Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vrachtwagenchauffeur worden in de USA!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Paddy
Amerika-ontdekker

Re: vrachtwagenchauffeur worden in de USA!

Bericht door Paddy »

nickkessels schreef:Ik ben van plan om mijn vrachtwagen rijbewijs te halen.
Nu is mijn vraag mag ik met mijn nederlands vrachtwagen rijbewijs ook in america rijden of moet ik dan weer een heel nieuw rijbewijs halen ?
Als je gewoon voor de lol op vakantie een keer met een vrachtwagen wil rijden, denk ik niet dat je veel verder komt dan een bakwagen van een verhuurbedrijf als Penske ofzo. Ik heb zelf op mijn Nederlandse rijbewijs twee jaar geleden met een 14-tonner (zie foto hieronder) van Austin TX naar Provindence RI gereden, en volgens het verhuurbedrijf was dat rijbewijstechnisch geen probleem. Ik denk als je echter met een "semi" wil gaan rijden, dat je toch wel problemen gaat krijgen om een grotere bak te huren (en als dat lukt, zal dat flink prijzig zijn). Maargoed, nee heb je. Stuur eens een mailtje naar Penske, die weten wel van de hoed en de rand.

Wat een volledig Amerikaans vrachtwagenrijbewijs betreft: ik ben zelf al een tijdje bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden om professioneel te gaan rijden in de US, voor als we (mijn US aanstaande en ik) naar Amerika gaan verhuizen met een paar jaar. Zover ik begrepen heb, moet je eerst je "gewone" B-rijbewijs halen (Class 3). Daarna heb ik verschillende keren gezien dat je deze minimaal 12 maanden in bezit moet hebben (maar misschien verschilt dat per staat) alvorens je voor een groter rijbewijs op gaat. Er zijn voor trekker-oplegger twee soorten rijbewijzen: CDL1 - binnen de staatsgrens en CDL2 - OTR (Over The Road - alle staten). De eerste kost ongeveer $1200, de tweede ongeveer $2500.

Succes ermee! 8)

Afbeelding
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ziva schreef:Overigens: ik snap wel dat iedereen veel extra advies geeft maar ik geloof dat Nick wel weet dat hij een visum nodig heeft. En of het wel of niet leuk is kan hij natuurlijk beter zelf beoordelen lijkt me?
Dat kan best zijn, maar zonder de benodigde verblijfspapieren doen alle overpeinzingen over geldigheid van rijbewijzen en zo helemaal niet ter zake en blijft de discussie hier dus puur theoretisch (voor Nick tenminste).
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Paddy
Amerika-ontdekker

Bericht door Paddy »

Kijk trouwens even op deze link, via hier kom je gemakkelijk op de staat van jouw keuze, en zijn rijscholen makkelijk te vinden...

http://www.findatruckingjob.com/
Paddy
Amerika-ontdekker

Bericht door Paddy »

Ik kreeg trouwens dit vandaag via de email binnen, misschien heb je er wat aan ;)

http://myemail.constantcontact.com/U-S- ... r8LqXvJf5c
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar mijn vraag blijft nog altijd: wat wil je met een Amerikaans rijbewijs voor een vrachtwagen als je er niet mag werken? Als illegaal ginder gaan verblijven en trucker worden? :?
De topicstarter is, als ik het goed begrepen heb, ook nog nooit in de VS geweest.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:Als illegaal ginder gaan verblijven en trucker worden?
Dat is normaal al geen goed idee, maar tegenwoordig kun je dat vergeten - of je moet al voor een of ander klein obscuur lokaal bedrijfje gaan werken. Elke trucker staat geregistreerd bij de DOT en heeft een veiligheidsscore. Als jij ergens wilt gaan werken en het bedrijf vindt niets over jou terug bij de DOT dan heb je pech... (tenminste, als het een legaal opererend bedrijf is).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Nick, misschien is het eens interessant om (met 17) een summer camp of summer internship mee te maken bij een dergelijk transport bedrijf. Op deze manier merk je hoe het is om 2 maanden in de VS te blijven, zal je vast (al dan legaal of niet) een stuk in die trucks mogen rijden en kan je verhalen horen van chauffeurs hoe het is om daar te rijden. Op eigen houtje, zonder weet hoe het daadwerkelijk is lijkt me een te groot risico.
Ugly Truck
Amerika-newbie

Bericht door Ugly Truck »

Hallo, Ik volg dit forum al een tijdje maar heb me vanavond pas ingeschreven. Leuk forum wel :thumbup:
Ik ben een goeie tien jaar geleden vertrokken naar Californië om daar te trouwen met mijn Amerikaanse vriendin en heb toen gelijk de mogelijkheden onderzocht om ook daar in de Trucking Business te gaan, vandaar dat dit draadje mijn attentie had.

Ik had al een class C + M1 Licence en heb me aangemeld bij CR England in Salt Lake. Je krijgt een paar dagen de tijd om de stof te leren daarna moet je de CDL test doen, indien geslaagd krijg je drie weken internsieve training. In mijn geval een vaste route Denver - Dallas en terug drie keer per week. Daarna nog een test en daarna nog drie weken rijden met een medestudent. Daarna was het solo rijden. De ervaring was leuk en zeker een avontuur maar ook vaak eenzaam. Anyway, CR England betaalde de training ($3000) waarvan je de helft kreeg als je minimaal een jaar voor ze werkt, de andere helft wordt gefinancierd door een bank en werd verrekend met je salaris. Veel van de grote bedrijven werken op die manier...

Maar pas op dat het je huwelijk niet kost zoals dat bij mij het geval was. Je bent soms drie tot vier weken achter elkaar van huis. (OTR)
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Ugly Truck, wat jammer dat het je huwelijk heeft gekost. Dat vraag ik me wel es af wanneer ik de lange-afstands truckers zie op Rt. 95, hoe eenzaam vrachtwagenchauffeur in een groot land als amerika moet zijn. En dan zo vaak en zo lang weg van je familie, lijkt me erg moeilijk en zou niets voor mij zijn. Ik kon zo snel geen introductie vinde, maar woon je hier, of in NL? En rij je nog steeds, of doe je nu iets anders?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het zou inderdaad leuk zijn als je je kort voor zou stellen:
viewforum.php?f=17
Na 10 jaar in Amerika en je werk als truckchauffeur denk ik dat je best wat te vertellen hebt over je leven daar!
In ieder geval welkom bij het Alles Amerika forum!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Je kunt ook team driver worden met je vrouw
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Maar dan moet je vrouw wel samen met jou in de cab van een truck willen wonen (min of meer, voor enkele weken per maand) en zelf ook willen rijden. Niet iets dat voor iedereen is weggelegd... Ik spreek genoeg chauffeurs die inderdaad team rijden als man en vrouw, maar daar moet je volgens mij voor in de wieg zijn gelegd...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ugly Truck
Amerika-newbie

Bericht door Ugly Truck »

Sorry, ik zal me ook even voorstellen in het introductie topic.
Ik heb al die tien jaar niet meer gereden hoor, na een jaartje hield ik het voor gezien, mijn huwelijk was op de klippen en was terug in NL vóór mijn grote intervieuw met de INS. Zoals jullie wel weten krijg je na het indienen van alle papieren een work authorization waarmee je werken mag tot je intervieuw wat toch wel langer als een jaar kan duren.

Het werk als chauffeur was niet slecht hoor, natuurlijk heb je de eenzame momenten maar onderweg babbel je veel op de two way radio met andere truckers en s'avonds in de truckstops ook. Ik heb ook vele man/vrouw teams gesproken onderweg maar dat is inderdaad niet voor iedereen en al helemaal niet voor mijn vrouw. Trouwens als onderdeel van je training rij je zelf team voor drie weken en ik kan je melden dat is echt geen pretje. De één rijdt en de ander slaapt! ik heb in die drie weken echter geen oog dicht gedaan als ik moest slapen door het lawaai en geschud van de truck! Maar dat is waarschijnlijk ook een kwestie van wennen. Het is wel prima verdienen in team, maar zelfs solo viel dat niet tegen.

Veel meegemaakt dat wel, van Flash Floods in New Mexico en Tornados in Kansas maar ook de hitte van Florida (vooral als de air van je truck kapot is) tot aan sneeuwkettingen leggen in de Rockies.

Na een jaartje in NL ben ik weer terug gegaan om het nog eens te proberen met vrouwlief en dit keer ben ik bij Wal-Mart gaan werken. Maar daar verdien je zo weinig, daar kon ik niet van leven laat staan een gezin onderhouden. (jawel, ik heb ook een zoon verkregen uit dit huwelijk)

Door de financiele situatie liep het weer fout en ben terug gegaan naar NL en een tijdje later zijn vrouw en kind hier komen wonen en heb mijn oude baan als vertegenwoordiger weer opgepakt. Nu het bedrijf faiiiet drijgt te gaan lokt het toch weer om terug te keren naar de states want vrouw en kind zijn daar ook al weer. Die konden hier niet wennen. Ben nog steeds getrouwd dus de terugkeer moet wederom geen probleem zijn.

Of ik weer trucker wil worden? Ik denk het wel nu........ :lol:
nickkessels
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nickkessels »

Hahah bedankt voor de leuke reacties!
Ik heb al een poosje niet meer gekeken maar ik denk dat ik nu wel weet wat ik wil worden Trucker!

Ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie

Greetz

Nick
IN GOD WE TRUST
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

In Nederland of in Amerika?
Elke
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Nick - good luck!

En Ugly Truck - ben je al terug?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kastelke schreef:In Nederland of in Amerika?
Ik zie dat je nog mogelijkheden bekijkt om Amerika binnen te geraken, o.a. via het leger:
viewtopic.php?f=12&t=33987
Elke
fddg
Amerika-ontdekker

Bericht door fddg »

Ugly Truck schreef:
Of ik weer trucker wil worden? Ik denk het wel nu........ :lol:
Misschien kun je bij een van de grote bedrijven een "regional route" krijgen. Ik weet van een vriend van mij die voor Werner heeft gewerkt dat die 3 'verschillende" chauffeurs hebben. De locals, die alleen in de buurt rijden en gewoon elke avond thuis zijn. Dan heb je de regionals, die vertrekken maandag en zijn meestal donderdag of vrijdag weer thuis, en natuurlijk the OTR's maar die ken je al geloof ik.... Dat zijn de jongens die vaak weken van huis zijn, en af en toe een weekendje thuis zijn (als ze een goede band met hun dispatcher hebben..., dat wil wel helpen)

Anyway, hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt voor je!

Succes.
each day's a gift and not a given right
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik me afvraag: zijn die chauffeurs in de US nu meestal gewoon in dienst van de baas? Want naar wat ik hier zie, lijkt het me vooral dat zij zelfstandigen zijn. Je moet dus al je eigen truck hebben, en die investering is ook niet mis!
Elke
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Er zijn volgens mij ook chauffeurs die van een grote vervoerder een truck ter beschikking en opdrachten krijgen en dan per mijl betaald worden. Voor zover ik weet zijn ze niet in dienst van de baas in de zin van een gegarandeerd inkomen. Als iemand het beter weet, hoor ik het graag. :)
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer