Ik wil je best uit de brand helpen, maar ik weet niet of mijn situatie nou zo interessant is voor je scriptie. Ik wilde niet perse naar Amerika emigreren of weg uit Nederland, maar wonen bij degene met wie ik een relatie heb. Die had net zo goed in Australie of Duitsland kunnen wonen. Maar goed, het is natuurlijk net zo goed een drijfveer voor emigratie. Laat maar even weten.Marcel Nieuwhof schreef:Ik zoek nog 5 deelnemers; waarvan er liefst 2 al in de VS wonen en 3 de serieuze plannen hebben om te emigreren naar de VS. Ik hoop op jullie steun!!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mogelijk emigreren naar VS? Dan kunt u mij helpen
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Mogelijk emigreren naar VS? Dan kunt u mij helpen
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In een neutrale scriptie hoort dat ook thuis!
En ik denk dat er veel meer mensen effectief in de US zitten vanwege een geliefde, dan omdat het hun droom was om daar te wonen. Kijk maar eens naar de forumleden hier!
Ik moet zeggen dat wij vroeger ook nooit er over dachten om in de VS te gaan wonen. Wij zagen ons eerder naar Londen trekken. Tot mijn man voor zijn werk dan eventjes in Chicago belandde, en ik hem achterna ging. Wat een aangename verrassing! Dat was helemaal niet het Amerika wat ik kende van de TV en uit de krant!
En ik denk dat er veel meer mensen effectief in de US zitten vanwege een geliefde, dan omdat het hun droom was om daar te wonen. Kijk maar eens naar de forumleden hier!
Ik moet zeggen dat wij vroeger ook nooit er over dachten om in de VS te gaan wonen. Wij zagen ons eerder naar Londen trekken. Tot mijn man voor zijn werk dan eventjes in Chicago belandde, en ik hem achterna ging. Wat een aangename verrassing! Dat was helemaal niet het Amerika wat ik kende van de TV en uit de krant!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
Dat hoort zeker ook thuis in een scriptie. Alleen heb ik al 2 verhalen van mensen die hun geliefde achterna rijzen. Op zich niks mis mee, maar ik wil toch nog even wachten of er nog andere verhalen op me afkomen. Mag ik later nog op je aanbod terugkomen?? In elk geval alvast bedankt voor je medewerking
Marcel
Marcel
Hehe, ik denk dat dit voor een erg groot deel ook de drijfveer is voor mensen. Je hebt van mij een interview tegoed, maar ook dat is een verhaal van iemand die zijn geliefde achterna is gereist... je kan me, als je wilt, in de wacht zetten en zien of er nog andere verhalen langskomen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je een wat meer afwisselende verhalen wilt, anders wordt het wel erg eentonig lijkt me.Marcel Nieuwhof schreef:Dat hoort zeker ook thuis in een scriptie. Alleen heb ik al 2 verhalen van mensen die hun geliefde achterna rijzen. Op zich niks mis mee, maar ik wil toch nog even wachten of er nog andere verhalen op me afkomen. Mag ik later nog op je aanbod terugkomen?? In elk geval alvast bedankt voor je medewerking
Marcel
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn wel veel mensen die naar Amerika willen verhuizen zonder dat zij daar een geliefde hebben, maar gewoon om daar met hun Belgische of Nederlandse partner een nieuw leven op te gaan bouwen, maar voor hen is het veel veel moeilijker om er dan toch binnen te geraken. Je zal dus wel van dat soort mensen vinden die *willen* verhuizen naar de VS, maar het is moeilijker om diegenen te vinden die daadwerkelijk op die manier verhuisd zijn (dus via het winnen van een green card, of via transfert van het werk).
Toch hebben we wel wat aktieve forumleden in die situatie, maar ik weet ook dat zij het emigratieforum volgen, dus als zij zin hebben om te reageren zullen zij dat wel doen.
Toch hebben we wel wat aktieve forumleden in die situatie, maar ik weet ook dat zij het emigratieforum volgen, dus als zij zin hebben om te reageren zullen zij dat wel doen.
Elke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hoe lang geleden is te lang om geemigreerd te zijn? Ik heb wel een ander verhaal, dan de meesten, maar ik ben al 25 jaar geleden geemigreerd. Anders wil ik best meedoen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Ja hoor, natuurlijk. Ik kan me inderdaad voorstellen dat je wat verschillende motieven wilt terugzien in je onderzoek.Marcel Nieuwhof schreef:Mag ik later nog op je aanbod terugkomen?? In elk geval alvast bedankt voor je medewerking
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3628 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-