Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

da's mooi om te horen Daisydog, klein feestje is weer terecht hier!!

Afbeelding

Richard
Laatst gewijzigd door rperre op 22 jun 2004, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

daisydog schreef:Was ik gister nog zo verbaasd dat ik met een week bericht terug had het INS kantoor in Chicago......

Vandaag ging ik bellen om een afspraak te maken voor mijn biometrics en.......ik kan morgen om 9.00 al terecht!!! :shock:

Het gaat nu opeens allemaal wel heel voortvarend...misschien proberen ze echt de service te verbeteren met het extra geld van de application fees :dunno:
:shock: :shock: :shock: ik moet potverdorie tot 22 juli wachten, maar ik ben wel blij voor je.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hey Daisydog nog een vraagje, wat voor ASC code stond er op jouw aanvraag? ik had een 2 op mijn I-765 aanvraag en een 3 op mijn I-485 aanvraag, ben benieuwd of dat een soort priority code is, want ze vroegen ernaar aan de telefoon!

hoe is het gegaan vandaag!

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Reperre..

Ik weet niet of je mij bedoelt of PeeJay.... :dunno:

Maar op mijn receipt stond ASC code 3
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hehe al veranderd foutje :oops:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

hmm waar zit jij ook alweer, ik moet naar Birmingham en die zijn waarschijnlijk wat drukker, omdat ze wat dichter bij Atlanta liggen of zo. Ach ja, ik heb een afspraak!

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

volgens mij geeft de code alleen maar aan voor wat voor document de vingerafdrukken nodig zijn.

Als ik me herinner was voor mijn werkvergunning een code 2.
Voor mijn werkvergunning is maar 1 vingerafdruk genomen en 1 foto.

Voor de I-485 is het (ook volgens Redneck) uitgebreider. Ik denk vandaar code 3
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

aah goed, nou ik heb ze beide op dezelfde dag, dus dat is wel mooi!

Richard
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

hmm waar zit jij ook alweer, ik moet naar Birmingham en die zijn waarschijnlijk wat drukker, omdat ze wat dichter bij Atlanta liggen of zo. Ach ja, ik heb een afspraak!
Ik woon in Sunrise, dichtbij Ft.Lauderdale/Miami. Volgens mij een van de hotspots van immigrants in de VS....

Zoals ik al zei....de vorige keer dat ik belde duurde het anderhalve week voordat ik dat werkelijk een afspraak kon maken. En de afspraak was 6 weken later. Alle application support centers die vingerafdrukken afnamen in Florida zaten toen volgeboekt, dwz Miami, Ft Lauderdale, West Palm beach, Tampa, Orlando en Jacksonville......
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

PeeJay schreef:misschien lezen ze wel mee in deze thread..... :toocool:

/PeeJay
Op Engelstalige sites die met visa te maken hebben, gebeurd dat inderdaad, PeeJay. Het komt regelmatig voor dat mensen tijdens hun USCIS interviews geconfronteerd worden met wat ze op die forums geschreven hebben en ook dat hun adjustment of status geweigerd werd vanwege uitlatingen aldaar gedaan... :(

Een nickname, een nietszeggend e-mailadres en zo min mogelijk gegevens publiek maken, is daarom op die sites wel aan te bevelen.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

rperre schreef:hey Daisydog nog een vraagje, wat voor ASC code stond er op jouw aanvraag? ik had een 2 op mijn I-765 aanvraag en een 3 op mijn I-485 aanvraag, ben benieuwd of dat een soort priority code is, want ze vroegen ernaar aan de telefoon!

hoe is het gegaan vandaag!

Richard
De ASC 3 code op je I-485 geeft aan dat deze aanvraag voor I-485 en I-765 is. De betekenis van de ASC 2 code op je I-765 weet ik niet.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

De ASC 3 code op je I-485 geeft aan dat deze aanvraag voor I-485 en I-765 is
Weet je dat zeker? Ik heb namelijk mijn I-765 apart ingediend en daarvoor was ik al eerder naar het application service center geweest. Dit keer was het alleen voor mijn I-485.

Het ging trouwens vandaag weer heel gladjes!! Het application center is slecht 10 minuten vanaf mijn huis. Afspraak was om 9.00. Om 9.15 stond ik weer buiten en voor half 10 was ik weer thuis. :lol:

Ik begin het helemaal leuk te vinden... :wink:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

daisydog schreef:
Het ging trouwens vandaag weer heel gladjes!! Het application center is slecht 10 minuten vanaf mijn huis. Afspraak was om 9.00. Om 9.15 stond ik weer buiten en voor half 10 was ik weer thuis. :lol:
Holy Smokes, ben jij in aanmerking gekomen voor een VIP behandeling ofzo ?!? :shock:

Maar, fijn dat je het nu weer ziet zitten... :doublethumb:

/PeeJay
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Op Engelstalige sites die met visa te maken hebben, gebeurd dat inderdaad, PeeJay. Het komt regelmatig voor dat mensen tijdens hun USCIS interviews geconfronteerd worden met wat ze op die forums geschreven hebben en ook dat hun adjustment of status geweigerd werd vanwege uitlatingen aldaar gedaan...

Een nickname, een nietszeggend e-mailadres en zo min mogelijk gegevens publiek maken, is daarom op die sites wel aan te bevelen.
Dit klinkt mij een beetje illegaal en ook onwaarschijnlijk....

Tenzij het first amendment alleen amerikanen zelf beschermt en niet aspirant inwoners van de VS? De Amerikanen blazen altijd hoog van de toren als het gaat om "freedom of speech!"

Heb jij hier concrete voorbeelden van? Ik zou dat wel een hele pikante en interessante kwestie vinden.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Holy Smokes, ben jij in aanmerking gekomen voor een VIP behandeling ofzo ?!?
Ik vind dat ik die VIP behandeling wel verdiend heb. :toocool:
De koffie en bagel die ik kreeg bij binnenkomst was zeer aangenaam. En de juffrouw die me de massage gaf tijdens de 2 minuten die ik moest wachten was ook zeer vriendelijk. :whistling:

TOen ik klaar was en na buiten liep zag ik dat ze ook nog mijn auto hadden gewassen....kan ik toch wel waarderen
Maar, fijn dat je het nu weer ziet zitten...
Ik had altijd wel goede hoop dat het goed af zou lopen, maar dit geeft inderdaad een prettiger gevoel
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

daisydog schreef:Dit klinkt mij een beetje illegaal en ook onwaarschijnlijk....

Tenzij het first amendment alleen amerikanen zelf beschermt en niet aspirant inwoners van de VS? De Amerikanen blazen altijd hoog van de toren als het gaat om "freedom of speech!"

Heb jij hier concrete voorbeelden van? Ik zou dat wel een hele pikante en interessante kwestie vinden.
Er is niets illegaals aan, Ernst. Wat immigration doet valt onder het vergaren van informatie om te bepalen of er sprake is van "malicious intent" bij een visumaanvraag en de afwerking daarvan. Daarvoor staan hen alle mogelijke middelen ter beschikking. Verder zijn forums openbare plaatsen en alles wat je daar schrijft is voor iedereen toegankelijk en kan daarom door de USCIS zonder meer als bewijs tegen je gebruikt worden.

Ik heb in de afgelopen jaren een tweetal berichten over een dergelijk geval op internet gelezen. Heb geen flauw idee meer waar. Mocht ik er in de toekomst nogmaals een tegenkomen, dan zal ik je er op attent maken.

Wat ik toch nog even wil benadrukken, is dat de immigratiewetgeving weinig of geen bescherming biedt aan aspirant permanent residents. Zelfs als je die status bereikt hebt, dan is het theoretisch mogelijk dat, als immigratiewetten gewijzigd worden, je alsnog problemen kunt krijgen. Immigratiewetten zijn namelijk "retroactive", oftewel met terugwerkende kracht. Dit houdt in dat iets wat vandaag nog OK is, in de toekomst met terugwerkende kracht een reden tot afwijzing kan worden en als die nieuwe criteria voor iemand, die al hier woont, van toepassing zijn, dan kan die persoon alsnog gedeporteerd worden!

Wij zijn in principe een rechteloos zootje ongeregeld. ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Om weer even terug te komen naar mijn orginele post..er zijn wat complicaties opgetreden in mijn situatie en hopelijk is daar een antwoord op te vinden.
Als ik zou trouwen met haar, dan is er zoiets als de poverty standaard. Dus je moet een minimaal bedrag per jaar vinden of een sponsor vinden om het tekort op te hoesten. Maar hoe zit het dan als blijkt dat zij schulden heeft ? Wat voor kansen heb ik dan ? Ze is getrouwd, maar leeft seperated. Hierdoor is ze ook nog eigenaar van het huis waarin ze niet meer woont. Door een aantal booboo's van haar ex heeft hij schulden en nu worden die ook verhaalt op haar, wat ze natuurlijk niet kan betalen. Ik heb het idee dat deze schulden ook betrekking gaan hebben op mijn visa verhaal als ik besluit daarvoor te gaan. Met andere woorden.. ik denk dat mijn kansen gedaald zijn, maar misschien heb ik het mis.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

muffles schreef: Als ik zou trouwen met haar, ....... Ze is getrouwd, maar leeft seperated. ..... Met andere woorden.. ik denk dat mijn kansen gedaald zijn, maar misschien heb ik het mis.
muffles,

Ik wil de poten niet onder jou stoel uitzagen, maar je kans is niet gedaald, je kans is nihil zoals je de situatie hierboven beschrijft.

/PeeJay
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Muffles,

Ik denk dat ik het met PeeJay eens bent, de situatie die jij beschrijft lijkt mij erg lastig.

Als je er echt door mee wil gaan, zou ik er een lange termijn planning van maken.

De situatie dat zij nu nog steeds getrouwd is maakt het geheel natuurlijk erg vreemd en lastig. Sorry dat ik dit zeg.
Laat haar dat eerst goed regelen en probeer te zorgen dat ze van de meeste schulden af komt.

Ik las eerder bedragen van $22.000, maar volgens mijn moet je de 125% regel toepassen en dan komt dit voor een gezin met 5 personen op $27.537.( Form:I-864P, Poverty Guidelines ) Tenzij ze on active duty is in het amerikaanse leger.

ALs het inkomen niet voldoende is moet je andere assets aantonen. Dit moeten assets zijn die binnen een jaar te liquederen zijn, oftwel in geld om te zetten zijn. Voorbeelden hiervan is een goede spaarrekening, eigen huis, boot, aandelen.
Ik zou proberen zelf zo veel mogelijk geld bij elkaar te werken en dat mee te nemen.

Zover ik zo snel kan lezen in de affadavit of support I-864 vragen ze niet specifiek naar schulden. MAAR je kan weinig dingen als assets aan de lijst toevoegen want dan moet je wel eerst de schulden van het totaal aftrekken.

Ik meen te hebben gelezen dat je op zoek was/bezig was met een co-sponsor? Dat is dan volgens mij nog de enige andere optie.

Maar eerst moet zij haar zaken op orde hebben met haar vorige huwelijk. Ik weet ook niet hoe de BCIS er tegen aan kijkt als zij (op papier) direct hertrouwd met een immigrant, vlak nadat ze gescheiden is.

Nogmaals, sorry dat ik het zeg...maar het lijkt mij een erg lastige zaak.
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Was ik al bang voor. Direct hertrouwen leek me zelf al geen goede zaak. Maar in amerika schijnt seperated al het dichtst bij een scheiding te zitten. Ik ken iemand die hertrouwt is met iemand die al 8 jaar seperated is. Ikzelf vind het een rare regel, dus voor mijzelf moet er eerst een scheiding zijn, maar de situatie ligt wat gecompliceerder dan ik hier beschrijf. Wilde het in algemeenheid weten. Dus of ze haar schulden meerekenen, want zij moet sponsor van mij zijn dan.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer