Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

getrouwd met amerikaanse maar uit elkaar, wel sponsors fam.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
JP2010
Amerika-ontdekker

Re: getrouwd met amerikaanse maar uit elkaar, wel sponsors f

Bericht door JP2010 »

Kijk dit zijn reacties waar ik iets mee kan.

Voor het verkrijgen van een O1 visum moeten we wel mega veel bewijzen neerleggen. Flyers, magazine advertenties,etc. Dit is voor mij geen probleem. Ik maak al 10 jaar muziek, heb meer dan 200 titels op mijn naam staan en reis nu zo'n 5 jaar over de hele wereld als muzikant/dj.

Een werkvisum is dan ook het probleem niet zo (volgens mij zei ik dat ook in de openingspost).Waar ik echter naar op zoek ben is een permanente verblijfsvergunning. En waar ik dan rekening mee moet houden. Zover ik het nu zie moet ik dus de scheiding snel regelen en zou ik 'trouwen met een amerikaanse' (vriendin) als optie kunnen beschouwen.

Jullie zeggen ook dat familie sponsoring helemaal niet ? of naar verwachting niet ? zal helpen?

-- heb mijn openingspost aangepast, mijn excuses voor mijn onduidelijkheid. Ik dacht door een algemene open vraag te stellen wellicht dubbele bevestiging te krijgen op de zaken die ik al wist. Dit werkte verwarrend en dus ben ik nu duidelijker in mijn openingspost. --
Laatst gewijzigd door JP2010 op 10 jul 2010, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

@JP 2010

Als je genoeg geld hebt, $ 1000 000 (zegge en schrijve 1 miljoen bucks), kun je jezelf inkopen in de States, heb ik begrepen. Misschien een optie?
Laatst gewijzigd door Sten op 10 jul 2010, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

haha was da tmaar waar.

Het is overigens 150.000 dollar en ik heb gelezen bij anderen (op blogs) dat het meer een formaliteit is die 150K. Als je bedrijft in 1 jaar wel ongeveer 150K omzet dan werd dat bij hen ook al geaccepteerd. (Pin me er niet op vast, ik heb het alleen maar gelezen bij een stel dat hun ervaringen deelde.)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

JP2010 schreef: Kijk dit zijn reacties waar ik iets mee kan.

Voor het verkrijgen van een O1 visum moeten we wel mega veel bewijzen neerleggen. Flyers, magazine advertenties,etc. Dit is voor mij geen probleem. Ik maak al 10 jaar muziek, heb meer dan 200 titels op mijn naam staan en reis nu zo'n 5 jaar over de hele wereld als muzikant/dj.

Een werkvisum is dan ook het probleem niet zo (volgens mij zei ik dat ook in de openingspost).Waar ik echter naar op zoek ben is een permanente verblijfsvergunning. En waar ik dan rekening mee moet houden. Zover ik het nu zie moet ik dus de scheiding snel regelen en zou ik 'trouwen met een amerikaanse' (vriendin) als optie kunnen beschouwen.

Jullie zeggen ook dat familie sponsoring helemaal niet ? of naar verwachting niet ? zal helpen?

Off topic: Ik word nu wel nieuwschierig naar je werk als DJ! ;)

Op basis van je familie kan je geen visum verkrijgen. Dit kan alleen via je ouders of via kinderen. Directe familie dus. Je familie kan je wel helpen bij eventuele sponsoring, maar daarvoor moet je dus nog wel een permanent visum kunnen aanvragen op basis van iets anders dan deze familie.

Met je huwelijk is het een probleem dat het alleen op papier staat. Dit is een weg die je zou kunnen kiezen, maar deze gaat niet makkelijk zijn. Ik weet niet hoe goed de relatie met je vrouw nog is, maar zij zal veel moeten doen en je zal dus echt van haar afhankelijk zijn. Daarbij komt inderdaad dat ook zij financieel verantwoordelijk zal zijn voor jou voor 4 tot 10 jaar nadat je het visum hebt verkregen. Ook zal je echt goede redenen moeten hebben waarom jullie al een lange tijd apart leven. Daar zie ik persoonlijk het grootste probleem in. Daarnaast is het volgens mij ook zo dat je dan waarschijnlijk nog enkele jaren getrouwd moet blijven. Hele lastige weg dus waarbij je erg afhankelijk bent van je vrouw.

En dan is er nog de derde manier: Green card loterij. Daar zou ik gewoon aan mee doen naast alle andere wegen die je probeert. Het is gratis en wie weet win je hem zoals Sten. Dan ben je ineens van al het andere af!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Sten

Bericht door Sten »

JP2010 schreef: haha was da tmaar waar.

Het is overigens 150.000 dollar en ik heb gelezen bij anderen (op blogs) dat het meer een formaliteit is die 150K. Als je bedrijft in 1 jaar wel ongeveer 150K omzet dan werd dat bij hen ook al geaccepteerd. (Pin me er niet op vast, ik heb het alleen maar gelezen bij een stel dat hun ervaringen deelde.)
Ok, maar het had gekund toch als bekend muzikant... Ik hoop natuurlijk ook nog de Lotto te winnen voor Jeroen en ik naar de States emigreren. Maakt alles wel een stuk gemakkelijker. Maar dan wel groot winnen natuurlijk, laten we zeggen vanaf € 100 000... :wink:
Laatst gewijzigd door Sten op 10 jul 2010, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Nu werdt je ineens wel heel erg aggresief. Ik heb in eerste instantie mijn twijfels ge-uit en niet zonder reden; we hebben hier een meisje van 14 gehad die in New York wilde wonen en vast informeerde hoe de koopmarkt daar in elkaar zat. We hebben hier een jongen van een jaar of 15 gehad (onder wel 3 verschillende forum-namen) die zich wilde laten addopteren door Amerikaanse ouders om zijn leven daar voort te zetten, hij was Nederland een beetje zat. Ook hebben we hier een autistische jongen gehad die meende dat hij in Amerika een betere toekomst voor zichzelf zag. Dan hebben we nog een aantal mensen voorbij zien komen die allemaal huizen in Florida willen kopen en er daar dan permanet willen gaan wonen (ook al heb je het geld, het kán helemaal niet!). Om nog maar niet te spreken over al die mensen die een neef, oud-tante oid in de VS hebben en hopen dat ze op basis daarvan een visum kunnen krijgen.

Mijn irritatie (niet bij de kinderen trouwens) zit er dan in dat mensen zich niet voorbereiden voordat ze vragen gaan stellen. En in sommige gevallen heb ik weleens gedacht (en anderen met mij) dat één of andere grapjas hier op het forum een account aanmaakt om vervolgens de andere forummers een beetje in de maling te nemen met dit soort gekkigheid. Dat kan gebeuren; ik kan jou zijn, jij kan mij zijn enzovoorts.

Je eerste post klonk me daadwerkelijk serieus in de oren, en je tweede ook nog maar toen je begon over die 3000 en die 2000 dollar raakte ik argwanend (en ook omdat je de term 'muziek artiets' gebruikte). Als dat ongegrond was, dan bij deze mijn excuses. Maar begrijp waarom wij hier op dit forum soms argwanend reageren op dit soort vragen!
Laatst gewijzigd door RiverCola op 10 jul 2010, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

JP2010 schreef:
Sten schreef:@JP 2010

Als je genoeg geld hebt, $ 1000 000, kun je jezelf inkopen in de States, heb ik begrepen. Misschien een optie?
haha was da tmaar waar.

Ook daar zitten weer meer regels aan vast! Volgens mij moet je dan wel zorgen dat je Amerikanen aan het werk krijgt enzo. Dus het is niet dat je even 150K neer legt en dan van alle sores af bent!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

@ Sten
Ik gun het je echt van harte. Zal toch eens mee gaan doen met die visa lottery. Je weet het immers nooit idd..
Sten

Bericht door Sten »

Gee thanks! :thumbup:

Ja, doe dat, er zijn mensen die hem al de eerste keer winnen (zoals Bart, dacht ik); wij kregen de winning notification de tweede keer dat we meededen...
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

@ RiverCola
Met zo'n uitleg kan ik wel leven. Misschien toch handig om de volgende keer een prive berichtje te sturen alvorens openbaar iemand naief te noemen.
Misschien dat zo'n forum een inschrijf voorwaarde of procedure kan krijgen?

Je argwaning over de 2000/3000 regel en muziekartiest zijn onterecht in dit verhaal en excuses ook geaccepteerd omdat ik wel snap dat als je zulke grappenmakers meemaakt je wel op je achterste poten sneller gaat staan.
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

Sten schreef:Gee thanks! :thumbup:

Ja, doe dat, er zijn mensen die hem al de eerste keer winnen (zoals Bart, dacht ik); wij kregen de winning notification de tweede keer dat we meededen...

dat MEEEN je niet... 1e en 2e keer? zo snel!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het kan heel snel gaan maar er zijn ook mensen op dit forum die al 10 keer meegedaan hebben (en als je de pogingen van de partner meetelt al 20 keer) en nog steeds niet gewonnen hebben. Het is echt een loterij, je leest vaak over first-time winners maar je hoort soms ook hele andere verhalen. Altijd meedoen als dit je droom is! You never know!!!......en het is gatis :thumbup:
Sten

Bericht door Sten »

@ JP2010
Ja hoor, kijk hier maar eens naar:

viewtopic.php?f=12&t=18161
viewtopic.php?f=12&t=24587

Elke heeft de winnaars groen gemaakt, en dan kun je ook bekijken hoe vaak die persoon meegedaan had...
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

en je kunt maar 1 x per jaar mee doen? of?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

De loterij wordt 1x per jaar gedaan inderdaad. Inschrijven kan van oktober tot december. Dan krijg je rond juni bericht of je gewonnen hebt.
Sten

Bericht door Sten »

JP2010 schreef:en je kunt maar 1 x per jaar mee doen? of?
Ja, dat kan een keer per jaar, als je een partner hebt, kan die ook afzonderlijk deelnemen. Hier: http://www.dvlottery.state.gov/

En hier de data voor dit jaar:
DV Lottery 2012 Online Registration

Check back later for information about the upcoming DV Lottery 2012 registration period, scheduled to start in October 2010. Entrants will apply on Form DS-5501, Electronic Diversity Visa Entry Form, available only during the DV open registration period.
Bron: http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html

Aanvulling: OscarG zei dit ook, maar iets minder specifiek, vandaar dat ik het toch maar plaats...
JP2010
Amerika-ontdekker

Bericht door JP2010 »

Ik zou dus ook naar amerika kunnen gaan, op een O1 visum aan de slag gaan.. ondertussen 3 jaar achter elkaar deelnemen aan die loterij?
Sten

Bericht door Sten »

Tuurlijk! :usa2:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik ben zelf op een O-1 visum binnengekomen, maar dan in de researcher categorie. Ik kan jouw 'extraordinary ability' niet beoordelen, dus daar ga ik ook niets over zeggen. Als je een betrouwbare agent hebt die voor jou een O-1 visum wilt aanvragen dan is dat een goede indicator. Als je geen grote prijs hebt gewonnen (zoals Nobelprijs, Pullitzer, Oscar, Grammy, etc.) is de bewijsvoering een flinke klus, maar doenbaar als je goed genoeg bent. De kosten van de totale procedure zijn behoorlijk, zeker ook door de uren die een immigratieadvocaat erin moet stoppen (als ze het serieus nemen). Ze (US Immigration) zijn overigens in de laatste jaren veel strenger geworden, en willen ook bewijs zien dat de agent bonafide is en voldoende inkomen heeft om jou te ondersteunen. Voor zover ik begrijp kun je alleen via je werkgever (in jouw geval je agent) werken, en mag je niet buiten je agent om erbij klussen. Een O-1 kan overigens steeds verlengd worden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een H1-B. Met een O-1 kun je logischerwijs een EB1-B Green Card aanvragen, wat op ongeveer dezelfde punten wordt beoordeeld, maar nog strenger dan bij een O-1.

[Edit: nog even voor de duidelijkheid: als je in aanmerking kan komen voor een O-1, is dat een kansrijkere weg naar een Green Card dan het meedoen aan de loterij, aangezien je voor een EB1-B Green Card in aanmerking kan komen.]

Over immigratie via familiebanden kan ik geen zinnig woord zeggen...
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

k kreeg net een mail binnen van mijn 'collega' muzikant. hij heeft een O1 visum gekregen. 3 jaar geldig. Via het boekingskantoor waar ik ook terecht kom.
3000 dollar voor snelle afhandeling (meestal een maand) en 2000 dollar voor een langdurige afhandeling (geen idee hoe lang)
Ik zou hier toch wel erg voorzichtig mee zijn.
Volgens mij is er no such thing als " een snelle fix" voor een verblijfsvergunning.
het is echt niet vergelijkbaar met het verlengen van je paspoort in het land waar je geboren en getogen bent.
Als ik jou was zou ik eerst zelf eens goed uitpluizen wat zoiets nou precies zou kosten voordat je dit soort bedragen gaat overmaken.
Er zijn op het gebied van immigratie helaas ontzettend veel zwendels!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer