Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
bedeve
Amerika-expert

Re: Illegaal in de VS maar ik wil terug naar Nederland, hoe?

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef: Heb je een vast dienstverband, dan zit je eigenlijk gebakken. Of je een huis wilt kopen van €90K of van €350K, het aanbod is zeer ruim, verkopers zijn bereid te onderhandelen over de verkoopprijs en de hypotheekrente is momenteel laag.
Maar dan is er een hypotheek aanvraag bij een bank die niets wil doen.
Terwijl zij zelf een paar jaar geleden nog over elke " sky is the limit " heen gingen.
Je mag nu verdienen wat je wilt...
Vroeger was het duidelijk : 70 % van de executiewaarde van je beoogde huis.
Toen lastig, nu ben ik er blij mee.

Kastelke en USInsider ; wees blij dat je geen vijftigter meer bent in deze regionen !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kastelke is nog een spring chicken hoor ! zeker weten nog geen vijfiger.

Ik ben inderdaad oud. En oud is prima hier - als je het kunt bekostigen.
Maar dat is een ander ond. op ditzelfde forum !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef: Dan heb je het beste van beide werelden. Ruimte hier - taartjes en kroketten daar.
A la Taqueria; una Burrito Carne usada una Horcheta por favor Signora

Het laatste wel met nutmeg

Elders op dit forum lees je het geneuzel over de verwachtingen over een hollands cafetaria in de USA
Laatst gewijzigd door bedeve op 13 mei 2015, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

USInsider schreef:Kastelke is nog een spring chicken hoor ! zeker weten nog geen vijfiger.
d. En oud is prima hier - als je het kunt bekostigen.
Kun je hier beter niet zijn !
Beter nog ; Kun je hier beter niet worden !!!
Stel je voor dat je hier 50+ bent en nog rekent op een verzorgingsstaat.
Daar hadden je ouders het altijd over .
Zij en/of die staat zijn nu dood!!
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Note mod: ik zal morgen/ wat later op de ochtend eens kijken wat ik van dit topic kan maken, want het is wel erg off- topic aan het gaan.

Als ik naar diverse blogs kijk die een flink aantal mensen die naar Amerika geëmigreerd zijn bekijk, zijn er ook een aantal die na een aantal jaren weer terug zijn verhuisd naar Nederland. Het kan zijn dat het visum afliep, het werk stopte of dat iemand gewoon heimwee heeft gehad. Maar er zijn ook voorbeelden van mensen die toch weer normaal terug naar Nederland zijn gegaan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PSVwally schreef:Note mod: ik zal morgen eens kijken wat ik van dit topic kan maken, want het is wel erg off- topic aan het gaan.
Wijsheid gevraagd !
Stuur mij een PB !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

We kunnen ook beloven te stoppen met bijdragen hier en het topic laten voor wat het is.

Als je op een L-visum vertrekt is dat vaak een career-move met een beperkt verblijf in de US. Verhuizing en kosten relocatie worden dan vaak betaald door de werknemer helemaal of er is een bijdrage.
Studenten en interns op F en J visa weten ook tevoren dat het een tijdelijk verblijf is.

We hebben inderdaad een paar personen gehad hier die de Lottery hadden gewonnen, niet vonden of konden vinden wat ze zochten, en hun Kaart hebben ingeleverd.

Mensen bloggen vooral wat er goed gaat.
Laatst gewijzigd door USInsider op 14 mei 2015, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Maar dan gaat het over personen die niet in de illegaliteit verzeild zijn geraakt. Dat is uiteindelijk het grote probleem in deze situatie.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Danicia
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Danicia »

PSVwally schreef:Note mod: ik zal morgen/ wat later op de ochtend eens kijken wat ik van dit topic kan maken, want het is wel erg off- topic aan het gaan.
.
Ik denk dat het ook wel een beetje offtopic gaat omdat de topic startster eigenlijk nog helemaal niet veel terug gereageerd heeft over wat ze nou wel of niet wil gaan doen met de tips
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien kunnen we dan besluiten dat ze zich als illegaal kenbaar gemaakt heeft naar de Amerikaanse autoriteiten toe, dat men haar opgepakt heeft, en dat ze nu zit te wachten op uitwijzing naar Nederland. Waar ze waarschijnlijk geen toegang heeft tot computers met internet om hier te komen babbelen?
Probleem opgelost?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Niet voor Brigitte.
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Het is naar mijn mening niet de rol van een forum om bij dit soort buitengewoon ernstige situaties te adviseren eerlijk gezegd. Hoe wel gemeend ook.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

We hadden op kunnen houden na de eerste concrete suggesties wat te doen. Het is zo langzamerhand ongeluk-toerisme geworden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

brigitta66 schreef:Ik wil vrijwillig hier weg. Terug naar mijn vaderland en familie en vrienden. Wat moet ik doen om dit land te verlaten.
Of je dit als 'vrijwillig' moet zien, dat weet ik niet. Maar zonder geldige papieren zal dat een uitdaging zijn die misschien niet mogelijk is.
Terug naar familie en vrienden, het land verlaten: dat kan opgelost worden.
Dus: 'probleem' (zoals het hier door de topicstarter zelf gedefinieerd werd) kan opgelost zijn. De vraag was niet 'hoe geraak ik in Nederland aan een huis, een auto en een job'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Haar vraag was volgens mij niet hoe ze terug in Nederland een huis en baan vindt. Over hoe ze weer terug kan naar Nederland zal ze wel instructies gekregen hebben van het Nederlands consulaat. Wij kunnen weinig meer voor haar doen. Ik kan alleen maar hopen dat alles goed komt voor Brigitta.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Daar gaat/ging het juist om: het Nederlandse consulaat heeft haar blijkbaar GEEN instructie gegeven over hoe ze terug zou kunnen gaan. En vandaar dat wij daar in gesprongen zijn. (Wat, zoals zo vaak, een beetje is doorgeslagen). Maar hopelijk hebben we haar (een beetje) op het goede spoor geholpen.

Ik ben inderdaad ook benieuwd hoe alles gaat aflopen/afgelopen is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Maar dat heeft het consulaat wel:
Nu willen zij een proof of non existence van homeland security. Om dan later een tijdelijk paspoort af te geven voor mijn terug keer naar nederland.
Dat die oplossing TS niet aanstaat is een ander verhaal, omdat ze het risico loopt opgesloten te worden totdat daadwerkelijke uitzetting plaatsvindt.

Maar is het zo vreemd dat USCIS haar wil opsluiten? Ze is immers al een paar jaar illegaal in amerika, en de claim dat ze nu wil vertrekken kan morgen (in de ogen van USCIS) niet meer van toepassing zijn omdat iemand van gedachten kan veranderen. USCIS denkt "hebben die kip" en voegt deze toe aan hun statistieken.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Wat ik niet snap... familie/vrienden gaan nu wel helpen met een ticket maar waren niet bereid/zijn niet gevraagd om bij te springen voor verlenging paspoort??
Daarmee was alles voorkomen.

Verder is Nederland echt geen paradijs als je wat ouder bent (lees aan de 'verkeerde' kant van de 30 begint de ellende... moeilijker een baan vinden oa).
Een hypotheek krijgen zal TS echt niet lukken, 'oud' en geen geld....ook niet als ze een baan vind.

Aan de andere kant... illegaal hier lijkt me ook vreselijk...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

USCIS zal niemand opsluiten, hooguit de gegevens doorgeven aan ICE en misschien komen die op de deur kloppen. A priori geloof ik niet dat die rakkers zo snel werken en evengoed, dat hoeft niet Brigitta haar deur te zijn. Wie weet kun je het gevraagde document zelfs naar familie/vrienden in NL laten opsturen.

Los daarvan, als ik op de USCIS web site zoek naar "non existence" dan gaat het alleen om overleden immigranten. En je moet een brief schrijven, er is kennelijk geen standaardformulier. Ik kan me dus niet in de mening vinden dat het consulaat al duidelijk genoeg aangegeven heeft wat te doen.

Gr., Flipje
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Bennogr schreef:Daar gaat/ging het juist om: het Nederlandse consulaat heeft haar blijkbaar GEEN instructie gegeven...
Nu is de enige ervaring die ik met consulaten heb het moment als ik een visa moet ophalen, en dan zijn ze al mega chagrijnig. Verder is de algemene opmerking (door mijn vele reizende/geemigreerde collega's) over consulaten en ambassades: Voor de burger zijn ze alleen goed om belasting centen op te slokken en naar feestjes te gaan.

Leuke aflevering om eens terug te kijken is mssn de laatste aflevering van Jungle Gold (voor hoever het waarheid is).

Ben wel erg benieuwd hoe het nu gaat met de topic start(st)er
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer