lijkt me kwa timing voor hen inderdaad heel goed.
Nu nog wachten tot mei tot we meer weten

- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Eindelijk alles in orde om mee te doen met de DV2012. Moest even zorgen voor een foto van mijn zoon die nu in Santa Barbara zit. Het is toch gelukt.
En nu maar afwachten tot Mei 2011!
En nu maar afwachten tot Mei 2011!
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Spannend Sandy! Heel veel succes!
Komt Stefan overigens niet in aanmerking voor een soort gelijke visum als Elke haar man? Ik geloof dat je er ooit wel eens over geschreven hebt?
Afgelopen maand heb ik paar keer zo'n moment gehad van : Zal ik me toch inschrijven?
Amerika is en blijft toch altijd ergens wel een soort van droom. Andere kant, ik ben 6 maanden geleden verhuisd naar Londen en heb het hier onwijs onwijs naar mijn zin. Ik heb in een vrij korte periode alles voor elkaar en een socialekring opgebouwd.
Komt Stefan overigens niet in aanmerking voor een soort gelijke visum als Elke haar man? Ik geloof dat je er ooit wel eens over geschreven hebt?
Afgelopen maand heb ik paar keer zo'n moment gehad van : Zal ik me toch inschrijven?
Amerika is en blijft toch altijd ergens wel een soort van droom. Andere kant, ik ben 6 maanden geleden verhuisd naar Londen en heb het hier onwijs onwijs naar mijn zin. Ik heb in een vrij korte periode alles voor elkaar en een socialekring opgebouwd.
Hoi Marcel,
Nee we komen helaas niet in aanmerking voor een permanent visum .. Op de GOL lijst staat het beroep van Stefan wel en zijn jobomschrijving past ook in de NOC-0213. Maar aangezien hij niet in Skill level O valt, kregen we de reactie van een emigratiebureau dat Skill level A en B prima levels zijn, maar dat ze liever had gezien dat zijn beroep in level 0 zou vallen (computer and information systems managers). Dan had zijn beroep op de nieuwe beroepenlijst gestaan en had hij zonder een joboffer in aanmerking gekomen voor een permanent visum. Het goede nieuws is dat hij nog steeds in aanmerking komt voor een visum (omdat zijn beroep in het juiste skill level valt), maar heeft hij een goedgekeurd werkaanbod nodig. (misschien dat het inmiddels alweer is veranderd)
Een job offer is moeilijk te krijgen. Als je er uberhaupt één krijgt is het een zegen. Daarnaast zul je ook heel creatief moeten zijn in deze tijd waar huizen lang te koop staan. Je hebt dan wel een paar maanden om alles te regelen, maar dat is natuurlijk een relatief korte tijd i.t.t. de DV Lottery, waar je toch 2 of 3 jaar krijgt om het één en ander te regelen als je wint. Maar het is niet van de baan hoor... wij verkeren nu zelfs in de situatie dat als we de mogelijkheid hadden om te kiezen tussen beide landen, dat we die keuze erg moeilijk zouden vinden. Misschien omdat we ons een tijd op Canada hebben gericht, maar Canada staat denk ik momenteel iets hoger op het voorkeurslijstje: Canada is een prima kruizing van Europa en de VS. De grootsheid, vrijheid en 24 uur van Amerika, maar ook een beetje common sense op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs etc. En niet te vergeten dat je in Vancouver en Toronto binnen een uur in Amerika zit ...
Engeland is ook mooi toch .. je hebt het naar je zin, een sociale kring opgebouwd. Soms wijzigen plannen gaanderweg .. Ik kan me ook goed voorstellen dat wij misschien wel later binnen Europa ergens blijven plakken. Een huisje in Spanje of Italie.. of het blijft bij veel reizen met NL als thuisbasis. Ik vind NL ook nog steeds een goed land om in te wonen.. Mijn emigratiedrang heeft nooit gelegen aan Nederland..
Nee we komen helaas niet in aanmerking voor een permanent visum .. Op de GOL lijst staat het beroep van Stefan wel en zijn jobomschrijving past ook in de NOC-0213. Maar aangezien hij niet in Skill level O valt, kregen we de reactie van een emigratiebureau dat Skill level A en B prima levels zijn, maar dat ze liever had gezien dat zijn beroep in level 0 zou vallen (computer and information systems managers). Dan had zijn beroep op de nieuwe beroepenlijst gestaan en had hij zonder een joboffer in aanmerking gekomen voor een permanent visum. Het goede nieuws is dat hij nog steeds in aanmerking komt voor een visum (omdat zijn beroep in het juiste skill level valt), maar heeft hij een goedgekeurd werkaanbod nodig. (misschien dat het inmiddels alweer is veranderd)
Een job offer is moeilijk te krijgen. Als je er uberhaupt één krijgt is het een zegen. Daarnaast zul je ook heel creatief moeten zijn in deze tijd waar huizen lang te koop staan. Je hebt dan wel een paar maanden om alles te regelen, maar dat is natuurlijk een relatief korte tijd i.t.t. de DV Lottery, waar je toch 2 of 3 jaar krijgt om het één en ander te regelen als je wint. Maar het is niet van de baan hoor... wij verkeren nu zelfs in de situatie dat als we de mogelijkheid hadden om te kiezen tussen beide landen, dat we die keuze erg moeilijk zouden vinden. Misschien omdat we ons een tijd op Canada hebben gericht, maar Canada staat denk ik momenteel iets hoger op het voorkeurslijstje: Canada is een prima kruizing van Europa en de VS. De grootsheid, vrijheid en 24 uur van Amerika, maar ook een beetje common sense op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs etc. En niet te vergeten dat je in Vancouver en Toronto binnen een uur in Amerika zit ...

Engeland is ook mooi toch .. je hebt het naar je zin, een sociale kring opgebouwd. Soms wijzigen plannen gaanderweg .. Ik kan me ook goed voorstellen dat wij misschien wel later binnen Europa ergens blijven plakken. Een huisje in Spanje of Italie.. of het blijft bij veel reizen met NL als thuisbasis. Ik vind NL ook nog steeds een goed land om in te wonen.. Mijn emigratiedrang heeft nooit gelegen aan Nederland..
Sandy
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Marcel: en toch zou ik meedoen. Je weet maar nooit....Niets zegt dat je ook moet gaan als je hem überhaupt wint
Eens met inge... waarom niet Marcel?
Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt als ik zeg dat ik, ondanks je enthousiasme over Engeland, toch wel vaker in je antwoorden lees dat Amerika blijft lonken. Het zou zonde zijn als je "uit principe" niet meer mee zou doen nietwaar? Nogmaals, mijn excuses als ik nogal brutaal overkom, ik wil zeker niet pretenderen dat ik je ken of iets dergelijks, het is meer iets dat me al langer opvalt aan jouw posts (die ik overigens met plezier lees).
Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt als ik zeg dat ik, ondanks je enthousiasme over Engeland, toch wel vaker in je antwoorden lees dat Amerika blijft lonken. Het zou zonde zijn als je "uit principe" niet meer mee zou doen nietwaar? Nogmaals, mijn excuses als ik nogal brutaal overkom, ik wil zeker niet pretenderen dat ik je ken of iets dergelijks, het is meer iets dat me al langer opvalt aan jouw posts (die ik overigens met plezier lees).
Dat is ook weer zo, al heb ik zelf altijd het idee dat als ik meedoe en nog niet zeker ben, dat ik dan anderen een kans ontneem als ik er toch vanaf zie. Volgens mij werd dat hier op het forum voorheen ook altijd gezegd. Of is het zo dat jouw groene kaart naar de volgende gaat, of is dat ook weer afhankelijk waar je in het traject afhaakt.inge67 schreef:@Marcel: en toch zou ik meedoen. Je weet maar nooit....Niets zegt dat je ook moet gaan als je hem überhaupt wint
Overigens, als je gewonnen hebt .. vanaf welk moment in het traject kun je op het laatst nog annuleren eigenlijk? Of kun je dat altijd nog ....
Sandy
Nou je kunt nog tot vlak voor je medische keuring en je interview annuleren want het zou wel zonde zijn om 250 euro en daarna 750 euro te betalen en dan pas daarna te annuleren nietwaar?Sandy schreef:Overigens, als je gewonnen hebt .. vanaf welk moment in het traject kun je op het laatst nog annuleren eigenlijk? Of kun je dat altijd nog ....
Maar soms kan het ook wel snel gaan, ik heb me vorig jaar op 29 november opgegeven voor de DV en op 18 oktober dit jaar had ik mijn visum te pakken dus tja..
- Bandido
- Amerika-expert
Vind ik ook. En voordat je uberhaupt hoeft te gaan, ben je minimaal anderhalf jaar verder en dan ben je misschien wel weer toe aan een nieuwe uitdaging. En als je 'm wint hoef je ook niet te gaan natuurlijk, maar het is wel een interessante test voor jezelf om te zien of en hoe graag je op dat moment dan toch nog naar de VS zou willen. Een soort gewetensvraag bijna.inge67 schreef:@Marcel: en toch zou ik meedoen. Je weet maar nooit....Niets zegt dat je ook moet gaan als je hem überhaupt wint

"Keep Georgia On Your Mind"
- Marcel87
- Amerikakenner
@Sandy : Balen dat Stefan niet in aanmerking komt voor een permanente visum zonder Joboffer. Het vinden van een goedgekeurde joboffer lijkt me inderdaad vrij lastig. En emigreren op korte termijn is best heftig, zelfs zonder een koophuis! Kan me maar al te goed voorstellen hoe lastig het is als je een koophuis hebt en kinderen.
Ik heb me ook best wel verkeken op wat je allemaal moet regelen als je gaat emigreren. Ik heb alles binnen 3 maanden geregeld, en ik had dan gelukkig een huurappartement!
Canada zou ik overigens ook helemaal niet erg vinden. Zoals je zegt, een mooie combinatie van Europa en de VS. Ik ben 1 keer in Canada geweest ( voor 1 nacht haha ), dus kan ook niet teveel oordelen over Canada!
@Ziva: Je komt absoluut niet brutaal over hoor !!!
. En je hebt eigenlijk ook wel gewoon gelijk! Amerika zal ergens altijd wel blijven lonken.
Elke dag als ik naar mijn werk loop kom ik langs een fotozaak, en daar hebben ze advertentie hangen voor het maken van foto's voor de DV-Lottery. Morgen dan toch maar even naar binnenlopen om de foto's te laten maken..
Zoals gezegt, ik kan altijd nog afzien van het verdere proces mocht ik "winnen".
Ik heb me ook best wel verkeken op wat je allemaal moet regelen als je gaat emigreren. Ik heb alles binnen 3 maanden geregeld, en ik had dan gelukkig een huurappartement!
Canada zou ik overigens ook helemaal niet erg vinden. Zoals je zegt, een mooie combinatie van Europa en de VS. Ik ben 1 keer in Canada geweest ( voor 1 nacht haha ), dus kan ook niet teveel oordelen over Canada!
@Ziva: Je komt absoluut niet brutaal over hoor !!!

Elke dag als ik naar mijn werk loop kom ik langs een fotozaak, en daar hebben ze advertentie hangen voor het maken van foto's voor de DV-Lottery. Morgen dan toch maar even naar binnenlopen om de foto's te laten maken..
Zoals gezegt, ik kan altijd nog afzien van het verdere proces mocht ik "winnen".
Zul je net zien Marcel, wet van Murhpy.... 

- Marcel87
- Amerikakenner
Haha ja inderdaad..... Dat soort dingen komen ook altijd op het moment als je het niet verwacht of wanneer het niet echt nodig is. 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Sandy: De IT-ers zijn inmiddels van de Skilled Worker lijst gehaald. Dus enkel een goedgekeurde joboffer kan je nog aan een (tijdelijk) visum helpen, maar ook daar lijken de dingen momenteel heel erg stroef (lees: niet) te lopen... (wij waren dus gelukkig nog net op tijd!)
En voor de rest kan ik me vinden in je voorkeur voor Canada.

En voor de rest kan ik me vinden in je voorkeur voor Canada.

Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht