Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Grandu »

Ik vind Mark's beredenering helemaal niet zo slecht, het is random gebeurd maar er is een groep 'random' genomen en daaruit zijn random mensen genomen. Dan blijft het random.

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wat een klap voor de mensen die dachten dat ze gewonnen hadden, en dat nu niet hebben. Twee weken in een roes en veronderstelling geleefd hebben dat je gewonnen hebt. Dat je droom nu eindelijk uitkomt. En dan alles nu ineens weg. Alsof het een boze droom is.
Ik hoop zo voor deze mensen dat ze of toch nog winnen of dat er misschien toch nog iets geregeld wordt.

Heel veel sterkte voor alle mensen hier op het forum, die nu toch niet gewonnen hebben.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Grandu schreef:Ik vind Mark's beredenering helemaal niet zo slecht, het is random gebeurd maar er is een groep 'random' genomen en daaruit zijn random mensen genomen. Dan blijft het random.
Zou je het ook zo beredeneren als je een lot voor de staatsloterij had gekocht op de laatste dag voor de trekking, maar dat er later blijkt dat alleen de loten die op de eerste twee dagen van de 30 zijn verkocht mee zijn genomen in de trekking?
Door de programmeerfout is er een favoritism gekomen in de random trekking en daardoor is het dus niet volledig random meer... Het is een zeer trieste zaak, maar dat het niet 100% random en dus niet 100% eerlijk is gegaan is een feit. Ze hebben daarom wettelijk gezien ook geen andere keus.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oh, wat ontzettend jammer voor alle winnaars hier! :shock: :cry:

Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Het is voor jullie (gevoel) niet eerlijk maar aan de andere kant was het voor de niet geselecteerden net zo goed niet eerlijk geweest als ze het zo gelaten hadden. En wat zojuist gezegd werd, als de computer de mensen getrokken had uit de laatste 2 dagen was iedereen blij geweest dat het overnieuw moest.

Dit zijn misschien niet de woorden waar jullie op zitten te wachten maar is helaas wel de werkelijkheid. Het leven is zo vaak niet eerlijk, ik weet er alles van... :(

Nogmaals, iedereen sterkte en succes straks in juli! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb eens een beetje zitten lezen, maar de trekking is natuurlijk volledig oneerlijk geweest, in dat licht gezien is het begrijpelijk dat ze het opnieuw doen, stel je het gezeik voor van 14 miljoen man die dus verloren hebben wanneer dit ooit zou uitlekken.

Maar voor al die mensen die uitgeloot waren, vreselijk teleurstellend dit, maar blijf hopen en geloven dat je alsnog getrokken word de volgende keer, geef je droom niet op!! :clap:

(overigens, het uitgeloot zijn maakt toch nog niet dat je definitief binnen bent? Is toch meer een voorselectie?)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat is juist wel wat er gebeurd is en daarom is het helemaal niet toevallig. Door een programmeerfout heeft de computer wel opzettelijk 90% van de eerste twee dagen gepakt. En daarom is het niet random en niet geldig.
Een computer doet niks opzettelijk. Daarbij weet niemand die die computer programmeert wie zich wanneer opgeeft.
Er is niemand benadeeld want er is niets opzettelijks gedaan. Er is niets met opzet beinvloed hier en dan is het dus toch willekeur. Daarbij is niet iedereen die zich op dag 1 opgaf ook winnaar geworden.

Maar goed daarom vind ik dus dat de winnaars winnaars moeten blijven en ze uit de overgebleven pool nog eens 100000 moeten trekken (waarvan er 50k een kaart krijgen) en bij de 22000 er 11000 een kaart krijgen.
Zijn het uiteindelijk dus maar 11000 extra en dat is toch niet veel
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

ned in MO schreef: Een computer doet niks opzettelijk. Daarbij weet niemand die die computer programmeert wie zich wanneer opgeeft.
Er is niemand benadeeld want er is niets opzettelijks gedaan. Er is niets met opzet beinvloed hier en dan is het dus toch willekeur. Daarbij is niet iedereen die zich op dag 1 opgaf ook winnaar geworden.
Een computer doet alles opzettelijk. Exact zoals het hem opgedragen is. Alleen de opdracht werd niet goed doorgegeven. Ook zijn er wel degelijk mensen benadeeld want je had minder kans om te winnen als je je niet in de eerste twee dagen had opgegeven. Iedereen hoort gelijke kans te hebben als je je binnen de periode hebt opgegeven. Of dat nu 1 minuut na de start is of 1 minuut voor het einde. Dat het niet met opzet is gedaan betekent niet dat er geen fouten zijn gemaakt en dat er dan wel willekeur is. Er is een fout gemaakt waardoor er in dit geval geen volledige willekeur was en daar gaat het om.
Laatst gewijzigd door OscarG op 13 mei 2011, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Tja, random, random.. Ik snap beide kanten wel. Het was onze eigen keuze om ons zo vroeg mogelijk in te schrijven, en een computer algoritme heeft bepaald dat deze winnaars er uit kwamen. Dat het een fout is, lijkt me duidelijk, maar ik snap ook wel wat Mark bedoelt.

Afijn, nu het ongeveer een paar uurtjes in gezonken, realiseer ik me dat een fout voorkomen, maar de afhandeling hiervan vind ik echt meer dan schandalig. Een schamele 'sorry for the inconvenience' is het enige wat er van af kan. Het laat me heel duidelijk zien hoe hard de 'no mercy' staat van Amerika is, wat de keerzijde is. En dat zeg ik helemaal zonder wrok en 'resentment', maar dat is denk ik typisch echt de harde realiteit waar je in Amerika mee te maken kunt hebben. Ik snap heel goed vanuit het land zijnde waarom ze opnieuw gaan loten, het gaat immers om miljoenen mensen die nu door deze fout geen eerlijke kans hebben gekregen in de loting (en eventuele claims), en zo'n tigduizend mensen die gewonnen hebben maar weer ingetrokken worden (= uiteindelijk aanzienlijk minder aantal claims en door hun duidelijke statement zal daar niet veel uit te halen zijn). Ze maken heel duidelijk dat dit de Diversity Visa Lottery is, en dus begrijp ik vanuit hun oogpunt heel goed waarom dit niet divers genoeg is, en ook zeker niet eerlijk.

Maar hoe oneerlijk dit tegenover ons is, wij die mentaal nu TWEE klappen te verwerken krijgen, voelt het echt onmenselijk. Twee weken geleden is ons leven overhoop gegooid en was dat een klap, maar met een positieve ondertoon. En nu ineens is het totaal omgeslagen en is alle hoop vervlogen. Wat een klap. Ik vind het echt schandalig hoe er vanuit de Amerikaanse staat met ons wordt omgegaan. Natuurlijk zijn wij helemaal niets van hen en hoeven ze totaal geen verantwoording af te leggen en dat verwacht ik niet, maar het is zo kei en kei hard.

Kortom wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik begrijp dat er een fout gemaakt kan worden, maar de oplossing vind ik zo schandalig en onbegrijpelijk. Ik kan genoeg oplossingen bedenken hoe ze het wel hadden kunnen oplossen (dan maar extra mensen dit jaar, of dit jaar toch de eerste inschrijvingen door laten, of ons extra kansen geven bij de loting in juli, of weet ik veel wat). Maar ja daar heb je niets aan. Ik weet namelijk wel zeker dat hier een flink team van lawyers over heen is gegaan voordat ze hier mee met deze mededeling naar buiten kwamen, het is uiteraard zorgvuldig gecheckt wat voor hen de beste oplossing is, en na zo'n duidelijk statement heb ik geen enkel soort van hoop dat er nog iets aan gedaan kan worden. Het is echt niet meer dan helaas pindakaas, en hopen op de loterij in juli. Al heb ik daar totaal geen hoop op.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

ned in MO schreef:
Maar goed daarom vind ik dus dat de winnaars winnaars moeten blijven en ze uit de overgebleven pool nog eens 100000 moeten trekken (waarvan er 50k een kaart krijgen) en bij de 22000 er 11000 een kaart krijgen.

Zoiets zou ik gevoelsmatig een goede oplossing vinden inderdaad. Immers, ben je niet geselecteerd is het heel erg vervelend, maar je leven gaat verder. Voor de winnaars is het leven in elk geval mentaal al op z'n kop gezet, en nu wederom een klap.

Maar wat ik in m'n bovenstaande bericht ook zei, over dat soort oplossingen kunnen wij wel praten, maar ik weet zeker dat zij uiteindelijk voor de beste oplossing hebben gekozen en ze daar echt niet anders over gaan denken ook al komen 'wij' in opstand. zo werkt het helaas niet.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ohh Sophie ik lees dit nu allemaal pas, oh wat vind ik dit rot voor je en voor al die anderen ook. Hele dikke knuf en veel sterkte.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Jemig, wat een nieuws zeg
Wat verschrikkelijk voor de winnaars :(

Sta je eerst feest te vieren en dan dit.

Vraag me af hoe ze omgaan met mensen die hun nummer al hebben weggegooid omdat ze toch niet hadden gewonnen.
Ik kan me voorstellen dat zoiets toch ook is gebeurd in twee weken tijd...
Alex81
Amerika-newbie

Bericht door Alex81 »

Wanneer is iets nog random? Je hebt 1 dataset met daarin alle entrants en een programma die op random basis mensen uit de dataset hoort te pikken. Echter zit er een bug in het programma waardoor 90% van de winnaars uit de eerste 2 dagen komen. Omdat het een bug is gebeurt dit dus ook de tweede keer dat men het programma draait, de derde keer...altijd. Dat is dan toch niet meer random te noemen, maar voorspelbaar gedrag. Als dit bij een gewone loterij gebeurt was, hadden ze misschien de programmateurs wel aan een fraude onderzoekje onderworpen.
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

SemJes schreef:Ik zie dat iemand een petitie is begonnen. Ben bang dat het niet uit zal maken, maar hier is de link http://www.petitionspot.com/petitions/dv2012
Nee, dat helpt inderdaad weinig.

Wat WEL kan helpen.... is contact zoeken met je lokale representatives en Senatoren. Althans, hen die al in de VS wonen natuurlijk.

Ik heb zojuist mijn Senatoren Barbara Boxer en Diane Feinstein, en straks ga ik ook nog even mijn lokale House Rep. opzoeken.

Ik zou willen vragen aan de Nederlanders die al in Amerika te wonen, hetzelfde te doen. Ik schreef deze brief:
Barbara,

Today I was surprised to hear that all of the DV-Lottery 2012 results have been declared null and void because of a computer glitch. Although I agree in principle that the DV-Lottery should be a fair drawing, in which everyone should get a chance and not just those who submitted their application in the first 2 days, in this particular case the USCIS should show some leniency to those already chosen to immigrate to the U.S.

As a Dutch born American, who moved here almost 10 years ago with my current American wife who lived in The Netherlands for some time, I know a lot of Dutch people living in the United States, as well as - mostly through online resources - people that want to migrate to the United States.

There are dozens of people in The Netherlands that were informed on May 1st that they had won their ticket into the United States. Subsequently, they have started planning. Some had already quit their jobs because they knew their finances were in order and criminal history was clean. They knew that nothing would stand in their way to make a new life for themselves in the United States of America.

They told their friends, they told their families. They told their children, and prepared them for the "big move" that was now coming up.

And then.... all of those dreams crashed into a thousand pieces because of a computer glitch.

I know you are only 1 senator. I know you probably are not getting a lot of people actually emailing you to let MORE people into this country, but in this case..... it is justified.

I would like to ask you to lobby for these immigrants, and campaign for a second drawing, that would let everyone that has won so far... keep their tickets, but give a new group of people a fair chance to win as well.

Thank you.
Gaat het zin hebben? Geen idee..... maar ik denk dat het wellicht geen kwaad kan. Mocht het besproken worden in Congress op een gegeven moment, dan is het eerste wat elke politcus doet: Vragen aan zijn/haar administratieve medewerkers hoe de kiezers er over denken.

Immigratie is nu toevallig ook een HOT item in de politiek, dus wellicht.... heeft het zin.
Laatst gewijzigd door maartena op 13 mei 2011, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Ik las net pas dit nieuws en ben er een beetje stil van. Hoe heeft zoiets nou kunnen gebeuren?

Ik vond het zo geweldig voor al die forumleden die uitgeloot waren en las met plezier jullie enthousiaste toekomstplannen. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hopelijk komt het alsnog goed voor jullie!
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ned in MO schreef:Maar goed daarom vind ik dus dat de winnaars winnaars moeten blijven en ze uit de overgebleven pool nog eens 100000 moeten trekken (waarvan er 50k een kaart krijgen) en bij de 22000 er 11000 een kaart krijgen.
Het zou een mooie gedachte zijn maar die ook weer een keerzijde heeft. In dat geval zou je dus wel voordeel hebben van het feit dat je je de eerste 2 dagen opgegeven hebt en zullen er ongetwijfeld protesten (claims) komen van mensen die zich later opgegeven hebben.

Hoe vervelend het ook moge zijn voor de reeds gekozen mensen (ik vind het echt sneu voor jullie :( ), de weg die ze nu bewandelen is de juiste. Dat 22.000 personen dat gevoelsmatig niet zo voelen snap ik helemaal. Ik zou ook in alle staten zijn als ik eerst werd geselecteerd en vervolgens werd het bericht nietig verklaard. Maar het zou pas erg geweest zijn als ze hier pas na maanden achter waren gekomen en velen al vergevorderde plannen en zaken had ondernomen en bij wijze van spreke al met één been in het vliegtuig stonden.

Roland

Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Uit dit bericht van AP haal ik nog volgende interessante cijfers:
The now-invalidated results became available online on May 1 and about 1.9 million people checked to see if they had won before the problem was uncovered on May 5. Of those who looked up their status, about 22,000 were informed erroneously that they had been selected to move to the next step in the process, the department said.
De fout was dus al op 5 mei ontdekt, maar pas vandaag werd beslist om de uitslag ongeldig te verklaren.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Coyote schreef:Maar het zou pas erg geweest zijn als ze hier pas na maanden achter waren gekomen en velen al vergevorderde plannen en zaken had ondernomen en bij wijze van spreke al met één been in het vliegtuig stonden.
Ik vind twee weken al vrij schandalig eigenlijk hoor. Maar het is duidelijk dat ze die tijd hebben gebruikt om alle mogelijkheden te overwegen en ik begrijp hun keuze ook echt wel, maar voor ons gedupeerden is het een te makkelijke 'sorry for the inconvenience'. Het is namelijk meer dan een inconvenience, het is een leven wat 2x op z'n kop wordt gezet. Ik denk ook aan Almost There (en hoeveel anderen die wij niet kennen) wie de kinderen al heeft verteld dat ze gaan emigreren. Jeetje, hoe leg je dat uit aan je kinderen?

nou ja god jeetje je kunt er lang over doorpraten maar het is nou eenmaal zo, en ik ben er ook al weer vrij rationeel in, maar ook echt vreselijk emotioneel nog.

En dit gevoel zal wel slijten, maar nu voelt wonen in Nederland als 'second-best'. Snap je, eerst vond ik het hier fijn en wilde ik graag naar Amerika als ik die kans kreeg. Toen kreeg ik die kans, en stel je je op in, en ben je onbewust zelfs in die twee korte weken al helemaal aan het omdraaien met je gedachten en 'afscheid' van Nederland aan het nemen, je voorbereiden op een emigratie, en dan ineens dit. Dan voelt het voor mij dus echt even extreem zuur om hier 'verplicht' te moeten wonen, terwijl ik het hier juist ook wel heerlijk heb. Maar het voelt gewoon echt heel zuur.

Het is echt een complete mindset die anders is, en binnen twee weken is dat echt een gigantische ommezwaai, twee keer.
Laatst gewijzigd door Georgie op 13 mei 2011, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@maartena: dat vind ik een heel mooi idee van je! Jij zit dan wel lekker in Amerika, maar je leeft toch mee met je medemensen/medeforumleden. Chapeau! :thumbup:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Georgie schreef:Maar het is duidelijk dat ze die tijd hebben gebruikt om alle mogelijkheden te overwegen en ik begrijp hun keuze ook echt wel, maar voor ons gedupeerden is het een te makkelijke 'sorry for the inconvenience'.
Dat denk ik ook. Ze zullen absoluut alle voors en tegens tegen elkaar afgewogen hebben. Want welk besluit ze ook zouden nemen, je zult altijd een hoop mensen teleurstellen.

Het nieuws is net een paar uur geleden naar buiten gebracht en wie weet wat men er nog aan gaat doen richting de 22.000 geselecteerden. Ik hoop voor jullie op een meer dan 'sorry for the inconveniece'.

Roland

Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Inderdaad, wat een fijne steun, Maartena. Of het helpt betwijfel ik, maar die gevoelsmatige steun is al fijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer