Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012: slow chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Clint
Amerika-expert

Re: DV-2012: slow chat

Bericht door Clint »

Georgie schreef: Ik ga me binnenkort maar even orienteren op het maken van de pasfoto's, zodat ik die alvast in huis heb voor m'n aanmelding.
Ik kan Fotografie Americaine in de Wagenstraat (Den Haag) aanraden. Zitten schuin tegenover de zijkant van de Bijenkorf, ongeveer naast de HTM Klantenservice :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik denk ook niet dat het compleet random is.

Het is natuurlijk heel makkelijk om alle info in een database te gooien, beetje mixen en voila. Dan wordt het wel heel makkelijk om te selecteren op gezinnen, singles, opleidingsniveau etc. en afhankelijk van wat men "nodig" heeft een keuze te maken. Maar ja, we zullen het niet weten denk ik :)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ik denk ook niet dat het helemaal random is. Het is ook wel erg makkelijk en aantrekkelijk er een filter doorheen te gooien van bijvoorbeeld leeftijd of opleiding.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Clint schreef:
Georgie schreef: Ik ga me binnenkort maar even orienteren op het maken van de pasfoto's, zodat ik die alvast in huis heb voor m'n aanmelding.
Ik kan Fotografie Americaine in de Wagenstraat (Den Haag) aanraden. Zitten schuin tegenover de zijkant van de Bijenkorf, ongeveer naast de HTM Klantenservice :)
Oeh dank je!

En louter voor mezelf hoop ik dan dat ze even de filter door het opleidingsniveau heengooien :lol: 8)

En spannend zeg, dat het nu alleen nog maar via internet te volgen valt ipv de notification letter door de bus. Dat wordt een gevalletje van op de vernieuw-knop blijven drukken. Aan de ene kant handig, aan de andere kant verliest het ook weer z'n charme. (alhoewel ik m'n Cambridge toelating ook via internet zag en niet via de post en voor het effect maakt het eigenlijk niet uit, elke keer was ik weer doodzenuwachtig als ik die pagina opende....behalve die ene keer toen er echt nieuws was en ik heel nonchelant op de pagina keek natuurlijk. Wat een verrassing en wat een gil kwam er uit mijn mond! Hopen op nog zo'n effect dit jaar met de DV dan maar!)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Hey iedereen,

Zouden ze het merken als ik pasfoto's van vorig jaar gebruik? ... m.a.w. hoe rondom is het en hoe goed wordt het gecontroleerd...? Ik denk net als de meeste hier dat het niet random is, gezien de lange "selectieperiode". Toch maar foto's laten maken denk ik...

Wij doen dit jaar voor de 2e keer mee en zijn al 5 jaar uit NL weg. Ik zie hier veel mensen die al weg zijn of willen uit NL/B? Wij zijn zelf 5 jaar terug al vertrokken uit NL en hebben tot nu toe geen spijt gehad. Waarom willen de meeste mensen hier NL/B verlaten? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk!

Wij kiezen voor de USA om de uitdaging (en toch ook een beetje jeugdsentiment..) :wink:

Grusse aus Deutschland,

Klaas (&Froukje)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Klaasenfroukje schreef:Hey iedereen,

Zouden ze het merken als ik pasfoto's van vorig jaar gebruik? ... m.a.w. hoe rondom is het en hoe goed wordt het gecontroleerd...? Ik denk net als de meeste hier dat het niet random is, gezien de lange "selectieperiode". Toch maar foto's laten maken denk ik...
Het ligt eraan wat je bedoelt met "pasfoto's van vorig jaar". Zijn dat exact dezelfde pasfoto's als waarmee je vorig jaar hebt meegedaan aan de lottery? Indien ja, ik zou het niet doen. Ik denk dat ze wel degelijk kijken naar hoevaak je je al hebt ingeschreven in het verleden en ook naar je inschrijvingen.

Gaat het om pasfoto's die je vorig jaar hebt laten maken en die dus ouder zijn dan 6 maanden maar die je nog nooit hebt gebruikt voor de lottery, ja dan kun je dat zonder problemen doen weet ik uit ervaring :oops:
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

hoi,

wij doen dit jaar ook voor de 1e keer mee en ik ben best wel zenuwachtig. Ook omdat ik nu zwanger ben dus het al druk krijg volgend jaar, maar ik moet het gewoon proberen. Als we winnen zijn we toch alweer een jaar verder als we eenmaal gaan. Moet je eigenlijk aangeven op je inschrijving dat je een kindje verwacht of geef je dat pas door als je gewonnen hebt?

Gr Laura
robertm
Amerika-ontdekker

Bericht door robertm »

lovely_laura schreef: Moet je eigenlijk aangeven op je inschrijving dat je een kindje verwacht of geef je dat pas door als je gewonnen hebt?
Wij hadden dezelfde situatie en wij hebben bij het invullen van de formulieren (na het ontvangen van de NL) gewoon een extra formulier voor ons pas geboren zoontje toegevoegd.
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Klaasenfroukje schreef:Ik zie hier veel mensen die al weg zijn of willen uit NL/B? Wij zijn zelf 5 jaar terug al vertrokken uit NL en hebben tot nu toe geen spijt gehad. Waarom willen de meeste mensen hier NL/B verlaten? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk!
Ik woon sinds mei van dit jaar in Londen. Al jaren heb ik het gevoel gehad weg te willen uit Nederland. Waarom precies weet ik eigenlijk ook niet.. Het buitenland heeft me altijd al gefascineerd en wonen in het buitenland nog meer. Ik moet ook zeggen dat ik Nederland totaal niet mis, behalve mijn vrienden en familie. Gelukkig is Londen niet zover en zit ik zo in Nederland.

In 2007 ben ik naar Amerika gegaan voor een half jaar en heb daar mijn exvriend leren kennen. Na een halfjaar moest ik terug en ben daarna nog 2 keer terug naar de VS gegaan om bij hem te zijn. Ik heb in 2007 toen voor het eerst meegedaan aan de loterij, ik vind Amerika een heerlijk land en zou er nog steeds wel willen wonen. Echter is het sinds een jaar uit met mijn ex omdat de afstand toch te groot was en ook de kans op het krijgen van een greencard is bijzonder klein. Ook omdat homo's niet kunnen trouwen.

Ik denk dat ik dit jaar niet meedoe aan de loterij. Ik heb het hier in Londen prima naar mijn zin en zie het ook niet zo zitten om weer te gaan emigreren.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik ga vandaag maar eens foto's laten maken!!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou, ik heb de pasfoto's binnen!
Op cdrom, dus dat is handig. Ik moest alleen m'n pony in m'n haar opzij kammen want ik mocht geen haar over m'n wenkbrouwen hebben, dat was niet zo handig.
Verder heeft de man nog even online gekeken of de foto echt aan de eisen van de DV voldeed. Goede service dus.

Let namelijk op: Voor de visa gelden andere regels dan de DV lottery foto's, althans, de digitale regels (pixels enzo). 600x600 moet de DV foto zijn.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Georgie schreef: Let namelijk op: Voor de visa gelden andere regels dan de DV lottery foto's, althans, de digitale regels (pixels enzo). 600x600 moet de DV foto zijn.
Minstens, maar mag ook meer zijn.
Taking a New Digital Image. If a new digital image is taken, it must meet the following specifications:

Image File Format:
The image must be in the Joint Photographic Experts Group (JPEG) format.
Image File Size:
The maximum image file size is 240 kilobytes (240 KB).
Image Resolution and Dimensions:
Minimum acceptable dimensions are 600 pixels (width) x 600 pixels (height). Image pixel dimensions must be in a square aspect ratio (meaning the height must be equal to the width).
Image Color Depth:
image must be in color (24 bits per
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Bij Foto Verhoeff in Utrecht maken ze speciaal foto's voor de DV lottery: http://www.verhoeff.com/nl/internationaal.php
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Ik heb net op de site van verhoeff gekeken en ziet er proffesioneel uit. Weet iemand wat de foto's daar kosten?
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ik heb de foto's hier ook laten maken, prima geregeld allemaal, ik was uit mijn hoofd tussen de 12 en 16 euro kwijt.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik was 22 euro kwijt. Vond ik wel duur, maar ik kreeg er ook 4 mee in geprinte versie. Niet dat ik daar nu direct iets aan heb, maar wie weet.
HyperBart
Amerika-ontdekker

Bericht door HyperBart »

Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen. Ik vraag me overigens ook hoe random het is. Maak ik met een universitaire opleiding bijv meer kans, of maakt het als je aan de minimumeisen voldoet niets uit en is het gewoon random?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

HyperBart schreef:Ik ga dit jaar voor het eerst mee doen. Ik vraag me overigens ook hoe random het is. Maak ik met een universitaire opleiding bijv meer kans, of maakt het als je aan de minimumeisen voldoet niets uit en is het gewoon random?
In principe is dit random. Er zijn mensen die hun twijfels hier bij trekken en dan zou je dus met een universitaire graad meer kans moeten krijgen, maar ik zelf kies er voor om te vertrouwen dat het gewoon random is. Het maakt niet uit uiteindelijk; je wint of je wint niet..je hebt er verder totaal geen invloed op.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar ik ga er vanuit dat het echt random is.

Bij de gewone visa wordt al naar opleidingsniveau e.d. gekeken. De loterij is er toch juist voor mensen die voor Amerika niet echt interessant zijn?
Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Waarom vragen ze er dan naar en waarom een foto? dat was vroeger niet.
Ik ben begonnen met een envelop in een envelop aan de ambassade voor de deelnamevoorwaarden.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer