Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaars DV 2012: HiddenDriver

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
DixieChick
Amerika-expert

Re: Winnaars DV 2012: HiddenDriver

Bericht door DixieChick »

Ja, en dat is dus echt supervaag, want ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het geen bal uitmaakte wanneer ze dat aankruisten, want wanneer ze naar het SocSec office in hun plaats gingen, die alsnog een nummer moesten aanvragen etc. Maar goed, ik zou wel "ja" invullen, want ach, baadt niet, dan schaadt het ook niet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Bericht door HiddenDriver »

Snap eigenlijk ook niet goed waarom ze het vragen...
maar ik denk (enige tijd geleden) hier ergens gelezen te hebben dat je je SSN ook ginder kunt aanvragen maar dan ben je ginder weer aan het rond hollen voor het in orde te krijgen...
en voor de "consent to disclosure" zal ik maar Yes aanduiden om moeilijkheden/vertragingen te vermijden.

Vandaag bij de fotograaf geweest en die hoorde het donderen in keulen toen ik vroeg naar pasfoto's voor de VS (5,1 op 5,1cm).
Gelukkig had ik die pagina die op de dvselectee website staat afgeprint(waar die voorbeeld foto's opstonden)
Natuurlijk heb ik die niet onmiddellijk meegekregen en moet ik wachten tot vrijdag.
Misschien morgen nog eens naar Selection bellen om te horen of zij dat standaard kunnen voor in geval dat de fotograaf van vandaag het fout gedaan heeft.
monique2331
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door monique2331 »

gefeliciteerd
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Proficiat en veel succes nog :thumbup:
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de felicitaties...
Ik heb echter nog enkele korte (misschien domme) vraagjes mbt het formulier DS-0230
Graag wil ik nog wel even meegeven dat ik niet de hoofdaanvrager ben maar mijn vrouw.

Vraag 22: Adres van je vader
Het probleem is dat ik niet weet waar hij woont aangezien wij elkaar al jaren niet meer gezien hebben. vul je hier dan best "Unknown" of "N/A" in?

Vraag 33: List below all educational institutions attended
Hier maak ik mezelf een beetje zorgen over aangezien ik mijn middelbare school nooit heb afgemaakt (laatste jaar).
Wat wordt het beste ingevuld bij het diploma? Ik dacht aan not finished.

Bij deze vraag weten we eigenlijk niet goed wat ze hiermee bedoelen.
Professional associations to which you belong

Vraag 39: Name and Address of Petitioner
is dit mijn vrouw haar naam? zij heeft namelijk gewonnen. Moet ook hier haar middle name opgegeven worden?

Nogmaals hartelijk bedankt voor de hulp!

groetjes
vincent
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

HiddenDriver schreef:Vraag 22: Adres van je vader
"Unknown" lijkt me dan het beste antwoord.
HiddenDriver schreef:Vraag 33: List below all educational institutions attended
Moet je dat ook voor jou invullen? Of heeft je vrouw haar middelbare school nooit afgemaakt?
En wat is "niet afgemaakt"? Wil dat zeggen dat ze gestopt is alvorens ze haar diploma behaalde? Moest ze haar laatste jaar overdoen en heeft ze dat niet gedaan? Is ze gewoon gestopt op het moment dat ze 18 jaar werd, ergens midden in het schooljaar?
Want als ze dat niet heeft afgemaakt, dan kan je met een probleempje zitten. Ik hoop dan wel dat ze voldoet aan de professionele ervaring die je dan moet hebben ter compensatie van geen 12 jaar school te hebben gevolgd?
Als dit echter over jouw schoolloopbaan gaat, dan doet er dat niet toe dat je het niet afgemaakt hebt. Zo lang je vrouw maar in orde is met de eisen.
HiddenDriver schreef: Bij deze vraag weten we eigenlijk niet goed wat ze hiermee bedoelen.
Professional associations to which you belong
Dat is wanneer je bv. lid bent van een professionele organisatie van verpleegsters, of ingenieurs, of computerprogrammeurs, enz...
(dus geen vakbond, geen tennisclub en ook niet de toneelvereninging ;-) )
HiddenDriver schreef: Vraag 39: Name and Address of Petitioner
is dit mijn vrouw haar naam? zij heeft namelijk gewonnen. Moet ook hier haar middle name opgegeven worden?
Inderdaad, je vrouw haar naam. En als er plaats is voor een Middle Name, en je vrouw heeft die, dan moet je die invullen.
Je kan het best altijd invullen zoals het op haar paspoort/identiteitskaart staat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

kastelke schreef: Moet je dat ook voor jou invullen? Of heeft je vrouw haar middelbare school nooit afgemaakt?
En wat is "niet afgemaakt"? Wil dat zeggen dat ze gestopt is alvorens ze haar diploma behaalde? Moest ze haar laatste jaar overdoen en heeft ze dat niet gedaan? Is ze gewoon gestopt op het moment dat ze 18 jaar werd, ergens midden in het schooljaar?
Want als ze dat niet heeft afgemaakt, dan kan je met een probleempje zitten. Ik hoop dan wel dat ze voldoet aan de professionele ervaring die je dan moet hebben ter compensatie van geen 12 jaar school te hebben gevolgd?
Als dit echter over jouw schoolloopbaan gaat, dan doet er dat niet toe dat je het niet afgemaakt hebt. Zo lang je vrouw maar in orde is met de eisen.
Mijn vrouw heeft gelukkig een Master (via dagopleiding) behaald en binnen een maand zal ze haar tweede master hebben.
Ik ben dus diegene die zijn middelbaar niet heeft afgewerkt. Ik moest mijn laatste jaar opnieuw doen maar door mijn thuis situatie heb ik een domme beslissing gemaakt om gewoon te gaan werken.

Het document DS-0230 moet helaas ook door mij ingevuld worden.
lees op dvselectee.state.gov: Application for Immigrant Visa and Alien Registration, Form DS-230, Part I and II: The principal applicant and all family members applying for a diversity visa must submit both Part I and II.
kastelke schreef: Dat is wanneer je bv. lid bent van een professionele organisatie van verpleegsters, of ingenieurs, of computerprogrammeurs, enz...
(dus geen vakbond, geen tennisclub en ook niet de toneelvereninging ;-) )
Zit enkel bij de vakbond omdat mijn vorige werkgever op de fles is gegaan. Maar dat zal wel niet onder die groepen vallen.

Bedankt voor je reactie! het zijn misschien wat domme vragen... willen het eigenlijk een beetje te goed in vullen om zeker te zijn dat we niet worden afgewezen.

groetjes
vincent
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan beter een vraag teveel stellen, dan iets fout invullen! :-)

Je vrouw zit dus safe, en of jij al dan niet een diploma hebt, doet niet eens ter zake. Maar ze willen het natuurlijk wel weer weten he. 't Is dat ze nog niet niet vragen naar je maat van ondergoed. ;-)
Wat zijn de opties? Is "high school not finished" een optie? Of is het niet met kruisjes maar moet je zelf schrijven wat je hebt?

Vakbond: niet invullen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

kastelke schreef:
vul je N/A in (dat staat in de papieren)
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Je kan beter een vraag teveel stellen, dan iets fout invullen! :-)

Je vrouw zit dus safe, en of jij al dan niet een diploma hebt, doet niet eens ter zake. Maar ze willen het natuurlijk wel weer weten he. 't Is dat ze nog niet niet vragen naar je maat van ondergoed. ;-)
Wat zijn de opties? Is "high school not finished" een optie? Of is het niet met kruisjes maar moet je zelf schrijven wat je hebt?

Neen het is niet met kruisjes... Het zijn gewoon invulveldjes "school" "plaats" "van - tot" "richting" "diploma of degree"
Ik heb mijn middelbaar op 3 scholen doorgebracht en in 3 richtingen gezeten.
Dus heb 3 lijntjes geschreven 1 voor elke richting. jaren 1 -2 first degree, jaren 3-4 second degree, jaren 5-6 no degree.
Weet eigenlijk niet of die 2 jaren in een graad overeen komen met een first of second degree.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je maakt een begrijpelijke vergissing:
een Amerikaanse 'degree' is niet wat wij in Belgie een 'graad' noemen.
Een Amerikaanse degree duidt op het soort diploma dat je behaalde (getuigschrift, diploma, titel,....). Een Belgische 'graad' is bv. een klas die 2 studiejaren omvat.
Ik denk dus dat je dat papiertje opnieuw mag invullen. En als je het op zijn Amerikaans wil doen, dan kan je gebruik maken van 'grade', want dat is ons studiejaar.
Dus 1ste leerjaar = 1st grade, 2de leerjaar = 2nd grade, enzoverder.
En 1ste middelbaar = 7th grade, 2de middelbaar = 8th grade.
Jij bent dus in de loop van je 6de middelbaar (=12th) grade gestopt.
Elke
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Als er een vakje is voor "degree", dan kan jij daar dus "N/A" invullen, wat dan aangeeft dat je wel zoveel jaar op school hebt gezeten, maar geen diploma hebt behaald.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Blijkbaar toch wat verwarring elk jaar over US adres en het nut ervan.

Moet je hebben op het moment dat je op interview gaat.
Wij hadden N/A ingevuld op formulieren en hebben tijdens interview adres van een collega voorgelegd, was geen probleem.

Adres heb je nodig want je GC zal naar dit adres gestuurd worden en als je geluk hebt ook je SSN.
Adres moet in de US zijn maar voor de rest maakt het niet uit of je ook daadwerkelijk die kant zal uitgaan.
Wij hadden bijvoorbeeld adres in Ohio terwijl we eigenlijk altijd van plan zijn geweest om naar Atlanta te verhuizen (en zelfs zo vermeld hebben tijdens ons interview).
Postbus kan maar denk dat er wel voldoende forumleden zijn die hun adres willen opgeven in geval van nood!

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Je maakt een begrijpelijke vergissing:
een Amerikaanse 'degree' is niet wat wij in Belgie een 'graad' noemen.
Een Amerikaanse degree duidt op het soort diploma dat je behaalde (getuigschrift, diploma, titel,....). Een Belgische 'graad' is bv. een klas die 2 studiejaren omvat.
Ik denk dus dat je dat papiertje opnieuw mag invullen. En als je het op zijn Amerikaans wil doen, dan kan je gebruik maken van 'grade', want dat is ons studiejaar.
Dus 1ste leerjaar = 1st grade, 2de leerjaar = 2nd grade, enzoverder.
En 1ste middelbaar = 7th grade, 2de middelbaar = 8th grade.
Jij bent dus in de loop van je 6de middelbaar (=12th) grade gestopt.
Bedankt voor de info. Ik hoop dat dit er niet voor gaat zorgen dat we geen GC gaan krijgen want heb gezien dat mijn vrouw de papieren gewoon met DHL heeft meegegeven :(
Als ze ginder een beetje gezond verstand gebruiken zien ze ook dat de verhouding met mijn leeftijd en de richtingen die ik gevolgd heb niet klopt.
Als ze gaan keuren op diploma van de hoofdaanvrager en de mede aanvrager (wat blijkbaar niet het geval is) dan is er denk ik niet aan de hand :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maak je maar geen zorgen hoor, dat komt allemaal in orde.
En tijdens je interview lag je er eens goed mee.

Beetje Off Topic, maar een soortgelijke ervaring van ons met het verschil in onderwijssystemen en namen in de verschillende landen: Het bedrijf dat mijn man hier aangeworven heeft, doet een zeer uitgebreide background check vooraleer je in dienst kan komen. Nu waren zij duidelijk niet vertrouwd met het Belgische systeem toen ze zijn diploma's gingen controleren. Manlief deed in Belgie zijn humaniora bij "de Broeders" in het Heilig-Hart college... Zie je hem al komen? "College".... in Noord-Amerika dus hoger onderwijs. En dat vonden ze wel frappant, dat hij 6 jaar College deed (en dus geen University), maar welke degree behaalde hij daar dan (want Wiskunde-Wetenschappen, wat is dat nou eigenlijk?)... :lol: Hij heeft gezegd dat hij niet dom is, maar ook weer niet zo slim dat hij op zijn 12de al naar College kon gaan. Maar het duurde toch allemaal even vooraleer dat bedrijf dat die background check deed doorhad dat 'college' in Belgie niet gelijk is aan 'college' in Noord-Amerika. Tel daarbij dat de naam van de school na een fusie ook nog eens veranderd is, en zo kregen ze die school ook al niet gevonden en dat maakte het allemaal verdacht voor hen, ze dachten dat hij de boel aan het belazeren was.
Elke
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

@kastelke: Best wel een grappig verhaal... hoop dat ze ginder eens lachen en het gewoon accepteren of uitleg vragen...
Het heeft me iig wel een beetje gerustgesteld...

@Bart1: Ik denk dat uiteindelijk een adres in de VS hebben geen probleem zal zijn... Ben jij al lang geleden verhuisd en hoe bevalt het je en waarom atlanta? als ik mag vragen? :)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Door Bandido natuurlijk, die prijst Atlanta zo hard aan op dit forum dat we er ingetrapt zijn :P :P :P

Wonen hier sinds september 2009. Atlanta stond op onze shortlist (grotere stad met internationale bedrijven waardoor we hoopten vlugger werk te vinden, beter klimaat dan Belgie en lagere cost of living waren 3 belangrijkste criteria op onze lijst) en na een bezoekje aan Atlanta inclusief verplichte koffie met Bandido besloten we om Atlanta voor een jaartje te proberen. We wonen er nog altijd en beklagen het ons zeker niet.
Lange versie kan je - als je veel tijd hebt - lezen op onze blog

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

@HiddenDriver: Als je tegen die tijd nog geen adres gevonden hebt mag je die van ons wel gebruiken!

@Bart: Wat fijn dat het jullie allemaal zo goed is afgegaan. Kan me nog herinneren dat jullie vertrokken. Heb gauw jullie blog opgenomen in mn Google reader lijst, heel leuk! Ben benieuwd naar jullie leven in Georgia, het zou ook een plek zijn waar wij wel heen zouden willen verhuizen met de tijd (zitten nu nog tot in ieder geval februari volgend jaar "vast" in Buffalo). Athens, GA ziet er bijvoorbeeld erg leuk uit (althans... via het internet). Misschien dat we volgend jaar eens een sollicitatie richting de universiteit daar zullen sturen.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

@SemsJens

Athens is zeer leuk, niet te groot niet te klein. Veel studenten en dus veel college football!
Ook vrij dicht bij Atlanta en tov NY state veel beter weer en veel minder sneeuw.

Bart1
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

SemJes schreef:@HiddenDriver: Als je tegen die tijd nog geen adres gevonden hebt mag je die van ons wel gebruiken!
Bedankt maar het is nog een lange weg :)

@bart: leuk te horen dat Atlanta je goed bevalt. Wij zijn er zelf nog helemaal niet uit waar we naartoe willen.
Wat we echter wel weten zijn de criteria en deze zijn eigenlijk dezelfde als die van jullie.
we gaan zeker je blog lezen/volgen...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer