Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

green card gewonnen, maar geen werkervaring of geld

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
robertm
Amerika-ontdekker

Re: green card gewonnen, maar geen werkervaring of geld

Bericht door robertm »

Ziva schreef:Ik had, naast een affidavit, ook een brief opgesteld en die laten tekenen door kennissen van mijn partner waarin ze verklaren dat ik een baan krijg zodra ik mijn visum krijg.
Was alleen die brief voldoende? Ik las op de website van de Amerikaanse Ambassade dat je die brief nog bij een notaris moest laten legaliseren.

groet, Robert
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Toen ik mijn interview had voor mijn GC, was er een stel die voor een K-1 ging. Zij gingen eerst, maar je hoort echt alles wat de consul zegt door de microfoon. Ik ving iets op van, "Are you sure you have sufficient funds". Nu weet ik niet hoeveel zij hadden, en die vrouw kreeg haar K-1 volgens mij wel, maar als ik zoiets opvang, denk ik dat de consul toch zijn bedenkingen erover had, maar desalniettemin toch een K-1 visa verstrekte. Ik denk dus zeker dat het om het totaalplaatje gaat, dus opleiding, spaargeld, maar ook financien van partner (indien je voor je K-1 gaat).

Overigens is het niet zo dat ik mensen afluister, maar je hoort werkelijk alles wat besproken wordt tussen de consul en de applicant!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ridley schreef: Zij gingen eerst, maar je hoort echt alles wat de consul zegt door de microfoon. I

Wat?! Je kunt dus gewoon meeluisteren met andermans interview?! :shock:
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ja, nu was het wel rustig toen ik binnenkwam (dat stel was de enige), maar ja je hoort werkelijk alles. Naarmate het wat drukker werd, werd het wel wat rumoeriger, maar omdat ik als tweede werd omgeroepen heb ik andere mensen niet kunnen afluisteren :lol:
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha oh jee, dat zou voor mij reden zijn om alleen nog maar nerveuzer te worden! Ik ben al eens op het consulaat geweest voor m'n visum destijds, maar kan me er nog heel weinig van herinneren.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Haha, ach het zijn wel aardige mensen. De beveiliging wat minder, maar de consul was wel erg vriendelijk. En je moet ze ook wel te vriend houden ;)
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Mack schreef:Ik moet even kwijt dat ik erg veel bewondering voor je heb, Ceristimo.
Helemaal mee eens. Het is een verademing om eens een keer een verhaal als dat van Ceristimo te lezen, waarbij de TP gewoon met beide benen op de grond blijft staan. Vooral niet opgeven, joh!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Georgie schreef:
Ridley schreef: Zij gingen eerst, maar je hoort echt alles wat de consul zegt door de microfoon. I
Wat?! Je kunt dus gewoon meeluisteren met andermans interview?! :shock:
Yep, je kunt vrij goed alles horen, zowel als je in de rij staat achter iemand, maar ook als je op het bankje zit te wachten op de dame aan wie je "al je geld" mag geven en op de consul. Wij zaten destijds op het bankje direct naast het meest linkse loket (daar waar je betaalt) en daarmee dus ook vlakbij het middelste loket (waar de consul het "interview" met je houdt). En je kunt inderdaad alles vrij goed horen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Wat gek, waarom zou dat zijn?

(Ik heb nogal bel angst, dus als ik aan de telefoon ben, loop ik altijd weg omdat ik er niet tegen kan als mensen mee luisteren)
Maar ja op zo'n moment is dat natuurlijk wel the least of your worries.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Georgie schreef:Wat gek, waarom zou dat zijn?
Gebrek aan ruimte in die kamer? Of misschien denken ze dat je toch niets te verbergen hebt, en iedereen min of meer in hetzelfde schuitje zit daar... Het is ook alleen vervelend als het allemaal niet zo loopt als je verwacht, denk ik...

En inderdaad, als je daar staat heb je wel andere dingen waar je je druk om maakt, en besef je niet eens dat iedereen mee kan luisteren...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Hallo iedereen. Heel erg bedankt voor de reacties! Ik ga er morgen verder op in.

In elk geval mijn excuses voor het zolang niet reageren. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk te genieten van de laatste dagen in Pittsburgh. Maandag (gisteren) om 2.40pm Pittsburgh-tijd vertrok mijn vlucht naar New York. We hebben geprobeerd om van de laatste dag samen niet zo'n vervelende aftel-dag te maken. We hebben ontbeten in een knusse Amerikaanse diner, vervolgens nog de incline van Pittsburgh genomen (karretje stijl omhoog en dan heb je bovenin een uitzicht van Pittsburgh) en nog even naar het winkelcentrum geweest. Toen naar het vliegveld. Tintelende vingers, raar gevoel in je maag...Nouja, niet leuk.
Vanaf JFK ging de vlucht om 6.30pm richting Amsterdam. En nu ben ik weer in Nederland. Even deze dag bijkomen. :|
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Georgie schreef:Maar ja op zo'n moment is dat natuurlijk wel the least of your worries.
Inderdaad, het kon me op dat moment absoluut niks schelen. Maar er was inderdaad wel wat weinig privacy, al had ik dat niet eens zo heel erg door.
"Keep Georgia On Your Mind"
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Ridley schreef:Haha, ach het zijn wel aardige mensen. De beveiliging wat minder, maar de consul was wel erg vriendelijk. En je moet ze ook wel te vriend houden ;)
beveiliging was super vriendelijk bij ons!!

en dan horen, ja het kan maar het moet wel rustig zijn wil je ook alle antwoorden horen.
Ik had er in ieder geval geen last van, was veel te blij dat ik er was!!

Bij tijdelijke visa's zit je in een veel grotere ruimte en is dat minder.
Ik zou me er maar geen zorgen over maken, just enjoy the moment :mrgreen:
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Goldenhills
Maar toch voor de tweede keer weer aan een GC gekomen? Netjes hoor... :thumbup:

@Ziva
Bedankt voor de geruststelling. Het is goed te weten dat ze ieder geval individueel behandelen en er met hun hart - en niet de exacte richtlijnen - naar kijken. Haar vader heeft gezegd als co-sponsor op te willen treden, mocht het nodig zijn. Dat is dus goed om te weten.

@Mack
... :oops: ... 'Een heel nieuw leven'. Waarschijnlijk wel, maar dat gaat volgens mij nog heel wat moeite en stress kosten om 't allemaal op te kunnen starten. Maar het is het vechten waard.

@Ridley
Man én vrouw? Moet je dat interview voor K1 (als het er bij ons daar op aan gaat komen...) met z'n tweeën doen?

Candice en ik hebben nog lang gepraat over de hele situatie. En, helemaal gezien de toch vrij lange aanvraagtijd voor een een eventuele K1-visum, bestaat er een kans dat we vlak na 1 mei toch die procedure gaan proberen te starten. Dus GC-loterij niet gewonnen, dan zo snel mogelijk die K1. Zo kijken we er beide in elk geval nu tegenaan.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ceristimo schreef: Man én vrouw? Moet je dat interview voor K1 (als het er bij ons daar op aan gaat komen...) met z'n tweeën doen?
Hoeft niet, mag wel ;)
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@OscarG
Thanks... :)
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Ceristimo schreef: Maar zo gemakklijk is dat dus niet. Iets waar Amerikanen zelf zich overigens totaal niet bewust van zijn. Één van haar vrienden zei laatst nog: "so, are you gonna move in with her now?".
Tja, kon dat maar zo makkelijk...

|

Helemaal mee eens. Zelfs mijn eigen man, toen nog vriend, had zoiets van: kom nu maar gewoon hierheen dan kijken we wel hoe we het gaan doen. Dat doen ze hier allemaal zonder problemen. Niet dus. En ook andere Amerikanen hier die horen hoe lang het allemaal geduurd heeft voor ik hier officieel naar toe kwam vragen vaak dingen als: ja maar je bent toch getrouwd? Dan kun je toch gewoon hier naar toe komen.

Goed van je dat je het allemaal goed uit wil zoeken en geen risico's wil nemen. Hoor vaak mensen zeggen: dan trouw je toch gewoon? Ik heb mijn man ook online leren kennen, en wij waren ook dolverliefd maar ik vond de 4 weken die we elkaar in het echt hadden "mee gemaakt" toch ook wel te kort om maar meteen in het huwelijksbootje te stappen. Eerst maar even kijken of je elkaar in het echte leven, met al zijn ups en downs ook nog zo leuk vind.
Succes met wat en hoe je het ook gaat doen!
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
anna2011
Amerika-ontdekker

Bericht door anna2011 »

goldenhills schreef:Als je Googled op "affidavit of support income requirements I-134" vind je allerlei info, zoals deze guidelines. Het lijkt erop dat de sponsor boven 100% van het poverty income level moet zitten.

Volgens die tabel is $37,000 dus zeker hoog genoeg voor een huishouden van 2 personen.

BTW, als je trouwt gaat het netto inkomen omhoog, aangezien 'married filing jointly' een stuk gunstiger is voor "1-verdieners".

Begrijp ik het hier goed dat als iemand getrouwd is meer gaat verdienen?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Neen, je gaat niet meer verdienen, je uurloon of maandloon blijft hetzelfde. Maar het kan zijn dat je minder belastingen moet gaan betalen als je partner geen inkomen of een heel laag inkomen heeft (persoon ten laste). Rijk word je daar niet van, maar je kan er wat dagelijks brood mee kopen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als je maar iets meer dan de poverty level verdient betaal je in de US al geen belasting, dus meer netto overhouden zal wel niet. Bijna 50% van amerikanen in loondienst betalen daarom geen belasting; gewoon omdat ze te weinig verdienen door werkelijke inkomsten of door alle aftrekposten (bron).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer