Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Hoezo nog minstens 2 uur? Het is in Kentucky ook al 15 juli. We hebben nu gewoon geen idee hoe lang het nog gaat duren, helaas.
Nee hoor, de rechtszaak is helemaal afgelopen. De zaak over de injunction en de zaak ten gronde waren samengevoegd. De uitspraak ging over alles.Staceybeesie schreef:Ik denk dat de nasleep helemaal nog niet over is. Want de class action staat nog gewoon. En die zal nog wel even voortduren voor daar een uitspraak in komt.
- 911avenged
- Amerika-newbie
Las ergens dat op 1 mei de status check pas geopend werd rond 6 uur EST. Dat zou betekenen dat we in NL pas vanaf een uur of 12 vanmiddag kunnen checken of we (opnieuw) gewonnen hebben.
Zal ook wel iets met kantoortijden te maken hebben. Wanneer de site 'live' gaat wil je veel mensen achter de hand hebben in het geval er (weer) iets mis zou gaan....
Zal ook wel iets met kantoortijden te maken hebben. Wanneer de site 'live' gaat wil je veel mensen achter de hand hebben in het geval er (weer) iets mis zou gaan....
Ik leef zo met jullie mee dat ik er slecht van geslapen heb, en ja, dat was echt door die loterij, want ik moest er steeds aan denken, ik werd steeds wakker en lag te woelen. Zelfs mijn dromen gingen erover. Komt natuurlijk ook omdat ik besef hoe belangrijk dit voor jullie is.
Good Luck!

Good Luck!
Lief dat je zo meeleeft Sten!
- Fredje
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Helemaal mee eens! Dank je Sten, de spanning is hier om te snijden haha! We zullen idd in de middag pas kunnen checken.nitwit schreef:Lief dat je zo meeleeft Sten!
http://noldenusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je. Ik wéét gewoon wat het betekent, dat kunnen alleen mensen begrijpen die al net zo graag naar Amerika willen als ik, de mensen op dít forum dus. Bij ons geschiedde dat wonder, en ik gun het allen hier die dit ook willen. En ook ik zit steeds op http://www.dvlottery.state.gov/ te kijken, terwijl ik niets meer in te voeren heb.nitwit schreef:Lief dat je zo meeleeft Sten!

Edit: en ook dank je Fredje. Fingers crossed for you too.

- Fredje
- Amerikafan
- Contacteer:
@ Sten; super lief van je! Ik hoop zo dat ik straks hetzelfde kan zeggen als jij. Maar in mijn hoofd stel ik mezelf voor dat ik kan inloggen en er weer staat dat ik niet ben geselecteerd. Het wordt hoe dan ook een groye teleurstelling als dat het geval is...Hoe kan een mens zich daarop voorbereiden?
Fredje, voorbereiden kun je je niet, maar keep the dream alive, dan komt hij vandaag uit of later!Fredje schreef:@ Sten; super lief van je! Ik hoop zo dat ik straks hetzelfde kan zeggen als jij. Maar in mijn hoofd stel ik mezelf voor dat ik kan inloggen en er weer staat dat ik niet ben geselecteerd. Het wordt hoe dan ook een groye teleurstelling als dat het geval is...Hoe kan een mens zich daarop voorbereiden?

En het is volle maan ook nog vandaag, dat belooft wat!
http://www.fullmoon.info/en/fullmoon-calendar.html
- Fredje
- Amerikafan
- Contacteer:
Yes, dat komt goed! Dank je. Heerlijk iedereen die zo meeleeft!Sten schreef:
Fredje, voorbereiden kun je je niet, maar keep the dream alive, dan komt hij vandaag uit of later!

-
- Amerika-expert
Jeetje, dat had ik dus niet mee gekregen. Wat een rare benadering dan.Centrino schreef:Nee hoor, de rechtszaak is helemaal afgelopen. De zaak over de injunction en de zaak ten gronde waren samengevoegd. De uitspraak ging over alles.Staceybeesie schreef:Ik denk dat de nasleep helemaal nog niet over is. Want de class action staat nog gewoon. En die zal nog wel even voortduren voor daar een uitspraak in komt.
Hoe kan je nou op zo'n korte termijn iets verwachten in zo'n zaak?
-
- Amerika-expert
Ha ha haSten schreef:En het is volle maan ook nog vandaag, dat belooft wat!

Maar de maan telt ook mee begrijp ik

Ja, op volle maan meer emoties...Staceybeesie schreef:Ha ha haSten schreef:En het is volle maan ook nog vandaag, dat belooft wat!
http://www.fullmoon.info/en/fullmoon-calendar.html, ik dacht al hoe zouden de sterren staan volgens Sten vandaag?
Maar de maan telt ook mee begrijp ik
Edit 12.14 uur: ik ga maar even fietsen, dat wachten is niet zo handig, waarschijnlijk duurt het nog een twee-drie uur...

Jij hebt toch al gewonnen Sten ... of leef je zo mee?
Sandy
Centrino, is er geen beroep mogelijk ? (bij rechtbank een stapje hoger ?)
Dat is in theorie mogelijk, maar de vraag is of het zinvol is. Dat de eerste trekking niet random was is nu wel voldoende aangetoond. Het andere argument, dat van de verbroken belofte, is juridisch een moeilijke zaak. "Promissory estoppel" blijkt moeilijk inzetbaar tegen de overheid, tenzij er sprake is van zware persoonlijke fouten van ambtenaren. Het vonnis van de rechter is zeer uitvoerig beargumenteerd. Beroep is mijns inziens slechts zinvol indien iemand gaten kan ontwaren in de redenering van de rechter, of indien informatie die nu bekend is maar voor of tijdens het proces niet bekend was of niet kon gebruikt worden, nu wel bekend en bruikbaar is.oortjes schreef:Centrino, is er geen beroep mogelijk ? (bij rechtbank een stapje hoger ?)
Misschien toch nog een kansje: door de media-aandacht is elke senator en elk congreslid nu wel op de hoogte van deze zaak. De rechter heeft beslist dat de trekking niet random was. Feit blijft dat er op 1 mei een belofte werd gedaan aan 22000 mensen, en dat die belofte op 13 mei werd verbroken. Dat die belofte niet over een visum ging maar over toegang tot de verdere procedure, doet niets af van het feit dat het een belofte was en dat die verbroken werd. En die verbroken belofte is nadelig voor het imago van de VS in het buitenland. Juridisch bleek dit niet bruikbaar, politiek misschien wel. Ik ben benieuwd of er senatoren zullen zijn die dit in overweging zullen nemen en een initiatief zullen nemen om dit nog recht te zetten door 22000 bijkomende visa toe te laten. De kans lijkt me zeer klein. Het feit dat er discussie is over een totale afschaffing van de loterij, zie ik dan weer als een positief element. Het is altijd makkelijker om een extra paragraaf toe te voegen aan een wet die toch al op stapel staat, dan om een speciale wet te laten goedkeuren. DV-2013: geen trekking meer, geen 50.000 visa meer, maar een ultieme inhaaloperatie voor 22.000 gedupeerden. Sorry, ik was even aan het dromen...
Objectief gezien was de trekking inderdaad niet random. Maar ook: objectief gezien is de DV-Loterij een misbaksel. Er valt veel te zeggen voor immigratie, maar je krijgt het niet uitgelegd aan Amerikanen dat een loterij daarvoor een goed systeem is. En nu de uitvinder van de DV Lottery, senator Edward Kennedy, overleden is, beschouw ik de kans op afschaffing als reëel.
Zie ook dit opiniestuk in de LA Times, waarbij een verkoop van visa per opbod als één van de alternatieven wordt voorgesteld: http://articles.latimes.com/2011/jul/13 ... y-20110713
Och hemel, van de ene idiotigheid (verloten) naar de andere (verkopen).
Verkopen gebeurt al in zekere mate doordat investeerders met geld zich kunnen inkopen in bestaande bedrijven en zo hun hele gezin naar de US kunnen verplaatsen.
Verkopen bij opbod ? Hoeveel leden van de Saudi-Arabische familie wil de US erbij ? Hoeveel van die nieuwe Russische biljonairs ?
Ondertussen is een familielid van mijn tuinman gedeporteerd. Hij was getrouwd met een tante van de tuinman (die hele familie is, al generaties, USC) en had een goedlopend hoveniers-bedrijfje, al jaren. Maar hij was illegaal en liep tegen de lamp toen hij AOS aanvroeg op basis van zijn huwelijk. Hij werkt nu als mijnwerker in Mexico klaarblijkelijk, verdient daar zo ternauwernood de kost. Zijn vrouw houdt zich met pillen staande - ze wil naar Mexico, maar de familie is beducht vanwege de situatie daar.
Verkopen gebeurt al in zekere mate doordat investeerders met geld zich kunnen inkopen in bestaande bedrijven en zo hun hele gezin naar de US kunnen verplaatsen.
Verkopen bij opbod ? Hoeveel leden van de Saudi-Arabische familie wil de US erbij ? Hoeveel van die nieuwe Russische biljonairs ?
Ondertussen is een familielid van mijn tuinman gedeporteerd. Hij was getrouwd met een tante van de tuinman (die hele familie is, al generaties, USC) en had een goedlopend hoveniers-bedrijfje, al jaren. Maar hij was illegaal en liep tegen de lamp toen hij AOS aanvroeg op basis van zijn huwelijk. Hij werkt nu als mijnwerker in Mexico klaarblijkelijk, verdient daar zo ternauwernood de kost. Zijn vrouw houdt zich met pillen staande - ze wil naar Mexico, maar de familie is beducht vanwege de situatie daar.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De beargumentering van de rechtbank is waterdicht, op basis daarvan zal beroep m.i. geen enkele zin hebben. Er staat duidelijk in dat de genomen acties als redelijk en niet willekeurig kunnen worden - en zijn - aangemerkt.Centrino schreef:Dat is in theorie mogelijk, maar de vraag is of het zinvol is. Dat de eerste trekking niet random was is nu wel voldoende aangetoond. Het andere argument, dat van de verbroken belofte, is juridisch een moeilijke zaak. "Promissory estoppel" blijkt moeilijk inzetbaar tegen de overheid, tenzij er sprake is van zware persoonlijke fouten van ambtenaren. Het vonnis van de rechter is zeer uitvoerig beargumenteerd. Beroep is mijns inziens slechts zinvol indien iemand gaten kan ontwaren in de redenering van de rechter, of indien informatie die nu bekend is maar voor of tijdens het proces niet bekend was of niet kon gebruikt worden, nu wel bekend en bruikbaar is.oortjes schreef:Centrino, is er geen beroep mogelijk ? (bij rechtbank een stapje hoger ?)
Ook dit geef ik weinig kans, vanwege de aangehaalde redenering in het vonnis dat als je de 22,000 toelaat, je eigenlijk al 1,9 miljoen moet toelaten, omdat je anders die 22,000 oneerlijk bevoordeelt.Centrino schreef:Misschien toch nog een kansje: door de media-aandacht is elke senator en elk congreslid nu wel op de hoogte van deze zaak. De rechter heeft beslist dat de trekking niet random was. Feit blijft dat er op 1 mei een belofte werd gedaan aan 22000 mensen, en dat die belofte op 13 mei werd verbroken. Dat die belofte niet over een visum ging maar over toegang tot de verdere procedure, doet niets af van het feit dat het een belofte was en dat die verbroken werd. En die verbroken belofte is nadelig voor het imago van de VS in het buitenland. Juridisch bleek dit niet bruikbaar, politiek misschien wel. Ik ben benieuwd of er senatoren zullen zijn die dit in overweging zullen nemen en een initiatief zullen nemen om dit nog recht te zetten door 22000 bijkomende visa toe te laten. De kans lijkt me zeer klein.
In het andere topic over de verloren rechtszaak had ik al een samenvatting geplaatst, en uit alles blijkt naar mijn mening dat het nu echt afgelopen uit is, helaas.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ja, ik leef zo mee. Ongelooflijk (?) maar waar!Sandy schreef:Jij hebt toch al gewonnen Sten ... of leef je zo mee?

Ik heb nu eenmaal een sterk inlevingsvermogen (op een aantal vlakken, ik zal zeker niet zeggen op alle.