Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Bericht door Njit »

@Bluemoon: loze titels zijn er zat in het bedrijfsleven. Lijkt alsof ze allemaal zo uit de generator komen :)

http://www.bullshitjob.com/title/
http://www.jobschmob.com/JobTitleGenerator.cgi
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bij Goldman Sachs is het halve personeelsbestand VP. ;)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wallstreet schreef:
cincijansen schreef:Die vijf jaar is niet altijd gegarandeerd, kan ook korter. Daarnaast heb je ook te maken met de I94.

Zie draadje hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 13&t=41358
Ik dacht dat het slechts per 2 jaar kon, dus eerst 2 jaar daarna terug 2 jaar.
Maar, indien het toch 5 jaar is, kan Kaap dan niet meedoen met citizenship application?
Na 5 jaar kan dit toch, of niet?
Volgens mij gooi je van alles door elkaar Wallstreet.
Citizenship kan je alleen aanvragen als je vijf jaar een greencard hebt.
Niet na vijf jaar visa.

En de keuze van de duur van het E2 visum is geheel willekeurig. Veelal is het in beginsel 5 jaar en bij bewijs van goed onderbouwde cijfers en Amerikanen in dienst weer vijf jaar. Bij de aanvraag van een eenvoudigere extension (daar voor hoef je niet terug naar Amsterdam, maar gaat de aanvraag per briefwisseling) 2 jaar.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Volgens mij gooi je van alles door elkaar Wallstreet.
Citizenship kan je alleen aanvragen als je vijf jaar een greencard hebt.
Niet na vijf jaar visa.

En de keuze van de duur van het E2 visum is geheel willekeurig. Veelal is het in beginsel 5 jaar en bij bewijs van goed onderbouwde cijfers en Amerikanen in dienst weer vijf jaar. Bij de aanvraag van een eenvoudigere extension (daar voor hoef je niet terug naar Amsterdam, maar gaat de aanvraag per briefwisseling) 2 jaar.

Thx Stacey, ja het is me nogal wat, wat die immigratie en visa wetgeving betreft in het land van Uncle Sam. :mrgreen:
Ik probeer me er nu ook wat wijzer in te maken. Enkel de DV is geen garantie op succes. Beter om op meerdere paardjes te spelen.
Ik begrijp het wel dat het zo moeilijk is om legaal in de VS binnen te raken, maar ergens heb ik toch wel iets van... DAMN...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Het is inderdaad heel gecompliceerd, dus dubbel damn zelfs :wink:
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Bericht door floridariaantje »

Hallo, inderdaad dubbel damn! Kennen jullie me nog? Hebben nog steeds de moed niet opgegeven om ooit in de States te vertoeven maar nu effe te druk met ondertussen een derde zaak overgenomen te hebben in Belgenland :wink: Leven gaat voort! Wel even een welverdiende vakantie nu (in Florida ofcourse)
Ik lees alles met zeer veel interesse mee.. hopende na onze mislukte E2 poging alsnog een manier te vinden om ginds te geraken. Dv lottery natuurlijk getrouw meedoen is een ding maar al onze hoop is daar niet op gevestigd, trouwens ; we zijn eigenlijk om eerlijk te zijn nog steeds bezig om onze financiele kater te boven te komen :(
Working on it though!
Ik hoop dat het kk lukt om alsnog alles rond te krijgen en zijn droom te verwezenlijken door in beroep te gaan .
Wij (mijn man en ik) voelden ons ook alsof we overreden waren door een vrachtwagen toen ons vium geweigerd werd..
Grtjes Chrissie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe kunnen we zo'n vechtertje als jou nou vergeten?! Ik hoop echt dat jij hier echt een keer kan komen vertellen "YES! YES! YES!".
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer