oortjes schreef:Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de aantrekkingskracht is van de US, misschien moeten we daar een onderwerp over openen.
Opvallend is dat ik juist vaak USers tegenkom die dolgraag in Europa, zeker in Ned., zouden willen wonen/werken en zich afvragen waarom iemand daar vrijwillig vertrekt. En nee, dat zijn niet allemaal jonge mensen met dromen van onbeperkt hash etc.
bron: viewtopic.php?f=12&t=20965jiejie schreef: Eerlijk gezegd vraag ik me dat dus ook af..
Ikzelf ben hier naartoe gekomen vanwege mijn vrouw, en het is ook echt puur dat ze hier op Hawaii woonde en dat het hier minder op het mainland lijkt want anders had ik waarschijnlijk gezegd van 'kom maar naar mij toe'. Plus we hebben hier meer mogelijkheden dan dat we in NL gehad zouden hebben (voornamelijk vanwege de achtergrond van mijn vrouw, plus ze spreekt geen Nederlands dus dat is ook een belemmering ook al spreekt vrijwel elke NL'er Engels). Persoonlijk heeft de VS op mij geen echte aantrekkingskracht en, mocht het ooit fout gaan tussen mijn vrouw en mijzelf, dan denk ik dat ik ook heel snel weer op het vliegtuig richting NL zit.
Ik herinnerde mij dat hier ooit al wel eens over gesproken was, maar sinds die tijd is het forum heel erg gegroeid, en naast het feit dat sommige ‘oudere’ forumleden ondertussen (andere) redenen hebben om wel of niet te verhuizen naar Amerika, is het ook wel interessant om eens te horen hoe de nieuwere forumleden daar over denken.
Dus: Waarom wil je graag verhuizen naar Amerika?