Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pas na 4 jaar voel ik me eindelijk een beetje thuis hier.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Pas na 4 jaar voel ik me eindelijk een beetje thuis hier
Oooh, wat een mooi mannetje!
Gefeliciteerd. Hoe heet hij?
Wat een schatje!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bedankt 

Boden, 2e naam Julianvana schreef:Oooh, wat een mooi mannetje!
Hey Susan, van harte gefeliciteerd met jullie zoon
!!

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd, wat een schatje!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wat een lieffie, heel veel geluk en gezondheid gewenst!
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Gefelicicteerd!
Betekend dit: Donut(s) met blauwe muisjes in Pennsylvania?
Betekend dit: Donut(s) met blauwe muisjes in Pennsylvania?
Gefeliciteerd Donut! Wat een prachtig ventje, heb je mooi gedaan 
@ Steffen: moedig dat je de stap neemt om samen met je, dan vrouw, naar Amerika te gaan. Je weet nooit of je het leuk zult vinden maar 1 ding is zeker, als je het niet probeert weet je het helemaal nooit
Enne... je niet te lang schuldig voelen hoor, geniet gewoon van je aanstaande huwelijk en je emigratievooruitzicht!

@ Steffen: moedig dat je de stap neemt om samen met je, dan vrouw, naar Amerika te gaan. Je weet nooit of je het leuk zult vinden maar 1 ding is zeker, als je het niet probeert weet je het helemaal nooit

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
@Donut : Dit alleen al zou een reden kunnen zijn om een
met een glimlach te ontwerpen ! 

Ik woon ontzettend graag in Oregon, maar ik moet toegeven dat er dagen zijn dat ik flink heimwee heb. Vooral de dagen die ik altijd met mijn familie vierde: verjaardagen, Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw, ik vind dat erg moeilijk.
Ik vind het moeilijk dat ik niet gewoon "eventjes" naar mijn familie kan, ik zou graag gewoon op de thee kunnen gaan bij mijn ouders, of bij mijn oma langs gaan, maar dat kan gewoon niet.
Soms denk ik dat ik in Nederland had moeten blijven, maar dan kijk ik naar mijn lieve vriend en mijn omgeving en dan ben ik hier toch wel graag. Emigreren op een jonge leeftijd is niet makkelijk.
Ik vind het moeilijk dat ik niet gewoon "eventjes" naar mijn familie kan, ik zou graag gewoon op de thee kunnen gaan bij mijn ouders, of bij mijn oma langs gaan, maar dat kan gewoon niet.
Soms denk ik dat ik in Nederland had moeten blijven, maar dan kijk ik naar mijn lieve vriend en mijn omgeving en dan ben ik hier toch wel graag. Emigreren op een jonge leeftijd is niet makkelijk.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik heb er eigenlijk nooit last van gehad.
Ik denk wel eens jammer of zo, zoals nu met de feestdagen maar dat ik dan heimwee heb? Nee.
Denk eigenlijk niet zoveel na over nederland. Ik denk aan de positieve dingen die ik hier heb en daar ben ik best gelukkig mee
Ik denk wel eens jammer of zo, zoals nu met de feestdagen maar dat ik dan heimwee heb? Nee.
Denk eigenlijk niet zoveel na over nederland. Ik denk aan de positieve dingen die ik hier heb en daar ben ik best gelukkig mee
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Net zo hier, maar het scheelt enorm dat de meeste mensen, die mij dierbaar zijn, aan deze kant van de oceaan wonen. We zien ze met de feestdagen ook niet, maar zij verder ook geen andere familie, dus het is niet zo dat iedereen gezellig bij elkaar zit en wij niet. Maar ik heb natuurlijk sowieso al een andere achtergrond van hoe ik hier in de VS terecht ben gekomen, dan de meesten. Ik kan wel nostalgisch terugdenken aan hoe we de feestdagen heel vroeger bij mijn opa en oma vierden, maar dat was toch allang niet meer zo, toen we emigreerden, dus is pure nostalgie.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mij dus niet. Ik ging helemaal alleen en had geen familie. Ik had het echter zo druk met leven dat ik weinig tijd had om er over na te denken.
Ik ging dan ook omdat ik dat wilde.
Ik denk dat als je aantrouwt het misschien anders is. Dan ga je meer om je partner dan om het land.
Nou moet ik wel zeggen dat het type ben dat je overal neer kan zetten en mijn roots gaan wel groeien. Wat dat betreft totaal anders dan mijn ouders. Heeft waarschijnlijk een generatie overgeslagen want mijn grootouders zijn ooit wel geemigreerd (naar zuid afrika in de jaren 50)
Ik ging dan ook omdat ik dat wilde.
Ik denk dat als je aantrouwt het misschien anders is. Dan ga je meer om je partner dan om het land.
Nou moet ik wel zeggen dat het type ben dat je overal neer kan zetten en mijn roots gaan wel groeien. Wat dat betreft totaal anders dan mijn ouders. Heeft waarschijnlijk een generatie overgeslagen want mijn grootouders zijn ooit wel geemigreerd (naar zuid afrika in de jaren 50)
- Bandido
- Amerika-expert
Voor mij geldt dat inderdaad ook niet, al ben ik wel vanwege een partner geemigreerd en niet vanwege het land. Maar ik heb het hier enorm naar mijn zin en dat scheelt natuurlijk wel een heel stuk. Dan mis je ook minder waar je vandaan komt. Nou heb ik de mogelijkheid om meerdere keren per jaar terug te gaan en familie en vrienden te zien, dus dat is ook al anders. Maar NL zelf mis ik niet zo, ik vind het eerlijk gezegd gewoon niet zo'n geweldig leuk land. Hoe dan ook is heimwee heel vervelend, ik hoop dat het snel beter gaat!
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heimwee is volgens mij geen rationeel iets. Ik heb meegemaakt dat mensen na 2 dagen in het buitenland al wenend opstonden en wenend gingen slapen omwille van wat zij 'heimwee' noemden. En neen, het ging hier niet over kinderen maar over een volwassene die op reis was met haar gezin, en het ging ook niet over een exotische vakantie maar over een reisje naar Oostenrijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, ik had als kind (vreemd genoeg, want daarna nooit meer last van gehad) enorme heimwee. Zelfs bij een nachtje van huis weg. Ik wist heus wel dat ik de volgende dag weer thuis zou zijn, maar kon het toch niet. Dat duurde tot dichtbij mijn tienertijd. Het is een gevoel dat je niet rationeel weg kunt praten.
Ik mis Nederland zelf niet zo erg, het is voornamelijk dat ik familie mis. Ik ben hier helemaal alleen, en "eventjes" naar Nederland vliegen is 10.5 uur.Bandido schreef:Maar NL zelf mis ik niet zo, ik vind het eerlijk gezegd gewoon niet zo'n geweldig leuk land.
A Dutch girl in Oregon!
Machteld, ik begrijp je gevoel. Heb het hier prima naar mijn zin, maar mis zeker rond de feestdagen familie etc. Ik heb dan wel mijn dochter, inmiddels 18, maar we missen nog steeds de "gezelligheid" van "eigen" familie en dat is niet te vervangen.
Nou ik heb hetzelfde hoor. Ik heb het prima naar mijn zin hier en mis Nederland als land totaal niet maar het ontbreken van familie en dierbare vrienden met feestdagen en het niet "even gezellig langs kunnen gaan voor een kopje thee" ervaar ik echt wel als een gemis! Ik zou ze het liefst allemaal in een koffer willen stoppen en meesmokkelen 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan moet je wel een familie hebben, die zo is en gezelligheid brengt
. Ik benijd jullie een beetje voor dat gemis, eerlijk gezegd. Ik voel me een beetje melancholisch, omdat ik in februari terug naar Nederland zal gaan en daar heel veel lieve mensen ga zien, die ik vooral online heb ontmoet. Familie daarentegen maar heel weinig tot helemaal niet en dat is niets nieuws, helaas. Ik zou het graag anders zien, maar ach, mijn broer en zus, waar ik close mee ben, wonen hier in de VS en over een paar weken ga ik voor het eerst in meer dan een jaar mijn zus weer zien. Met oudere kinderen wonend in dit land bereid ik me al voor dat wij niet dicht bij onze kinderen zullen wonen. Dat is het lot van de meeste Amerikanen tenslotte.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht