Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 visum bemachtigd -> verhoor bij binnenkomst VS?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Trillian
Amerika-newbie

Re: K1 visum bemachtigd -> verhoor bij binnenkomst VS?

Bericht door Trillian »

In mijn specifieke geval, vloog ik op 11 juli 2010 met Delta van Amsterdam NL naar Detroit (MI). Dante (de poezerd) moest natuurlijk mee. Delta heeft van 15 mei tot en met 15 september een verbod op beesten in het ruim. Daarom ging de poes mee aan boord.

Kosten: 200 euro voor de ticket en 100 euro voor de speciale carrier waarin ze moest zitten: een Sturdibag. De kat kreeg van de dierenarts een half pilletje chlomicocalm. Dit is een licht kalmeringsmiddel (niet verdovend). Dit gaf ik haar anderhalf uur voor het opstijgen, waardoor Dante vanaf take-off tot een half uur voor het landen rustig lag te soezen in haar kooitje. Ik kreeg regelmatig wat water voor de kat, maar afgezien van wat brokjes eten, wilde ze niets hebben. De vlucht duurde acht en half uur en na het landen was Dante nog wat moe, maar kon ze al wel weer mauwen. Voor vertrek echter, vanaf het moment dat we in Arnhem in de auto stapten, ging ze mauwen. Pas in het vliegtuig hield ze op, omdat het pilletje toen pas begon te werken. Dat was minder, maar ik hou van het beest en nu is ze mijn kleine stukje Nederland.

Mochten jullie het reisverslag willen lezen, zie hier: http://katjaindevs.blogspot.com/2010/07 ... upper.html
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Mijn hond moest destijds op een speciaal vrachtvliegtuig, kon niet eens mee in het ruim van de zeepksit waar ik zelf in zat. Ben zelf via New Jersey naar Providence gevlogen destijds. Heb mijn trouwe viervoeter een dag later in Boston op kunnen halen.
Dat van die allergie vindt ik persoonlijk een erg goed punt. Stel je eens voor dat er mensen in hetzelfde vliegtuig zitten die erg allergisch zijn voor een kat of hond. Ik moet er niet aan denken hoe een dergelijke vlucht voor die mensen zal verlopen, als urenlang in een afgesloten ruimte zitten met die dieren, en dan 10 kilometer hoogte natuurlijk eej.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Trillian
Amerika-newbie

Bericht door Trillian »

Ik denk dat je daarom het diertje niet uit de carrier mag halen: dan blijven de haren en de huidcellen ook in de kooi. En als iemand last heeft van allergie voor beesten, kan de diereigenaar of de ander natuurlijk ergens anders zitten. Ik had er ook aan gedacht, maar gelukkig klaagde niemand op de vlucht over allergie!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer