Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

om nog maar te zwijgen over mijn "amerikaanse" vrouw, die denkt echt dat dit binnen 2 weken geregeld is, ze heeft echt geen benul van immigratie in haar eigen land. Daarom heeft ze die cruise ook geboekt zonder eerst even te overleggen met mij :roll:

We zien wel, anders gaat ze maar alleen :(

Richard

P.S. ik heb ook geen benul van immigratie in NL dus ze is niet alleen, ik zou er me wel in verdiepen als het moet!
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ik heb een vriendin met een Russische man, die na 5 jaar nog Nederland niet in mag. Immigratie is nergens makkelijk...
Ik ken drie mensen die met een immigrant getrouwd zijn en in Nederland en weinig problemen hadden... Betekent dit dus dat het wel heel makkelijk is om naar Nederland te emigreren!? (voor de duidelijkheid: Nee dus!)

Ik ben ervan overtuigd dat in NL ook strenge regels gelden, en dat is grotendeels terecht. En dat zal inderdaad ook gepaard gaan met een flinke portie bureaucratie. Maar ik kan me moeilijker voorstellen dat je in NL op dezelfde manier behandelt wordt als hier

Er is een verschil tussen het hebben van strenge regels en de uitvoering van die regels.
Dat denkt de gemiddelde Amerikaan ook natuurlijk. Iedereen die hier ons verhaal hoort, is hooglijk verbaasd dat immigratie zo'n moeizaam proces is
Ik heb deze verbazing ook al meegemaakt; Men denkt dat ik direct citizen ben en aan het werk kan gaan. :wink:
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

P.S. ik heb ook geen benul van immigratie in NL dus ze is niet alleen, ik zou er me wel in verdiepen als het moet!
Zijn er mensen die zich enigzins hebben verdiept hoe het is, als julllie terug naar NL zouden gaan?

Ik ben wel benieuwd hoe de ideeen daarover zijn bij de NL-VS stellen. Zijn er plannen/ideeen om ooit (terug) naar NL te gaan om daar te gaan wonen?

Wij hebben nu besloten om in de VS te blijven wonen, maar we blijven zeker niet voor altijd in FLorida. Eventueel naar Nederland is zeker een optie. Mochten er ooit kinderen komen (op dit moment is dit nog een erg hypothetische veronderstelling :wink: ) dan denkt mijn vrouw dat ze die liever in NL zou willen opvoeden.
Ik ben niet uit NL weg gegaan omdat ik het daar gezien had, en ik ben niet naar de VS gekomen omdat ik het het land van mijn dromen was.

(of had ik dit een aparte topic moeten maken?)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Het enige wat ik wel zou willen doen, is om mijn Vrouw in ieder geval de papieren te laten halen, dan kunnen we altijd nog daarheen. Eerst mijn papieren, dan zien we wel weer!

OFF TOPIC: Ik zou er geen problemen mee hebben om nog eens terug te keren naar NL, maar de VS heeft mij wel in de greep dus blijven we hier nog een hele tijd, op zijn minst 6 jaar totdat de kinderen helemaal het huis uit zijn!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

De vingerafdruk(ken), het was er maar één geloof ik, voor je voorlopige werkvergunning is niet te vergelijken met de digitale vingerafdrukken die nodig zijn voor je I-485. Dat wordt op een andere plaats gedaan en is een veel uitgebreider proces: men scant namelijk een afdruk van ELKE VINGER. Vanaf dat moment zit je met je gegevens in de FBI database. Veilig gevoel, hé?
Ik vond het al vreemd dat ze maar een vingerafdruk namen. Voor mijn verblijfsvergunning zal ik ze de andere 9 dan ook maar geven.

Veilig gevoel..... :roll: ik weet het niet! :wink:

Rperre:
Als jij je uitnodiging krijgt om vingerafdrukken te laten nemen, zorg dan dat je direct belt voor een afspraak.

2 maanden geleden waren alle service centers (in Florida in ieder geval) die vingerafdrukken afnemen zo volgeboekt dat het anderhalve week bellen was voordat ik een afspraak kon maken. De agenda bij de telefonistes loopt tot 42 dagen vooruit. Dus het duurt dan nog 6 weken voordat je je vingerafdrukken kan brengen.

Op zich ging het vingerafdrukken laten nemen heel eenvoudig. Ik kon terecht bij een service center dichter bij huis, en al met al heeft het me ongeveer 15-20 minuten gekost. Niks te klagen dus. Hopelijk kunnen de andere vingerafdruk afspraken ook zo gaan.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Zijn er mensen die zich enigzins hebben verdiept hoe het is, als julllie terug naar NL zouden gaan?

Ik ben wel benieuwd hoe de ideeen daarover zijn bij de NL-VS stellen. Zijn er plannen/ideeen om ooit (terug) naar NL te gaan om daar te gaan wonen?
Nee, ik heb me niet verdiept in de procedure om naar Nederland terug te keren. Mocht het ooit belangrijk worden, dan is het nog vroeg genoeg om dat uit te zoeken.

Ik ben naar de V.S. gekomen omdat de praktische problemen i.v.m. een emigratie voor mij kleiner waren dan voor haar. Denk b.v. aan taal- en klimaatproblemen. Verder speelde nog wat familie-omstandigheden mee.

Als mijn vrouw in een ander land had gewoond, dan was ik daarheen gegaan als dat mogelijk was geweest. Het ging namelijk om haar en niet om het land. 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

yoohooo ik heb vandaag mijn receipts gekregen voor alle 4 documenten. Dit moet dus betekenen dat ik nu legaal ben, omdat ze mijn formulieren geaccepteerd hebben, inclusief de I-485. Heb al een afspraak gemaakt voor de Biometrics and fingerprints op 22 Juli om 11:00 in Birmingham!

Nu had ik alleen nog heel erg graag gehad dat mijn reentry permit binnen komt voor die tijd, we zullen zien!

Ook heb ik nu een Alien nummer waarmee ik het Social Security Office hier mee lastig ga vallen :D

Richard
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

rperre schreef:Dit moet dus betekenen dat ik nu legaal ben,
.....
Ook heb ik nu een Alien nummer....
:welcome: Welcome to the world of Legal Aliens... :beerchug:

/PeeJay
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb daar nog een leuke anecdote over:

Een aantal jaar geleden kwamen we terug uit Nederland en zat ik naast mijn kinderen in het vliegtuig, toen de immigratie formulieren werden uitgedeeld.

Ik merkte iets tegen de stewardess op over het feit dat ik een "alien" was. Toen ik naast me keek, zag ik een paar heel verschrikte snoetjes van mijn kinderen. Ik snapte er niets van tot mijn oudste heel voorzichtig vroeg: "Van welke planeet kom jij dan, Mammie?" :lol:

Ze namen het woord "alien" wel heel letterlijk op!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Petra/VS schreef:Ik heb daar nog een leuke anecdote over:

Een aantal jaar geleden kwamen we terug uit Nederland en zat ik naast mijn kinderen in het vliegtuig, toen de immigratie formulieren werden uitgedeeld.

Ik merkte iets tegen de stewardess op over het feit dat ik een "alien" was. Toen ik naast me keek, zag ik een paar heel verschrikte snoetjes van mijn kinderen. Ik snapte er niets van tot mijn oudste heel voorzichtig vroeg: "Van welke planeet kom jij dan, Mammie?" :lol:

LOL Afbeelding :whistling:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:yoohooo ik heb vandaag mijn receipts gekregen voor alle 4 documenten. Dit moet dus betekenen dat ik nu legaal ben, omdat ze mijn formulieren geaccepteerd hebben, inclusief de I-485. Heb al een afspraak gemaakt voor de Biometrics and fingerprints op 22 Juli om 11:00 in Birmingham!

Nu had ik alleen nog heel erg graag gehad dat mijn reentry permit binnen komt voor die tijd, we zullen zien!

Ook heb ik nu een Alien nummer waarmee ik het Social Security Office hier mee lastig ga vallen :D

Richard
Het is een eerste stap, Richard. Voor een "legal alien" feestje is het nog wat vroeg, maar toch een voorzichtig "gefeliciteerd" namens ons allebei. 8)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Petra/VS schreef:Ik heb daar nog een leuke anecdote over:

:mrgreen: Heel leuk! Ik had die gezichtjes graag willen zien: je zal maar een buitenaardse moeder hebben! ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

yoohooo ik heb vandaag mijn receipts gekregen voor alle 4 documenten. Dit moet dus betekenen dat ik nu legaal ben, omdat ze mijn formulieren geaccepteerd hebben, inclusief de I-485. Heb al een afspraak gemaakt voor de Biometrics and fingerprints op 22 Juli om 11:00 in Birmingham!
GEFELICTITEERD Rperre!! :doublethumb:

Mooi ook dat je de afspraken voor de biometrics zo snel kon maken!
Lijkt me toch een lekker (en veiliger) gevoel

Ik hoop dat ik binnenkort ook bij de club aliens hoor :welcome:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:Mooi ook dat je de afspraken voor de biometrics zo snel kon maken!
Lijkt me toch een lekker (en veiliger) gevoel

Ik hoop dat ik binnenkort ook bij de club aliens hoor :welcome:
Ja dat ging echt makkelijk, gewoon even bellen en wat nummers doorgeven, de 22ste was de eerste dag die hij had, en die heb ik maar genomen, we gaan de volgende dag op cruise (hoop ik, anders gaat de rest zonder mij :cry: ) maar ik wilde niet langer wachten, dus even op en neer naar Birmingham, heb toch niks beters te doen :roll:

Ik hoop dat ik nu inderdaad een echte alien ben Afbeelding en dat jij me snel komt vergezellen :D in de alienclub Daisydog.

Zoals redneck al zei, een klein feestje is terecht maar ik ben er nog lange niet!!!

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

:welcome: En ja hoor, We hebben er nog een alien erbij!! :welcome:

En dat ben ik dus!!, :lol: (...voor de duidelijkheid )

Vandaag de bevestigingen binnen voor de I-130 en de I-485.
Morgen snel proberen een afspraak te maken voor de biometrics en een copie van de I-485 bevestiging insturen zodat mijn werkvergunning afgegeven kan worden.

Met een beetje geluk heb ik dan zelfs mijn werkvergunning binnen een paar weken. Die aanvraag is als het goed is al bijna volledig verwerkt.

Ik ben nog steeds niet geloven dat ik nu binnen een week iets terug heb!!! Alle rejections hadden een maand in het kantoor gelegen.....

Anyways... :doublethumb: :dance: :beerchug: :mrgreen:
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Ook voor jouw een felicitatie, Ernst! :doublethumb:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Gefeliciteerd voor alle nieuwe aliens :)
Grappig om te zien dat deze thread wel aardig uitgebreid is nu :)
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

daisydog schreef:En ja hoor, We hebben er nog een alien erbij!!
I can only repeat myself....

:welcome: Welcome to the world of Legal Aliens... :beerchug:

/PeeJay
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Was ik gister nog zo verbaasd dat ik met een week bericht terug had het INS kantoor in Chicago......

Vandaag ging ik bellen om een afspraak te maken voor mijn biometrics en.......ik kan morgen om 9.00 al terecht!!! :shock:

Het gaat nu opeens allemaal wel heel voortvarend...misschien proberen ze echt de service te verbeteren met het extra geld van de application fees :dunno:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

daisydog schreef:
Het gaat nu opeens allemaal wel heel voortvarend...misschien proberen ze echt de service te verbeteren met het extra geld van de application fees :dunno:
misschien lezen ze wel mee in deze thread..... :toocool:

/PeeJay
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer