Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slow Chat topic DV 2021

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Slow Chat topic DV 2021

Bericht door Nagini »

Relevant voor de mensen van DV2021; er zijn begin Juni voor 5 DV cases interviews gepland bij het consulaat in Amsterdam. Volgens https://savediversityvisa.org/daily-visa-statistics/ zijn dit nummers tot EU6000. Misschien named plaintifs? Fijn om te zien dat AMS iig iets aan het doen is.
Martinz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Martinz »

Er zit weer beweging in dit proces, we zijn door KCC gevraagd extra documenten te sturen :)
Kaee
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Kaee »

Bij mij ook! Ik heb de documenten echter al eerder dit jaar opgestuurd dus ik hoop dat ze naast de ds-260 ook die andere documenten snel zullen verwerken :D had jij de documenten ook al eerder opgestuurd?
Martinz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Martinz »

Hi, ze vragen bij ons nu om documenten die we nog niet gestuurd hadden, fingers crossed :)
Nagini
Amerikakenner

Bericht door Nagini »

Lijkt erop dat de AMS ambassade op de valreep (Aug-Sep) nog 14 DV interviews ingepland heeft! Hoogste casenummer ~EU35400, 10 interviews voor EU nummers en 4 voor AS nummers. bron: https://savediversityvisa.org/daily-visa-statistics/ . Heel veel succes voor de mensen die hun droom alsnog door zien gaan :)
Nagini
Amerikakenner

Bericht door Nagini »

Zoals sommigen misschien weten was er een rechtzaak bezig om visa's verloren door de COVID lockdown en de extra regels daar rondom terug te winnen voor DV20202 en 20201. De eerste rechtzaken hadden succes, en een rechter had besloten om 9000 extra visas toe te kennen, maar de overheid ging in hoger beroep (ongeveer rond Sep 30 2022). Helaas zijn de extra visa voor DV2020 en 2021 in hoger beroep niet toegekend, en de verwoording van de uitspraak is zo dat er waarschijnlijk weinig ruimte is om nogmaals in beroep te gaan.

Ikzelf was een DV2020 Kennedy plaintiff, en waarschijnlijk daarom is er extra moeite gedaan om er voor te zorgen dat ik toch mijn visa kreeg en de VS kon binnenkomen (heb uiteindelijk op de valreep nog een national interest exception (NIE) gekregen). Geen spijt van dus, maar wel een strop voor alle anderen die nog op een visum hoopten.

De uitspraak is hier te lezen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer