Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dieren mee emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: dieren mee emigreren

Bericht door Loek »

Het importeren van (exotische) vogels is aan meer regels geboden dan bijvoorbeeld honden of katten. Je zit bijvoorbeeld met een quarantaine periode van 30 dagen. Heb je dit al eens gelezen? Als ik de fees even oppervlakkig bekijk vermoed ik dat je ook een aardige cent kwijt zult zijn aan processing fees, en vervolgens een dagvergoeding voor elke dag dat je vogel in quarantaine is. Ik weet niet hoeveel jouw vogel weegt, maar als het een grote is (> 1000 gram) kost dat al $19/dag.
Eindelijk
Amerika-newbie

Bericht door Eindelijk »

Hallo Loek, bedankt voor je reactie.
Inderdaad zijn we al aardig ingelezen over de hele procedure, en die quarantaine periode is nog niet alles... Er zijn nog allerlei papieren nodig, waarvan het verkrijgen ook maanden duurt. Daarnaast zijn er ook maar 3 entry points mogelijk (er zijn maar 3 lokaties waar een vogel het land in mag/in quarantaine moet), waarvan het nu via een bureau dat de vlucht moet regelen (want dat kun je/mag je zelfs niet van de vliegmaatschappijen) lijkt dat er maar 1 entry point mogelijk is vanuit Nederland. Dus van daaruit moet er na die 30 dagen ook nog gereisd worden...
Vandaar dat ik hier de vraag stelde, in de hoop dat iemand ervaring had met dit alles.
De hele procedure zorgt voor nogal wat extra stress en reacties als "zelf laten vliegen" zijn dan alles behalve grappig.
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

Jammer, had gehoopt dat het voor wat ontspanning had gezorgd, wat je nodig hebt in zulke tijden.

Succes!
kokopelli51
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door kokopelli51 »

nou ik wordt ook behoorlijk gestresst hier. Het verschilt zo enorm veel. Als check in ben je inderdaad zo'n 200 euro kwijt maar mijn jongste hond weegt 65 kg dus dat mag weer niet en kost het gelijk 2950 euro

Paard is zo goed als geregeld.....

Maar nu nog het visum dat is toch wel belangrijk :lol: en daar wordt ik :banghead: van. Maar dat hoort in een ander topic.

Succes met je papagaai, lijkt me ook niet makkelijk, maar ik moest toch wel erg hard lachen toen er geopperd werd om het zelf te laten vliegen :)

Het is jammer dat ik geen zeehonden heb.....
Mijn blog http://hiddencaveranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Zaterdag vliegen we met onze 2 katten naar Atlanta.
We hebben dit via agent geboekt want was goedkoper dan rechtstreeks met Delta te boeken.
We hebben de garantie dat ze op zelfde vlucht zitten en we hebben toeslag betaald zodat ze 's morgens thuis worden opgehaald.
Men heeft ons beloofd dat een internationaal pas voor de katten met een gezondheidsattest van de veearts in het engels voldoende is...

Maar ja een kat is geen paard en lijkt me dus iets gemakkelijk ook al was er voor mijn vrouw toch al behoorlijk stress om dit te regelen...

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Ruim 3 weken geleden hebben wij de oversteek gemaakt met beide honden als extra bagage bij United.
Beide honden in een extra large kennel.
We hadden onze vlucht geboekt voor zondag, maar vanwege de temperaturen zat ik echt op hete kolen.
Toen zaterdag avond bleek dat de temperaturen op Dulles toch wel heel dicht bij de 85graden Fahrenheit kwam, heeft mijn vriend vanuit de VS met United gebeld om te kijken wat mogelijk was.
De weersverwachting voor maandag was veel beter met beduidend lagere temperaturen en afhankelijk van eventuele kosten wilden we omboeken als er plaats was.
In de eerste instantie zou dit zo'n 150 dollar gaan kosten, wat te doen was, maar toen we terug belden mochten we voor niets omboeken :D
De reis voor de honden kostte me 600 euro.
Moet zeggen dat de zorg die United aan de honden besteedde heel prettig was, we werden gelijk doorgeleid naar een balie, hoefden niet in de rij te wachten en de kennels werden met persoonlijke begeleiding het vliegtuig ingebracht.

Maar....ik zou het nooit meer doen, tenzij voor een definitieve verhuizing zoals in ons geval, maar niet voor een vakantie of een andere tijdelijk verhuizing.
Na de vlucht had ik twee super angstige honden en pas nu komen ze echt tot rust.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ook met Delta wordt er genoeg aandacht besteed aan pets.
Toen iedereen aan boord was kregen we van boordpersoneel bevestiging dat onze 'kindjes' aan boord waren en zicht rustig gedroegen.
Nadat we door customs waren en onze auto opgepikt hadden konden we bij Delta cargo onze poezen meteen ophalen.

Beiden waren vrij rustig maar je kon zien aan hun ogen dat ze in stress waren. Toen ze na 18 uur uit hun kooi mochten in hun nieuw huis werd het pas echt duidelijk dat beesten niet graag vliegen. Ze hebben zowat dik twee uur rondgelopen op zoek naar een weg uit met het nodige kattegeklaag erbij natuurlijk.
Ondertussen zijn we een week verder en eentje is al helemaal terug op orde, de tweede kat voelt zich nog steeds niet thuis en wil vooral 's avonds naar buiten.
We proberen ze nog een week binnen te houden om ze dan in de tuin te laten.

Dat emigreren voor beestjes meer stress meebrengt dan voor ons is overduidelijk maar goed we hopen hier in Atlanta toch een tijdje te blijven.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, voor die beestjes moet dat echt wel stresserend zijn. Die snappen niet het minste van wat er aan 't gebeuren is... Spijtig dat je hen dat niet kan uitleggen he!

Daarstraks moest ik kattebakvulling meebrengen voor iemand (wij hebben enkel een hond), en toen zag ik in de winkel dat ze van die 'kussentjes' verkopen die je in de transportkooi kan leggen, en die zijn absorberend, dus gevuld met kattebakvulling of zo. Heeft iemand die al eens gebruikt om ze in de transportkooi van zijn hond of kat te leggen, voor wanneer ze onderweg een plasje maken in de kooi? Want ik weet dat honden het vreselijk erg vinden om in (of nabij) hun plas te moeten liggen... Dit lijkt me mogelijk een oplossing?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

kastelke schreef:Ja, voor die beestjes moet dat echt wel stresserend zijn. Die snappen niet het minste van wat er aan 't gebeuren is... Spijtig dat je hen dat niet kan uitleggen he!
We hebben het wel uitgelegd aan ze maar of ze het begrepen :lol: Aankomst in Houston 2 gestresde teckels en een gestresde vrouw, even uitlaten in de parkeergarage en ze waren zo de oude weer en blaffen nu vlekkeloos Texaans :wink:
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Elke

hadden wij nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.
Wij hadden hun kussentjes waar ze normaal in slapen ingelegd en ook karton onderaan.
Natuurlijk hadden ze geplast en heb dus bij aankomst alles in de vuilbak gedumpt.

Ondertussen zijn beide poezen terug in hun normale doen.
Volgende week mogen ze buiten

Bart1
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

bart1 schreef:
Ondertussen zijn beide poezen terug in hun normale doen.
Volgende week mogen ze buiten

Bart1
Kunnen ze daar bij jullie wel veilig naar buiten? onze kat is een binnenkat vanwege allerlei vormen van wild die hier op de loer liggen voor huiskatten en kleine honden: vossen, coyotes, racoons, uilen en andere roofvogels. Ik werd vorig week zelf nog bijna aangevallen door een grote valk of havik. Ik kon hem niet herkennen want hij viel van opzij aan. Waarschijnlijk kwam ik te dicht in de buurt van het nest...
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Loek

Men heeft ons inderdaad aangeraden om de katten binnen te houden vooral vanwege de coyotes. Maar onze katten waren in Belgie buitenkatten en ook al zijn ze in hun normale doen, eigenlijk staan ze aantal keer per dag voor de deur te zingen om buiten te mogen.
Heb al een kat van de buren gezien die buiten zit dus ik denk dat we hier safe zitten maar ga dit toch nogmaals navragen bij de buren

Bedankt

Bart1
kokopelli51
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door kokopelli51 »

Pe,

Hoe groot en zwaar zijn jouw honden? en heb je het dus zonder agent geregeld? Ons vertrek is iets uitgesteld, maar we gaan wel voorgoed (hoop ik je weet het maar nooit natuurlijk :-)
Mijn blog http://hiddencaveranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Haneveer
Amerika-newbie

Bericht door Haneveer »

Ik lees veel over hett verhuizen van een huisdier naar Amerika op het forum. Ik heb niet iets gevonden over een mogelijke quarantaine periode voor een kat. Weet iemand of het nodig is om een kat voor vertrek in quarantaine te hebben of dat de kat bij aankomst in Amerika een periode in quarantaine moet. Wie kan me helpen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waar heb je gelezen dat een kat die uit Nederland komt in quarrantaine moet? Ik neem aan dat we hier spreken over een normale huiskat, niet een of andere zeer exotische soort dat op de lijst van dieren die met uitsterving bedreigd zijn staat? En we spreken over een gewoon huisdier, dus geen raskat die voor het fokken gebruikt gaat worden?

Je gaat met 2 dingen te maken hebben:
de richtlijnen van je airline -> hun voorschriften van waaraan de kat moet voldoen en de bench waarin ze getransporteerd wordt moet je bij hen zelf opvragen
de richtlijnen om je huisdier de US binnen te mogen brengen. Daar stelt het Centers for Disease Control and Prevention (CDC) de regels voor op.Onder andere:
Cats - All domestic cats must be free of evidence of disease communicable to humans when
examined at the port of entry. If the animal is not in apparent good health, further examination by
a licensed veterinarian may be required at the owner's expense.
There is no requirement for a rabies certificate but most airlines require a veterinarian’s health
certificate. Cats arriving in Hawaii or Guam, both of which are free of rabies, are subject to
locally imposed quarantine requirements.
Minder gedoe dus als bij een hond. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nee hoor, gewone katten hoeven niet in quarantaine.

De katten moeten wel een rabies inenting hebben en gezond verklaard worden door een dierenarts want anders krijg je ze niet mee op het vliegtuig maar daarna kunnen ze zonder problemen Amerika in.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En je kan altijd hier ook nog eens kijken:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... iew=unread
Elke
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Wij hebben onze twee katten meegenomen naar USA.
Gewoon geboekt op zelfde vlucht als onzelf en netjes afgehaald bij Delta Cargo eens we geland waren.

Zoals door Ziva/Elke aangegeven enkel zorgen dat paperassen, inspuitingen in orde zijn en dat de bench aan de IATA voorwaarden voldoen.

Katten gingen stuk snellen om USA binnen te brengen dan onszelf....

Bart1
vincentvdpoll
Amerika-newbie

Huisdieren mee naar de VS

Bericht door vincentvdpoll »

Hallo,

Mijn vriendin en ik vertrekken 11 april richting San Francisco. Nu zijn wij benieuwd wat de beste vliegtuigmaatschappij is om je huisdieren (2 katten) mee te nemen.

Moeten we nog op bepaalde zaken letten?

Vincent

**Samengevoegd met recent topic over het meenemen van huisdieren. **
Mel79
Amerikakenner

Re: Huisdieren mee naar de VS

Bericht door Mel79 »

Ga je verhuizen? Of op vakantie? Als je op vakantie gaat, laat je huisdieren dan alsjeblief hier in NL

Edit: Oke zie net dat het om een emigratie gaat. Sorry, daar kan ik je verder ook niet mee helpen. Zoek anders ff via de zoekfunctie huisdieren mee emigreren ofzo
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer