Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaap Koraal HAS LANDED
Re: Kaap Koraal HAS LANDED
Aquell dat was geen klagen over het weer - wat een zinloze onderneming is - maar een poging keuze voor huis + levensstijl te koppelen aan het weer.
Ik probeerde te bedenken waarom men waar ik woon over het alg. kiest voor zoveel mogelijk huis op het lot, en elders USers kiezen voor meer ruimte om hun huis. Het enige argument hier voor een redelijk achtertuin is dat er dan een zwembad in kan.
Overigens zoveel gras om je huis, dat is hier in central CA niet te doen - dat heeft veel te veel water nodig - een schaarse commodity hier.
Ik probeerde te bedenken waarom men waar ik woon over het alg. kiest voor zoveel mogelijk huis op het lot, en elders USers kiezen voor meer ruimte om hun huis. Het enige argument hier voor een redelijk achtertuin is dat er dan een zwembad in kan.
Overigens zoveel gras om je huis, dat is hier in central CA niet te doen - dat heeft veel te veel water nodig - een schaarse commodity hier.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Wij zijn iedere keer al gaan 'Property Shopping' gaan doen in Palm Springs en omstreken maar het probleem voor ons is dat de tuin meestal vooraan ligt
En wij willen het net andersom.
Aan de voorkant hebben we niets en we willen een grote backyard, fenced zodat we onze 'privacy' hebben.
En wie zoekt die vind
one day at least
Groeten,
Kingair

En wij willen het net andersom.
Aan de voorkant hebben we niets en we willen een grote backyard, fenced zodat we onze 'privacy' hebben.
En wie zoekt die vind
one day at least

Groeten,
Kingair
Kaap, 20 jaar in de US heeft mij cynischer gemaakt.
Een man, misschien wel met een vrouw en een kind of kinderen, is op zoek naar werk. Hij is niet de enige want er zijn zo'n 25 miljoen werkzoekenden en meer-werk-zoekenden in de US. Dus gaat-ie op zoek naar een klusje en gaat een winkel binnen om om werk te vragen.
De eigenaar van de winkel is niet van zins bekend te komen te staan als 'gul' jegens bedelaars. Hij wil ook de man zsm. uit zijn winkel hebben. Dus biedt hij aan een vettig broodje van $ 0.99 plus sales tax voor hem te kopen. Hallelujah !
Wat denk je, als die man een aantal keer deze vriendelijkheid meemaakt op een dag, dat-ie 's avonds met zijn vrouw en kind een hotelkamer kan huren door een zak met zeg 20 vettige broodjes aan te bieden ?
ZIva, 'en dat mag allemaal maar in de US !' Nou nee hoor, hangt enorm af van de lokatie en de staat waarin je woont. CA is heel strak gereglementeerd.
Overigens, dat u gaat maar wonen waar u wilt, en nee, we gaan niet lastig doen over brandwerende maatregelen. Ook niet reglementeren dat shrubs ed. worden opgeruimd moeten worden van een perceel en dat streng conttroleren. En dat heeft onlangs 19 brandweerlieden het leven gekost.
Saillant detail daarbij: slechts 6 waren in vaste dienst. De vrouwen/kids van de overgebleven 13 hebben geen recht op ziektenkostenverz. of andere voorzieningen.
Maar er komt denkelijk wel een monument voor ze.
Overigens, de 'hotshots' waren er niet om levens te redden, maar property.
Een man, misschien wel met een vrouw en een kind of kinderen, is op zoek naar werk. Hij is niet de enige want er zijn zo'n 25 miljoen werkzoekenden en meer-werk-zoekenden in de US. Dus gaat-ie op zoek naar een klusje en gaat een winkel binnen om om werk te vragen.
De eigenaar van de winkel is niet van zins bekend te komen te staan als 'gul' jegens bedelaars. Hij wil ook de man zsm. uit zijn winkel hebben. Dus biedt hij aan een vettig broodje van $ 0.99 plus sales tax voor hem te kopen. Hallelujah !
Wat denk je, als die man een aantal keer deze vriendelijkheid meemaakt op een dag, dat-ie 's avonds met zijn vrouw en kind een hotelkamer kan huren door een zak met zeg 20 vettige broodjes aan te bieden ?
ZIva, 'en dat mag allemaal maar in de US !' Nou nee hoor, hangt enorm af van de lokatie en de staat waarin je woont. CA is heel strak gereglementeerd.
Overigens, dat u gaat maar wonen waar u wilt, en nee, we gaan niet lastig doen over brandwerende maatregelen. Ook niet reglementeren dat shrubs ed. worden opgeruimd moeten worden van een perceel en dat streng conttroleren. En dat heeft onlangs 19 brandweerlieden het leven gekost.
Saillant detail daarbij: slechts 6 waren in vaste dienst. De vrouwen/kids van de overgebleven 13 hebben geen recht op ziektenkostenverz. of andere voorzieningen.
Maar er komt denkelijk wel een monument voor ze.
Overigens, de 'hotshots' waren er niet om levens te redden, maar property.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik mag hier gewoon bomen kappen, roze vuurtorens bouwen, kampvuren maken, koeien op het terrein. Portie schieten met pistool is ook niet een probleem, Etc etc. Je moet niet te veel regeltrjes hebben.
Een van de redenen waarom ik niet in CA woon
Wat heb jij toch met roze vuurtorens ?! hahaha
Kampvuren maken is dacht ik hier momenteel verboden, er staat al genoeg in de brand weer.
Schieten hier verboden, behalve op de shooting range. Ook BB guns mogen niet heb ik me laten vertellen.
En je weet het gedoe dat ik heb gehad toen er een haan in mijn tuin aanbeland was. (Hij kraaide ook wel erg vroeg, erg lang, en erg veel. Overigens is-ie vorig jaar overleden na vijf redelijk gelukkige jaren - hoop ik althans - met een aantal kippen in een ren aan de rivier.)
Kampvuren maken is dacht ik hier momenteel verboden, er staat al genoeg in de brand weer.
Schieten hier verboden, behalve op de shooting range. Ook BB guns mogen niet heb ik me laten vertellen.
En je weet het gedoe dat ik heb gehad toen er een haan in mijn tuin aanbeland was. (Hij kraaide ook wel erg vroeg, erg lang, en erg veel. Overigens is-ie vorig jaar overleden na vijf redelijk gelukkige jaren - hoop ik althans - met een aantal kippen in een ren aan de rivier.)
Laatst gewijzigd door USInsider op 20 aug 2013, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Jouw vergelijking gaat niet over staten (al is California in verschillende opzichten inderdaad speciaal te noemen) maar over de verschillen tussen verstedelijkte regio's en landelijke regio's. Ik kan me niet voorstellen dat je in Kansas City probleemloos koeien kunt houden in je achtertuin en het lijkt me ook logisch dat je daar niet schietend over straat kunt gaan. Ik denk dat jij in de meeste staten wel ergens een plek zult vinden waar je zonder gezeur je roze vuurtorendroom kunt verwezenlijken.ned in MO schreef:Ik mag hier gewoon bomen kappen, roze vuurtorens bouwen, kampvuren maken, koeien op het terrein. Portie schieten met pistool is ook niet een probleem, Etc etc. Je moet niet te veel regeltrjes hebben.
Even
, ik zie het ineens helemaal voor me. Die roze vuurtoren, koeien al grazend tussen de kampvuren terwijl er kogels om je oren vliegen

oortjes schreef:ZIva, 'en dat mag allemaal maar in de US !' Nou nee hoor, hangt enorm af van de lokatie en de staat waarin je woont. CA is heel strak gereglementeerd.

Maar ik vind het een beetje jammer dat een vrolijk topic voor Kaap nu weer een zeik topic dreigt te worden dus laten we ons weer richten op Kaap en zijn emigratie avonturen, dat is een stuk leuker

Hoe is het Kaap, heb je weer leuke en spannende dingen te melden?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk ook hier zijn buurten waar je niet mag schieten, geen koeien en vooral geen roze vuurtorens natuurlijk maar wat ik wil aangeven dat het maar net is waar je woont en dat de regels van buurt tot buurt verschilt.
Ik heb drie jaar geleden 2000 sqft aangebouwd. Ik heb mijn plan op ruitjes papier getekend (geen architect, geen gemeente etc) heb de bouwer gevraagd of ie kon maken wat ik getekend had en we zijn gaan bouwen. 5 km verderop kan je dat dus niet doen
Ik heb drie jaar geleden 2000 sqft aangebouwd. Ik heb mijn plan op ruitjes papier getekend (geen architect, geen gemeente etc) heb de bouwer gevraagd of ie kon maken wat ik getekend had en we zijn gaan bouwen. 5 km verderop kan je dat dus niet doen
-
- Amerikakenner
Lucky you zou ik zeggen !ned in MO schreef:Tuurlijk ook hier zijn buurten waar je niet mag schieten, geen koeien en vooral geen roze vuurtorens natuurlijk maar wat ik wil aangeven dat het maar net is waar je woont en dat de regels van buurt tot buurt verschilt.
Groeten
Kingair
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daarom heb ik een groter stukje grond en gekozen voor minder regeltjes. Dat is hier vrij gewoon.
-
- Amerikakenner
Groot gelijk
Kingair

Kingair
Ik wilde alleen wijzen op het feit dat wat er kan/mag, of niet kan/mag, per staat en dan ook per regio enorm verschilt.
Dit om te voorkomen dat iemand die hier meeleest en niet in de US woont, denkt dat wat sommigen beschrijven voor de hele US geldt. Vooral gezien het feit dat de meeste would-be immigranten naar CA gaan. En vooral daar zijn veel aspekten van dagelijk leven strakker gereglementeerd juist.
Persoonlijk heb ik geen probleem met regels. Ik zie ook geen alternatief voor een vrij dichtbevolkte staat als CA.
Waarom dat 'gezeik' is begrijp ik niet. Lees het voor wat is en laat het gaan. Ik zie ook weinig verschil tussen kan en mag in deze kontekst. (Maar als jij je serieus misquote vindt, hierbij mijn exuses hoor !)
Ik vind de verschillen juist leuk om te ontdekken.
Ik heb overigens nergens gezegd dat ik serieus problemen heb met de Fed./CA regelgeving. Dat is iets dat jij mij in de mond legt.
Wel was ik enorm verbaasd destijds vlak na aankomst hoe strak het keurslijf was - ik had dat niet verwacht.
NedinMO - Ga je me vertellen dat je geen vergunning nodig had ? Dat je geen toestemming hoefde te vragen ? Dat er geen inspectie is geweest ?
Of heeft de bouwer dat allemaal voor zijn rekening genomen ?
Woon je in een zg. unincorporated area ?
Dit om te voorkomen dat iemand die hier meeleest en niet in de US woont, denkt dat wat sommigen beschrijven voor de hele US geldt. Vooral gezien het feit dat de meeste would-be immigranten naar CA gaan. En vooral daar zijn veel aspekten van dagelijk leven strakker gereglementeerd juist.
Persoonlijk heb ik geen probleem met regels. Ik zie ook geen alternatief voor een vrij dichtbevolkte staat als CA.
Waarom dat 'gezeik' is begrijp ik niet. Lees het voor wat is en laat het gaan. Ik zie ook weinig verschil tussen kan en mag in deze kontekst. (Maar als jij je serieus misquote vindt, hierbij mijn exuses hoor !)
Ik vind de verschillen juist leuk om te ontdekken.
Ik heb overigens nergens gezegd dat ik serieus problemen heb met de Fed./CA regelgeving. Dat is iets dat jij mij in de mond legt.
Wel was ik enorm verbaasd destijds vlak na aankomst hoe strak het keurslijf was - ik had dat niet verwacht.
NedinMO - Ga je me vertellen dat je geen vergunning nodig had ? Dat je geen toestemming hoefde te vragen ? Dat er geen inspectie is geweest ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 21 aug 2013, 01:52, 5 keer totaal gewijzigd.
Heb je in de VS/bepaalde staten ook monumentenzorg en/of beschermde aanzichten? New England misschien?
Bij mijn weten is er inderdaad zoiets hier. Google "National Register of Historic Places" en "Historic Landmarks".
In LA is er bv. de Bradbury building, bekend als lokatie van de film Blade Runner.
Ik zag dat wij ook een historic site hebben: de Fresno Sanitary Landfill. Lijkt me een echte publiekstrekker !
In LA is er bv. de Bradbury building, bekend als lokatie van de film Blade Runner.
Ik zag dat wij ook een historic site hebben: de Fresno Sanitary Landfill. Lijkt me een echte publiekstrekker !
Laatst gewijzigd door USInsider op 22 aug 2013, 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik denk dat er wel een topic vanuit dit topic gemaakt kan worden zie ik ..
Mijn topic raakt een beetje vervuild ....
OK wat er vandaag gebeurde :
We hebben nog een gezinsauto nodig en Ik ken iemand die al 47 jaar in de States woont en dan nam me mee naar de Mannheim autoveiling in Orlando vandaag.
Daar mag je alleen komen als je autodealer/handelaar bent maar kent iemand die ons als een soort potentieele NLse groothandelaren naar binnen kreeg.
Ik moest hier om half 3 s'nachts wegrijden om om 5 uur in Tampa te zijn en vanuit daar reden we verder naar Orlando.
Daar aangekomen gingen we naar binnen samen met de dealer.
Wat een ongelofelijk iets is dat !! Zooooo groot, een gemiddelde vliegveldparkeerterrein heeft minder auto's staan !!
Dit is één van de grootste autoveiling van de wereld , mensen uit alle staten en van over de hele wereld komen daar inkopen doen.
Ik was trouwens mijn petje vergeten en ik vroeg er daar één en kreeg er eentje cadeau.
Voor de veiling die om 9.00 begon kon je eerst op een 20 tal computers de voorraad bekijken met foto's /kmstand enz enz.
Je kon ook met je eigen laptop/Ipad inloggen.
Daar stond ook de plaats waar deze auto stond op het onmetelijk grote terrein gevonden kon worden met de sleutels erin om hem te kunnen starten.
Toen begon het veilen op 16 plaatsen tegelijk in een extreem tempo met bijbehorend gebral (niet te verstane welbekende veilingtaal)
Dit waren een soort pitsgarages die aan twee kanten open staan en waar de auto's doorheen reden om verkocht te worden.
Wat een chaos maar ook wel weer super georganiseerd. Dat lawaai van al die veilingmeesters die op nog geen 10 meter van elkaar verwijderd waren.
Ik denk wel een honderd chauffeurs reden de honderden auto's naar en door die straten heen die van binnen allemaal met elkaar open in verbinding staan en je dus als koper door al die rijdende auto's kan heen lopen om de juiste te kunnen kopen.
Van Lamborghini's/Porsche's maar ook pick-ups en allerlei andere sedans.
Was bizar leuk om mee te maken maar heb toch nog niet kunnen slagen. Omdat ik nogal moeilijk ben met auto's ...ik vind het laatste Explorer van Ford heel mooi maar dan wel de Limited en in de juiste kleur (pearlwhite heet die geloof ik) en met de nodige soepgroente (= extra's) erop.

Mijn topic raakt een beetje vervuild ....
OK wat er vandaag gebeurde :
We hebben nog een gezinsauto nodig en Ik ken iemand die al 47 jaar in de States woont en dan nam me mee naar de Mannheim autoveiling in Orlando vandaag.
Daar mag je alleen komen als je autodealer/handelaar bent maar kent iemand die ons als een soort potentieele NLse groothandelaren naar binnen kreeg.
Ik moest hier om half 3 s'nachts wegrijden om om 5 uur in Tampa te zijn en vanuit daar reden we verder naar Orlando.
Daar aangekomen gingen we naar binnen samen met de dealer.
Wat een ongelofelijk iets is dat !! Zooooo groot, een gemiddelde vliegveldparkeerterrein heeft minder auto's staan !!
Dit is één van de grootste autoveiling van de wereld , mensen uit alle staten en van over de hele wereld komen daar inkopen doen.
Ik was trouwens mijn petje vergeten en ik vroeg er daar één en kreeg er eentje cadeau.
Voor de veiling die om 9.00 begon kon je eerst op een 20 tal computers de voorraad bekijken met foto's /kmstand enz enz.
Je kon ook met je eigen laptop/Ipad inloggen.
Daar stond ook de plaats waar deze auto stond op het onmetelijk grote terrein gevonden kon worden met de sleutels erin om hem te kunnen starten.
Toen begon het veilen op 16 plaatsen tegelijk in een extreem tempo met bijbehorend gebral (niet te verstane welbekende veilingtaal)
Dit waren een soort pitsgarages die aan twee kanten open staan en waar de auto's doorheen reden om verkocht te worden.
Wat een chaos maar ook wel weer super georganiseerd. Dat lawaai van al die veilingmeesters die op nog geen 10 meter van elkaar verwijderd waren.
Ik denk wel een honderd chauffeurs reden de honderden auto's naar en door die straten heen die van binnen allemaal met elkaar open in verbinding staan en je dus als koper door al die rijdende auto's kan heen lopen om de juiste te kunnen kopen.
Van Lamborghini's/Porsche's maar ook pick-ups en allerlei andere sedans.
Was bizar leuk om mee te maken maar heb toch nog niet kunnen slagen. Omdat ik nogal moeilijk ben met auto's ...ik vind het laatste Explorer van Ford heel mooi maar dan wel de Limited en in de juiste kleur (pearlwhite heet die geloof ik) en met de nodige soepgroente (= extra's) erop.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat moet inderdaad een mooie ervaring zijn!
De nieuwste Explorer is inderdaad een erg mooie auto, maar is een Ford in de Limited uitvoering niet standaard al voorzien van (bijna) alle opties?
De nieuwste Explorer is inderdaad een erg mooie auto, maar is een Ford in de Limited uitvoering niet standaard al voorzien van (bijna) alle opties?
toevallig vorige week mee naar Detroit gereden. Was een tripje van zes uur. Normaal vlieg ik maar met een tweetal kluisdeuren is dat toch lastig. Is inderdaad wel een leuke auto en ziet er ook nog eens goed/sportief uit. Succes met je zoektocht!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Twee kluisdeuren ?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nope geen vergunning, geen toestemming, geen inspectie, noppes.NedinMO - Ga je me vertellen dat je geen vergunning nodig had ? Dat je geen toestemming hoefde te vragen ? Dat er geen inspectie is geweest ?
Ik weet niet wat je met een incorporated area bedoeld, maar ik woon een mijl buiten het dorp in de county zonder regeltjes, behalve de covenants and restrictions van de subdivision. Die houden in dat je geen mobile homes mag hebben, geen wrakken in de tuin etc, geen varkens en geen hondenkennels mag hebben.
De vuurtoren zou dus wel mogen

Net genoeg regeltjes dus naar mijn smaak.