Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 2: Ziva

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jaja5
Amerikakenner

Re: DV-2011: winnaar nr. 2: Ziva

Bericht door jaja5 »

Noiu het is dus veranderd dat je zelf alles moet downloaden. Wij kregen afgelopen (DV2010) we de formulieren mee gestuurd.

Je stuurt inderdaad geen extra papieren mee terug en
het lijstje wat jij schreef is volgens mij helemaal correct.
Let op dat je pasfoto's niet ouder mogen zijn dan 6 maanden (bij ons)
en als je zo'n laag nummer hebt dan kun je misschien ook vast de andere laten maken, maar dat is up to you! (ik heb steeds nieuwe foto's laten maken, 1x bij meedoen loterij, 1x bij 1st Nl, en 1x bij interview/medicals)

Dan doe je alles met de barcode sheet op de post met die sticker. Je kan alles gebruiken, ik deed 'gewoon' alles met TNT en dan aangetekend met handtekening retour.
Je kan altijd na paar weken een mail sturen (met full name, date of birth and CN) of alle stukken ontvangen zijn, dan krijg je na paar dagen reply. Erg vriendelijk allemaal)

Zou het om een of andere reden niet ingevoerd zijn, ben je dan nog ruim op tijd het opnieuw te sturen, maar goed met die handtekening retour en de email weet je zeker dat het er is en verwerkt is. Oh je kan ze ook bellen.

De overige documenten ga je langzaamaan verzamelen. Let op de 'houdbaarheid' van sommige documenten... maar ik begrijpo dat je cn erg laag is dan kun je denk ik alles al aanvragen!
Succes, vragen over invullen? stel ze maar
PGT
Amerika-ontdekker

Bericht door PGT »

Proficiat.

Verstuur het met UPS, dan moet het sowieso goedkomen!
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

UPS DTP Fedex, of TNT dus bij mij ging die laatste altijd goed :-)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

wat wij ook hebben gedaan is van alle ingevulde dokumenten een copy gemaakt, gwoon om voor onszelf een back up file te hebben
Niet nodig gehad, but you never known

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Gefeliciteerd. Spannend zeg. En een lekker laag case nummer.

Ik zou zeker een kopie maken van alle papieren die je opstuurd. Beter mee verlegen...

Ik heb destijds mijn papieren terug gestuurd met UPS die waren toen het goedkoopst geloof ik.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

ik heb alle formulieren in (USA) letter formaat opgestuurd....

TNT met internationaal track kan je via USPS site in USA tracken...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Beter laat dan helemaal niet: van harte gefeliciteerd! Super! :thumbup:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Moohaa
Amerika-ontdekker

Bericht door Moohaa »

Gefeliciteerd en hopelijk verloopt de rest van het proces soepel!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heel erg bedankt voor jullie felicitaties! Echt te gek :thumbup:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben druk bezig met het invullen van de formulieren maar loop tegen een paar vragen aan. Hopelijk kan iemand me helpen :)

1. Hebben jullie bij alle vragen die je niet kunt beantwoorden "N/A" neergezet? (voorbeeld, ik ben niet getrouwd dus ik kan de vakken of leeglaten of N/A invullen)

2. Bij vraag 43a. staat of je ooit een SSN hebt gehad (nee dus in mijn geval) maar dan staat er dus of je een vervangende kaart wilt (ook N/A lijkt me) en dan verder of je een SSN wilt en dan nog een verhaal waarbij je de SSA moet authoriseren om de gegevens met INS te delen. Ik wil gewoon, als ik het proces doorkom, een SSN hebben dus heb Yes aangekruist in de middelste kolom waarin ze vragen of je een SSN wilt en dan ook nog Yes bij die authorisatie. Is dat dan goed?

3. Het adres wat ik wil opgeven bij "intend to live" en "het versturen van Greencard" is een adres van mijn goede vriendin. Nu wil ik haar ook vragen of zij ook mijn Affidavit of Support wil worden. Het probleem is echter dat zij er financieel niet supergoed voorstaat. Ze heeft wel een baan en kan nu alles betalen na een regeling bij de rechtbank en ze vindt het prima als ik voor de time beeing bij haar kom maar ik vraag me af of ze dat ook gaan checken qua financiele handel en wandel en of dat dan negatief voor mij uitpakt. En gaan ze haar ook contacten of vragen om allerlei gegevens in te vullen?

In principe ben ik niet financieel van haar afhankelijk maar ik wil zowel een redelijk banksaldo kunnen tonen bij het interview alsmede haar als support opgeven. Ik wil sowieso proberen om al voordat ik eventueel wegga een baan te regelen maar dat is lastig zonder SSN etc. Ik snap dat ik de Immigratiedienst moet overtuigen dat ik geen public charge wordt maar tegelijkertijd wil ik mijn goede vriendin niet met allemaal rompslomp opzadelen. Bovendien weet ik niet of ik op basis van haar financiele situatie kan worden afgewezen. Wie heeft hier wat meer ervaring mee?

4. Klopt het dat je op Page 4 van formulier DS-230 geen handtekening zet vanwege de "do not write below the following line"? Ik snap prima wat dat betekent maar vind het gewoon vreemd dat je dan op Page 2 wel moet tekenen en op Page 4 van deel II niet :roll:

Ik realiseer me dat ik overkom als superblondT haha maar ik wil gewoon geen stomme fouten maken en daardoor mijn kansen verspelen dus ik hoop op jullie begrip :oops:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ziva - ook nog namens mij VAN HARTE! Het is geweldig nieuws!

Wat betreft die affidavit of support - jouw sponsor moet kunnen bewijzen dat ze genoeg geld verdient (125% van de poverty line - google maar eens, dan kom je zo op de site die al die data heeft, ik weet hem niet zo). Dit moet ze doen via tax returns van afgelopen jaren, loonstrookjes, en W2s. Ze moet genoeg verdienen om jou -en- al haar dependents te onderhouden. Dus als ze getrouwd is en een kind heeft, dan heeft ze dus 2 dependents, en met jou er bij 3. Dat verhoogt het bedrag dat ze moet verdienen om sponsor te kunnen zijn. Nu weet ik eerlijk gezegd niet of dat ze bij de DV-loterij ook zo streng kijken, of dat je gewoon een redelijk bank saldo moet hebben.

Weet een van de andere winnaars dat misschien?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als winnaar moet je geen mensen hebben die je ginder supporteren als je zelf een 'voldoende' bedrag op je bankrekening kan aantone. Wat dat 'voldoende' is, dat blijkt een zeer rekbaar begrip te zijn. ;-) Ligt allemaal ook een beetje aan het feit of je in je eentje gaat, of direct de zorg voor een gans gezin meesleurt. Of je een hoger diploma hebt, of je middelbaar onderwijs niet eens hebt afgemaakt, of je bv. een 20-er bent, of al haast 60 jaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Proficiat Ziva!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dank jullie wel voor de felicitaties :blob4: :blob6: :blob2:

Ik maak me wellicht teveel zorgen, ik weet het niet. Ik vraag me gewoon af hoe er bij een interview mee omgegaan wordt. Of er veel over gepraat wordt en of een bankafschrift voldoende is. Ze zullen toch ook wel begrijpen dat je niet naar een land zou willen emigreren als je bij voorbaat kansloos bent (alhoewel, er zijn wellicht mensen die dat wel doen).

Ik heb geen reden om aan te nemen dat ik helemaal geen werk zou kunnen vinden, ben goed geschoold en heb een paar hersens (die momenteel een beetje op hol geslagen zijn haha) en sleep geen heel gezin mee. Ik kan wel tijdelijk bij iemand wonen maar ik heb hier niet jaren voor gespaard ofzo dus vandaar.

Nou ja, eerst maar wat terugsturen en dan weer wachten.

Als iemand nog tips heeft, ik hou me echt van harte aanbevolen!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat laat, maar ook van mij gefeliciteerd! Tennessee is onze buurstaat ;) (maar zeker zes uur rijden).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

...dan ben ik vast en zeker ook niet te laat, van harte gefeliciteerd alsnog :occasion9:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
lwk
Amerika-ontdekker

Bericht door lwk »

Ziva schreef:Ik ben druk bezig met het invullen van de formulieren maar loop tegen een paar vragen aan. Hopelijk kan iemand me helpen :)

1. Hebben jullie bij alle vragen die je niet kunt beantwoorden "N/A" neergezet? (voorbeeld, ik ben niet getrouwd dus ik kan de vakken of leeglaten of N/A invullen)

JA ,overal N/A doen.

2. Bij vraag 43a. staat of je ooit een SSN hebt gehad (nee dus in mijn geval) maar dan staat er dus of je een vervangende kaart wilt (ook N/A lijkt me) en dan verder of je een SSN wilt en dan nog een verhaal waarbij je de SSA moet authoriseren om de gegevens met INS te delen. Ik wil gewoon, als ik het proces doorkom, een SSN hebben dus heb Yes aangekruist in de middelste kolom waarin ze vragen of je een SSN wilt en dan ook nog Yes bij die authorisatie. Is dat dan goed?

JA (zoals ik me herrinner

3. Het adres wat ik wil opgeven bij "intend to live" en "het versturen van Greencard" is een adres van mijn goede vriendin. Nu wil ik haar ook vragen of zij ook mijn Affidavit of Support wil worden. Het probleem is echter dat zij er financieel niet supergoed voorstaat. Ze heeft wel een baan en kan nu alles betalen na een regeling bij de rechtbank en ze vindt het prima als ik voor de time beeing bij haar kom maar ik vraag me af of ze dat ook gaan checken qua financiele handel en wandel en of dat dan negatief voor mij uitpakt. En gaan ze haar ook contacten of vragen om allerlei gegevens in te vullen?

In principe ben ik niet financieel van haar afhankelijk maar ik wil zowel een redelijk banksaldo kunnen tonen bij het interview alsmede haar als support opgeven. Ik wil sowieso proberen om al voordat ik eventueel wegga een baan te regelen maar dat is lastig zonder SSN etc. Ik snap dat ik de Immigratiedienst moet overtuigen dat ik geen public charge wordt maar tegelijkertijd wil ik mijn goede vriendin niet met allemaal rompslomp opzadelen. Bovendien weet ik niet of ik op basis van haar financiele situatie kan worden afgewezen. Wie heeft hier wat meer ervaring mee?

Uit commentaar van medewerker consulaat mag ik aannemen dat bedrag van rond de 20.000 usd eigen geld op bank voldoende is.

(maar als je 30+ bent ofzo zal het wel minder goed overkomen )

4. Klopt het dat je op Page 4 van formulier DS-230 geen handtekening zet vanwege de "do not write below the following line"? Ik snap prima wat dat betekent maar vind het gewoon vreemd dat je dan op Page 2 wel moet tekenen en op Page 4 van deel II niet :roll:

Volgens mij wel , want je moet daar ter plekke ergens een handtekening zetten op een van je papieren.

Ik realiseer me dat ik overkom als superblondT haha maar ik wil gewoon geen stomme fouten maken en daardoor mijn kansen verspelen dus ik hoop op jullie begrip :oops:
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Denk dat je een beetje teveel zorgen maakt, wat begrijpelijjk is. Hadden wij ook op dat moment.
Maar het ganse proces valt zeker mee en als er iets niet duidelijk of onvoldoende is ingevuld dan zullen ze dan zeker op een vriendelijke manier vragen tijdens je interview.

Mijn aanbeveling zou zijn als je zelf voldoende geld beschikt om de eerste 6 maanden door te komen om geen support in te vullen. Lijkt het me onnodig complexer te maken. Toen wij voor interview gingen hadden wij in onze file copies zitten van rekeninguittreksels, verklaring van de bank in het engels over de middelen die we hadden alsook onze uitstaande schulden in belgie (hypotheek op huis) en een verklaring van immo kantoor over de geschate waarde van ons huis. Zo kon men zelf de optelsom maken hoeveel geld we hadden.
Men heeft er nooit om gevraagd of een opmering over gemaakt.
Over hoeveel centjes je moet hebben is hier al behoorlijk wat draadjes verschenen maar ik keek vooral naar wat ik dacht nodig te hebben om 6 maanden door te komen zonder inkomsten (in ons geval huurhuis, aankoop auto, dagelijkse uitgaven,etc). Dit verschilt natuurlijk van case nummer tot case nummer maar via internet denk ik dat je vrij goed beeld kan krijgen wat het hier allemaal kost.

DS230 mag je inderdaad niet tekenen. Als ik me goed herrinner doe je dit tijdens je interview waardoor je zweert dat je de waarheid en niets dan de waarheid hebt verteld!

SSN best aankruisen. Hadden wij ook gedaan maar toch niet ontvangen. Eens je in US bent kan je nog altijd SSN nummber bij plaatselijk kantoor gaan aanvragen. Je moet even tijd hebben maar zit toch vrij vlug in de bus. Werk zoeken vanuit belgie is trouwens niet evident en heb nog niet veel voorbeelden gezien op dit forum waarin dit gelukt is. Je moet gewoonweg hier zijn want als je goed resume hebt dan wordt je vaak eerst gecontacteerd voor een telefonisch interview en men gaat hier niet vlug een buitenlands mobiel nummer bellen.

Zoals gezegd: geen stress. Je lijkt me vrij goed op weg om papieren correct in te vullen maar mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Jij ook nog gefeliciteerd! :D Ziet er naar uit dat we ons in hetzelfde schuitje bevinden.

Succes!
Sten

Bericht door Sten »

Namens ons ook gelukwensen, wij hebben dus ook de brief gekregen, case number in de begin 25 000. Ik heb nu ook alles doorgelezen hier, en ik ga spoedig beginnen met het invullen van het formulier. Ik doe dat eerst maar op een 'klad versie' denk ik, want je moet het online op .pdf invullen en je kunt dat (wat je invult) niet opslaan.
Ik vind het super fijn dat mensen hier zo geduldig antwoord geven, want ook ik ben nu behoorlijk 'on edge' om alles goed te gaan doen.

EDIT: inmiddels dus programmaatje geïnstalleerd waarmee je wel tussentijds kunt opslaan, afsluiten en ook alles kunt invullen op de pc, alle formulieren...
Laatst gewijzigd door Sten op 16 mei 2010, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer