Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kaap Koraal HAS LANDED
Re: Kaap Koraal HAS LANDED
hahaha, ik zag het helemaal voor me: een OOR-gezellige zaterdagavond wederom ! Wat is er te kijken ? Nou, MINT natuurlijk ? Leuk ! Ga jij vast zitten dan pak ik de chips erbij...
-
- Amerika-ontdekker
He Kaap - Ik wilde even laten weten dat ik met heel veel plezier jouw belevenissen lees. Ik ben ook een groot Amerika fan en woon sinds 2 jaar met mijn gezin in Naples. Voor ons is dit het paradijs en ik kan me helemaal voelen in jouw positiviteit over het land. Het klimaat in Zuidwest Florida helpt ook enorm
.
Groetjes.

Groetjes.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het klimaat heeft denk ik sowieso heel veel te maken met hoe je je voelt. Wij hebben wel vier seizoenen, maar een heel zonnig klimaat. De winter is ook relatief kort, maar ik vind een paar keer flinke sneeuwval per seizoen ook wel leuk. Het kan soms te warm en vochtig en soms te koud zijn, maar dat heb ik liever dan weken achtereen grijs, grauw en regen. Een van de redenen dat wij nooit naar het noordwesten zijn verhuisd, ondanks dat we Seattle een heel erg leuke stad vinden en manliefs bedrijf daar gevestigd is. Ik ben heel weergevoelig wat mijn gezondheid betreft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
He-le-maal eens met Petra! (Al moet ik die sneeuw nog steeds meemaken, haha)
Helemaal mee eens, klimaat is voor mij ook belangrijk. Hier 4 seizoenen, heerlijk!
Ik verheug me nu al weer op de herfst. Dat is mijn favoriete seizoen hier (dat had je me in NL nooit zullen horen zeggen, daar was de herfst mijn minst favoriete seizoen). De bomen in de straat beginnen al te kleuren (van de droogte), de haloween spullen liggen weer in de winkels en buiten is het 30 graden
Ik verheug me nu al weer op de herfst. Dat is mijn favoriete seizoen hier (dat had je me in NL nooit zullen horen zeggen, daar was de herfst mijn minst favoriete seizoen). De bomen in de straat beginnen al te kleuren (van de droogte), de haloween spullen liggen weer in de winkels en buiten is het 30 graden

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
He John,John K. schreef:He Kaap - Ik wilde even laten weten dat ik met heel veel plezier jouw belevenissen lees. Ik ben ook een groot Amerika fan en woon sinds 2 jaar met mijn gezin in Naples. Voor ons is dit het paradijs en ik kan me helemaal voelen in jouw positiviteit over het land. Het klimaat in Zuidwest Florida helpt ook enorm.
Groetjes.
Naples is ook heel mooi maar een slag duurder als the Cape.
We gaan graag naar die mooie mall daar en ik probeer mijn handel te gaan slijten aan Driftwood in de toekomst.
Klimaat hier is zooo lekker idd , wil echt geen KOUDE regen of sneeuw meer zien. 365 dagen die zon op je koppie heerlijk.
Alleen de indian summer die ik ooit heb mogen bewonderen in Norwalk Conneticut was wel heeel erg mooi maar daar heb ik nog de foto's van dus ...

Misschien kunnen we een keer afspreken in de mall voor een drankje en dan de kids in die ronde playground doen hahah
Hoe oud zijn die van jullie ?
Had vorig jaar nog een boot gehuurd bij Marco Island zooo mooi ook daar , baby dolfijntjes gezien.
-
- Amerikakenner
Mensen hierboven hadden het over aan aantal minpunten die ik zeker niet zo ervaar maar ik heb er juist weer een postitieve bij gevonden ....hahaha
Nog een keer het verkeer is hier TOP !!
2 AT&T abbo's afgesloten en kreeg een paar dagen later een videobericht die alles uitlegt over de eerste factuur en die me netjes bij mijn voornaam noemt.
En me bedankt voor de aanschaf van alles , ik vind dit echt DE top in klantenservice ever.
Ook een ontmoeting gehad met de vorige eigenaar van het bedrijf en die heeft me al heel erg geholpen om het bedrijf 4 maanden nog door te leiden nadat ik het al gekocht had.
Omdat ik mijn zoontje niet van school wilde halen (zie eerdere berichten)
Hij heeft me erg goed geholpen en geadviseerd over alle in and outs en zelfs tot heden staan er nog steeds allerlei dingen op zijn naam zoals de bedrijswagen/verzekeringen dus echt aardig ook hier weer. Hij zei neem je tijd en als het geregeld is geef je me een belletje en dan zeg ik pas de dingen op die je dan hebt kunnen regelen.
Hij gaat me zelfs gratis helpen bij de marketing van het bedrijf.
Echt TOP !!
Nog een keer het verkeer is hier TOP !!
2 AT&T abbo's afgesloten en kreeg een paar dagen later een videobericht die alles uitlegt over de eerste factuur en die me netjes bij mijn voornaam noemt.
En me bedankt voor de aanschaf van alles , ik vind dit echt DE top in klantenservice ever.
Ook een ontmoeting gehad met de vorige eigenaar van het bedrijf en die heeft me al heel erg geholpen om het bedrijf 4 maanden nog door te leiden nadat ik het al gekocht had.
Omdat ik mijn zoontje niet van school wilde halen (zie eerdere berichten)
Hij heeft me erg goed geholpen en geadviseerd over alle in and outs en zelfs tot heden staan er nog steeds allerlei dingen op zijn naam zoals de bedrijswagen/verzekeringen dus echt aardig ook hier weer. Hij zei neem je tijd en als het geregeld is geef je me een belletje en dan zeg ik pas de dingen op die je dan hebt kunnen regelen.
Echt TOP !!
Dat eerste en dat laatste is wel bijzonder. In- en uitwerkperiodes zijn hier geen common practice. Het is doodnormaal dat iemand op maandag ontslag neemt en de vrijdag er op zijn laatste werkdag heeft, zelfs in hogere functies. Ik zou een beetje op mijn hoede zijn met dit soort gratis diensten; voor je het weet heb je een gepeperde rekening in je brievenbus liggen, maar goed, jij kunt dat beter inschatten dan ik.kaap koraal schreef:Hij heeft me erg goed geholpen en geadviseerd over alle in and outs en zelfs tot heden staan er nog steeds allerlei dingen op zijn naam zoals de bedrijswagen/verzekeringen dus echt aardig ook hier weer. Hij zei neem je tijd en als het geregeld is geef je me een belletje en dan zeg ik pas de dingen op die je dan hebt kunnen regelen.
Wat betreft die auto/verzekeringen: die ervaring hebben wij ook gehad. Wij hebben de auto van onze huisbaas gekocht en konden toen nog geen verzekering afsluiten. Hij heeft toen ook zijn registratie/verzekering laten doorlopen tot we alles geregeld hadden. Echt helemaal top, alleen vraag ik me achteraf - met wat ik nu weet van verzekeringen - af of dat wel helemaal in de haak was. We hebben het gelukkig niet hoeven te beproeven.
Petra/VS schreef:Het klimaat heeft denk ik sowieso heel veel te maken met hoe je je voelt. Wij hebben wel vier seizoenen, maar een heel zonnig klimaat. De winter is ook relatief kort, maar ik vind een paar keer flinke sneeuwval per seizoen ook wel leuk. Het kan soms te warm en vochtig en soms te koud zijn, maar dat heb ik liever dan weken achtereen grijs, grauw en regen. Een van de redenen dat wij nooit naar het noordwesten zijn verhuisd, ondanks dat we Seattle een heel erg leuke stad vinden en manliefs bedrijf daar gevestigd is. Ik ben heel weergevoelig wat mijn gezondheid betreft.
Ik ben een keer in Seattle geweest voor 8 dagen en ik was meteen verliefd! Het leven daar is wel iets duurdere als in KY, maar daar zullen de salarissen ook wel iets op aangepast zijn. Ik hou ook heel erg van de vier seizoenen. De zomer in KY is dit jaar een drama, een hoop regen. Wat als voordeel heeft een niet al te hogen electriciteits rekening!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
-
- Amerikakenner
Ik kom net terug van de gym en daar was ook zoiets funnies.
Picture this : Een spinfiets met een groot scherm ervoor,met daarop een soort van gamegraffics waar in bepaalde settings kan rijden tegen andere mensen op beeld (getekend).
Met je stuur kan je echt sturen en zo dus mensen inhalen en bochten nemen en je voelt ook wanneer je een heuvel op moet dan trapt hij automatisch zwaarder.
Echt lachen dit, ik ga dat zeker meer doen. Ohhh was dat juist de bedoeling van dat ding ...hahaha
Picture this : Een spinfiets met een groot scherm ervoor,met daarop een soort van gamegraffics waar in bepaalde settings kan rijden tegen andere mensen op beeld (getekend).
Met je stuur kan je echt sturen en zo dus mensen inhalen en bochten nemen en je voelt ook wanneer je een heuvel op moet dan trapt hij automatisch zwaarder.
Echt lachen dit, ik ga dat zeker meer doen. Ohhh was dat juist de bedoeling van dat ding ...hahaha
Haha klinkt leuk!
Mijn schoonouders hebben zoiets maar dan een loopband. Je kunt bijvoorbeeld in albert park in melbourne gaan rennen. Op het scherm voor je zie je dan waar je loopt en wanneer je heuvel opgaat gaat de incline van de loopband omhoog. Nog plannen voor het weekeind?
Mijn schoonouders hebben zoiets maar dan een loopband. Je kunt bijvoorbeeld in albert park in melbourne gaan rennen. Op het scherm voor je zie je dan waar je loopt en wanneer je heuvel opgaat gaat de incline van de loopband omhoog. Nog plannen voor het weekeind?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat hebben ze bij mijn sportschool ook, hier kun je de Alpe d"Huez beklimmenkaap koraal schreef:Ik kom net terug van de gym en daar was ook zoiets funnies.
Dan had je wel een hele dure sportschool, ik betaal maar 16,95 per maand voor mijn sportschool en geen inschrijfgeld. En dan mogen mijn man en dochter ook nog gratis van mijn pasje gebruikmaken.Vandaag voor het eerst naar de gym geweest hier in the Cape. Het is een super mooie, nieuwe en grote sportschool 24/7 geopend.
Kost p/mnd maar $19,95 en geen inschrijfgeld ! Mid Cape heet die.
In Rotterdam betaalde ik 250 euro inschrijfgeld en 75 euri p/mnd !
Kijk ook even waar kaap naar de sportschool ging, zal wel niet de goedkope kant van Kralingen zijn 
edit: Overigens waren de sportscholen vroeger(5 jaar geleden) veel duurder. Ik betaalde toen 35 euro per maand en nu dezelfde sportschool adverteert voor inderdaad rond de 16 euro.

edit: Overigens waren de sportscholen vroeger(5 jaar geleden) veel duurder. Ik betaalde toen 35 euro per maand en nu dezelfde sportschool adverteert voor inderdaad rond de 16 euro.
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ontdek dit draadje nu pas. Leuk dat het allemaal zo voorspoedig gaat!
-
- Amerikakenner
Ik dacht al waar blijf je nou Inge ...
Plannen voor het weekend : Morgen een gebruikte Chevy Cargo 3500 kopen voor het bedrijf en gelijk ophalen en een '13 Ford Explorer Limited in Sarasota bekijken en waarschijnlijk ook gelijk kopen.
Onze huur Chevy Traverse moeten we maandag inleveren dus vandaar en we zijn al een tijdje aan het zoeken maar ze worden steeds voor onze neus verkocht
Hoezo crisis ??
En dan zondag naar Miromar outlets hier vlakbij gewoon ff kijken en Dave vindt het daar zo leuk want er is een vijver met Japanse Koi erin die komen aan je vinger zuigen.
Dat zal mijn vrouw ook goed doen ze heeft wat verdient met deze stuiterbal in huis de laatste 3 weken.

Plannen voor het weekend : Morgen een gebruikte Chevy Cargo 3500 kopen voor het bedrijf en gelijk ophalen en een '13 Ford Explorer Limited in Sarasota bekijken en waarschijnlijk ook gelijk kopen.
Onze huur Chevy Traverse moeten we maandag inleveren dus vandaar en we zijn al een tijdje aan het zoeken maar ze worden steeds voor onze neus verkocht

Hoezo crisis ??
En dan zondag naar Miromar outlets hier vlakbij gewoon ff kijken en Dave vindt het daar zo leuk want er is een vijver met Japanse Koi erin die komen aan je vinger zuigen.
Dat zal mijn vrouw ook goed doen ze heeft wat verdient met deze stuiterbal in huis de laatste 3 weken.

- KBaak
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Leuk om je berichten te lezen. Mijn ooms wonen ca. 20 km van je vandaan in North Port, naast Port Charlotte. Leuke omgeving. Hoe zit het met de banenmarkt daar? Ik heb me daar vorige zomer al in verdiept toen ik daar een tijdje was maar kwam tot de conclusie dat de grotere bedrijven aan de oostkust van FL zitten, hoe denken jullie hierover?
-
- Amerikakenner
Ja dat klopt wel want aan deze kant is het vooral veel servicebedrijven die iedereen hier verzorgen.
Zo de Ford Explorer Limited staat ook voor de deur wij hebben wel even ons best gedaan voor de Amerikaanse economie zou ik zo zeggen.
Nog ff over het rijden hier Ok Ok voor de laatste keer dan ...het is zo relaxed rijden hier dat ik mezelf er steeds op betrap dat ik haast in slaap val achter het stuur.
En ik ben de hele tijd aan het kijken naar de mooi wolkenpartijen ...woww wat mooi zijn die.
Zo de Ford Explorer Limited staat ook voor de deur wij hebben wel even ons best gedaan voor de Amerikaanse economie zou ik zo zeggen.
Nog ff over het rijden hier Ok Ok voor de laatste keer dan ...het is zo relaxed rijden hier dat ik mezelf er steeds op betrap dat ik haast in slaap val achter het stuur.

En ik ben de hele tijd aan het kijken naar de mooi wolkenpartijen ...woww wat mooi zijn die.
Ik kan daar na twee jaar nog steeds van genieten: dat intense blauw van de lucht en de prachtige wolkenstraten. Hopelijk went het nooitkaap koraal schreef:En ik ben de hele tijd aan het kijken naar de mooi wolkenpartijen ...woww wat mooi zijn die.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Proficiat met de wagen !
Prettig weekend
Kingair
Prettig weekend
Kingair
-
- Amerika-expert
Lol, moet je eens in Miami komen rijden tijdens de spits! Maar ik snap wat je bedoelt, hier in de buitenwijken vind ik het meestal ook heerlijk rijden, helemaal als het rustig is op de weg. Ik rij graag over de 27, net naast de Everglades en om de een of andere reden zie je daar vaak prachtige wolken, heel anders dan wanneer je de 75 neemt. En we reden een keer door een vreselijke regenbui en toen ineens de stralende zonneschijn in, was echt heel abrupt maar zo prachtig!kaap koraal schreef:Zo de Ford Explorer Limited staat ook voor de deur wij hebben wel even ons best gedaan voor de Amerikaanse economie zou ik zo zeggen.
Nog ff over het rijden hier Ok Ok voor de laatste keer dan ...het is zo relaxed rijden hier dat ik mezelf er steeds op betrap dat ik haast in slaap val achter het stuur.![]()
Ik neem regelmatig een kleine omweg naar huis omdat er een straat is die de kinderen en ik zo mooi vinden. Vindt m'n man grappig, die kiest altijd de snelste route, maar ik 'verspil' graag een paar minuten met genieten van de omgeving. Als we dan toch in Florida moeten wonen kunnen we er net zo goed van genieten eh?