Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wat meenemen naar interview
Re: wat meenemen naar interview
Als ik het goed heb onthouden van eerder eigen onderzoek op het web is dit voor NL niet nodig (omdat we het hier niet kennen) en wordt door het consulaat zelf al gechecked of je 'clean' bent voor je uberhaupt op interview mag verschijnen.
graag een confirm/deny though
graag een confirm/deny though
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt.
In tegenstelling tot de Belgen, die het rechtstreeks zelf moeten aanvragen bij de Federale Overheidsdienst Justitie.
Maar dit jaar hebben we hier nog geen winnende Belgen gezien...
In tegenstelling tot de Belgen, die het rechtstreeks zelf moeten aanvragen bij de Federale Overheidsdienst Justitie.
Maar dit jaar hebben we hier nog geen winnende Belgen gezien...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
@ GJK @ Elke
Veel dank. Toch een beetje vreemd dat dit wel in hun lijstje staat. Ze verwijzen dan door naar je land en dan krijg je dus dit te zien.
Maar moet je dan wel een 'verklaring omtrent goed gedrag' overleggen? Dit was in het onderwijs wel altijd gevraagd en kan bij de gemeente opgevraagd worden.
Veel dank. Toch een beetje vreemd dat dit wel in hun lijstje staat. Ze verwijzen dan door naar je land en dan krijg je dus dit te zien.
Maar moet je dan wel een 'verklaring omtrent goed gedrag' overleggen? Dit was in het onderwijs wel altijd gevraagd en kan bij de gemeente opgevraagd worden.
Sten, ik zat hier ook mee en heb ze even het volgende gemaild:
A Police certificate: I have never dealt with the police other then two speeding tickets. How and were do I obtain this document?
Prison or court records or Military records: same thing really, I have never been in prison/court or the military. Do I need a clearance document of some sort?
Het antwoord dat ik kreeg van KCC:
The Consulate automatically obtains the required DUTCH police certificate for all immigrants to the United States.
You must only obtain the documents which are applicable to your situation, if you have not been in prison. Convicted you cannot obtain these documents, if you have not served in the Dutch Armed forces, military, army, or navy, you do not need to obtain this document.
Immigrant visa unit
Dus hopelijk is ook jouw vraag hiermee beantwoord
A Police certificate: I have never dealt with the police other then two speeding tickets. How and were do I obtain this document?
Prison or court records or Military records: same thing really, I have never been in prison/court or the military. Do I need a clearance document of some sort?
Het antwoord dat ik kreeg van KCC:
The Consulate automatically obtains the required DUTCH police certificate for all immigrants to the United States.
You must only obtain the documents which are applicable to your situation, if you have not been in prison. Convicted you cannot obtain these documents, if you have not served in the Dutch Armed forces, military, army, or navy, you do not need to obtain this document.
Immigrant visa unit
Dus hopelijk is ook jouw vraag hiermee beantwoord

Inderdaad, bedankt 

Dus, zo blijven er in principe maar (voor mij) 3 documenten over, de schooldiplomas, uittreksel van geboorteakte en uittreksel van huwelijksakte.
Uittreksel van geboorteakte blijkt vanzelfsprekend ook in internationale versies uitgegeven te kunnen worden, of dit voor een uittreksel van huwelijksaskte ook zo is kan ik niet zo snel vinden maar ik gok op niet. Schooldiplomas zullen zeker niet in het engels zijn (naast MA-graad).
Punt is nu, ik las op de dvselectee website (http://www.travel.state.gov/visa/visa_4760.html) het volgende:
Oftewel, het vertalen van bovengenoemde documenten is niet noodzakelijk?
Uittreksel van geboorteakte blijkt vanzelfsprekend ook in internationale versies uitgegeven te kunnen worden, of dit voor een uittreksel van huwelijksaskte ook zo is kan ik niet zo snel vinden maar ik gok op niet. Schooldiplomas zullen zeker niet in het engels zijn (naast MA-graad).
Punt is nu, ik las op de dvselectee website (http://www.travel.state.gov/visa/visa_4760.html) het volgende:
Letterlijk staat er dus dat als je een interview bij een Amerikaans Consulaat in Nederland hebt, Engelse OF Nederlandse documenten voldoende zouden moeten zijn. Als de documenten in kwestie niet in de moedertaal van het land zijn waarin het interview wordt afgegeven, DAN dient er, naast het document in 'vreemde' taal ook een vertaalde versie overhandigd te kunnen worden."..You will be required to bring these documents to your visa interview at the U.S. Embassy or Consulate, along with translations required as explained below.
Translation Requirements
All documents not in English, or in the official language of the country in which application for a visa is being made, must be accompanied by certified translations. The translation must include a statement signed by the translator that states that the:
- Translation is accurate, and,
Translator is competent to translate.
Oftewel, het vertalen van bovengenoemde documenten is niet noodzakelijk?
nee is niet noodzakelijk
alles dat in het Nederlands is HOEFT niet vertaald te worden bij interview op NLse consulaat.
Ik heb dat ook niet gedaan met high school diploma's en m'n MA was al internationaal.
voor birth cert. en marriage cert. raad ik wel beide internationale versie aan, mocht je die niet hebben, heb je later ook nodig.
aantal photo's schijnt (soms) te verschillen maar dat staat allemaal duidelijk in de post die je van het consulaat ontvangt (met checklist die ze per persoon maken!!)
succes
alles dat in het Nederlands is HOEFT niet vertaald te worden bij interview op NLse consulaat.
Ik heb dat ook niet gedaan met high school diploma's en m'n MA was al internationaal.
voor birth cert. en marriage cert. raad ik wel beide internationale versie aan, mocht je die niet hebben, heb je later ook nodig.
aantal photo's schijnt (soms) te verschillen maar dat staat allemaal duidelijk in de post die je van het consulaat ontvangt (met checklist die ze per persoon maken!!)
succes
Ik heb gisteren onze geboorte aktes en huwelijks akte besteld voor allemaal € 11,30 per stuk. Ook de huwelijks akte was in het Engels aan te vragen... goede service. Inloggen met je DIGID
Ik vraag sowieso wel alles internationaal aan.
Nee, je hoeft het wellicht niet voor het interview te hebben maar is wel makkelijk voor later. Ik laat ook mijn diploma's legaliseren en beedigen om dezelfde reden.
Nee, je hoeft het wellicht niet voor het interview te hebben maar is wel makkelijk voor later. Ik laat ook mijn diploma's legaliseren en beedigen om dezelfde reden.
Fijn om te horen dat het beide uittreksels gewoon ook in het engels te verkijgen zijn, beide maar snel even aanvragen. 

@ RSN & Ziva
We kregen de geboorte aktes vandaag al beide binnen, opgesteld in diverse talen, eigenlijk een heel simpel ding. Voor de huwelijks akte hebben ze blijkbaar wat langer nodig (want gisteren op dezelfde dag en op manier aangevraagd).
We laten onze diploma's ook beëdigd vertalen, is wel zo handig (kost wel wat centjes maar ja). Toch vreemd hè, dat ze zeggen: of in het Engels of in de moedertaal... veroorzaakt blijkbaar toch verwarring. Maar die ligt toch duidelijk bij de onzekere aanvragers zoals wij... bang dat je iets verkeerd mocht doen...
We kregen de geboorte aktes vandaag al beide binnen, opgesteld in diverse talen, eigenlijk een heel simpel ding. Voor de huwelijks akte hebben ze blijkbaar wat langer nodig (want gisteren op dezelfde dag en op manier aangevraagd).
We laten onze diploma's ook beëdigd vertalen, is wel zo handig (kost wel wat centjes maar ja). Toch vreemd hè, dat ze zeggen: of in het Engels of in de moedertaal... veroorzaakt blijkbaar toch verwarring. Maar die ligt toch duidelijk bij de onzekere aanvragers zoals wij... bang dat je iets verkeerd mocht doen...
Fijn dat je het zo snel binnen hebt, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze om het uittreksel van het huwelijksakte op te sturen.
Diploma's vertalen is handig, maar vraag me af wat de meerwaarde is van alle diploma's laten vertalen. Je hoogst behaalde diploma/titel zegt genoeg toch?
Diploma's vertalen is handig, maar vraag me af wat de meerwaarde is van alle diploma's laten vertalen. Je hoogst behaalde diploma/titel zegt genoeg toch?
@ RSN
in sommige gevallen zijn twee vertaalde diploma's handig, bijvoorbeeld bij mij de een onderwijsbevoegdheid, de ander doctoraal... Het ligt eraan, je kunt het natuurlijk ook altijd nog later doen...
in sommige gevallen zijn twee vertaalde diploma's handig, bijvoorbeeld bij mij de een onderwijsbevoegdheid, de ander doctoraal... Het ligt eraan, je kunt het natuurlijk ook altijd nog later doen...
Ik laat ook alleen mijn HBO legaliseren en beedigen. De rest vind ik minder spannend 
Dus tja... wat verder nog vertalen dan? Mijn lijstje is nog korter, foto's, geboorteakte, diploma's, werkervaring (voor de zekerheid), medische keuring en financiele bewijzen. Hopelijk sta ik binnen 5 minuten weer buiten met een Greencard haha.

Dus tja... wat verder nog vertalen dan? Mijn lijstje is nog korter, foto's, geboorteakte, diploma's, werkervaring (voor de zekerheid), medische keuring en financiele bewijzen. Hopelijk sta ik binnen 5 minuten weer buiten met een Greencard haha.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
ziva, niet op hopen dat je in 5 minuten buiten staat! Ook al heb je alles hou toch wel rekening met wat wachttijd voor ze alles
'verwerkt' hebben.
Ook al kan je in het Nederlands je GC bekomen, ik zou toch ten sterkste aanraden om meteen te laten vertalen en voor 'eenduidig' te laten verklaren.
Wij hebben sommige dokumenten hier al nodig gehad, vooral bij het huren van een huis en bij aantal bankzaken.
Gek genoeg niet bij onze werkgevers. Copy van greencard, driver license en SSN was voldoende samen met W4 formulier.
Bart1
'verwerkt' hebben.
Ook al kan je in het Nederlands je GC bekomen, ik zou toch ten sterkste aanraden om meteen te laten vertalen en voor 'eenduidig' te laten verklaren.
Wij hebben sommige dokumenten hier al nodig gehad, vooral bij het huren van een huis en bij aantal bankzaken.
Gek genoeg niet bij onze werkgevers. Copy van greencard, driver license en SSN was voldoende samen met W4 formulier.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huwelijks akte vandaag ook binnen. Vroeger hadden ze nog mooie, dikke vellen met ingebouwde motieven hiervoor, tegenwoordig is het een eenvoudig, wit, aan twee zijden bedrukt A4tje met handtekening en stempel. De nostalgie van vroeger verdwijnt wel steeds meer...
- DixieChick
- Amerika-expert
Dan moet je eens een apostille aanvragen...super veel werk, kosten, wachten, en wat krijg je? Een knullig vierkant stempeltje met een frummelige handtekening erop. Voor al dat werk had ik minstens zo'n sjieke goud-omrande zegel verwacht.
Maar, fijn dat alles zo snel gaat joh!
Maar, fijn dat alles zo snel gaat joh!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 854 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR