Nee, dat hoeft niet. Er zijn veel mensen die even naar de VS gaan en hun PR status oppikken, om vervolgens terug te gaan en de zaken daar af te ronden. Als je dat wilt mag je zelfs op het vliegveld met het eerste de beste vliegtuig rechtsomkeert maken. Maar zorg wel dat je je verder aan de regels houdt als permanent resident (blijf je langer als een jaar weg moet je een re-entry permit hebben bijvoorbeeld), en het is ook handig dat je bij je volgende binnenkomst bent voorbereid om aan te tonen waarom je gedurende periode X bent weggeweest. Het hoeft je niet gevraagd te worden, maar het kan.PhilipG schreef:Zou bovenstaande mogen ? Of moet ik eenmaal de activatie begonnen is 6maanden in de states blijven.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card en nu :)
-
- Amerikakenner
Hehe bedankt, even op vliegen en gelijk weer wegvliegen ga ik nu niet doenBuckeyeRed schreef:Nee, dat hoeft niet. Er zijn veel mensen die even naar de VS gaan en hun PR status oppikken, om vervolgens terug te gaan en de zaken daar af te ronden. Als je dat wilt mag je zelfs op het vliegveld met het eerste de beste vliegtuig rechtsomkeert maken. Maar zorg wel dat je je verder aan de regels houdt als permanent resident (blijf je langer als een jaar weg moet je een re-entry permit hebben bijvoorbeeld), en het is ook handig dat je bij je volgende binnenkomst bent voorbereid om aan te tonen waarom je gedurende periode X bent weggeweest. Het hoeft je niet gevraagd te worden, maar het kan.PhilipG schreef:Zou bovenstaande mogen ? Of moet ik eenmaal de activatie begonnen is 6maanden in de states blijven.

Is er eigenlijk een timer bij hun die loopt vanaf je incheckt in de VS ?
Of hoe zien zij eigenlijk dat je effectief op 1 jaar meer dan 6maanden in de states was. Of die 6 maanden moeten echt 6 maanden achter elkaar zijn... dat is iets dat me nog niet 100% duidelijk is.
Wat ik al gelezen heb hier is dat je echt moet in de States 6 maanden verblijven per jaar (dit ga ik ook doen) maar kan zijn dat ik meerdere keren eens terug naar Belgie vlieg natuurlijk.
Re:
Binnenkort ga ik 1 weekje naar de US logeren bij een kennis die ik ook opgegeven had om mijn Green Card naartoe te sturen. Nu vroeg ik mij nog het één en het andere af.
Ik heb nu een bruine omslag gekregen van de US ambassade in België en deze moet ik afgeven. Is hiervoor een speciale balie ?
Ik had al iets gelezen hier op het forum dacht ik dat je bij aankomst langs de citizen ingang mag naar binnen gaan. Klopt dit ?
Klopt het verhaaltje als ik het zo zou doen:
1) Ik kom aan in Washington (tussenstop).
2) Ik begeef mij naar passport controle
3) Daar heb je de keuze voor toeristen (meestal lange file) of voor citizens en ga naar de citizens controle
4) Daar geef ik deze bruine enveloppe af en toon ik mijn passport met tijdelijke zegel van 6 maanden. Verder dien ik niets van ingevulde papieren af te geven zoals de toeristen normaal moeten doen.
5) Ik mag door en neem mijn volgende vlucht
Ik heb nu een bruine omslag gekregen van de US ambassade in België en deze moet ik afgeven. Is hiervoor een speciale balie ?
Ik had al iets gelezen hier op het forum dacht ik dat je bij aankomst langs de citizen ingang mag naar binnen gaan. Klopt dit ?
Klopt het verhaaltje als ik het zo zou doen:
3) Daar heb je de keuze voor toeristen (meestal lange file) of voor citizens en ga naar de citizens controle
4) Daar geef ik deze bruine enveloppe af en toon ik mijn passport met tijdelijke zegel van 6 maanden. Verder dien ik niets van ingevulde papieren af te geven zoals de toeristen normaal moeten doen.
Hoe bedoel je bijhouden ? Houden zij dat nergens bij in hun computer ?Bennogr schreef:Tip voor als je eventueel later Amerikaan wilt worden: begin meteen bij te houden wanneer en hoe lang je weg bent uit de VS. Dat is namelijk 1 van de vragen op het aanvraagformulier voor naturalisatie.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Re:
De amerikaanse instantie weten veelal na 3 maanden niet eens meer waar immigranten wonen. Je hebt hier niet zoiets als "inschrijven bij de gemeente". Je gaat wonen waar je wilt, en als men later iets over jou history in de US willen weten (inclusief reizen naar het buitenland) dan vragen ze dat aan jou. Je wordt geacht de waarheid te vertellen. Dat heet vertrouwen.PhilipG schreef: Hoe bedoel je bijhouden ? Houden zij dat nergens bij in hun computer ?
-
- Amerika-expert
Re: Green Card en nu :)
Het heet geregelde anarchie.
In Amerika moet je veel meer zelf doen: zelf inschrijven voor verkiezingen (als je Amerikaan bent) en dat veranderden als je verhuist, zelf bijhouden wanneer je het land uitgaat en weer terugkomt als je een groene kaart hebt en Amerikaan wilt worden.
Er wordt zo weinig gecontroleerd, dat ik makkelijk mee had kunnen stemmen al die jaren dat ik een groene kaart had. Je moet wel beloven dat je de waarheid spreekt als je een formulier daartoe invult, maar niemand controleert dat en dat is ook nauwelijks te controleren.
In Amerika moet je veel meer zelf doen: zelf inschrijven voor verkiezingen (als je Amerikaan bent) en dat veranderden als je verhuist, zelf bijhouden wanneer je het land uitgaat en weer terugkomt als je een groene kaart hebt en Amerikaan wilt worden.
Er wordt zo weinig gecontroleerd, dat ik makkelijk mee had kunnen stemmen al die jaren dat ik een groene kaart had. Je moet wel beloven dat je de waarheid spreekt als je een formulier daartoe invult, maar niemand controleert dat en dat is ook nauwelijks te controleren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij werden na de paspoortcontrole doorverwezen naar een ander kantoor, volgens mij immigration office. Daar moet je het officiele aanvraagformulier invullen, envelop inleveren, je handtekening plaatsen en vingerafdrukken laten nemen. Deze handtekening en vingerafdruk komt later op je green card.PhilipG schreef: Klopt het verhaaltje als ik het zo zou doen:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Philip, hou er wel rekening mee dat je dus door je 'immigration' moet tijdens die eerste stop in Amerika, en dat je daar dus wel wat extra tijd voor uit moet trekken. In normale omstandigheden is bijvoorbeeld 1.5 uur overstaptijd ruim voldoende, maar ik vrees dat dat hier niet het geval gaat zijn. Is natuurlijk afhankelijk van de drukte.
Zijn er hier forumleden die zich nog herinneren hoelang het ongeveer duurde, al dat eerste papierwerk op de luchthaven?
Hoeveel overstaptijd heb je?
Zijn er hier forumleden die zich nog herinneren hoelang het ongeveer duurde, al dat eerste papierwerk op de luchthaven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heenvlucht (u moet 1 keer overstappen)kastelke schreef:Philip, hou er wel rekening mee dat je dus door je 'immigration' moet tijdens die eerste stop in Amerika, en dat je daar dus wel wat extra tijd voor uit moet trekken. In normale omstandigheden is bijvoorbeeld 1.5 uur overstaptijd ruim voldoende, maar ik vrees dat dat hier niet het geval gaat zijn. Is natuurlijk afhankelijk van de drukte.
Brussel Washington,Dulles Intl dc UA 951 08/02 12:10 14:43
Washington,Dulles Intl dc Boston, ma UA 822 08/02 17:05 18:39
Wil dus zeggen dikke 2u en is op een vrijdag 8feb
Pide schreef:Wij werden na de paspoortcontrole doorverwezen naar een ander kantoor, volgens mij immigration office. Daar moet je het officiele aanvraagformulier invullen, envelop inleveren, je handtekening plaatsen en vingerafdrukken laten nemen. Deze handtekening en vingerafdruk komt later op je green card.PhilipG schreef: Klopt het verhaaltje als ik het zo zou doen:
Dus heb niets anders nodig dan mijn passport / bruine brief / propere vingers en een handtekening.
Hoelang heeft het geduurd bij jullie, enig idee ?
Ik vrees dat ik wat in tijdsnood ga komen als ik mijn bagage nog van de 1ne vlieger naar de andere dien over te zetten en nog eens door de controle dien te gaan.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
T'is alweer een tijdje geleden (1993), toen mijn vrouw met de papierwinkel op JFK airport door immigrations moest. Het duurde lang en wij misten onze aansluitende vlucht. Ik meen dat we er ruim 3 uur mee zoet waren destijds, maar misschien is dat inmiddels wat beter geworden. Overboeken op een latere vlucht onder die omstandigheden is meestal geen probleem.kastelke schreef:
- DixieChick
- Amerika-expert
Bij ons duurde het serious een kwartiertje. Je gaat naar immigrations, laat je bruine envelop zien, haalt dan je bagage op, en met dat je door de douane gaat, sturen ze met je bagage en al naar een apart immigrations kantoor. Daar zijn wij toen misschien 15 mins bezig geweest, en we konden toen zo weer verder.
Dus het kan blijkbaar nogal wisselen
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Hopelijk gaat het op deze manier gebeurenDixieChick schreef:Bij ons duurde het serious een kwartiertje. Je gaat naar immigrations, laat je bruine envelop zien, haalt dan je bagage op, en met dat je door de douane gaat, sturen ze met je bagage en al naar een apart immigrations kantoor. Daar zijn wij toen misschien 15 mins bezig geweest, en we konden toen zo weer verder.

JFK is natuurlijk grote luchthaven met veel mensen, ik ga nu landen in relatief rustige luchthaven Washington,Dulles Intl dc .
Ja klopt, hier idem. Wij zijn ook zeker niet langer dan 30 minuten binnen in dat kantoor geweest.DixieChick schreef:Bij ons duurde het serious een kwartiertje. Je gaat naar immigrations, laat je bruine envelop zien, haalt dan je bagage op, en met dat je door de douane gaat, sturen ze met je bagage en al naar een apart immigrations kantoor. Daar zijn wij toen misschien 15 mins bezig geweest, en we konden toen zo weer verder.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik had 4,5u tussen mijn aankomst en vervolgvlucht, en moest rennen om die nog te halen. Het duurde welgeteld 3,5u voordat ik aan de buurt was (Houston).
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Ik kan best geloven dat het per luchthaven serieus kan verschillen.
De voorziening + populaire luchthavens waar mensen naartoe vliegen of tussenlanding maken spelen ook een rol.
Nuja laat ik hopen dat ik bij de gelukkige ben die niet lang hoeft te wachten.
En anders jah, als een vlucht later booken geen probleem is dan hoeft dat maar natuurlijk.
De voorziening + populaire luchthavens waar mensen naartoe vliegen of tussenlanding maken spelen ook een rol.
Nuja laat ik hopen dat ik bij de gelukkige ben die niet lang hoeft te wachten.
En anders jah, als een vlucht later booken geen probleem is dan hoeft dat maar natuurlijk.
Ik was deze zomer aan de beurt: JFK en het duurde denk ik een minuut of 20, leek wel een eeuwigheid.
Ik stond trouwens in de rij voor toeristen. Het is volledig afhankelijk van toeval en wie er tegelijk met je in het immigratiekantoor aanwezig zijn. In mijn geval, iemand waarvan al mijn angst voor de macht van de INS zeer gegrond mee blijkt maar waarbij vergeleken ik toch bijzonder weinig te vrezen had.
Dus even fingerprints en dat was het. Oh ja, toch jammer dat ik maar 5 dagen mocht genieten van mijn geactiveerde visum want mijn paspoort werd spoedig gestolen. AU!
Ik stond trouwens in de rij voor toeristen. Het is volledig afhankelijk van toeval en wie er tegelijk met je in het immigratiekantoor aanwezig zijn. In mijn geval, iemand waarvan al mijn angst voor de macht van de INS zeer gegrond mee blijkt maar waarbij vergeleken ik toch bijzonder weinig te vrezen had.
Dus even fingerprints en dat was het. Oh ja, toch jammer dat ik maar 5 dagen mocht genieten van mijn geactiveerde visum want mijn paspoort werd spoedig gestolen. AU!
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de controle bij Newark doorlopen. 20 minuten in de file voor touristen gewacht. Toen ik aan de beurt was stuurde die man mij meteen na de "Secondary Passport Control", waar ik na 15/20 minuten weer buiten was (even iets wachten, dan 2x handtekening zetten en fingerprints laten nemen. Vond het handtekening veld trouwens veel te klein qua hoogte!!!).
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom Boston.
Het is echt gigantisch duur om daar te wonen. Ik hoop dat je voldoende fin reserves hebt enne $50,000 per jaar verdienen is daar niet veel. Houd daar rekening mee.
Het is echt gigantisch duur om daar te wonen. Ik hoop dat je voldoende fin reserves hebt enne $50,000 per jaar verdienen is daar niet veel. Houd daar rekening mee.
Als zo'n activatie van je PR status 3 of 4 uur kan duren, blijft je baggage dan al die tijd op de band rondjes maken? Dat is niet zo veilig als al je belangrijke spullen daar inzitten die je met je verhuizing allemaal meeneemt. Of pak je eerst je baggage op na de paspoortcontrole en ga je dan pas naar een kantoor met je bruine envelop?
Moet de US Citizen bij deze activiteit aanwezig zijn, of kun je als immigrant dit ook alleen doen?
In ons geval zullen we 2 katten bij ons hebben die dan al lang in hun tas zitten, dus een extra vertraging van een aantal uur is dan niet zo fijn.
Moet de US Citizen bij deze activiteit aanwezig zijn, of kun je als immigrant dit ook alleen doen?
In ons geval zullen we 2 katten bij ons hebben die dan al lang in hun tas zitten, dus een extra vertraging van een aantal uur is dan niet zo fijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18055 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties