Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Slaagkansen Green Card
Re: Slaagkansen Green Card
Voor Kaap Koraal: je hebt duidelijk mijn bijdrage niet gelezen dan wel niet begrepen ? Wat jij zo 'loondienst' noemt is banen in middenkader en aan de top, hoor. Bedrijven hebben die 'mensen in loondienst' keihard nodig omdat die nieuwe ideeën inbrengen, dan wel een andere kijk op eea. hebben dan niet-Amerikanen. Vlgs. de statistieken die ik noemde betekenen de 50.000 H1B visa houders zo'n 250.000 banen voor USers ea. hier aanwezig. Dat zie ik de DV lottery winnaars nog niet doen.
Obama schijnt aan Steve Jobs gevraagd te hebben of een deel van de geëxporteerde banen niet terug kon komen uit China. Waarop Jobs hem zei dat het niet alleen ging om lagere kosten en betere kwaliteit ed. maar ook om werkers, in China had Apple bijna 9000 engineers om de productie te overzien, voegde hij eraan toe.
Smittenimmigrant, als 'een plukje DVL winnaars' geen echte invloed heeft op hoe het economisch gaat (ik ben het daar in principe mee eens) waarom wordt H4 en O3 visa houders dan al die jaren het werken onmogelijk gemaakt ? Dat 'plukje' is nl. bijna hetzelfde aantal, en de logica is dat men jaar na jaar een dergelijk aantal werkers niet extra wil toevoegen.
Verder: de US is GEEN immigratieland meer en dat maakt de US zeer duidelijk in haar politiek mbt. immigration (in zoverre als er van een politiek gesproken kan worden op dit gebied.)
Obama schijnt aan Steve Jobs gevraagd te hebben of een deel van de geëxporteerde banen niet terug kon komen uit China. Waarop Jobs hem zei dat het niet alleen ging om lagere kosten en betere kwaliteit ed. maar ook om werkers, in China had Apple bijna 9000 engineers om de productie te overzien, voegde hij eraan toe.
Smittenimmigrant, als 'een plukje DVL winnaars' geen echte invloed heeft op hoe het economisch gaat (ik ben het daar in principe mee eens) waarom wordt H4 en O3 visa houders dan al die jaren het werken onmogelijk gemaakt ? Dat 'plukje' is nl. bijna hetzelfde aantal, en de logica is dat men jaar na jaar een dergelijk aantal werkers niet extra wil toevoegen.
Verder: de US is GEEN immigratieland meer en dat maakt de US zeer duidelijk in haar politiek mbt. immigration (in zoverre als er van een politiek gesproken kan worden op dit gebied.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 apr 2012, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorlopig lees ik alleen maar mee en wacht ik op nieuws van de werkgever & advocaat, want mijn topic is hier blijkbaar een eigen leven gaan leiden ...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
oortjes schreef:Voor Kaap Koraal: je hebt duidelijk mijn bijdrage niet gelezen dan wel niet begrepen ? Wat jij zo 'loondienst' noemt is wel banen in middenkader en meer aan de top, hoor. Bedrijven hebben die 'mensen in loondienst' keihard nodig omdat die nieuwe ideeën inbrengen, dan wel een andere kijk op eea. hebben dan niet-Amerikanen. Vlgs. de statistieken die ik noemde betekenen de 50.000 H1B visa houders zo'n 250.000 banen voor USers ea. hier aanwezig. Dat zie ik de DV lottery winnaars nog niet doen.
Smittenimmigrant, als 'een plukje DVL winnaars' geen echte invloed heeft op hoe het economisch gaat (ik ben het daar in principe mee eens) waarom wordt H4 en O3 visa houders dan al die jaren het werken onmogelijk gemaakt ? Dat 'plukje' is nl. bijna hetzelfde aantal en de logica is dat men jaar na jaar een dergelijk aantal werkers niet extra wil toevoegen.
Ik geloof dat ik niet op jou reageerde maar op smitt....
Maar om op dit bericht te reageren : Ik lees dan juist vaak (wat ik nog veel slimmer vind) dat deze mensen van middenkader tot top dan voor zichzelf beginnen in plaats van in loondienst. Waarom als (vind ik) loonslaaf (naar NL begrippen ..weinig vakantie/veel onbetaald overwerk/bij kleine misstap snel ontslag enz enz)ga dan aan de gang voor jezelf als je over zulke capaciteiten beschikt. En dus toch ook weer een ondernemer word.
De US deelt je mening niet, een eigen bedrijf (gehad) hebben is juist een van de punten die negatief werken bij het aanvragen van een H1B visum dan wel een G.K.
(Hoe terecht dat is laat ik in het midden....) Maar Immigration speelt het op zeker (behalve in geval van de DVL).
En als je vindt dat meer ondernemers het moeten kunnen proberen zich waar te maken in de US, maak je dan warm voor een speciale visum categorie (daar is nu en dan sprake van). Enthousiast zijn voor de DV lottery omdat er misschien een paar echte ondernemers mee naar binnen slippen, ik blijf het een vreemd argument vinden. Plus er zit in de H4/O3 categorieën denk ik meer potentieel ondernemerstalent, maar daar is verder ook niemand in geïnteresseerd.
Dligneel: je weet dat ik voor je duim, he.
(Hoe terecht dat is laat ik in het midden....) Maar Immigration speelt het op zeker (behalve in geval van de DVL).
En als je vindt dat meer ondernemers het moeten kunnen proberen zich waar te maken in de US, maak je dan warm voor een speciale visum categorie (daar is nu en dan sprake van). Enthousiast zijn voor de DV lottery omdat er misschien een paar echte ondernemers mee naar binnen slippen, ik blijf het een vreemd argument vinden. Plus er zit in de H4/O3 categorieën denk ik meer potentieel ondernemerstalent, maar daar is verder ook niemand in geïnteresseerd.
Dligneel: je weet dat ik voor je duim, he.
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 apr 2012, 00:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
Volgens mij waren we er allen al (helaas) over eens dat het een moeilijk verhaal voor je/jullie wordt, maar geef niet op en probeer ook andere opties om je doel/droom te halendligneel schreef:Voorlopig lees ik alleen maar mee en wacht ik op nieuws van de werkgever & advocaat, want mijn topic is hier blijkbaar een eigen leven gaan leiden ...![]()
![]()
/uit te laten komen !
Nog 15 dagen en dan weten we of het een moeilijk verhaal zal worden of misschien toch die kleine kans van de lottery.

-
- Amerikakenner
Dan heb je mijn post niet helemaal begrepen. Ik doelde er alleen maar op dat DV deelnemers alleen als banenpikkers werden gezien.oortjes schreef: Enthousiast zijn voor de DV lottery omdat er misschien een paar echte ondernemers mee naar binnen slippen, ik blijf het een vreemd argument vinden.
Ik ben juist niet enthousiast dat ik op deze manier naar binnen zou moeten komen (ben wel bezig met E-2 traject maar is niet makkelijk aangezien ik hier in NL ook een bedrijf heb en dus weinig tijd heb om tig km verder een bedrijf te kopen/bezoeken, met allerlei haken en ogen die je niet snel zal herkennen voordat je hieraan begint.)
Ik denk gewoon dat er zat ondernemers tussen zitten nl. top and bottom !
-
- Amerikakenner
Het zou voor ons ook een stuk makkelijker zijn ipv het E-2 traject, al is het maar om de reden dat ik nu niet op mijn gemak kan zoeken naar een geschikt bedrijf en dat de VS het liefst heeft dat je een bestaand bedrijf overneemt terwijl ik zelf graag iets zou willen startten.dligneel schreef:Nog 15 dagen en dan weten we of het een moeilijk verhaal zal worden of misschien toch die kleine kans van de lottery.![]()
Goood Luck for us all !
Toch altijd weer leuk dat er toch een aantal van ons erbij zitten ..dat geeft de (ondernemer) burger MOED!

Sorrie Dligineel voor het kapen van je topic, maar ik moet nog even reageren
Onze advocaat heeft ons via de E2 employee - EB1 weg gestuurd. Zij had hier erg goede ervaringen mee en het was voor ons de gemakkelijkste route. Wij zitten hier op een E2, dus kunnen we onbeperkt verlengen en zijn niet gebonden aan een maximum aantal jaren. In geval van een L1 kan ik me voorstellen dat je op zeker gaat.
Snap ik, maar het ging om de Greencard van Mark. Hoe hij dat wilde doen met een E2. Ik gaf alleen maar de route aan waarvan ik dacht dat hij die misschien wilde nemen.Kortom het is fantastisch als je ervoor in aanmerking komt, maar de kans dat het je afgewezen wordt is tamelijk groot.
Vandaar dat de advocaat van Staceybeesie denk ik gekozen heeft voor de lange smalle weg ipv. de korte brede. Het was idem wat onze advocaat deed: je man kan voor EB2 in aanmerking komen maar als hij afgewezen wordt zijn we jaren verder, dus we gaan voor EB3, dat safer. Vraag ik me wel af in hoeverre de achterstanden bij EB3 G.K. procedures mede veroorzaakt worden door al dat 'let's do it safe'.
Onze advocaat heeft ons via de E2 employee - EB1 weg gestuurd. Zij had hier erg goede ervaringen mee en het was voor ons de gemakkelijkste route. Wij zitten hier op een E2, dus kunnen we onbeperkt verlengen en zijn niet gebonden aan een maximum aantal jaren. In geval van een L1 kan ik me voorstellen dat je op zeker gaat.
idd, Good luck for us all !
Ik zie mezelf niet als banenpikker als ik de lottery zou winnen, maar ik kan wel begrijpen dat het op die manier wordt bekeken. Echter, de problematiek van de werkloosheid is veel gecompliceerder dan dat. We leven nu eenmaal in een geglobaliseerde wereld, wat je daar ook mag van denken, en dat is één van de redens dat er nu zoveel werkloosheid is in de westerse wereld. Ook de technologische vooruitgang is een grote schuldige, hoe leuk we sommige uitvindingen dan ook mogen vinden. De politiek en rijken zijn de grote schuldigen (om de eigen zakken nog meer te vullen), maar op kleinere schaal zijn we er ook allemaal schuldig aan. Klein voorbeeld: Hoeveel mensen kopen nog originele CD's of DVD's? Zelfs als je legaal download, zijn er een heleboel jobs verdwenen of in gevaar en die keren nooit meer terug. Met de nieuwe technologie komen er wel nieuwe banen, maar nooit zoveel als wat diezelfde technologie heeft doen verdwijnen. De hoge werkloosheid zal ook wel verminderen eens we de baby-boom generatie zijn gepasseerd, maar intussen is het wel grote problemen voor vele mensen. Ik ben zelfstandig en heb ook in de klappen gedeeld van de crisis en heb er eigenlijk nu meer last mee dan een aantal jaar geleden. Ik weet, ben nu zelf off-topic bezig.
Ik kan echter niet tegen de lottery zijn, want misschien is het mijn enige kans om mijn droom waar te maken. In mijn geval zou ik ook niet echt een baan inpikken, maar is er zelfs veel kans dat er nog extra banen bijkomen aangezien het eigenlijk de bedoeling is om samen met de eigenaar de zaak nog verder te laten groeien en nog meer activiteiten te organiseren om toeristen vast te houden rond de zaak. Voorlopig had hij niemand rond zich die zelf ideeën aanbracht om verder te groeien, zijn werknemers die hij nu heeft doen hun job, maar ook niet meer. En hij was heel blij met het overleg dat we hebben gehad. De mensen die er werkten hadden ook geen probleem met het feit dat wij daar willen gaan werken en waren eigenlijk heel enthousiast, het zijn intussen allemaal vrienden waar we mee in contact blijven. Met de gekte van de mega millions loterij vorige maart, hebben wij hen 2 dagen uit de nood geholpen, vrijwillig en onbetaald! En zo zijn we allemaal vrienden geworden en denk ik ook dat toen de interesse bij de baas vergroot is om ons daar te krijgen om te werken. Een tweetal werkers boden ons aan om ons zelfs te verstoppen, maar daarvoor heb ik toch maar bedankt. Enkel op de legale manier! Misschien hebben wij wel geluk met de locatie, waardoor de mensen het misschien wel op een andere manier bekijken dan in bijvoorbeeld een stad als New York of Los Angeles. Maar tja, al dat positieve heeft natuurlijk geen enkele invloed om ook daadwerkelijk met een visum daar te mogen gaan werken en dat is jammer, maar realiteit. De leuke opmerkingen van bijvoorbeeld oortjes, dat er een speciale categorie zou moeten bestaan voor mensen zoals in mijn situatie, is natuurlijk wel een leuke gedachte. Maat we moeten inderdaad realistisch blijven en het doen met de huidige wetgeving en er vanuit gaan, dat alles wel z'n reden zal hebben waarom bepaalde dingen wel kunnen en andere niet.
Ik zie mezelf niet als banenpikker als ik de lottery zou winnen, maar ik kan wel begrijpen dat het op die manier wordt bekeken. Echter, de problematiek van de werkloosheid is veel gecompliceerder dan dat. We leven nu eenmaal in een geglobaliseerde wereld, wat je daar ook mag van denken, en dat is één van de redens dat er nu zoveel werkloosheid is in de westerse wereld. Ook de technologische vooruitgang is een grote schuldige, hoe leuk we sommige uitvindingen dan ook mogen vinden. De politiek en rijken zijn de grote schuldigen (om de eigen zakken nog meer te vullen), maar op kleinere schaal zijn we er ook allemaal schuldig aan. Klein voorbeeld: Hoeveel mensen kopen nog originele CD's of DVD's? Zelfs als je legaal download, zijn er een heleboel jobs verdwenen of in gevaar en die keren nooit meer terug. Met de nieuwe technologie komen er wel nieuwe banen, maar nooit zoveel als wat diezelfde technologie heeft doen verdwijnen. De hoge werkloosheid zal ook wel verminderen eens we de baby-boom generatie zijn gepasseerd, maar intussen is het wel grote problemen voor vele mensen. Ik ben zelfstandig en heb ook in de klappen gedeeld van de crisis en heb er eigenlijk nu meer last mee dan een aantal jaar geleden. Ik weet, ben nu zelf off-topic bezig.
Ik kan echter niet tegen de lottery zijn, want misschien is het mijn enige kans om mijn droom waar te maken. In mijn geval zou ik ook niet echt een baan inpikken, maar is er zelfs veel kans dat er nog extra banen bijkomen aangezien het eigenlijk de bedoeling is om samen met de eigenaar de zaak nog verder te laten groeien en nog meer activiteiten te organiseren om toeristen vast te houden rond de zaak. Voorlopig had hij niemand rond zich die zelf ideeën aanbracht om verder te groeien, zijn werknemers die hij nu heeft doen hun job, maar ook niet meer. En hij was heel blij met het overleg dat we hebben gehad. De mensen die er werkten hadden ook geen probleem met het feit dat wij daar willen gaan werken en waren eigenlijk heel enthousiast, het zijn intussen allemaal vrienden waar we mee in contact blijven. Met de gekte van de mega millions loterij vorige maart, hebben wij hen 2 dagen uit de nood geholpen, vrijwillig en onbetaald! En zo zijn we allemaal vrienden geworden en denk ik ook dat toen de interesse bij de baas vergroot is om ons daar te krijgen om te werken. Een tweetal werkers boden ons aan om ons zelfs te verstoppen, maar daarvoor heb ik toch maar bedankt. Enkel op de legale manier! Misschien hebben wij wel geluk met de locatie, waardoor de mensen het misschien wel op een andere manier bekijken dan in bijvoorbeeld een stad als New York of Los Angeles. Maar tja, al dat positieve heeft natuurlijk geen enkele invloed om ook daadwerkelijk met een visum daar te mogen gaan werken en dat is jammer, maar realiteit. De leuke opmerkingen van bijvoorbeeld oortjes, dat er een speciale categorie zou moeten bestaan voor mensen zoals in mijn situatie, is natuurlijk wel een leuke gedachte. Maat we moeten inderdaad realistisch blijven en het doen met de huidige wetgeving en er vanuit gaan, dat alles wel z'n reden zal hebben waarom bepaalde dingen wel kunnen en andere niet.
Geen probleem.cincijansen schreef:Sorrie Dligineel voor het kapen van je topic, maar ik moet nog even reageren

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat DVL winnaars banen-inpikkers zijn. Daarvoor heb ikzelf te vaak dat naar mijn hoofd gekregen, vanwege mijn man zijn visum. Plus ik heb zelf nooit kunnen/mogen werken omdat vooral onze categorie als zodanig gezien wordt.
En wat Dligneel betreft, ik ben en blijf van mening dat hij voor een visum in aanmerking zou behoren te komen. Zijn situatie is voor mij nu net wat er mis is met de lottery: 50.000 werkvergunningen rondsmijten, maar werkgevers hier die serieus goede werkers nodig hebben en ze niet kunnen vinden in de US, mogen ze niet 'importeren'.
En dat is niet zomaar een 'leuke' opm., dat is een serieuze issue. Probleem is echter dat er al jaren en jaren over heen en weer gepraat wordt, maar dat immigratie zo'n gevoelige topic is geworden in de politiek dat niemand initiatief durft te nemen. Obama schijnt nu gezegd te hebben dat hij het gaat aanpakken als hij verkozen wordt, maar dat heeft hij bij zijn eerste ronde ook gezegd. Wat de opm. betreft dat er redenen voor zullen zijn hoe de zaken geregeld zijn, nee, zo werkt het hier niet. Vooral in Immigration is de logica ver te zoeken.
En wat Dligneel betreft, ik ben en blijf van mening dat hij voor een visum in aanmerking zou behoren te komen. Zijn situatie is voor mij nu net wat er mis is met de lottery: 50.000 werkvergunningen rondsmijten, maar werkgevers hier die serieus goede werkers nodig hebben en ze niet kunnen vinden in de US, mogen ze niet 'importeren'.
En dat is niet zomaar een 'leuke' opm., dat is een serieuze issue. Probleem is echter dat er al jaren en jaren over heen en weer gepraat wordt, maar dat immigratie zo'n gevoelige topic is geworden in de politiek dat niemand initiatief durft te nemen. Obama schijnt nu gezegd te hebben dat hij het gaat aanpakken als hij verkozen wordt, maar dat heeft hij bij zijn eerste ronde ook gezegd. Wat de opm. betreft dat er redenen voor zullen zijn hoe de zaken geregeld zijn, nee, zo werkt het hier niet. Vooral in Immigration is de logica ver te zoeken.
-
- Amerika-expert
Daarom denk ik juist dat L1 via EB1 gaat vanwege de tijdsdruk. L1 is maar beperkt verlengbaar. Ben erg benieuwd hoe jullie aanvraag verder gaat verlopen.cincijansen schreef: Onze advocaat heeft ons via de E2 employee - EB1 weg gestuurd. Zij had hier erg goede ervaringen mee en het was voor ons de gemakkelijkste route. Wij zitten hier op een E2, dus kunnen we onbeperkt verlengen en zijn niet gebonden aan een maximum aantal jaren. In geval van een L1 kan ik me voorstellen dat je op zeker gaat.
Had nog wel een vraagje hoe groot is het bedrijf waar je voor werkt? Multi, multi international of alleen vestiging in Amerika?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik moet even de juiste gegevens erbij halen, en die papieren liggen thuis...cincijansen schreef:Nee, dat klopt. Maar het ging over Mark en ik gaf alleen maar aan dat hij wellicht dezelfde route wil volgen. Hij heeft (als ik het goed heb) een bedrijf in NL en bedrijven in Amerika.
Mark?
maar om een lang verhaal kort te maken:
Omdat ik al 2 bedrijven succesvol run in de USA, en een bedrijf in NL, een in Belgie en 1 in de UK ben je in de ogen van de US Government een bijdrage aan de US economie als:
- Je een substantieel deel in het US bedrijf investeerd uit persoonlijke titel. (een substantieel deel is minimaal 51% van het bedrijfskapitaal)
- Je de afgelopen 3 jaren manager bent van dat bedrijf.
Sommige dingen zijn erg krom want, vaak mag je niet eens in de US werken zonder visa, echter doordat mijn NL bedrijf eigenaar en bestuurder is van het US bedrijf en ik daar werkzaamben als bestuurder ben ik meteen ook bestuurder van het US bedrijf zonder dat ik der regels zou overtreden. (Gelukkig heb ik een visa dat ik in de USA mag werken en betaal al belasting aldaar)
We hebben nu een versnelde procedure opgestart (althans dat heeft mijn US Business Immigration Advocaat gedaan) omdat het aantoonbaar is dat als ik niet dagelijks daar aanwezig ben de groei van het bedrijf achterblijft.
Omdat ik ook nog eens 2 Master titels heb, en 2 Bachelor titels, ongeveer 8 geacrititeerde diploma's en Unique skills op enkele gebieden alwaar er grote vraag is binnen de USA, (Landbouw & Veeteeld proces verbetering al doe ik daar helemaal niets mee) en veel internationale business naar de USA haal (wat nu vaak om bedrijfstechnische redenen in NL en de UK word uitgevoerd) willen de City, economic development, diverse branche organisaties, de Chamber of commerse en de state UTAH mij om een of andere reden graag hebben. Dus van alle zijden word er gepushed... (uiteindelijk gaat het niet om het mannetje maar om het geld denk ik)
Ik heb aangegeven dat ik niet vele jaren in onzekerheid daar wil zitten, daar mijn leven verder opbouwen, en dan te horen krijgen dat mijn vrouw niet mag werken (Architect) en mijn Dochter op haar 21 (nu is ze pas 1) en de aanstaande tweeling, die dan opgegroeid zijn in de USA opeens naar Nederland moeten vertrekken...
Dat begrepen ze wel, dus een versnelde GC procedure is opgestart (welke dat is weet ik even niet uit mijn hoofd) maar kan nog wel 2 jaar duren... Dus maar hopen dat ik of mijn vrouw de DV Lottery win, dat zou het proces wat versnellen...

Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 16 apr 2012, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Heel begrijpelijk hoor. Klinkt het zelfde als in onze situatie, afgezien van eventuele functie binnen bedrijf dan. Zou het leuk vinden om over het verder verloop van jullie GC aanvraag te horen tzt. Wellicht informatief voor andere E2-ers in dienst van een bedrijf die geïnvesteerd heeft.cincijansen schreef:Stacybeesie, bedrijf waar mijn man voor werkt is geen grote multinational. Er is 1 vestiging in Amerika, aantal verkoopkantoren in andere landen. Meer info wil ik er ook niet over geven hier. Is verder niet relevant voor dit topic. Over 4-5 maanden weten we meer. Processing time voor I485 staat voor Cincinnati op 4 maanden.
@ Mark
Als eigenaar is het inderdaad een ander verhaal. Zowie zo krijg je bij een investering van een X-bedrag een green card (versneld) Dat heb ik hier om ons heen ook gezien. Bedenk wel dat je na ontvangst meer dan 180 dagen in America zult gaan verblijven, anders is de kans groot dat ze hem ook zo weer afnemen van je.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
@staceybeesie,
Het is wel de bedoeling, dat we ons in de USA permanent gaan vestigen, en die 180 dagen, die haal ik nu al...
Maar het moeten er toch echt meer dan 200 gaan worden...
165 dagen per jaar dan in het buitenland verblijven is toch al een enorme hoeveelheid zakenreizen kan ik je wel vertellen. Dus vandaar dat we graag emigreren zodat ik meer bij mijn gezin kan zijn...
Na 5 jaar mag je je Greencard omzetten in een US Paspoort heb ik begrepen... dat zullen we dan ook meteen doen verwacht ik...
Het is wel de bedoeling, dat we ons in de USA permanent gaan vestigen, en die 180 dagen, die haal ik nu al...

165 dagen per jaar dan in het buitenland verblijven is toch al een enorme hoeveelheid zakenreizen kan ik je wel vertellen. Dus vandaar dat we graag emigreren zodat ik meer bij mijn gezin kan zijn...
Na 5 jaar mag je je Greencard omzetten in een US Paspoort heb ik begrepen... dat zullen we dan ook meteen doen verwacht ik...
If you can dream it...
-
- Amerika-expert
Na vijf jaar mag je Amerikaans staatsburger worden en als genaturaliseerd burger mag je een paspoort aanvragen.
Je bent dan overigens wel je Nederlandse paspoort kwijt, want je neemt immers niet de nationaliteit van je partner aan.
En je kinderen kunnen mee-naturaliseren als ze onder de 18 zijn, maar zijn dan ook het Nederlanderschap kwijt.
Tenminste, zo zijn de regels op het ogenblik. Misschien dat een toekomstige regering het lichtende voorbeeld van Marokko of Turkije gaat volgen, waar je Marokkaan/Turk mag (zelfs moet) blijven naast een eventuele andere nationaliteit.
Je bent dan overigens wel je Nederlandse paspoort kwijt, want je neemt immers niet de nationaliteit van je partner aan.
En je kinderen kunnen mee-naturaliseren als ze onder de 18 zijn, maar zijn dan ook het Nederlanderschap kwijt.
Tenminste, zo zijn de regels op het ogenblik. Misschien dat een toekomstige regering het lichtende voorbeeld van Marokko of Turkije gaat volgen, waar je Marokkaan/Turk mag (zelfs moet) blijven naast een eventuele andere nationaliteit.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ben ik nou de enige die toch duidelijk ziet dat een H1B visa een tijdelijk visa is en ook als zodanig wordt uitgegeven? Dat weet je toch als je via zo'n visum het land binnenkomt? Ik zie een H1B visum toch echt niet als "de manier" om het land binnen te komen en volgens mij is het ook niet als zodanig bedoeld. Het is bedoeld om tijdelijk mensen uit het buitenland te kunnen aannemen. Vandaar dat echtnoten ook niet mogen werken.
Ik snap best dat je dan na verloop van tijd in het land wilt blijven maar feitelijk "kies" je dan dus voor een stuk onzekerheid lijkt mij.
Ik snap best dat je dan na verloop van tijd in het land wilt blijven maar feitelijk "kies" je dan dus voor een stuk onzekerheid lijkt mij.
Bij mijn weten is H1B een dual intent visa, wat ik opvat als "je kan terug" maar "je kan ook blijven".
Een H1B is wel een dual intent visum, in tegenstelling tot andere visa waar je dus geen emigratie plannen bij mag hebben.
Edit: Hockey was me voor.
Edit: Hockey was me voor.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18055 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer