We zien wel, anders gaat ze maar alleen

Richard
P.S. ik heb ook geen benul van immigratie in NL dus ze is niet alleen, ik zou er me wel in verdiepen als het moet!
Ik ken drie mensen die met een immigrant getrouwd zijn en in Nederland en weinig problemen hadden... Betekent dit dus dat het wel heel makkelijk is om naar Nederland te emigreren!? (voor de duidelijkheid: Nee dus!)Ik heb een vriendin met een Russische man, die na 5 jaar nog Nederland niet in mag. Immigratie is nergens makkelijk...
Ik heb deze verbazing ook al meegemaakt; Men denkt dat ik direct citizen ben en aan het werk kan gaan.Dat denkt de gemiddelde Amerikaan ook natuurlijk. Iedereen die hier ons verhaal hoort, is hooglijk verbaasd dat immigratie zo'n moeizaam proces is
Zijn er mensen die zich enigzins hebben verdiept hoe het is, als julllie terug naar NL zouden gaan?P.S. ik heb ook geen benul van immigratie in NL dus ze is niet alleen, ik zou er me wel in verdiepen als het moet!
Ik vond het al vreemd dat ze maar een vingerafdruk namen. Voor mijn verblijfsvergunning zal ik ze de andere 9 dan ook maar geven.De vingerafdruk(ken), het was er maar één geloof ik, voor je voorlopige werkvergunning is niet te vergelijken met de digitale vingerafdrukken die nodig zijn voor je I-485. Dat wordt op een andere plaats gedaan en is een veel uitgebreider proces: men scant namelijk een afdruk van ELKE VINGER. Vanaf dat moment zit je met je gegevens in de FBI database. Veilig gevoel, hé?
Nee, ik heb me niet verdiept in de procedure om naar Nederland terug te keren. Mocht het ooit belangrijk worden, dan is het nog vroeg genoeg om dat uit te zoeken.daisydog schreef:Zijn er mensen die zich enigzins hebben verdiept hoe het is, als julllie terug naar NL zouden gaan?
Ik ben wel benieuwd hoe de ideeen daarover zijn bij de NL-VS stellen. Zijn er plannen/ideeen om ooit (terug) naar NL te gaan om daar te gaan wonen?
LOLPetra/VS schreef:Ik heb daar nog een leuke anecdote over:
Een aantal jaar geleden kwamen we terug uit Nederland en zat ik naast mijn kinderen in het vliegtuig, toen de immigratie formulieren werden uitgedeeld.
Ik merkte iets tegen de stewardess op over het feit dat ik een "alien" was. Toen ik naast me keek, zag ik een paar heel verschrikte snoetjes van mijn kinderen. Ik snapte er niets van tot mijn oudste heel voorzichtig vroeg: "Van welke planeet kom jij dan, Mammie?"![]()
Ze namen het woord "alien" wel heel letterlijk op!
Het is een eerste stap, Richard. Voor een "legal alien" feestje is het nog wat vroeg, maar toch een voorzichtig "gefeliciteerd" namens ons allebei.rperre schreef:yoohooo ik heb vandaag mijn receipts gekregen voor alle 4 documenten. Dit moet dus betekenen dat ik nu legaal ben, omdat ze mijn formulieren geaccepteerd hebben, inclusief de I-485. Heb al een afspraak gemaakt voor de Biometrics and fingerprints op 22 Juli om 11:00 in Birmingham!
Nu had ik alleen nog heel erg graag gehad dat mijn reentry permit binnen komt voor die tijd, we zullen zien!
Ook heb ik nu een Alien nummer waarmee ik het Social Security Office hier mee lastig ga vallen![]()
Richard
Petra/VS schreef:Ik heb daar nog een leuke anecdote over:
Een aantal jaar geleden kwamen we terug uit Nederland en zat ik naast mijn kinderen in het vliegtuig, toen de immigratie formulieren werden uitgedeeld.
Ik merkte iets tegen de stewardess op over het feit dat ik een "alien" was. Toen ik naast me keek, zag ik een paar heel verschrikte snoetjes van mijn kinderen. Ik snapte er niets van tot mijn oudste heel voorzichtig vroeg: "Van welke planeet kom jij dan, Mammie?"![]()
Ze namen het woord "alien" wel heel letterlijk op!
GEFELICTITEERD Rperre!! :doublethumb:yoohooo ik heb vandaag mijn receipts gekregen voor alle 4 documenten. Dit moet dus betekenen dat ik nu legaal ben, omdat ze mijn formulieren geaccepteerd hebben, inclusief de I-485. Heb al een afspraak gemaakt voor de Biometrics and fingerprints op 22 Juli om 11:00 in Birmingham!
Ja dat ging echt makkelijk, gewoon even bellen en wat nummers doorgeven, de 22ste was de eerste dag die hij had, en die heb ik maar genomen, we gaan de volgende dag op cruise (hoop ik, anders gaat de rest zonder mijdaisydog schreef:Mooi ook dat je de afspraken voor de biometrics zo snel kon maken!
Lijkt me toch een lekker (en veiliger) gevoel
Ik hoop dat ik binnenkort ook bij de club aliens hoor :welcome: