ned in MO schreef:Dat al deze mensen van de brug zouden springen als ze alleen een contract mochten tekenen waarin ze dezelfde fiscale economische etc rechten zouden hebben maar het geen huwelijk mochten noemen?
Dus als ze niet allemaal van de brug afspringen dan is dat dus bewijs dat het niet zo'n groot probleem is? Vind ik goed. Gaan we het omdraaien. We voeren het homohuwelijk in. Al die mensen die er nu zo'n bezwaar tegen hebben moeten dan wel allemaal van de brug afspringen, toch? Doen ze dit niet dan is er dus niks aan de hand. Toch?
============
ned in MO schreef:Je gaat volledig voorbij waar het hier nu om gaat.
Waar het om gaat is dat jij moeite hebt met het idee van een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. En weet je. Dat heb ik ook. Ik heb er ook moeite mee. Bij mij komt die moeite omdat ik opgegroeid ben met het idee dat een huwelijk tussen man en vrouw is. Jij hebt er moeit mee omdat dit vanuit jouw geloof fout is. Jouw geloof wat (mede) gebaseerd is op een boek, de Bijbel.
Maar ik kan geen enkel rationeel, logisch, valide of correct argument bedenken waarom een huwelijk tussen twee mensen van hetzelfde geslacht niet zou kunnen, anders dan een gevoel van binnen wat het vreemd blijft vinden. Dáár gaat het om.