Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: DV-2011: winnaar nr. 3: GJK

Bericht door Petra/VS »

Kaiser Permanente is een HMO, wat betekent, dat je alleen naar hun doktoren en door hun goedgekeurde ziekenhuizen kunt gaan. Het is een betaalbare verzekering, maar er zitten zeker nadelen aan. Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft Kaiser en haar zoon een gebroken hand, waaraan geopereerd moet worden. Alleen gaat haar zoon in Zuidwest Virginia, hier vijf uur rijden vandaan, naar school en mag hij niet veel school missen. Kaiser heeft daar geen praktijken en laat niet toe, dat hij naar een plaatselijke chirurg gaat, dus hij moet wel naar huis komen. Zulke dingen hebben wij ook meegemaakt met een HMO. Ik werd eens ziek in North Carolina, maar onze HMO had daar geen doktoren. Het was midden in de nacht en nogal spoedeisend, dus we konden niet wachten op toestemming van de HMO voor de behandeling. Uiteindelijk hebben ze het wel betaald, maar het nam nogal wat voeten in de aarde. Verder zijn de doktoren en dergelijke er wel goed, trouwens.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Zoals iemand al zei, Kaiser is een HMO dus je hebt maar beperkte keuze. Bij spoed kan je wel overal terecht; wanneer je conditie toelaat wordt je dan alsnog naar een Kaiser ziekenhuis vervoert. Er zitten goede ziekenhuizen tussen en minder goede, hetzelfde geldt voor dokters. Het fijnste aan Kaiser vind ik hoe ze electronisch je medische geschiedenis en medicijnen bijhouden.

Ik heb zelf BlueCross BlueShield en ben daar erg tevreden mee, al heb ik er gelukkig nog bijna geen gebruik van hoeven maken.
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik had vorig jaar nog Blue Cross Blue Shield, en heb lekker bij mogen betalen voor mijn blinde darm operatie. Elke kostenpost werd bijna geweigerd, waarna je weer moest gaan bellen met ze waarom het niet werd gedekt, en dan werd op het laatste moment toch nog iets vergoed. Als ik niet zelf actie had genomen had ik zelf bijna $9000 zelf aan kosten moeten betalen. Uiteindelijk waren mijn eigen kosten voor dat akkefietje bijna $3000. Ook al ben je verzekerd, houdt er rekening mee dat je soms een behoorlijk bedrag nog zelf op tafel moet leggen totdat je "out-of-pocket" bedrag is vervuld. Dat bedrag verschilt van verzekering tot verzekering maar $5000/jaar out of pocket is niet ongewoon.

Ik zit nu bij Aetna, maar ik ze heb (gelukkig) nog niet nodig gehad. Mijn ervaring met alle ziektekosten verzekeringen die ik tot nu toe heb gehad is dat ze in eerste instantie de kosten niet betalen, en dat je er zelf achteraan moet om alsnog je gelijk te halen. De verzerekingen waar ik mee te maken heb gehad zijn Blue Cross Blue Shield, Great West en United Healthcare; ik verwacht eigenlijk niet dat Aetna anders is. Dit gedrag van ziektekosten verzekeringen is niet uniek voor mij, ik hoor dit soort verhalen van veel mensen. Ik weet niet of de nieuwe overheids regels m.b.t. healthcare daar verandering in zullen brengen.
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

Gek hoe je plaatsvervangend psyched kan zijn voor het verhaal van winnaars, succes er mee ! :thumbup:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

The Deductible 25/1000 plan has a $1,000 deductible and offers lower monthly rates. Some services, such as office visits, are a $25 copay. Most services are subject to the $1,000 deductible. Preventive care is no charge from the first day of coverage.
Je betaalt alles zelf, totdat je de decutible van $1000 gehaald hebt, dan word vanaf dat moment alles vergoed, behalve de co-pays, die je elke keer betaald als je naar de dokter gaat of medicijnen voorgeshreven krijgt via de apotheek.
Preventive care is je jaarlijkse bezoek aan de dokter, waarbij je nagekeken word. Ook onderzoeken zoals voor prostaat, borstkanker en uitstrijkje etc vallen daar onder.

Volgens mij ben je een "jonge" man, dus waarschijnlijk zal je premie niet hoog zijn, je zit in de goede leeftijdsklasse: geen jonge vrouw, waarvoor de premie soms driedubbel is , omdat ze moeder kunnen worden........
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik heb net je blog helemaal gelezen en wat ontzettend leuk om te lezen dat het je zo goed gaat allemaal. Dat heb je echt heel vlot gedaan! Heel veel succes en plezier in SoCal nog!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Bedankt voor alle reacties! @wiepster, ik ben 21 jaar en gelukkig gezond, rook niet en heb geen overgewicht ofzo.

@georgie, bedankt voor je interesse in mijn blog:)

ik vind het jammer te lezen dat het blijkbaar dus toch niet zo mooi is als het lijkt en dat je áls je opgenomen wordt uiteindelijk toch veel zelf moet betalen en zelf achteraan moet...
toch vind ik ruim 100 per maand een schijntje met wat ik altijd gehoord heb over enge verhalen van nederlanders die vertellen dat je 1000den dollars per maand kwijt zou zijn en dat ze je laten doodgaan als je niet de juiste papierne kunt overleggen in het ziekenhuis, allemaal onzin is dat!
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

GJK, mag ik je een persoonlijke vraag stellen? Je hoeft er niet op te antwoorden, of je kan er per PB op antwoorden als je dat prettiger vindt. Zou je me willen vertellen hoeveel spaargeld jij als jonge twintiger op je rekening had? En in hoeverre is hier naar gekeken bij je GC procedure op het consulaat? En merk je dat je genoeg hebt nu je in Amerika bent?

Ik ben zelf ook twintiger (26 intussen), en doe mee aan de DV2012 en heb eigenlijk nog geen spaargeld. Moet eerst nog wat dingen aflossen en dan wil ik wel gaan sparen, sowieso, maar stel dat ik win, moet ik in korte tijd toch redelijk wat opbouwen. Ik vroeg me dus af hoe jij dit gedaan hebt omdat jij ook nog zo jong bent. Of had je een affadavit of support in Amerika soms?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

GJK schreef:toch vind ik ruim 100 per maand een schijntje met wat ik altijd gehoord heb over enge verhalen van nederlanders die vertellen dat je 1000den dollars per maand kwijt zou zijn
Duizenden dollars lijkt me inderdaad wel heel erg veel voor een ziektekostenverzekering. Ik weet dat wij een jaar of 3 geleden prijs hebben gevraagd (gezin 40-ers met een tiener, niemand met medische geschiedenis). Om ongeveer op het niveau verzekerd te zijn dat wij in Belgie hadden, kostte het ons $ 800 tot 1000/maand voor het ganse gezin. Als jonge gezonde twintiger zou dat dan inderdaad heel wat goedkoper moeten zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

$100 Per maand? Hoe krijg je dat voor elkaar? :o Ik betaal meer dan $300 per maand en mijn werkgever betaald de rest.

Ik ben ook jong en gezond, maar ik omdat ik via mijn werk verzekerd ben maakt dat niet uit op de hoogte van mijn premie.
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik vroeg me dat ook af. Ik vermoed dat het eentje is met een zeer hoog eigen risico, of eentje die alleen "catastrophic" zaken dekt, zoals gebroken benen enzo. Bij zo'n verzekering hoef je niet aan te komen kloppen als je bijvoorbeeld zwanger raakt.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Bij 100$ per maand heb je een eigen risico van 3000$ ongeveer, en het dekt niet alle zaken die ik ook absoluut nooit ga gebruiken. Ik wil puur verzekerd zijn voor echte noodgevallen of als ik een hele ernstige ziekte krijg of onder een auto kom ofzoiets en dan lijkt me voor zo'n grote eventuele behandeling 3000$ een prima deal.

@georgie, het is wat ik vooraf ook al had gedacht erg duur te verhuizen, zeker als je zoals ik 1 tas met kleren meeneemt en de rest moet aanschaffen. Het hangt van zoveel dingen af hoeveel geld je precies moet hebben, maar voor iemand die alleen vertrekt is 10,000$ echt het minimale denk ik. Ik kon meer dan een veelvoud daarvan overleggen dus voor mij was het geen probleem bij de procedure voor een GC dat ik pas 21 was. Maar er komen gewoon veel kosten die je vooraf toch ondanks een goede voorbereiding niet had voorzien dus bij welke begroting die je ook maakt, tel er altijd een procent of 20 bij op dat je nodig zult hebben, in mijn ervaring.

Nogmaals bedankt voor alle reacties
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

GJK schreef: Ik wil puur verzekerd zijn voor echte noodgevallen of als ik een hele ernstige ziekte krijg of onder een auto kom ofzoiets en dan lijkt me voor zo'n grote eventuele behandeling 3000$ een prima deal.
Ik zou dan voor de zekerheid de kleine lettertjes van je vezekering even doornemen, met name waar het gaat om de dekking van een ernstige ziektes als kanker, hartproblemen, of revalidatie na een ongeluk. Als het alleen gaat om een overbruggingsverzekering totdat je wat beters voor een betaalbare prijs kunt krijgen lijkt me dat ok, maar niet voor lange termijn.
Sten

Bericht door Sten »

Hallo GJK,

long time no hear.

ik brand toch van de nieuwsgierigheid. Zou je ons allen hier eens willen verblijden met een uitvoerige update over je leven in L.A.?
Zou cool zijn!

Groetjes,

Sten
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan ook zijn blog lezen :wink:
http://www.woneninamerika.blogspot.com
Sten

Bericht door Sten »

Rob schreef:Je kan ook zijn blog lezen :wink:
http://www.woneninamerika.blogspot.com
Daar staat sinds tijden al niets nieuws meer. :wink:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben ook al een paar keer wezen kijken, maar inderdaad.....niets nieuws (onder de zon :wink: ).

Ben ook benieuwd GJK!!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Tja, kan misschien wel even duren voor hij reageert, laatste bezoek aan het forum: Laatst bezocht: ma jun 13, 2011 5:14 am
Sten

Bericht door Sten »

Ah, dank je. Ik kijk zo nu en dan even naar zijn blog (zeer verwachtingsvol), om dan steeds te ontdekken dat er geen update is. Waarna ik weer teleurgesteld afdruip. :sadcry: :)
Laatst gewijzigd door Rob op 06 aug 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij, de vereniging van trouwe lezers van door naar Amerika verhuisde Nederlanders geschreven blogs, hebben onze hoop op jou gevestigd. :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer