Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen in Amerika en dan daar de procedure opstarten??
The H1 is a non-immigrant (temporary) visa. Lees ik op een website met visum-informatie.
Maar wat heeft dat met $ 15 te maken ? vroeg zij nieuwsgierig.
Wil je me vertellen dat je nog steeds geen immigratie-advokaat heb geraadpleegd ?
Ja ons Hollanders bent zunig - dan straks niet klagen als er problemen zijn !
Maar wat heeft dat met $ 15 te maken ? vroeg zij nieuwsgierig.
Wil je me vertellen dat je nog steeds geen immigratie-advokaat heb geraadpleegd ?
Ja ons Hollanders bent zunig - dan straks niet klagen als er problemen zijn !
Voor alle doe-het-zelvers: lees eerst het verhaal van "Tappy" even.
En kan dat "wij hebben het zonder advokaat gedaan" in godesnaam eens ophouden ? Men wordt daarmee echt op het verkeerde been gezet !
Olavski, jij gaat trouwen met een US citizen, je bent daarmee niet alleen in de fast lane, maar ook in de safe lane gekomen. Jij kunt het je permitteren fouten te maken, vertragingen op te lopen. Je huwelijk geef je rechten, jouw procedure bestaat uit administratieve handelingen.
Alle anderen (tijdelijke visa, employment based green-cards) verkeren in een totaal andere situatie. Voor hen kan een kleine fout het einde van het hele avontuur betekenen ! In al die gevallen gaat het om meer - veel meer - dan het "goed lezen van instrukties en die opvolgen". Men moet nl. het recht op het visum of op de green-card nog bewijzen. Dit is onmogelijk zonder goede, deskundige hulp, zoals alleen een immigratie-advokaat met kennis van zaken en van de regio kan geven.
Ik dacht dat ik dat in andere bijdrages nu toch al vele malen uitgelegd en onderbouwd had. Het doe-het-zelf advies is een levensgevaarlijk advies.
En kan dat "wij hebben het zonder advokaat gedaan" in godesnaam eens ophouden ? Men wordt daarmee echt op het verkeerde been gezet !
Olavski, jij gaat trouwen met een US citizen, je bent daarmee niet alleen in de fast lane, maar ook in de safe lane gekomen. Jij kunt het je permitteren fouten te maken, vertragingen op te lopen. Je huwelijk geef je rechten, jouw procedure bestaat uit administratieve handelingen.
Alle anderen (tijdelijke visa, employment based green-cards) verkeren in een totaal andere situatie. Voor hen kan een kleine fout het einde van het hele avontuur betekenen ! In al die gevallen gaat het om meer - veel meer - dan het "goed lezen van instrukties en die opvolgen". Men moet nl. het recht op het visum of op de green-card nog bewijzen. Dit is onmogelijk zonder goede, deskundige hulp, zoals alleen een immigratie-advokaat met kennis van zaken en van de regio kan geven.
Ik dacht dat ik dat in andere bijdrages nu toch al vele malen uitgelegd en onderbouwd had. Het doe-het-zelf advies is een levensgevaarlijk advies.
- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met Oortjes eens. Voor mensen, die niet via het huwelijk of directe familie gesponsord binnen willen komen, is een goede immigratie advocaat onontbeerlijk. Zowel mijn moeder als ik hebben er een gebruikt en mijn moeder heeft zo, met unskilled labor, haar kaart gekregen en zelfs nog mogen reizen op een advance parole. Zonder haar advocaat was dat moeilijk tot onmogelijk geweest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Q: What's the difference between a good lawyer and a great lawyer?
A: A good lawyer knows the law. A great lawyer knows the judge.
:hilarious:
Q: What's the difference between a dead dog in the road and a dead lawyer
in the road?
A: There are skid marks in front of the dog.
A: A good lawyer knows the law. A great lawyer knows the judge.

Q: What's the difference between a dead dog in the road and a dead lawyer
in the road?
A: There are skid marks in front of the dog.
Don't Call Me 'Sir'!

- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
PeeJay, ik sluit op de grap even serieus aan. Er zit nl. een grond van waarheid in.
Ik heb al een aantal keer gezegd dat een goede immigratie-advokaat niet alleen de wetten en de regels kent, maar ook de gevoeligheden van de regio. Hij/zij weet derhalve wat een kandidaat extra aantrekkelijk kan maken voor de DOL in de staat waarin gefiled wordt.
Reden temeer de advokaat in te huren en niet te doe-het-zelven.
Petra, dank je voor je hulp ! Ik word er soms moedeloos van. En echt, ik hoef geen gelijk, of mededogen, daarvoor heb ik een echtgenoot !
Maar dit forum wordt ook bezocht door mensen die overwegen naar de US te verhuizen en die wil ik waarschuwen de zaak niet te licht in te schatten.
En de juiste houding tov. van hele proces te hebben.
Dat leidde in het begin meteen tot een reaktie dat ik een bekrompen truttemelut zou zijn, nou jammer dan, maar ik blijf volhouden !
Ik heb al een aantal keer gezegd dat een goede immigratie-advokaat niet alleen de wetten en de regels kent, maar ook de gevoeligheden van de regio. Hij/zij weet derhalve wat een kandidaat extra aantrekkelijk kan maken voor de DOL in de staat waarin gefiled wordt.
Reden temeer de advokaat in te huren en niet te doe-het-zelven.
Petra, dank je voor je hulp ! Ik word er soms moedeloos van. En echt, ik hoef geen gelijk, of mededogen, daarvoor heb ik een echtgenoot !
Maar dit forum wordt ook bezocht door mensen die overwegen naar de US te verhuizen en die wil ik waarschuwen de zaak niet te licht in te schatten.
Dat leidde in het begin meteen tot een reaktie dat ik een bekrompen truttemelut zou zijn, nou jammer dan, maar ik blijf volhouden !
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Oortjes, ik noem je geen truttemelut (leuk woord) hoor als je misschien refereert naar mij.
Hoe dan ook, in mijn geval zijn we ook al jaren bezig (ook gezien mijn vriendin nog geen US citizen was en die procedure ook nog moest afronden) dus ik weet wel een beetje hoe lang alles kan duren en dat dat frustraties, misverstanden al wat nog niet meer kan opleveren.
Laat je niet tegenhouden door mijn enthousiasme, ik kreeg vandaag eindelijk goed bericht, vandaar.
Ik vind dat je zeer goede onderbouwde posts hebt, zeer informatief. Kunnen veel mensen ook veel aan hebben.
Zo, dat wou ik er dan nog even over zeggen en zal m'n enthousiasme weer wat inperken.
Dank u.
Hoe dan ook, in mijn geval zijn we ook al jaren bezig (ook gezien mijn vriendin nog geen US citizen was en die procedure ook nog moest afronden) dus ik weet wel een beetje hoe lang alles kan duren en dat dat frustraties, misverstanden al wat nog niet meer kan opleveren.
Laat je niet tegenhouden door mijn enthousiasme, ik kreeg vandaag eindelijk goed bericht, vandaar.

Ik vind dat je zeer goede onderbouwde posts hebt, zeer informatief. Kunnen veel mensen ook veel aan hebben.
Zo, dat wou ik er dan nog even over zeggen en zal m'n enthousiasme weer wat inperken.
Dank u.

Nee Olavski, ik refereerde zeker niet naar jou ! (maar naar een andere deelnemer waar ik overigens al enige tijd niets meer van heb vernomen).
Ik volg jouw voortgang richting US met spanning en ben iedere keer enhousiast als je weer een stapje verder bent !
Dus perk alsjeblieft je enthousiasme niet in ! Veels te leuk !
Ik volg jouw voortgang richting US met spanning en ben iedere keer enhousiast als je weer een stapje verder bent !
Dus perk alsjeblieft je enthousiasme niet in ! Veels te leuk !
Je hebt gelijk, maar ik zie in jouw posts wel een hele negatieve kant en dat kan mensen ook afschrikken, dus wilde ik deze gelegenheid even aanhalen dat het echt niet alleen ellende is met visum aanvragen!oortjes schreef:Ik word er soms moedeloos van. En echt, ik hoef geen gelijk, of mededogen, daarvoor heb ik een echtgenoot !
Ik raad ook IEDEREEN aan die met een raar soort visum aan de slag moet en gewoon niet thuis is in de regelgeving en wetten van de VS om een "GOEDE" immigratie advocaat aan te schaffen. Doe dit ook als je bang bent om fouten te maken bij het invullen van formulieren! Het hoeft niet duur te zijn, maar gebruik er wel een die een beetje bekend staat als "GOED"
en oortjes, ik zou niet moedeloos worden, want vele mensen kunnen jouw tips hard gebruiken.
.02
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Juist meneer Sonneveld (zou onze Wim gezegt hebbenoortje schreef:En de juiste houding tov. van hele proces te hebben.

Maar andere ervaringen, en ook heel reeel, zijn helemaal niet zo rot, en meer gedreven uit enthousiasme, en dat is heel gezond en brengt je verder, zeker in en land als de VS.
Maar ik ben nu toch wel benieuwd wie jou oortjes een truttemelut heeft genoemd

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

- New Hampshire USA
- Amerikafan
- Contacteer:
PeeJay, joust.
Iedereen hier in deze forum weet dat, overal, de VS imigratie proces erg compliciert en langzam is. Niet altijd, natuurlijk. Bijvoorbeld, het is waar de kort-tijd visums zoals de studenten en J-1 "exchange visitor" visum kann zijn makkelijker en sneller dan de "permanent" immigratie of langer-tijd werk visums (H1-B, O-1, EB-1, enz.)
Wat ik weet is: (en ja, ik schrijv dit elke twee maand hier): voor meestal von de mensen dat will een vs visum hebben, de systeem heeft mogelijkheiden.
En andere woorden, "where there's a will, there's (usually) a way." En zeker weten, enthousiasme is belangrijk en nodig ook.
gr. Dick
Iedereen hier in deze forum weet dat, overal, de VS imigratie proces erg compliciert en langzam is. Niet altijd, natuurlijk. Bijvoorbeld, het is waar de kort-tijd visums zoals de studenten en J-1 "exchange visitor" visum kann zijn makkelijker en sneller dan de "permanent" immigratie of langer-tijd werk visums (H1-B, O-1, EB-1, enz.)
Wat ik weet is: (en ja, ik schrijv dit elke twee maand hier): voor meestal von de mensen dat will een vs visum hebben, de systeem heeft mogelijkheiden.
En andere woorden, "where there's a will, there's (usually) a way." En zeker weten, enthousiasme is belangrijk en nodig ook.

gr. Dick
Hi Dick - first of all apologies, my enthousiasm - yes I do have it ! lots ! - carried me away. Of course I should have written to you in English.
My translation of the answer however, was put elsewhere by our mod., as by popular request she started a new discussion on the subject.
You can find this (follow-up)discussion under the heading: "De zaak van de emigrerende truck driver (Ed's Case)." And, especially for your benefit, we are doing it all in English ! So I hope to see you there soon !
My translation of the answer however, was put elsewhere by our mod., as by popular request she started a new discussion on the subject.
You can find this (follow-up)discussion under the heading: "De zaak van de emigrerende truck driver (Ed's Case)." And, especially for your benefit, we are doing it all in English ! So I hope to see you there soon !
-
- Amerika-newbie
Sorry voor de late reactie, die $15 was voor een telefoontje naar het amerikaans consulaat welke ik inmiddels gepleegt heb omdat ik zeker wilde zijn wat ik allemaal nodig had voor de aanvraag voor een h-4 visum (kon er weinig over vinden op het internet).
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het met advocaat wat beter en veiliger gaat maar ja waar vindt je een goede advocaat het stikt er echt van in amerika. En ik heb altijd het idee dat ze maar 1 ding willen en dat is mij me geld af troggelen.
Maar goed bij wordt het werk met een H1B visum of trouwen en een H-4 visum, want mijn vriendin is helaas nog geen amerikaans staats burger.
Ik kan me inderdaad voorstellen dat het met advocaat wat beter en veiliger gaat maar ja waar vindt je een goede advocaat het stikt er echt van in amerika. En ik heb altijd het idee dat ze maar 1 ding willen en dat is mij me geld af troggelen.
Maar goed bij wordt het werk met een H1B visum of trouwen en een H-4 visum, want mijn vriendin is helaas nog geen amerikaans staats burger.
Who dares wins
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht