Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Homorelatie met expat.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
goldenhills
Amerika-expert

Re: homorelatie met expat

Bericht door goldenhills »

He, lang geleden inderdaad! Leuk om van je te horen. Gelukkig is er heel wat veranderd in de tussentijd qua wetgeving. Succes met het nieuwe avontuur! Mijn vrouw heeft ondertussen ook een spouse green card, precies op tijd voor het aflopen van haar studentenvisum... Ze heeft nu een postdoc positie die alleen voor permanent residents en citizens beschikbaar is, zonder green card bleek het moeilijk om een werkplek te vinden. Weet jij al wat je wilt gaan doen in SD? En jullie gaan trouwen, begrijp ik? Feest?
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Aaah uiteraard ook heel erg fijn te horen dat bij jullie alles gelukt is!
Ik ga in San Diego denk ik weer terug naar school, wat precies ik wil studeren ben ik op dit moment uit aan het zoeken.
Ja, we hebben ervoor gekozen om pas te trouwen in SD, dus we gaan voor de K1-visum.
Een goede vriendin van hem uit SF heeft deze stappen ook doorlopen met haar toenmalige verloofde. Zij stuurt ons binnenkort ook hun pakket (wat ze bewaard hebben)
Zodat we even door de papieren kunnen neuzen om te kijken wat ons te wachten staat
Mijn vriend heeft deze week een aantal telefoongesprekken voor een mogelijke baan, en zodra hij een baan heeft gaan we alles in werking zetten!

Ik kan niet wachten! :clap: :thumbup:
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Leuk om weer wat van je te lezen.Ik wens je heel veel succes met al het papierwerk en vooral veel mooie momenten!!

Ik ben zelf ook een hele tijd een "stil"forum lid geweest...Natuurlijk wel alles gelezen in al die maanden.
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Ik herken het helemaal PenE, ik snuffel altijd enorm veel op het forum, maar plaats bijna nooit een bericht.

Ik ben langzaam aan al begonnen op wat formulieren te verzamelen, zodat ik dit niet allemaal op het laatste moment pas ga doen.
Die vriendin waar ik het eerder over had, heeft haar pakket al naar ons ge-emaild, en daar hebben we vanzelfsprekend heel erg veel aan gehad.
Waar ik wel achter kwam is dat een van de gevraagde documenten mijn geboorteakte is. Laat ik die dus niet hebben.
Heb al gekeken op de website van de gemeente waar ik geboren ben, en daar kon ik de optie kiezen: uitrekstel geboorteregister.
Alleen die is dus na het moment van afgifte maar 6 maanden geldig.

Het lijkt mij dus slimmer om die pas als laatste te regelen, maar ik weet dat het traject langer dan 6 maanden zou kunnen duren.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad? Want het lijkt me niet dat je er een mag opsturen en dan bij je interview een andere mee mag nemen toch?

Alvast bedankt voor de hulp
goldenhills
Amerika-expert

In de VS verlopen die documenten blijkbaar niet, gelukkig. We hadden al diverse uittrekstels (geboorte, trouwen) meegenomen toen we zes jaar geleden naar de VS verhuisden, en die hebben we gewoon gebruikt (kopieen zelfs, de originelen hebben we laten zien tijdens het interview). NL is daar veel strenger in.
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Weer even een update voor degene die het leuk vinden.
Op kerstavond 2014 hebben mijn vriend en ik ons officieel verloofd!
Hij is op 5 februari voorgoed terug gevolgen naar San Diego en heeft daar 2 weken later een goede baan gevonden.
Gister (9 Maart) heeft hij vanuit SD officieel het eerste pakket voor de K1 visa opgestuurd, met daarin:

- Cover letter
- Proof of Payment
- Form 1-129F
- Attachment to 1-129F (Story about how we met each other)
- American style passport photo of him
- Form G-325A, filled in by him
- American style passport photo of me
- Form G-325A, filled in by me
- Copy of his birth certificate (front and back)
- Copy of my birth certificate (front and back)
- His letter of intent to marry me
- My letter of intent to marry him
- Translated rent agreement of the time we lived together in Eindhoven
- Copy of his verblijfsvergunning from his time in the Netherlands
- Copy of his current passport
- Copies of his old passport, showing stamps of multiple visits to NL and USA
- Copy of my current passport
- Copies of my old passport, showing stamps of multiple visits to NL and USA
- Copy of my VISA-waiver program
- Pictures showing in-person meetings in different places at different times

En nu is het dus afwachten!!
Hoop dat we niks vergeten zijn en dat we niet te lang hoeven te wachten

SPANNEND :mrgreen:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Gefeliciteerd! Wat fijn dat jullie alles in gang hebben kunnen zetten (en dat je ons op de hoogte houdt)!
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Gefeliciteerd!

En wat ontzettend leuk dat je nog wat laat weten :thumbup:
goldenhills
Amerika-expert

Gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk! :clap: En succes met alle papierwinkel.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mooi :thumbup: :clap: Gefeliciteerd.
Groet,

Old Faithful
e_spock
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door e_spock »

Allereerst gefeliciteerd!

Ik zat in een (bijna) zelfde situatie als jij (zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=44401)
Lang verhaal kort: Ik ben naar San Diego gegaan op een studenten visum en ben hier getrouwd (inmiddels bijna een jaar getrouwd!) en heb mijn green card ook al bijna een jaar.

Wij hebben wel een immigratie lawyer hier die ons enorm geholpen heeft. Dat kan ik je zeker aanraden, is het geld meer dan waard gebleken voor ons. Ze nemen veel zorg uit handen, regelen bijvoorbeeld alle correspondentie met instanties (ontelbaar formulieren), houden belangrijke data in de gaten. Hij gaat ook mee naar het interview bijvoorbeeld en geeft je veel tips. Uiteindelijk is alles heel soepel verlopen bij ons.
En een andere reden om een lawyer te nemen is dat je daarmee laat zien dat het je echt meent en het geen ingeving is of zo, dat ziet de interviewer.

Je lijst ziet er behoorlijk compleet uit, wat ik zo naar ervaring kan toevoegen is:
- Inenting bewijs (Ik had ze niet meer en heb het opnieuw moeten doen hier)
- Namen van familie/vrienden die van jullie relatie afweten en liefst foto's van hun met je vriend en jouw.
- Tijdens het interview waren fotos bij ons erg belangrijk (waar jullie dus beide opstaan, incl. tijdstip en plaats).

Algemeen: zoveel mogelijk bewijs dat jullie al lang samen zijn. Denk aan reizen, hotelboekingen, tickets. Onze advocaat wou ook dat we samen een rekening openden, gezamenlijk een auto op naam, een cosco card noem maar op :P

Veel succes!
San Diego is Super!
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Hey e_spock!
bedankt voor je reactie
Ik heb inderdaad in het pakket foto's van ons toegevoegd.
Ik heb ook een geel paspoort (zo heet dat geloof ik?) waar mijn inentingen instaan.
Verder wat je allemaal noemt kan ik inderdaad meenemen naar het eventuele gesprek op de ambassade
We hebben vorige week woensdag bericht gekregen dat alles ontvangen was en dat het naar California gestuurd zou worden voor 'further processing'
En dat we binnen 7-10 werkdagen een brief kunnen verwachten met daarin een update!

Wat je verteld over de advocaat had inderdaad handig kunnen zijn, alleen zijn we het proces al begonnen zonder, dus dat zetten we waarschijnlijk gewoon voort.
Een goede vriendin van mijn vriend heeft haar toenmalige vriend ook overgehaald vanuit Nepal, maar hij kwam zelf uit India en was daar als vluchteling. Had ook geen geboortebewijs enz.. En dat is allemaal gelukt zonder officiële advocaat en daar hebben ze 8 maanden over gedaan.
Maar gelukkig was zij zelf een advocate, dus die kunnen we altijd om hulp vragen als we iets niet snappen oid

Mag ik vragen waar ergens in San Diego jij zit?
Wij zitten erg te twijfelen tussen downtown en Hillcrest.
Mijn vriend woont nu nog even bij zijn ouders in Chula Vista zodat hij lekker veel kan sparen tot ik er ben :)
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wat betreft de vaccinaties; ik heb vorige week maandag het RIVM gebeld (030-2749111) die me vervolgens doorverbonden met de provincie waar ik vroeger woonde. Gevraagd om een uitdraai van de inentingen en gezegd waar ze het heen konden sturen. De volgende dag (!) lag het al bij m'n moeder in de brievenbus. Zij heeft het vervolgens naar ons adres in de VS gestuurd, en we hebben het inmiddels al binnen. Allemaal heel handig dus! Het gele boekje heb ik ook wel, maar dit staat toch net wat officiëler.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

@ Allesserie Succes met jullie K1 visa! Hopelijk word het snel goedgekeurd :)

Ik heb de K1 procedure in 2013-2014 doorgelopen ( zonder advocaat) Wat goed te doen is met behulp van het internet. Ik heb ook gewoon het gele boekje gebruikt voor mijn inentingen.

@SemJes - Goed om te weten!
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
e_spock
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door e_spock »

@allseries,
Wij zitten in Hillcrest.
Is heel persoonlijk natuurlijk, maar ik vind Hillcrest super Het heeft sfeer, mooie oude oude gedeeltes met Californische bungalows, veel groen. Een bruisende "village" met boutiques, restaurants en clubs. En je zit dichtbij balboa park, het mooiste en grootste park van US :-)

Mijn school was downtown. Er zijn mooie gedeeltes, maar over het algemeen koud en zakelijk, wel dicht bij de bay. Veel toeristen.

Veel van mijn klasgenoten woonden in Pacific beach. Heel veel studenten daar en veel feesten, en dicht aan het strand natuurlijk ;-) als je daarvan houd is PB ook aan te raden.
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

Iedereen hartelijk bedankt voor de felicitaties voor onze verloving en de gelukswensen voor de K1 procedure :)

@ e_spock: ik denk dat wij inderdaad ook voor Hillcrest gaan

Even (misschien) een hele domme vraag
Wij hebben op 18 maar een email gekregen dat: your case has been accepted and routed to the USCIS California Service Center
Ook hebben we NOA1 ontvangen, met daarin ons Receipt number, en de link waarin je de status kunt bekijken.
Op 23 maart heeft mijn verloofde gekeken bij de status en stond er: A status can not be provided at this time
Nou kijk ik vandaag (31 maart) en staat er: Case approved. On march 27th, 2015 we approved your Form I-129F

Betekend dit nou dat alles al is goedgekeurd en dat we NOA2 al verstuurd is?
Of is dit gewoon de uitkomst die bij NOA1 hoort?

Alvast bedankt voor de reacties!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Als het goed is, is de NOA-2 nu in de post.

En nee dat is geen domme vraag ! Er zijn niet echt domme vragen en zeker niet waar het om immigratie gaat !

Had ik jullie al geluk gewenst ? Bij deze dus !
Allseries
Amerika-ontdekker

Bericht door Allseries »

USInsider schreef:Als het goed is, is de NOA-2 nu in de post.

En nee dat is geen domme vraag ! Er zijn niet echt domme vragen en zeker niet waar het om immigratie gaat !

Had ik jullie al geluk gewenst ? Bij deze dus !
Thnx!

Ja, dat dacht ik dus in eerste instantie ook. maar dat zou dan toch wel EXTREEEEEM snel zijn?
We hebben nog geen maand geleden het pakket opgestuurd. Daardoor begin ik heel erg te twijfelen
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

We hadden laatst nog een forumlid bij wie het ook zo extreem snel was gegaan, ik kan even niet op zijn naam komen. Van harte!

Edit: gevonden - het was Wilco http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=54743
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Gabbyxx »

Kan inderdaad kloppen! sommige case(n) gaan gewoon super snel. Bij ons was de k1 in 5-6 maanden goedgekeurd. Succes!

:offtopic: Wilco is vorige maand weer terug naar Nederland gekomen.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer