Deductible is je eigen risico. Een deductible van $1000 betekent dus dat je de eerste duizend dollar aan kosten zelf moet betalen. Een co-pay is het bedrag dat je uit eigen zak moet betalen als je naar de dokter gaat, of medicijnen nodig hebt. In dit geval is dat dus $25.
Wat belangrijk is dat je uitzoekt wat de uitzondering zijn. Ben je meteen voor alles gedekt? Wat voor dingen worden allemaal niet inbegrepen? Volgens mij mag een annual cap niet (dat is dat je maar voor zoveel per jaar mag "kosten"), maar ook dat zou ik even nakijken.
Aangesloten ziekenhuizen>ik weet niet of dit ook voor ziekenhuizen geldt, maar als je een bepaalde verzekering hebt, dan is het vaak zo dat je alleen naar bepaalde artsen kan. Artsen die lid zijn van jouw "netwerk". Als je buiten je netwerk gaat moet je of meer co-pay betalen, of je moet het helemaal uit eigen zak betalen. Ik heb hier zelf nooit problemen mee gehad; je belt je verzekering, vraagt een lijst met artsen op (of kijkt online), en kiest er daar eentje uit. Ik ben zelf ook nog nooit in het ziekenhuis opgenomen, dus ik heb geen idee hoe dit werkt met ziekenhuizen, maar ik weet wel dat hier in Georgia bijvoorbeeld een wet bestaat (weet niet of dat federal is) dat ziekenhuizen noodgevallen niet mogen weigeren. Je zal dus niet op straat creperen, maar ja, hoeveel dat dan kost, dat weet ik niet
Maar het is wel belangrijk om te weten, want als jouw verzekering maar een heel beperkt aantal artsen in het netwerk heeft, dan zit je misschien met hele lange wachttijden ofzo.
Ik kan niks zinnigs zeggen over of dit een goed plan is of niet, aangezien ik via mijn mans werk verzekerd ben, en er dus nooit zelf naar heb hoeven kijken