Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Medicaid?
Re: Medicaid?
Ik heb nu een verzekering via insubuy afgesloten, tijdelijk tot ik in Juli onder de verzekering van mijn man val.
Voor $260 ben ik nu drie maanden verzekerd tot $1.000.000 zonder eigen risico.
Ik ben gezond dus heb het eigenlijk alleen voor spoedgevalen nodig.
Viel me zat mee eigenlijk die prijs.
Voor $260 ben ik nu drie maanden verzekerd tot $1.000.000 zonder eigen risico.
Ik ben gezond dus heb het eigenlijk alleen voor spoedgevalen nodig.
Viel me zat mee eigenlijk die prijs.
-
- Amerika-expert
Het is zo wie zo goed om te kijken hoe je verzekerd bent als je zwanger wilt worden.
Een vriendin van me hier, dacht dat ze goed verzekerd was. Tot dat bleek dat een keizersnee niet
tot de dekking viel. Daar kwam ze achter toen ze al zwanger was overigens.
Bijverzekering kon niet meer omdat dat onder de noemer "pre-existing" viel.
Het was dus tijdens de zwangerschap een heet hangijzer hoe het kindje ter wereld zou komen.
Normale bevalling was ze gedekt, maar bij een keizersnee dus niet.
Wat bleek.... de baby lag een aantal weken voor de bevalling met het hoofdje naar boven.
Van alles gedaan om het kindje te draaien, wat niet een echt prettige ingreep is voor de a.s. moeder.
Tot aan accupunctuur toe. Maar het is dus uiteindelijk een keizersnee geworden.
En de rekening was ettelijke duizenden.....
Dus moraal van het verhaal kijk voor je in Amerika zwanger wordt, hoe je verzekerd ben en onder welke voorwaarden.
En dan je bij verzekeren voor dat je zwanger bent.
Een vriendin van me hier, dacht dat ze goed verzekerd was. Tot dat bleek dat een keizersnee niet
tot de dekking viel. Daar kwam ze achter toen ze al zwanger was overigens.
Bijverzekering kon niet meer omdat dat onder de noemer "pre-existing" viel.
Het was dus tijdens de zwangerschap een heet hangijzer hoe het kindje ter wereld zou komen.
Normale bevalling was ze gedekt, maar bij een keizersnee dus niet.
Wat bleek.... de baby lag een aantal weken voor de bevalling met het hoofdje naar boven.
Van alles gedaan om het kindje te draaien, wat niet een echt prettige ingreep is voor de a.s. moeder.
Tot aan accupunctuur toe. Maar het is dus uiteindelijk een keizersnee geworden.
En de rekening was ettelijke duizenden.....
Dus moraal van het verhaal kijk voor je in Amerika zwanger wordt, hoe je verzekerd ben en onder welke voorwaarden.
En dan je bij verzekeren voor dat je zwanger bent.
Ja ik ben dus wel zwanger, het was niet echt gepland, maar ja ik kan nou moeilijk het kind gaan weghalen. Echt een stress situatie
Ik heb 6 weken geleden social security aangevraagd maar nog steeds niet ontvangen...ben nog steeds daarop aan het wachten.
Hier in Texas zeggen ze dat ik wel Medicaid kan aanvragen voor de zwangerschap, zodra het kind is geboren dan word Medicaid stopgezet.
Een kantoor die mensen helpt met emigreren etc. zei dat ik Medicaid op de naam van het kind moet zetten en niet op mijn naam dat het dan geen probleem is. Maar ze gaat het nog navragen.
Ik weet het allemaal niet meer
Ik ben voor een gesprek in het JPS ziekenhuis geweest. Ze weten mijn hele situatie.
Ze zei dat ik CHIP Pernital Program krijg dat is voor mensen die geen Medicaid krijgen. (The CHIP Perinatal Program provides a basic prenatal care package. Covered prenatal care services.)

Ik heb 6 weken geleden social security aangevraagd maar nog steeds niet ontvangen...ben nog steeds daarop aan het wachten.
Hier in Texas zeggen ze dat ik wel Medicaid kan aanvragen voor de zwangerschap, zodra het kind is geboren dan word Medicaid stopgezet.
Een kantoor die mensen helpt met emigreren etc. zei dat ik Medicaid op de naam van het kind moet zetten en niet op mijn naam dat het dan geen probleem is. Maar ze gaat het nog navragen.
Ik weet het allemaal niet meer

Ik ben voor een gesprek in het JPS ziekenhuis geweest. Ze weten mijn hele situatie.
Ze zei dat ik CHIP Pernital Program krijg dat is voor mensen die geen Medicaid krijgen. (The CHIP Perinatal Program provides a basic prenatal care package. Covered prenatal care services.)
Meid dat hebben wij ook geprobeerd, op naam van de baby zetten maar dat ging echt niet. Heb je echt niet de mogelijkheid van een birthcenter in de buurt? Of desnoods thuisbevallen (mits natuurlijk je ziekenhuis redelijk dichtbij is) m.b.v een verloskundige. Dit kan de kosten aanzienlijk drukken. Na afloop van alles is er wellicht ruimte om te onderhandelen met het ziekenhuis over de totale rekening. Ik hoorde vorige week pas van mijn man dat hij dus gedaan heeft met onze rekening. Die was dus $18,000 en omdat mijn man aanbood cash te betalen hoefde we $12,000 te betalen. Ik weet wel, nog een hoop geld, maar het is het proberen waard.
Laat de stress aub niet het mooie van je zw.schap vergallen, niet gezond voor jullie beiden. Er komt echt wel een oplossing. Hoever ben je? Je kunt bep. dingen ook gewoon niet doen. Zoals de suikertesten. Duur en eigenlijk (of je moet risicogroep zijn) niet nodig. In NL doen ze die ook alleen als je overwicht hebt bijvoorbeeld. Ik heb me destijds ook laten ompraten om nog een echo te doen met 30 weken, terwijl ik instinctief toch al het gevoel dat dat niet nodig was. Maar wel $800,- lichter.
CHIP is idd een optie! Hadden wij ook wel aan kunnen denken, maar volgens mij hangt dat ook weer af van het inkomen.
Succes iig! Geniet van het wonder in je buik hoor!
Laat de stress aub niet het mooie van je zw.schap vergallen, niet gezond voor jullie beiden. Er komt echt wel een oplossing. Hoever ben je? Je kunt bep. dingen ook gewoon niet doen. Zoals de suikertesten. Duur en eigenlijk (of je moet risicogroep zijn) niet nodig. In NL doen ze die ook alleen als je overwicht hebt bijvoorbeeld. Ik heb me destijds ook laten ompraten om nog een echo te doen met 30 weken, terwijl ik instinctief toch al het gevoel dat dat niet nodig was. Maar wel $800,- lichter.
CHIP is idd een optie! Hadden wij ook wel aan kunnen denken, maar volgens mij hangt dat ook weer af van het inkomen.
Succes iig! Geniet van het wonder in je buik hoor!
Thanks voor je reactie meid.
Ik ben 12 weken zwanger en helaas kan ik er helemaal niet van genieten door al deze ellende. Zoveel stress allemaal
JPS is een ziekenhuis dat goedkoper is dan andere ziekenhuizen hier. Daar ben ik al paar keer geweest.
CHIP krijg ik wel.
Hier doen ze inderdaad veel meer onderzoeken tijdens de zwangerschap dan in Nederland.
Best goed idee om de suikertesten weg te laten want ik ben geen risicogroep gelukkig.
Ik ben 12 weken zwanger en helaas kan ik er helemaal niet van genieten door al deze ellende. Zoveel stress allemaal

JPS is een ziekenhuis dat goedkoper is dan andere ziekenhuizen hier. Daar ben ik al paar keer geweest.
CHIP krijg ik wel.
Hier doen ze inderdaad veel meer onderzoeken tijdens de zwangerschap dan in Nederland.
Best goed idee om de suikertesten weg te laten want ik ben geen risicogroep gelukkig.
-
- Amerika-expert
Mijn Nederlandse vriendin had dus hetzelfde, de hele verzekerings kwestie was zo altijd aanwezig. Wat ontzettend vervelend voor je!
Zij had overigens een doula geregeld die de bevalling zou doen in het ziekenhuis. Misschien is dat een mogelijkheid voor je.
Zij had overigens een doula geregeld die de bevalling zou doen in het ziekenhuis. Misschien is dat een mogelijkheid voor je.
CHIP is toch een goede optie. Voor meer informatie hierover kun je naar social services gaan, of de Texas health department website. Elke staat is verplicht om een verzekering zoals CHIP aan zwangere vrouwen en kinderen te bieden.
Een bloedsuiker test is niet zo duur, dat zijn dingen waar je toch beter niet op kunt bezuinigen als het nodig is. Ook vrouwen zonder risicofactoren kunnen zwangerschapsdiabetes krijgen en als die niet behandeld wordt kunnen de gevolgen voor moeder en kind erg zijn.
Een doula staat de vrouw bij bij de bevalling, maar is geen vervanging voor een verloskundige of arts.
Een bloedsuiker test is niet zo duur, dat zijn dingen waar je toch beter niet op kunt bezuinigen als het nodig is. Ook vrouwen zonder risicofactoren kunnen zwangerschapsdiabetes krijgen en als die niet behandeld wordt kunnen de gevolgen voor moeder en kind erg zijn.
Een doula staat de vrouw bij bij de bevalling, maar is geen vervanging voor een verloskundige of arts.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, ik zou de suikertest zeker niet weigeren. Ik ben een voorbeeld van iemand, die geen risicofactoren had, en toch zwangerschapsdiabetes had. De kans is groot, dat CHIP die testen ook betaalt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ja dat is ook weer waar. Ik wil natuurlijk ook geen risico's nemen met mijn gezondheid en die van het kind.
Wat ik me afvraag...ik mag geen medicaid hebben, maar mag ik CHIP wel?
Wat ik me afvraag...ik mag geen medicaid hebben, maar mag ik CHIP wel?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat zul je moeten navragen. Op de site van CHIP Texas las ik het volgende:
Pregnant women who do not qualify for Medicaid because of their income or immigration status or, because their income is too high, may still qualify for CHIP perinatal coverage.
Het feit, dat daar immigration status genoemd wordt, doet me denken, dat het zeker de moeite van het proberen waard is. Indien je het nog niet gevonden had, dit is de site, waar je je kunt aanmelden. Succes, ik duim voor je, dat je ervoor in aanmerking komt.
Pregnant women who do not qualify for Medicaid because of their income or immigration status or, because their income is too high, may still qualify for CHIP perinatal coverage.
Het feit, dat daar immigration status genoemd wordt, doet me denken, dat het zeker de moeite van het proberen waard is. Indien je het nog niet gevonden had, dit is de site, waar je je kunt aanmelden. Succes, ik duim voor je, dat je ervoor in aanmerking komt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Van de human health and services website van Texas; "A pregnant woman does not have to meet the citizenship and alien status requirements as with Medicaid, in order to be eligible for CHIP perinatal."
Ik denk wel dat je hiervoor in aanmerking zult komen. Het is zo belangrijk om prenatale zorg te hebben, gelukkig is de mogelijkheid er.
http://www.hhsc.state.tx.us/chip/perinatal/index.htm
Ik denk wel dat je hiervoor in aanmerking zult komen. Het is zo belangrijk om prenatale zorg te hebben, gelukkig is de mogelijkheid er.
http://www.hhsc.state.tx.us/chip/perinatal/index.htm
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Ik ben paar weken terug al voor een gesprek in het JPS ziekenhuis geweest voor de aanvraag van CHIP. Ik moest al mijn papieren etc. meenemen.
Ik heb ze mijn hele situatie uitgelegd en die mevrouw zei dat ik voor CHIP perinatal wel in aanmerking kom.
Binnenkort krijg ik een kaartje per post van ze. Daarmee krijg ik heel veel dingen vergoed tijdens mijn zwangerschap gelukkig.
*Kaart van CHIP heb ik al binnen, vanaf maand April tot dat ik ben bevallen word de zorg voor mijn zwangerschap vergoed gelukkig.
Ik heb ze mijn hele situatie uitgelegd en die mevrouw zei dat ik voor CHIP perinatal wel in aanmerking kom.
Binnenkort krijg ik een kaartje per post van ze. Daarmee krijg ik heel veel dingen vergoed tijdens mijn zwangerschap gelukkig.
*Kaart van CHIP heb ik al binnen, vanaf maand April tot dat ik ben bevallen word de zorg voor mijn zwangerschap vergoed gelukkig.

Laatst gewijzigd door yasmin op 21 apr 2010, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Goed te weten, dat de medische verzorging in de VS op sommige punten eigenlijk best goed geregeld is. En gelukkig zijn we onderweg naar de uitbreiding van dit soort verzorging.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Nou meid dat is vast een hele opluchting! En nu alleen nog proberen te genieten he? 

Here is the link stating that it’s okay to receive CHIP and it looks like they’ve now decided it’s also okay to receive most forms of Medicaid.
Dit vond ik op de site van USCIS.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Benefits Not Subject to Public Charge Consideration
Under the agency guidance, non-cash benefits and special-purpose cash benefits that are not intended for income maintenance are not subject to public charge consideration. Such benefits include:
• Medicaid and other health insurance and health services (including public assistance for immunizations and for testing and treatment of symptoms of communicable diseases, use of health clinics, short-term rehabilitation services, prenatal care, and emergency medical services) other than support for long-term institutional care
• Children's Health Insurance Program (CHIP)
• Nutrition programs, including Food Stamps, the Special Supplemental Nutrition Program for Women, Infants and Children (WIC), the National School Lunch and School Breakfast Program, and other supplementary and emergency food assistance programs
• Housing benefits
• Child care services
• Energy assistance, such as the Low Income Home Energy Assistance Program (LIHEAP)
• Emergency disaster relief
• Foster care and adoption assistance
• Educational assistance (such as attending public school), including benefits under the Head Start Act and aid for elementary, secondary, or higher education
• Job training programs
• In-kind, community-based programs, services, or assistance (such as soup kitchens, crisis counseling and intervention, and short-term shelter)
• Non-cash benefits under TANF such as subsidized child care or transit subsidies
• Cash payments that have been earned, such as Title II Social Security benefits, government pensions, and veterans' benefits, among other forms of earned benefits, do not support a public charge determination
• Unemployment compensation is also not considered for public charge purposes
Some of the above programs may provide cash benefits, such as energy assistance, transportation or child care benefits provided under TANF or the Child Care Development Block Grant (CCDBG), and one-time emergency payments under TANF. Since the purpose of such benefits is not for income maintenance, but rather to avoid the need for on-going cash assistance for income maintenance, they are not subject to public charge consideration.
Wil dit nou zeggen dat je wel medicaid mag?
Dit vond ik op de site van USCIS.
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Benefits Not Subject to Public Charge Consideration
Under the agency guidance, non-cash benefits and special-purpose cash benefits that are not intended for income maintenance are not subject to public charge consideration. Such benefits include:
• Medicaid and other health insurance and health services (including public assistance for immunizations and for testing and treatment of symptoms of communicable diseases, use of health clinics, short-term rehabilitation services, prenatal care, and emergency medical services) other than support for long-term institutional care
• Children's Health Insurance Program (CHIP)
• Nutrition programs, including Food Stamps, the Special Supplemental Nutrition Program for Women, Infants and Children (WIC), the National School Lunch and School Breakfast Program, and other supplementary and emergency food assistance programs
• Housing benefits
• Child care services
• Energy assistance, such as the Low Income Home Energy Assistance Program (LIHEAP)
• Emergency disaster relief
• Foster care and adoption assistance
• Educational assistance (such as attending public school), including benefits under the Head Start Act and aid for elementary, secondary, or higher education
• Job training programs
• In-kind, community-based programs, services, or assistance (such as soup kitchens, crisis counseling and intervention, and short-term shelter)
• Non-cash benefits under TANF such as subsidized child care or transit subsidies
• Cash payments that have been earned, such as Title II Social Security benefits, government pensions, and veterans' benefits, among other forms of earned benefits, do not support a public charge determination
• Unemployment compensation is also not considered for public charge purposes
Some of the above programs may provide cash benefits, such as energy assistance, transportation or child care benefits provided under TANF or the Child Care Development Block Grant (CCDBG), and one-time emergency payments under TANF. Since the purpose of such benefits is not for income maintenance, but rather to avoid the need for on-going cash assistance for income maintenance, they are not subject to public charge consideration.
Wil dit nou zeggen dat je wel medicaid mag?