Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wie heeft er een eigen zaak gestart?
-
- Amerika-expert
Re: wie heeft er een eigen zaak gestart?
Als mij naar mijn werkgever gevraagd wordt, vul ik altijd in 'self'. Een goeie baas overigens, altijd vol begrip als ik een middagdutje wil doen of een paar dagen weg wil.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Als je handig bent verhuur je je eigen pand/huis zelf en verdien je veel meer. Hier zullen vele makelaars zeggen dat het je niet lukt maar al onze huizen waren telkens binnen een week verhuurd. Natuurlijk zit ik niet stil te wachten tot er iemand komt en zij al onze huizen op een zeer goede locatie wat natuurlijk heel erg helpt. Als je een makelaar moet betalen (de meeste vragen 1 maand huur) hou je niets over. De contracten voor prive woningen zijn 7 maanden of 1 jaar. Ik heb onlangs nog een 2 jarig contract afgesloten, maar dat mag binnenkort niet meer in Fl. 1 Jaar is het langste en dan kan je het weer verlengen.
Zorg dat je een goed contract hebt want hier is het heel normaal dat dingen mis gaan en hoe beter je contracten hoe makkelijker je het hebt in small claims court, indien dat nodig is. Lees maar eens op City Data forum over renting of real estate en dan lees je veel positieve en horror stories.
Zorg dat je een goed contract hebt want hier is het heel normaal dat dingen mis gaan en hoe beter je contracten hoe makkelijker je het hebt in small claims court, indien dat nodig is. Lees maar eens op City Data forum over renting of real estate en dan lees je veel positieve en horror stories.
Wij hebben op onze camping de meeste van onze caravans verkocht omdat we niets meer voor langere tijd willen verhuren. Veel Amerikanen maken een zooitje van wat ze huren.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Betaalt ie ook goedBennogr schreef:Als mij naar mijn werkgever gevraagd wordt, vul ik altijd in 'self'. Een goeie baas overigens, altijd vol begrip als ik een middagdutje wil doen of een paar dagen weg wil.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Oh, maar ik sprak over Town homes and single family homes geen trailers. Natuurlijk zijn er div. die huizen ook verschrikkelijk achter laten maar ik vraag een dusdanig sec. deposit en doe een goede check wat toch wat ellende bespaart, maar inderdaad er zijn horror stories.
Je zal inderdaad veel controles moeten uitvoeren, denk dat veel Amerikanen andere ideeën hebben over iets wat gehuurd is en niet snel zullen zeggen wat ze gesloopt hebben. Wij kunnen er boeken over schrijven, Petra met haar hotel in New York misschien nog wel meer. Het stomme maakt geeneens uit wat voor soort Amerikaan, of het nu een redneck is of net afgestudeerd van Harvard, bij velen zit er wat draadjes los 

- Bandido
- Amerika-expert
Ja, het is en blijft spannend. Wij verhuren twee huizen in Amerika (nog een andere in NL) en we hebben tot nu toe veel geluk gehad. Het ene is bij ons om de hoek in Atlanta en het andere is in Florida. Maar een flinke deposit (1st and last month rent) helpt wel. En we vragen een flinke deposit voor als ze de panden compleet uitgewoond achterlaten. Dat is dan wel voldoende als je een schoonmaakbedrijf moet inhuren. Het blijft toch je bezit en je hebt er uiteindelijk geen controle meer over.
"Keep Georgia On Your Mind"
Wij mogen hier niet meer vragen dan een maand huur. En gelukkig hebben we veel geluk dat de kamers (het zijn 2.5 huizen die verhuurd worden, maar ze worden per kamer verhuurd ivm de grootte van de huizen) meestal netjes achtergelaten worden, maar het ligt er voornamelijk aan of men eruit gezet zijn geworden door ons of dat ze zelf weg gingen.. Als we iemand een notice geven, wordt er vaak niet de moeite genomen om het e.e.a. goed op te ruimen en netjes achter te laten.Bandido schreef:Maar een flinke deposit (1st and last month rent) helpt wel. En we vragen een flinke deposit voor als ze de panden compleet uitgewoond achterlaten.
- DixieChick
- Amerika-expert
Hmmm.grappig dat er toch veel slechte ervaringen zijn...Wij kennen ook redelijk wat mensen die huizen verhuren (veelal militairen die een huis aangehouden hebben toen ze overgeplaatst werden), en daar horen we eigenlijk alleen maar positive verhalen over. Het helpt volgens mij in hun geval dat ze allemaal alleen verhuren aan militairen. Als die de boel als een zooi achterlaten, kun je makkelijk klagen bij hun first sergeant die er dan voor zorgt dat de boel wel netjes opgeruimd wordt (de huurder krijgt dan de keuze; je ruimt je huis op en levert een brief van je huurbaas dat hij nu wel tevreden is, of je krijgt een article 15..
(een niet goed iets dat in je permanent record gaat)
Overigens zijn wij (half-Amerikaans, dat wel) altijd wel hele netter huurders hoor..onze vorige huurbaas zei dat hij niet eens kon zien dat er uberhaupt mensen in het huis gewoond hadden (en dat met twee kids..ha!
)

Overigens zijn wij (half-Amerikaans, dat wel) altijd wel hele netter huurders hoor..onze vorige huurbaas zei dat hij niet eens kon zien dat er uberhaupt mensen in het huis gewoond hadden (en dat met twee kids..ha!

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Dat heb ik inderdaad al vaker gehoord, dat schijnt inderdaad behoorlijk veel te schelen. Misschien moeten wij ook maar eens die kant op gaan zoekenDixieChick schreef:Het helpt volgens mij in hun geval dat ze allemaal alleen verhuren aan militairen.

Zo hoort het toch ook?DixieChick schreef:Overigens zijn wij (half-Amerikaans, dat wel) altijd wel hele netter huurders hoor..onze vorige huurbaas zei dat hij niet eens kon zien dat er uberhaupt mensen in het huis gewoond hadden (en dat met twee kids..ha!)

Eeen goede check vooraf is goud waard. Ik vraag 1st and se. deposit....en doe geen consessies en heb zelden problemen gehad. Ik ben wel sinds kort een fee gaan vragen voor het invullen van de application form en geef het bedrag terug als ze het huren. Dat scheelt een aantal applications checken en ik heb al een aantal fees kunnen huren omdat mensen niet de waarheid hadden ingevuld en ik er snel achter kwam. In plaats van het gevoel te hebben de check voor niets te hebben gedaan hield ik er in ieder geval geld aan over. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2013 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 10 Reacties