Zorg dat je minstens een master gaat behalen, want het ziet er naar uit dat in de loop der komende jaren ook de eisen voor een werkvisum nog gaan verstrengen.
En als je voor minder dan een master gaat, zorg dan dat je ontzettend goed in iets heel speciaals bent (en dan bedoel ik niet het kunnen fluiten van het volkslied op een eikeldopje ), zodat men jou echt wel wil hebben in Amerika.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
kastelke schreef:zorg dan dat je ontzettend goed in iets heel speciaals bent (en dan bedoel ik niet het kunnen fluiten van het volkslied op een eikeldopje )
:hilarious:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Heh, maar um met een master kom je er dus makkelijk in of zit er nog een addertje onder het gras? Amerika is mijn doel en ik doe er alles voor, als dat betekent een master halen dan doe ik dat gewoon :p
Toonblok schreef:Heh, maar um met een master kom je er dus makkelijk in of zit er nog een addertje onder het gras? Amerika is mijn doel en ik doe er alles voor, als dat betekent een master halen dan doe ik dat gewoon :p
Het hebben van een Master staat (vanzelfsprekend) niet garant voor een green card. Het kan je alleen ondersteunen om jezelf te onderscheiden van de massa en zou mogelijk ertoe kunnen leiden dat je 0.25% meer kans hebt. Trouwens het starten van een Master met als motivatie 'Amerika is mijn doel en daar doe ik alles voor' kan nogal terugslaan op je. Masters zijn over het algemeen niet makkelijk, en het wordt er niet makkelijker op als je niet geintresseerd bent in de materie van je Master.
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
Toonblok schreef:Wauw, dus echt een lotterij! Ik kan beter maar via werk een visum zoeken inplaats van de GCL dan, wel meedoen natuurlijk maar toch niet verwachten te winnen dan.
Dat is hoe ik het gedaan heb. meegedaan en gezegd als ik win ga ik , als ik niet win ga ik niet en doe ik weer mee.
En ik won van de eerste maal en tot nu toe is iedereen stomverbaasd dat dat mogelijk is. It must be destiny or I was so dam lucky, I dunno.
Allesinds, het is beter de realistische paden te bewandelen en ondertussen de paden met geluk te testen.
Toen ik meedeed waren er 55000 karten te vergeven en 5,5 miljoen deelnames. Vervolgens trokken ze er 110000 namen uit.
De eerste 55000 die aan de eisen voldeden kregen een greencard.
Nu doen ze het iets anders geloof ik.
Mijn kans was dus 1 op 100
ned in MO schreef:Toen ik meedeed waren er 55000 karten te vergeven en 5,5 miljoen deelnames. Vervolgens trokken ze er 110000 namen uit.
De eerste 55000 die aan de eisen voldeden kregen een greencard.
Nu doen ze het iets anders geloof ik.
Mijn kans was dus 1 op 100
Was bij mij ook zo. Eerst krijg je brief waar op staat dat je bij de 100.000 getrokken mensen zit en daar uit namen ze wel maar 50.000 uit de loterij en 5.000 speciale gevallen (trouw/werk/familie/..), in totaal dus 55.000 gezinnen die greencard kunnen hebben
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.