Uiteraard, om te beginnen is het natuurlijk een wat grotere stad dan andere die in je rijtje staan. Maar daar komt wel bij dat Atlanta vrij ruim is opgezet, heel groen is en je kunt je er makkelijk verplaatsen. Het is niet zo oud als sommige Ivy League steden, maar het is wel een stad die enorm hard groeit, waardoor er volop dingen georganiseerd worden en er constant nieuwe musea, restaurants e.d. geopend worden. Veel Emory studenten wonen in Midtown, waar ikzelf ook woon. Daar ligt ook Piedmont Park, een groot park waar van februari tot november zo'n beetje iedereen sport, wandelt of in het gras ligt te lezen. Ook daar is een hoop te doen, het is er heel liberaal en er wonen veel mensen van over heel Amerika en heel de wereld. Dat is dus nogal een verschil met kleinere plaatsen in het Zuiden van de VS. Atlanta is verder natuurlijk de plaats van het Martin Luther King Center en het Carter Center (dat laatste valt overigens officieel onder Emory).Georgie schreef:Atlanta (en Georgia in het algemeen) lijkt me ook leuk om te wonen. Kan je er iets meer over vertellen?
Atlanta is een goede uitvalsbasis voor allerlei activiteiten: je bent binnen een uur in de bergen, een paar uur en je zit op het strand en natuurlijk zijn er allerlei leuke plaatsjes waar je gemakkelijk naartoe kunt. En natuurlijk zit je met het drukste vliegveld ter wereld om de hoek ook goed als het gaat om trips naar elders in de VS, Zuid Amerika of als je eens naar NL wilt. Maar het belangrijkste is verder volgens mij vooral meer subjectief van aard: quality of life. Dus: voordelig leven, maar wel met mooi weer. En dat is ook wat waard.

Goed, tot zover mijn sales pitch.